Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Vejle BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Satme en vigtig nyhed
    Ja det svarer jo i princippet til en transfer på 50-60 millioner på en midterforsvarer. Så skal Hellander eller Mihajlo bare se at komme i topform.

    Comment


      #92
      Vigtigt!

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Når man ikke får sit hold til at indfri målsætningen de to første sæsoner, og starter tredie med at være urimelig ringe, undtagen mod de to store københavner hold, hvor alle hold yder over evne, så er man helt naturligt fyringstruet.
        Men det er jo nok mest når man taler om en klub hvor man handler ud fra de ambitioner man melder ud. Men i OB gemmer ledelsen sig, og der vil ingen konsekvens være.
        Snart kommer der en af de rosenrøde historier om det stribede fællesskab, for det er vel kun tilskuersnittet der er fremgang i, og så kører smøren igen frem mod næste kamp. Det kan selvfølgelig også være historier om de spillere som er med landsholdet.

        Men selvom man ønsker Alm ud, så er det vel tæt på umuligt for os mandagstrænere at udpege en afløser, med undtagelse af den nemme løsning, at pege på en af dem fra den danske trænerkarrusel, så som Bo H, eller Thomasberg når han er ledig om tre ugers tid.


        BW er også naturligt til debat, efter som han ikke har formået at samle en specielt imponerende trup, på trods af han er gået shopamok og hentet et utal af spillere, og so far er intet han har hentet solgt.

        Nå det blev så både en historie om fællesskabet, og landsholds tjenesterne som blev “ her går det godt “ historierne
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


          Nå det blev så både en historie om fællesskabet, og landsholds tjenesterne som blev “ her går det godt “ historierne
          Det gjorde det - men hvad havde du tænkt dig ? En kritisk artikel mod egen ledelse og investeringsstrategien på ob´s egen hjemmeside eller en erkendelse af at vi endnu engang ikke når top 6 ?? De skriver jo deres historie med en positiv vinkling og det er vel også rimeligt nok - ikke ?
          Jeg er dog enig med dig i, at det ville klæde ledelsen og ejerskabet med en seriøs forklaring på hvordan transferoverskuddet skal eller er blevet anvendt - men det ligger nok desværre ikke lige til NT med den slags åbenhed

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

            Tænker Helander kommer til at sidde meget tungt på en plads når han er klar.
            det må vi da i den grad håbe på - ellers var det en komplet tåbelig transfer at lave.

            - Vil stadig mene den er til den lettere tåbelige side - 1 år uden en option - skal vi igen spille en spiller varm og så se midtjylland hente ham?

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              det må vi da i den grad håbe på - ellers var det en komplet tåbelig transfer at lave.

              - Vil stadig mene den er til den lettere tåbelige side - 1 år uden en option - skal vi igen spille en spiller varm og så se midtjylland hente ham?
              Jeg mener der var lidt snak om option på to år for at undgå at lave en "Cornelius"

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                Det gjorde det - men hvad havde du tænkt dig ? En kritisk artikel mod egen ledelse og investeringsstrategien på ob´s egen hjemmeside eller en erkendelse af at vi endnu engang ikke når top 6 ?? De skriver jo deres historie med en positiv vinkling og det er vel også rimeligt nok - ikke ?
                Jeg er dog enig med dig i, at det ville klæde ledelsen og ejerskabet med en seriøs forklaring på hvordan transferoverskuddet skal eller er blevet anvendt - men det ligger nok desværre ikke lige til NT med den slags åbenhed
                Som skrevet så mange gange før, så ville det have klædt ledelsen allerede ved præsentationen af strategien, eksempelvis at melde ud at ambitionen er top 6, tre ud af de næste fem sæsoner.
                Det gjorde man ikke, tværtimod fortalte NT i SFÅ, at ambitionen er top 4 i gode, og top 6 i dårlige sæsoner.

                Det er en ambition/målsætning man tydeligvis ikke vil investere tilstrækkeligt i, og hidtil har vi måske båret lidt over med dem grundet økonomien.
                Forud for denne sæson har vi fået rekord mange penge ind via salg, og det har jo unægteligt fået optimismen/håbet til at stige hos dele af fanskaren, måske også hos sponsorere.
                Det havde været oplagt forud for denne sæson, hvis ledelsen havde gået ud og dømt denne sæson som en “sammenspilnings” sæson grundet de mange nye i truppen, det havde været en legal “undskyldning” til at melde top 6 som en bonus, men ikke som en decideret målsætning.
                Top 6 målsætningen vil hænge som en tung byrde over truppen, så længe ledelsen ikke har meldt andet ud. Det er det de vil blive målt, og vejet på, og det de vil blive spurgt om i hvert interview. Man kan jo spørge Frø om det er til gavn for spillerne.

                Som du skriver, så kunne man også komme med en “plan” for brugen af pengene, især efter NT’s brudte løfte om hybridbanen.

                Det gør man ikke, man vedholder opførelsen af Kejserens Nye Klæder.
                Last edited by Magge; 05-09-2023, 20:35.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Jeg mener der var lidt snak om option på to år for at undgå at lave en "Cornelius"
                  hans skadeshistorik taget i betragtning ville jeg mene det ville være noget nær perfekt - man får ham ind og ser om bentøjet kan holde, gør han det godt så har man en aftale med spilleren om 2 år ekstra. Det ville i mine øjne være perfekt.

                  Frygter bare det ender som med gigovic...

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Jeg mener der var lidt snak om option på to år for at undgå at lave en "Cornelius"
                    En bruger herinde har skrevet det ja. Men der er intet officielt

                    Jeg er 99% sikker på at en spiller som ham er væk om 10 måneder. Enten fordi han er for skadet og spiller for lidt eller spiller meget og er for god til OB

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                      Det gjorde det - men hvad havde du tænkt dig ? En kritisk artikel mod egen ledelse og investeringsstrategien på ob´s egen hjemmeside eller en erkendelse af at vi endnu engang ikke når top 6 ?? De skriver jo deres historie med en positiv vinkling og det er vel også rimeligt nok - ikke ?
                      Jeg er dog enig med dig i, at det ville klæde ledelsen og ejerskabet med en seriøs forklaring på hvordan transferoverskuddet skal eller er blevet anvendt - men det ligger nok desværre ikke lige til NT med den slags åbenhed
                      Det pres kommer pt fra sponsorerne.
                      Jeg hører at mange er utilfredse og også vil have udredning for hvad planerne er og om Vision 2.0 ikke burde have en opdatering.

                      Så tænker der kommer en form for udmelding i løbet af efteråret eller vinteren. Alle beslutninger om investeringer har en sneglefart i OB som vel kun Odense Kommune kan stikke
                      Last edited by fmprOB; 06-09-2023, 06:59.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Som skrevet så mange gange før, så ville det have klædt ledelsen allerede ved præsentationen af strategien, eksempelvis at melde ud at ambitionen er top 6, tre ud af de næste fem sæsoner.
                        Det gjorde man ikke, tværtimod fortalte NT i SFÅ, at ambitionen er top 4 i gode, og top 6 i dårlige sæsoner.

                        Det er en ambition/målsætning man tydeligvis ikke vil investere tilstrækkeligt i, og hidtil har vi måske båret lidt over med dem grundet økonomien.
                        Forud for denne sæson har vi fået rekord mange penge ind via salg, og det har jo unægteligt fået optimismen/håbet til at stige hos dele af fanskaren, måske også hos sponsorere.
                        Det havde været oplagt forud for denne sæson, hvis ledelsen havde gået ud og dømt denne sæson som en “sammenspilnings” sæson grundet de mange nye i truppen, det havde været en legal “undskyldning” til at melde top 6 som en bonus, men ikke som en decideret målsætning.
                        Top 6 målsætningen vil hænge som en tung byrde over truppen, så længe ledelsen ikke har meldt andet ud. Det er det de vil blive målt, og vejet på, og det de vil blive spurgt om i hvert interview. Man kan jo spørge Frø om det er til gavn for spillerne.

                        Som du skriver, så kunne man også komme med en “plan” for brugen af pengene, især efter NT’s brudte løfte om hybridbanen.

                        Det gør man ikke, man vedholder opførelsen af Kejserens Nye Klæder.
                        Jeg er faktisk noget i tvivl om, hvordan vi skal forstå de her udmeldinger fra ledelsen. Og strategien i det hele taget.

                        Skal man forstå det sådan, at vi vil være i top 6, hvert eneste år fra strategien blev fremlagt og indtil 2026?
                        Det virker ikke rigtigt, for i så fald skulle man jo have lavet stort set samtlige invisteringer på dag 1. Alternativ kan man i hvert fald sige, at hele strategien er fejlet, allerede første sæson, da vi ikke kom i top 6, det år. Så må vi vel have en ny strategi?

                        Jeg tror dele af strategien handler om periode​n frem til 2026, mens andre handler om perioden efter.
                        Lige præcis den del med top4/top6 tror jeg handler om, at vi inden 2026 skal nå et niveau, hvor vi kommer i top 4 i gode, og top 6 i dårlige sæsoner.
                        Ellers skulle vi jo ikke have solgt vores bedste spillere, og da slet ikke have købt spillere med udviklingspotentiale. Man skulle i stedet have købt spillere, der kunne performe her og nu.
                        Hvis det er sådan at man skal se på det som et længerevarende projekt, så må vi finde ud af, hvordan vi reagerer på, at mange af konkurrenterne invisterer helt vildt. Kan vi forløse potentialet i nogle af talenterne, så vi dermed får en økonomi, hvor vi også kan være med? Rykker de andre klubber sig, eller brænder de bare penge af?
                        Så ville det jo give god nok mening, hvis man eksempelvis gemmer nogle af Minteh-millionerne til fremtidige transfervinduer. Evaluerer på, hvad man har fået ud af de invisteringer, man har lavet, og reagerer derefter.
                        Hvis det udelukkende handler om, hvordan man præsterer i indeværende sæson, ja, så skulle man jo have brændt hele skidtet af med det samme.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                          Jeg er faktisk noget i tvivl om, hvordan vi skal forstå de her udmeldinger fra ledelsen. Og strategien i det hele taget.

                          Skal man forstå det sådan, at vi vil være i top 6, hvert eneste år fra strategien blev fremlagt og indtil 2026?
                          Det virker ikke rigtigt, for i så fald skulle man jo have lavet stort set samtlige invisteringer på dag 1. Alternativ kan man i hvert fald sige, at hele strategien er fejlet, allerede første sæson, da vi ikke kom i top 6, det år. Så må vi vel have en ny strategi?

                          Jeg tror dele af strategien handler om periode​n frem til 2026, mens andre handler om perioden efter.
                          Lige præcis den del med top4/top6 tror jeg handler om, at vi inden 2026 skal nå et niveau, hvor vi kommer i top 4 i gode, og top 6 i dårlige sæsoner.
                          Ellers skulle vi jo ikke have solgt vores bedste spillere, og da slet ikke have købt spillere med udviklingspotentiale. Man skulle i stedet have købt spillere, der kunne performe her og nu.
                          Hvis det er sådan at man skal se på det som et længerevarende projekt, så må vi finde ud af, hvordan vi reagerer på, at mange af konkurrenterne invisterer helt vildt. Kan vi forløse potentialet i nogle af talenterne, så vi dermed får en økonomi, hvor vi også kan være med? Rykker de andre klubber sig, eller brænder de bare penge af?
                          Så ville det jo give god nok mening, hvis man eksempelvis gemmer nogle af Minteh-millionerne til fremtidige transfervinduer. Evaluerer på, hvad man har fået ud af de invisteringer, man har lavet, og reagerer derefter.
                          Hvis det udelukkende handler om, hvordan man præsterer i indeværende sæson, ja, så skulle man jo have brændt hele skidtet af med det samme.
                          Ja og nej. Det kan godt være at planen er at komme i top 4 eller 6 fra 2026. Men vi har haft målet top6 næsten siden perioden med sølvmedaljer. En del af årene var det realistisk med lidt mere investering på de svageste pladser, og så kunne vi igen have spillet internationale kampe og tjent gode penge der. Men heller ikke det skete.
                          Nu er alt det øvrige omsider ved at være på plads, Og vi er i efteråret 2023. På banen er alt ved det gamle. Vi spiller meget svingende og kan derfor slet ikke nå top 6. Men modsat de fleste tidligere år er der andre hold, der har løftet sig. Fem hold er så markant bedre end os, at det er spørgsmålet hvor fedt det er at nå top 6 denne sæson.
                          Vi skynder os altså for langsomt.
                          Det gøgl og billig øl der lokker så mange ud til vore kampe, kan ret let forsvinde, når vejret bliver dårligere, vinden suser ind fra de åbne hjørner og der stadig er for mange ærgrelser på banen.

                          Vi venter og vi venter på bedre tider. Tålmodigheden er for mit vedkommende slut, men jeg ser da noget, der kan betyde bedre tider forude. Så stiger jeg på igen. Danmarks tredje største by og den med mindst konkurrence om talenterne hr været mere eller mindre til grin for længe. Og med stadig for dårligt kommunikerende og agerende ledelse. Imens bliver vi alle ældre. Jeg var 47 da jeg første gang var på stadion. I 1997.

                          Comment

                          Working...
                          X