Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt FCK - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Vores defensive struktur var meget stærkt i går. Det var meget godt afstemt og Nico soillede en klassekamp som vb. FCK pressede konstant men uden at få mange store chancer. Men til gengæld kunne vi godt have scoret allerede i første halvleg. Vi havde er stærkt og motiveret hold på banen som kæmpede røven ud af buksen.
    Tror det med den tredje midtforsvarer ind fungerer bare ikke. Siden 77. minut hvor Sauli kom ind for Tongya og kakerlakkernes anden scoring havde vi ikke en eneste gang boldbesiddelse på FCKs banehalvdel. Og hvis du ikke kan skabe entlastning så er det ja kun er spørgsmål af tid til det går galt. (Tror i øvrigt ikke at Sauli kom ind fordi Bjørn var småskadet. Bjørn gik forrest i overtid og spillede på toppen på jagt af en udligning). Hvis vi spiller med en fem-mand-kæde så mangler der bare en midtbanespiller man kan spille op til og skabe entlastning, især når Rami som er god at holde fast i bolden og at sætte op et angreb er allerede færdig - og han var allerede træt efter 70 minutter.
    ​​​​​Personligt ville hellere have set Selven som indskifter for Charlie selvom ham mangler defensivt. Det ville have været mere 1:1, begge er raketer og en frisk og hurtigt Selven ville have truet FCK og de skulle have forholdt sig til det.
    Men der var en rigtig god kamp hvor holdet kom med det helt rigtige indstilling på banen og det er bare pisseærgerligt ikke at tage point med. Den der indstilling og koncentration har vi brug for i alle kampe, især mod midter- og bundhold som kommer der også pointhøst.
    Ahhhh. FCK havde tre gigantchancer. To af dem ved flade indlæg, hvor afslutteren er alene med MH men skyder forbi. Kampen kunne have endt 6-3 til FCK

    Comment


      #17
      Der er sagt mange rigtige ting i denne tråd, så jeg vil gøre det kort her dagen efter at have sovet på det.
      Allerførst er jeg pissesur over, at FCK altid, når de er i problemer får dommerhjælp i Parken. OB får generelt ikke tilnærmelsesvis de kendelser, de skulle have haft, og jeg forventer en stor undskyldning fra dommerudvalget mht. den manglende kendelse ved den ulovlige screening ved det første FCK mål. Den kan jeg så tørre røv i.
      Charly spiller en halvdårlig kamp, mangler tydeligt fysik, og dribler sig for tit fast imellem 3 modstandere, ligesom en unævnelig, vi lige har solgt til Frankrig. Men jeg kan godt se hans hans åbenlyse talent og berettigelse på holdet, og jeg er vild med hans mål.
      Til sidst glæder jeg mig over flere af vores nyindkøb, og til at holdet bliver bedre sammenspillet. Og vinduet er stadig åbent.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Ahhhh. FCK havde tre gigantchancer. To af dem ved flade indlæg, hvor afslutteren er alene med MH men skyder forbi. Kampen kunne have endt 6-3 til FCK
        Nu er tre ikke mange i min bog taget i betragtning at de spiller på hjemmebanen. Der er ja helt klart at du kan ikke udelukke fuldstændigt at de kommer til chancer. Men vores drenge viste sig som meget koncentreret og disciplineret i går. Tænk kun hvor mange frygtede vi blev kørt over af deres offensive og at vi fik et kanpbillede hvor de havde store problemer at åbne op vores forsvar. I første halvleg var det ja os som kom til de større chancer og god kunne have været foran.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
          Der er sagt mange rigtige ting i denne tråd, så jeg vil gøre det kort her dagen efter at have sovet på det.
          Allerførst er jeg pissesur over, at FCK altid, når de er i problemer får dommerhjælp i Parken. OB får generelt ikke tilnærmelsesvis de kendelser, de skulle have haft, og jeg forventer en stor undskyldning fra dommerudvalget mht. den manglende kendelse ved den ulovlige screening ved det første FCK mål. Den kan jeg så tørre røv i.
          Charly spiller en halvdårlig kamp, mangler tydeligt fysik, og dribler sig for tit fast imellem 3 modstandere, ligesom en unævnelig, vi lige har solgt til Frankrig. Men jeg kan godt se hans hans åbenlyse talent og berettigelse på holdet, og jeg er vild med hans mål.
          Til sidst glæder jeg mig over flere af vores nyindkøb, og til at holdet bliver bedre sammenspillet. Og vinduet er stadig åbent.
          Det er et verdensklassemål. Han får fire fck-forsvarere til at ligne bund 6-forsvarsspillere. Super lækkert cut, da han sætter Vavro.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Nu er tre ikke mange i min bog taget i betragtning at de spiller på hjemmebanen. Der er ja helt klart at du kan ikke udelukke fuldstændigt at de kommer til chancer. Men vores drenge viste sig som meget koncentreret og disciplineret i går. Tænk kun hvor mange frygtede vi blev kørt over af deres offensive og at vi fik et kanpbillede hvor de havde store problemer at åbne op vores forsvar. I første halvleg var det ja os som kom til de større chancer og god kunne have været foran.
            Helt enig i meget af det du skriver. Men FCK ville på en normal dag med lethed have scoret 3 i første halvleg. Så når du skriver at de ikke har mange chancer er det altså et for lyserødt billede af kampforløbet.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Helt enig i meget af det du skriver. Men FCK ville på en normal dag med lethed have scoret 3 i første halvleg. Så når du skriver at de ikke har mange chancer er det altså et for lyserødt billede af kampforløbet.
              De kom med hård press i de første minutter som vi havde først svært at håndtere og der kunne de vel også have scoret. Men efter få minutter forsvarede vi disciplineret og meget sikker og Charlie, Bashkim og Manneh kunne god have bragt os foran. Synes FCK fik ikke eget ud af deres offensive forsøg og er meget tilfreds med det vi viste i går på banen.
              Min bekymring går lidt efter at vi får det svært efter en føring. Måske skulle vi bedst komme foran først i overtid som mod Bundby. ;-)
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                De kom med hård press i de første minutter som vi havde først svært at håndtere og der kunne de vel også have scoret. Men efter få minutter forsvarede vi disciplineret og meget sikker og Charlie, Bashkim og Manneh kunne god have bragt os foran. Synes FCK fik ikke eget ud af deres offensive forsøg og er meget tilfreds med det vi viste i går på banen.
                Min bekymring går lidt efter at vi får det svært efter en føring. Måske skulle vi bedst komme foran først i overtid som mod Bundby. ;-)
                Fair nok. Jeg er ikke helt enig

                hvis MH ikke havde faket en skade, da fck kørte os rundt var vi blevet knust i FCK-maskinen. Endnu en god ting ved at spille med en rutineret målmand.

                Comment


                  #23
                  For et par år siden var vistnok vores første hjemmekamp mod FCK. Vi led et beskedent nederlag, men FCK var mindst et niveau over os hele kampen. Kampen i Parken var ikke sådan. Selvfølgelig havde FCK mest øje for kampen tirsdag, men de ville helt klart vinde mod os. Der har også gennem årene været gode kampe/halvlege mod rækkens bedste. Hvis Bjørn får købt 2-3 klare forbedringer, er der en chance for, at vi ikke igen ender nede i den nederste del. Hvis han ikke gør, er vi kun en langtidsskade eller to fra at kunne rykke ned sammen med Hvidovre. Så han køber et par gode. Og så bliver alt godt

                  PS: jeg var i Parken da vi slog FCK i pokalen.

                  Comment


                    #24
                    Udover Diks ulovlige screening af Sauli så er der også tvivlsom om bolden var sat i spil ved hjørnesparket der førte til udligningen.

                    https://fyens.dk/ob/var-bolden-slet-...2w0fbwLhxHfFJ4
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Udover Diks ulovlige screening af Sauli så er der også tvivlsom om bolden var sat i spil ved hjørnesparket der førte til udligningen.

                      https://fyens.dk/ob/var-bolden-slet-...2w0fbwLhxHfFJ4
                      VAR sover igen,og Københavnerpressen piver ikke. Sådan er det at spille imod FCK.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #26
                        Nogen der kan fortælle de væsentlige punkter fra artiklen?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                          Nogen der kan fortælle de væsentlige punkter fra artiklen?
                          Nogle af tv-klippene efter kampen var ikke entydige, men på det vist alternative uddrag, som sås under interviewet med OB-træner Alm, at der i høj grad var belæg for at dømme frispark, fordi Diks bevidst opsøgte at spærre Väisänens bane, og der så ikke mindst ud til straks at være fysisk kontakt. Hvilket er afgørende.

                          Akkurat som når man i håndbold skal skelen mellem, om der er frikast eller i stedet angrebsfejl.

                          Men søndag kunne man på en erfaren fodboldkenders sociale medie X, førhen bedre kendt som Twitter", at der ikke var frispark, fordi bolden slet ikke var sat i spil, da forseelsen blev begået.

                          Og det er dybest set en forudsætning. Ellers tenderer obstruktionen mere til at være en slags skubben og bagatelagtig gang klammeri, før spillet er sat i gang. Og så handler det mere, om en forseelse er til gult eller rødt - alt efter alvorlighed.

                          Det var interessant at gense tv-klippet, for på den baggrund kan meldingen om, at spillet slet ikke var sat i gang, godt føre til en ændring af synspunktet. Og det kan nemt være derfor, at VAR valgte ikke at skride ind og kræve frispark til OB.

                          I den kølige virkelighedens verden kunne det nærmest godt ligne en indstuderet FCK-manøvre at foretage obstruktionen lige før hjørnesparket tages. Hvis det er tilfældet kræver det stor timing og forberedelse, og det kan kynikere så vælge at henføre til en form for international klasse.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Nogle af tv-klippene efter kampen var ikke entydige, men på det vist alternative uddrag, som sås under interviewet med OB-træner Alm, at der i høj grad var belæg for at dømme frispark, fordi Diks bevidst opsøgte at spærre Väisänens bane, og der så ikke mindst ud til straks at være fysisk kontakt. Hvilket er afgørende.

                            Akkurat som når man i håndbold skal skelen mellem, om der er frikast eller i stedet angrebsfejl.

                            Men søndag kunne man på en erfaren fodboldkenders sociale medie X, førhen bedre kendt som Twitter", at der ikke var frispark, fordi bolden slet ikke var sat i spil, da forseelsen blev begået.

                            Og det er dybest set en forudsætning. Ellers tenderer obstruktionen mere til at være en slags skubben og bagatelagtig gang klammeri, før spillet er sat i gang. Og så handler det mere, om en forseelse er til gult eller rødt - alt efter alvorlighed.

                            Det var interessant at gense tv-klippet, for på den baggrund kan meldingen om, at spillet slet ikke var sat i gang, godt føre til en ændring af synspunktet. Og det kan nemt være derfor, at VAR valgte ikke at skride ind og kræve frispark til OB.

                            I den kølige virkelighedens verden kunne det nærmest godt ligne en indstuderet FCK-manøvre at foretage obstruktionen lige før hjørnesparket tages. Hvis det er tilfældet kræver det stor timing og forberedelse, og det kan kynikere så vælge at henføre til en form for international klasse.
                            Jamen så skal OB huske dette i kampene når de har hjørnespark…
                            Nedlæg modstanderne inden der sparkes :-)
                            Hvorfor taler dommerne tit med spillerne hvis de skubber lidt til hinanden inden der sparkes hjørnespark.
                            Det er vel nu ligegyldigt, når spillet ikke er sat i gang :-)
                            Last edited by tjdebat; 14-08-2023, 07:36.

                            Comment


                              #29
                              Fuldstændig OT og unyttig viden

                              Kom lige i tanke om at vores to fløje i kampen, Tongya og Charly begge har tilknytning til Cameroun.

                              Beklager, men noget skal man jo nørde med, når BW ikke spytter nye spillere ud i øjeblikket, vandrørene er meget tætte og man har transferabstinenser

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                                Der er sagt mange rigtige ting i denne tråd, så jeg vil gøre det kort her dagen efter at have sovet på det.
                                Allerførst er jeg pissesur over, at FCK altid, når de er i problemer får dommerhjælp i Parken. OB får generelt ikke tilnærmelsesvis de kendelser, de skulle have haft, og jeg forventer en stor undskyldning fra dommerudvalget mht. den manglende kendelse ved den ulovlige screening ved det første FCK mål. Den kan jeg så tørre røv i.
                                Charly spiller en halvdårlig kamp, mangler tydeligt fysik, og dribler sig for tit fast imellem 3 modstandere, ligesom en unævnelig, vi lige har solgt til Frankrig. Men jeg kan godt se hans hans åbenlyse talent og berettigelse på holdet, og jeg er vild med hans mål.
                                Til sidst glæder jeg mig over flere af vores nyindkøb, og til at holdet bliver bedre sammenspillet. Og vinduet er stadig åbent.
                                På TV3 Sport-dk viser man et interview med dommerchef Michael Johansen om Dick`s screening af Sauli ved FCK`s første mål. Man hører VAR-lyden, som er meget mere koncentreret om, at ALM skal have advarsel for brok, end om blokeringen. MJ indrømmer, at blokeringen sker før hjørnesparket er sparket, og at der derfor er omspark og scoringen skulle have været annulleret.
                                Last edited by pnl; 09-09-2023, 23:21.

                                Comment

                                Working...
                                X