Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt FCK - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt FCK - OB

    Det havde spillerne fandme ikke fortjent!

    Det kan godt være at FCK havde spilovertaget, men OB bed sgu godt fra sig. Mens OB stadig førte tænkte jeg at Uwusu spillede sig livs kamp, og El Hajj også var fantastisk. Og det vil være synd, at ødelægge rosen af dem med det ærgerlige resultat.

    Med lidt tur i den, så vinder OB denne kamp. Men man kan jo også se hvor det halter. Alt hvad der skiftes ind, svækker holdet, og der skal noget kvalitet ind i truppen. Man nærmer sig jo 100 mio i transferindtægter i år, og der SKAL forstærkninger ind - ellers mister jeg al tillid til ledelsen, hvis der overhovedet er nogen tilbage.

    Jeg ville have skiftet Charly ud i pausen, men i 2. Halvleg kom jeg i tanke om hvorfor jeg ser noget i ham. Han er en kampafgørende spiller, og så må vi leve med, at han ikke kan "tage 2 på foden med en badebold".

    Hverdagen begynder at melde sig for Slotsager, men hvis vi skal forsvare ham, så har OB spillet 3 kampe, hvor det ene angreb efter det andet er buldrer ned mod forsvaret. Han er kommet i menneskehænder.

    Men for helvede en indsats, og så må vi leve med, at FCK altid får dommerhjælp i Superligaen.

    Kampens spiller Uwusu



    #2
    Den gør sgu lidt ondt. Vi havde en god dag i dag, men okay, selv på en god dag er det svært at vinde i Parken. Vi må bare håbe der kommer mange flere gode dage i de kampe hvor det er mere nærliggende at tage point. Indsatsen i dag skal i hvert fald følges op!

    Credit til Bjørn der virkelig får taget skeen i den anden hånd i 2. halveg. Endelig optræder han som en virkelig anfører hele vejen rundt.

    Kadrii havde selvfølgelig fortjent en starter, ville også selv have startet med ham, men det kunne sgu have været spændende at have haft ham at skifte ind i dag. Bænken er urimelig svag

    Og så en sjælden thumbs up til KEP for disse to citater:
    "Det er som om der spilles med andre regler i Parken" og "Jeg har opgivet VAR, jeg ved aldrig hvornår den kommer eller ikke gør, det er som flip a coin med VAR"
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Jeg har endnu ikke hørt eller læst at FCK spillede ringe.
      Når andre hold kan vinde i Parken er det som regel fordi at FCK har en dårlig kamp .. det lader ikke til at være tilfældet her så OB må alt andet lige kunne noget .. så ikke helt nok i dag men få det nu med videre til de øvrige kampe i stedet for at møde ud som mod Viborg ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Bedste præstationer idag synes jeg også går til Owusu med Mickelson som runner-up, men flere gør det fint ligesom der over en bred kam er point for indstilling og attitude.

        Charly er en spiller man kan forbande langt væk i store dele af kampen, men pludselig hiver han noget genialt op af hatten. Den samlede pakke han kommer med (alder, spidskompetencer, potentiale mm.) gør klart at han er berettiget i start11eren, men lidt større konkurrence vil være sundt. Franco mangler en del for at være andet end en rigtigt fin trupspiller, men han er alligevel en spiller jeg tror kunne have gjort en forskel i dagens kamp hvis han var kommet fra bænken i anden halvleg hvor vi havde det svært.

        På positiv siden kan Björn idag ikke undgå at se truppens mangler, bænken er alt for svag og der SKAL handles inden vinduet lukker, og gerne til start11eren.

        Comment


          #5
          Det gik da langt bedre end jeg og de fleste andre havde frygtet. Flere spillere løftede niveauet og der var perioder med godt sammenspil og forsvar. Men holdet er hverken spillet sammen endnu eller det endelige. Der skal et par køb mere - og sikkert også frasælges et par af de, der aldrig er på holdet.
          Den eneste der faldt lidt ud i dag var Tongya. Og så kan jeg altså godt lide Mickelson - selv i den forkerte side. Han har haft godt af en pause.

          Comment


            #6
            Jeg ærger mig også helt enormt. Der er selvfølgelig pres på, men vi har dem et sted hvor vi kan styre dem nogenlunde og de ikke rigtig får sat spillet sammen som de kan når de er bedst. Så rammes vi kraftedme af en dødbold, hvor dommeren overser en ulovlig screening. Et helt kalkuleret stop af modstander uden øjne på bolden. Jeg kan huske der på et tidspunkt var fokus på det fra dommernes side, men det var selvfølgelig før Carlsen blev superligadommer.
            Herefter bliver det mentalt. Fck får det boost de skal have oh OB får lige lidt tungere ben end i de forvejen havde. Det resultere i et massivt pres vi ikke formår at stå imod.

            Men der er massere ting at tage med derfra. Vi får virkelig bidt fra os imod en god modstander. Vi står sammen som en enhed, og jeg tror ikke der er en starter som ikke vågner op med lidt mere ømme stænger end de sædvanligt i morgen. Vi gav den alt. Særligt de nye tager et stort ansvar. Al Hajj søger dybt I banen og hjælper med sin klasse på bolden. Køhler løber, råber og dirigere med hele holdet. Owusu spiller en brandkamp til trods for at han rammes af et tidligt gult kort. Han er bare vanvittig stærk og kommer også fint med offensivt, så længe kræfter rakte. Forhåbentlig var han bare helt færdig til sidst og ikke ramt af noget alvorligt.
            lidt synd for Sauli. Han kommer ind imod Randers og vi mister 2 point. I dag kommer han akkurat ind og så vælter Diks ham omkuld og vi ender med at tabe kampen. Uden jeg vil klandre ham personligt, så tror jeg måske Alm skal overveje at det ikke er sagen med en ekstra stopper. Vi ender med kun at parere og det er jo faktisk fuldstændig i strid med den sædvanlige spillestil, hvor vi får presset op og angriber med mange mand, når vi slår en kontra. Det får vi taget fuldstændig ud af vores spil med sådan en indskiftning, og til sidst bliver presset så massivt at vi ikke får holdt stand. Jeg synes en anden tilgang med en lynhurtig Selven som jo desuden viste fin arbejdsradius imod Bøf ville have været bedre. Så havde fck et eller andet at forholde sig til det har de ikke for alvor når vi skifter en offensivspiller ud med en midtstopper. Det tager lige toppen af det fremadrettede spile for at sige det mildt.

            Op på hesten igen. Der venter heldigvis endnu en stor kamp næste weekend og 9 dage må være rigeligt til at få den værste træthed ud af benene.

            Comment


              #7
              Den svier den der især fordi det er et totalt ongo bongo mål de får lavet som er et frispark.

              Jeg har også Owusu som kampens spiller, han er edderbankme god, det ligner et regulært scoop vi har gjort det. Rigtig Ajax back. Rami og Nico spiller også godt. Og jeg synes også at det arbejde Kadrii ligger og laver konstant skal nævnes plus BPs indsats især i anden halvleg.

              Charly skal arbejde med sin teknik og Tongya skal arbejde med sine relationer, det virker som om at Helveg skal oversætte lidt spillerne imellem så det bliver tydeligere hvordan han skal have bolden.så han kommer mere med i den offensive del af spillet.

              Vores bænk er for tynd, jeg sad i dag da vi havde spillet 60 og Kiggede på den bænk der og tænkte hvad har vi derude der kan holde på en bold? Ikke rigtig noget. Der skal noget ind til den centrale midtbane og noget ind til kanten og det skal være profiler så begynder det at ligne noget især når Mihajlo kommer tilbage.


              ​​​​​



              Comment


                #8
                Skal lige høre, er det kun mig der ikke forstår de 3 stoppere? Da der skiftes til det system går FCK fra at kunne spille 8-10 meter udenfor feltet, og til 2-4 meter fra feltet, så er det jo de kommer på skudhold...... skal man kæmpe den hjem, så tag da en back og sæt Sauli på den, hvis han absolut skal ind. Man tager en offensiv ud.......

                Comment


                  #9
                  Vi skal have styrket den bredde. Manneh og Sven kan ikke køre en hel sæson uden pauser og/eller konkurrence; før eller siden kører de helt tør for fysiske og mentale kræfter, får karantæner, skader, og så er vi på den; hvis alternativerne er en ung uprøvet spiller, der tilsyneladende er så meget bedre end det andet alternativ, at han er i truppen hver gang og Mustafic er ikke.

                  Der var mange gode ting, som vi kan tage med; og ingen hold i ligaen ville kunne modstå dén FCK offensiv, når den folder sig ud.

                  Vi skal dog snart til at lave helstøbte præstationer; for det nytter ikke at lave mange gode ting og så stå med 0 point alligevel. Eller slet ikke møde op, som imod Viborg. Så kommer vi til at svinge fra det gode til det elendige. Det er selvfølgelig bittert med de to mål; men nu har vi 9 dage til den næste kamp til at analysere os frem til, hvordan vi skal gøre tingene mod AGF; og så er bolden på BW/NT's skuldre. Den trup skal forstærkes, på den ene eller den anden måde. (Og ja, jeg vil stadig have en anden træner end Alm; kritikken beror sig ikke kun på én kamp, hvor han måske/måske ikke kunne ha gjort mere for at have vendt billedet i de sidste 25 minutter)

                  Props til BP for at ha løftet sit niveau i 2. halvleg og rent faktisk begynde at gøre det, som han alt for tit forsømmer; actual forudseende forsvarsspil/indgreb, der afværger farlige situationer og ikke skaber dem, som i 1. halvleg.

                  Stærkt af Owusu og af hele holdet, som helhed. Det var ikke nok imod FCK og deres berømte 12. (og 13. mand med fløjten) Jeg mener come on... Det er kun FCK i Parken, der kan slippe afsted med den slags, uden at VAR blander sig. Ikke at det er derfor vi tabte. Men som KEP siger: Der gælder andre regler for FCK i Parken, om dommerne vil indrømme det eller ej.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                    Skal lige høre, er det kun mig der ikke forstår de 3 stoppere? Da der skiftes til det system går FCK fra at kunne spille 8-10 meter udenfor feltet, og til 2-4 meter fra feltet, så er det jo de kommer på skudhold...... skal man kæmpe den hjem, så tag da en back og sæt Sauli på den, hvis han absolut skal ind. Man tager en offensiv ud.......
                    Ja det er jo én af den slags diskussioner, man altid kan tage efter trækket, de facto, mislykkedes. Vi tabte jo kampen. Der er altid den mulighed, at uanset hvad han havde gjort, så var vi blevet trykket tilbage alligevel. Men ja; 3 midterforsvarere, når problemet var at FCK spillede sig igennem i midten? Ja, det kan man sagtens undre sig over uden at blive beskyldt for at mene, at det var hovedgrunden til, at vi tabte. Og sætte det op imod eksisterende kritik mod træneren. Isoleret set så skal en træners træk jo give pote, for at man kan bedømme om vedkommende er en succes eller ej. Og når man står med 0 point; så står træneren altid med ansvaret. Sådan fungerer gamet altså, om man kan lide det eller ej. Skyld og ansvar er to forskellige ting i enhver fodboldhenseende. Det kan være svært for nogen at forstå, nogle gange. Ansvar fungerer sådan, ellers fyrede man bare hele holdet og ikke kun træneren, når resultaterne udebliver.

                    Case in point; BW har "fyret" stort set hele holdet fra sidste sæson. Vi har den samme træner. Holdet svinger stadig i niveau. Holder det op? I don't know. Jeg er bare, naturligt, bekymret for, at det gør det ikke, og så står vi atter med en misset målsætning, og en træner der bliver smidt på porten, uden at det hele er hans SKYLD. Men ansvaret er hans. Utvetydigt.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                      Den svier den der især fordi det er et totalt ongo bongo mål de får lavet som er et frispark.

                      Jeg har også Owusu som kampens spiller, han er edderbankme god, det ligner et regulært scoop vi har gjort det. Rigtig Ajax back. Rami og Nico spiller også godt. Og jeg synes også at det arbejde Kadrii ligger og laver konstant skal nævnes plus BPs indsats især i anden halvleg.

                      Charly skal arbejde med sin teknik og Tongya skal arbejde med sine relationer, det virker som om at Helveg skal oversætte lidt spillerne imellem så det bliver tydeligere hvordan han skal have bolden.så han kommer mere med i den offensive del af spillet.

                      Vores bænk er for tynd, jeg sad i dag da vi havde spillet 60 og Kiggede på den bænk der og tænkte hvad har vi derude der kan holde på en bold? Ikke rigtig noget. Der skal noget ind til den centrale midtbane og noget ind til kanten og det skal være profiler så begynder det at ligne noget især når Mihajlo kommer tilbage.


                      ​​​​​


                      Lige præcis! Derfor bliver Alm nødt til at skifte ud, så vi ikke har en chance for at holde bolden væk fra eget felt i sidste 15 min. Man har erstattet nogle boldfaste startere med nogle boldfaste startere. Met lidt til plussiden måske. Men bænken må man jo tage sig til hovedet over - stadigvæk. Tænk hvis man kunne have skiftet en Jebali eller to ind….
                      Last edited by claudes1; 12-08-2023, 06:10.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Ja det er jo én af den slags diskussioner, man altid kan tage efter trækket, de facto, mislykkedes. Vi tabte jo kampen. Der er altid den mulighed, at uanset hvad han havde gjort, så var vi blevet trykket tilbage alligevel. Men ja; 3 midterforsvarere, når problemet var at FCK spillede sig igennem i midten? Ja, det kan man sagtens undre sig over uden at blive beskyldt for at mene, at det var hovedgrunden til, at vi tabte. Og sætte det op imod eksisterende kritik mod træneren. Isoleret set så skal en træners træk jo give pote, for at man kan bedømme om vedkommende er en succes eller ej. Og når man står med 0 point; så står træneren altid med ansvaret. Sådan fungerer gamet altså, om man kan lide det eller ej. Skyld og ansvar er to forskellige ting i enhver fodboldhenseende. Det kan være svært for nogen at forstå, nogle gange. Ansvar fungerer sådan, ellers fyrede man bare hele holdet og ikke kun træneren, når resultaterne udebliver.

                        Case in point; BW har "fyret" stort set hele holdet fra sidste sæson. Vi har den samme træner. Holdet svinger stadig i niveau. Holder det op? I don't know. Jeg er bare, naturligt, bekymret for, at det gør det ikke, og så står vi atter med en misset målsætning, og en træner der bliver smidt på porten, uden at det hele er hans SKYLD. Men ansvaret er hans. Utvetydigt.

                        MvH ChrisOB
                        Det argument kan vendes, som man lyster. En anden vinkel kunne være, at den samlede trup, BW og det sportslige udvalg har stillet Alm til rådighed, ikke er god nok. Hvordan kan man ud fra dét perspektiv forvente at Alm skal sikre sportslig stabilitet?

                        Jeg er også uenig i, at cheftræneren ultimativt er ansvarlig. Alle har et ansvar - ejer, sportsligt udvalg, BW, cheftræner, øvrige trænere og så sandeligt også de enkelte spillere.

                        Vi vil så gerne pege én ting ud og ændre det. Sådan fungerer det bare ikke.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Det argument kan vendes, som man lyster. En anden vinkel kunne være, at den samlede trup, BW og det sportslige udvalg har stillet Alm til rådighed, ikke er god nok. Hvordan kan man ud fra dét perspektiv forvente at Alm skal sikre sportslig stabilitet?

                          Jeg er også uenig i, at cheftræneren ultimativt er ansvarlig. Alle har et ansvar - ejer, sportsligt udvalg, BW, cheftræner, øvrige trænere og så sandeligt også de enkelte spillere.

                          Vi vil så gerne pege én ting ud og ændre det. Sådan fungerer det bare ikke.
                          Jeg er meget enig med dig - fodbold på eliteplan er kompleks, og det er alt for simpelt at køre frem med den rituelle Alm bashing efter ethvert nederlag - i går på en svær udebane med en tvivlsom dommerkendelse involveret.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Lige præcis! Derfor bliver Alm nødt til at skifte ud, så vi ikke har en chance for at holde bolden væk fra eget felt i sidste 15 min. Man har erstattet nogle boldfaste startere med nogle boldfaste startere. Met lidt til plussiden måske. Men bænken må man jo tage sig til hovedet over - stadigvæk. Tænk hvis man kunne have skiftet en Jebali eller to ind….
                            Vi er nok et stykke fra at kunne spille to Jebali typer fra bænken. Men altså havde vi haft en virkelig god spiller inde centralt, så havde vi kunne spille Köhler/Manneh fra bænken og haft muligheder at gå til en 3 mands midtbane, istedet for en 5 back kæde og på den måde fået flyttet spillet lidt op og samtidigt have noget på bænken at skyde med. På samme måde offensivt, der mangler lige en profil så man havde kunne spille en af de fire der starter inde igår fra bænken.

                            Det håber jeg der kommer styr på.
                            ​​​​​

                            Comment


                              #15
                              Vores defensive struktur var meget stærkt i går. Det var meget godt afstemt og Nico soillede en klassekamp som vb. FCK pressede konstant men uden at få mange store chancer. Men til gengæld kunne vi godt have scoret allerede i første halvleg. Vi havde er stærkt og motiveret hold på banen som kæmpede røven ud af buksen.
                              Tror det med den tredje midtforsvarer ind fungerer bare ikke. Siden 77. minut hvor Sauli kom ind for Tongya og kakerlakkernes anden scoring havde vi ikke en eneste gang boldbesiddelse på FCKs banehalvdel. Og hvis du ikke kan skabe entlastning så er det ja kun er spørgsmål af tid til det går galt. (Tror i øvrigt ikke at Sauli kom ind fordi Bjørn var småskadet. Bjørn gik forrest i overtid og spillede på toppen på jagt af en udligning). Hvis vi spiller med en fem-mand-kæde så mangler der bare en midtbanespiller man kan spille op til og skabe entlastning, især når Rami som er god at holde fast i bolden og at sætte op et angreb er allerede færdig - og han var allerede træt efter 70 minutter.
                              ​​​​​Personligt ville hellere have set Selven som indskifter for Charlie selvom ham mangler defensivt. Det ville have været mere 1:1, begge er raketer og en frisk og hurtigt Selven ville have truet FCK og de skulle have forholdt sig til det.
                              Men der var en rigtig god kamp hvor holdet kom med det helt rigtige indstilling på banen og det er bare pisseærgerligt ikke at tage point med. Den der indstilling og koncentration har vi brug for i alle kampe, især mod midter- og bundhold som kommer der også pointhøst.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X