Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Viborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg valgte at sove på den, inden jeg rasede ud, men for fanden en dårlig præstation i går - nærmest hele vejen rundt. Her er min vurdering:

    Martin Hansen: Kommer lidt langsom ned til 1-0 målet, og skal vel have den side, som 2-0 målet bliver sparket ind i. Har et par gode redninger derudover, og er vel bestået.

    Owusu: Spiller nærmest konsekvent bolden bagud i banen. Er slet ikke dynamisk nok fremadrettet, og fungerer primært som boldflytter.

    Bjørn P: Dårlig i duellerne, dårlig placering, står helt af helvede til placeret ved 2-0 målet, og var ikke specielt god med fødderne heller - hvilket leder til et par farlige fejlafleveringer lige i skoen på en VFF-spiller.

    Slotsager: Virkede unaturligt tilbageholdene. Bakker aaaaalt for meget ved 1-0 målet, og har flere situationer hvor han er alt for passiv i forhold til hvad vi har set tidligere.

    Aske: Ingen grund til at sparke til en mand, der ligger ned - men det er en af de ringeste præstationer jeg har set i OB-trøjen i mange år. Virkede som om han aldrig havde spillet en seniorkamp. Frygtelig indsats.

    Manneh: Han var SÅ langsom på kuglen. Skulle konstant have 8 berøringer, inden han sendte bolden videre. Var hverken til stede som 6'er i de defensive løb eller som 8'er når vi angreb. Dårlig indsats.

    Sven K: Virkede absurd tung i røven. Langsom i bevægelserne, og hans afleveringsspil var heller ikke godt. Sværgede til høje ballonbolde konstant, selvom vinden var en stor faktor. Dårlig indsats.

    Tongya: Var jo nærmest usynlig indtil han blev skiftet ud, og bidrog ikke med noget ret beset.

    Charly: Træder rundt i bolden, som var han Sabbi for 2 år siden. Træffer mange dårlige beslutninger, og brænder jo så også en giga-chance. Også en dårlig indsats.

    Rami: Ok indsats. Forsøger at indgå i kombinationsspillet, men har også en tendens til lige at holde lidt for længe på bolden. Ikke god, men en af dem der kan være sin indsats bekendt.

    Buya: Han SKAL simpelthen score på den friløber han får, så bliver kampbilledet et helt andet. Er egentlig rimelig bevægelig, men man kan godt se hans førsteberøring ikke sidder i skabet - eksemplificeret ved den bold han får i feltet, han bare skal tæmme med brystet og sparke på mål, men som så render fra ham.

    Nico: Kommer ind i stedet for Aske, og gør det ganske fint. Ikke så god placeringsevne bagudrettet, og efterlader til tider nogle store tomrum som VFF kan spille, men gjorde det fint fremadrettet.

    Bashkim: God energi, godt mål og altid garant for en helstøbt arbejdsindsats. Han gjorde absolut hvad han kunne, og var bedste mand på de 20 minutter han fik i min optik.

    Luca K: Han virker til at have en rigtig dårlig teknik. Bolden springer jo fra ham, nærmest inden han får sat foden på den. Til trods for hans højde er han også dårligere i duelspillet inden jeg lige troede. Han må have lang vej til en startplads, for det var heller ikke godt.

    Alt i alt, det man kan kalde en kollektiv off day, hvor nærmest samtlige spillere rammer deres absolute bundniveau. Der skal ske noget inden fredag, for ellers får vi da ørerne i maskinen igen, og så er 7-0 da ikke helt urealistisk.

    /mck

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Jeg valgte at sove på den, inden jeg rasede ud, men for fanden en dårlig præstation i går - nærmest hele vejen rundt. Her er min vurdering:

      Martin Hansen: Kommer lidt langsom ned til 1-0 målet, og skal vel have den side, som 2-0 målet bliver sparket ind i. Har et par gode redninger derudover, og er vel bestået.

      Owusu: Spiller nærmest konsekvent bolden bagud i banen. Er slet ikke dynamisk nok fremadrettet, og fungerer primært som boldflytter.

      Bjørn P: Dårlig i duellerne, dårlig placering, står helt af helvede til placeret ved 2-0 målet, og var ikke specielt god med fødderne heller - hvilket leder til et par farlige fejlafleveringer lige i skoen på en VFF-spiller.

      Slotsager: Virkede unaturligt tilbageholdene. Bakker aaaaalt for meget ved 1-0 målet, og har flere situationer hvor han er alt for passiv i forhold til hvad vi har set tidligere.

      Aske: Ingen grund til at sparke til en mand, der ligger ned - men det er en af de ringeste præstationer jeg har set i OB-trøjen i mange år. Virkede som om han aldrig havde spillet en seniorkamp. Frygtelig indsats.

      Manneh: Han var SÅ langsom på kuglen. Skulle konstant have 8 berøringer, inden han sendte bolden videre. Var hverken til stede som 6'er i de defensive løb eller som 8'er når vi angreb. Dårlig indsats.

      Sven K: Virkede absurd tung i røven. Langsom i bevægelserne, og hans afleveringsspil var heller ikke godt. Sværgede til høje ballonbolde konstant, selvom vinden var en stor faktor. Dårlig indsats.

      Tongya: Var jo nærmest usynlig indtil han blev skiftet ud, og bidrog ikke med noget ret beset.

      Charly: Træder rundt i bolden, som var han Sabbi for 2 år siden. Træffer mange dårlige beslutninger, og brænder jo så også en giga-chance. Også en dårlig indsats.

      Rami: Ok indsats. Forsøger at indgå i kombinationsspillet, men har også en tendens til lige at holde lidt for længe på bolden. Ikke god, men en af dem der kan være sin indsats bekendt.

      Buya: Han SKAL simpelthen score på den friløber han får, så bliver kampbilledet et helt andet. Er egentlig rimelig bevægelig, men man kan godt se hans førsteberøring ikke sidder i skabet - eksemplificeret ved den bold han får i feltet, han bare skal tæmme med brystet og sparke på mål, men som så render fra ham.

      Nico: Kommer ind i stedet for Aske, og gør det ganske fint. Ikke så god placeringsevne bagudrettet, og efterlader til tider nogle store tomrum som VFF kan spille, men gjorde det fint fremadrettet.

      Bashkim: God energi, godt mål og altid garant for en helstøbt arbejdsindsats. Han gjorde absolut hvad han kunne, og var bedste mand på de 20 minutter han fik i min optik.

      Luca K: Han virker til at have en rigtig dårlig teknik. Bolden springer jo fra ham, nærmest inden han får sat foden på den. Til trods for hans højde er han også dårligere i duelspillet inden jeg lige troede. Han må have lang vej til en startplads, for det var heller ikke godt.

      Alt i alt, det man kan kalde en kollektiv off day, hvor nærmest samtlige spillere rammer deres absolute bundniveau. Der skal ske noget inden fredag, for ellers får vi da ørerne i maskinen igen, og så er 7-0 da ikke helt urealistisk.

      /mck
      Enig i størstedelen, dog ikke mht. Owusu. Her er jeg for en gang skyld enig med Stig T.

      Det var lige som om Bjørn ikke så ham, når han var klar til et raid opad banen. Men kun spillede ham, når han selv var presset og ikke havde anden mulighed.

      Desuden skal MH ikke agere håndboldmålmand ved det andet mål, den skulle Bjørn have clearet.
      Last edited by Online; 08-08-2023, 09:39.

      Comment


        #18
        FCK kan roligt stille med B-kæden og betragte den kommende kamp som en træningskamp, lidt sommerbold mod et OB-hold i frit fald. Jeg har da aldrig set mage til blodfattig indsats, det skriger til himlen, det er nærmest forræderi mod publikum og fodbolden generelt. Eneste mand, der kunne se sig selv i spejlet, var Bashkim, og det var da også sigende, han fik det største bifald både da han kom på banen og efter kampen var slut. Før jeg gik, var det kun ham og MH, som turde takke publikum for at møde op i stormvejret til den mageløse omgang bras, vi var vidne til. Jeg troede egentlig Bashkim også var over the hill, men han får da i den grad bevist det modsatte for tiden. Vi er pinedød nødt til at starte med ham næste gang.
        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

        Comment


          #19
          Det eneste jeg ikke helt forstår er hvorfor vi insisterer så meget på at skubbe begge vores centrale 6'ere frem i pres så ofte. Tit så bliver både Köhler og Manneh fanget enormt langt fremme i banen, og det åbner for et kæmpe hul imellem vores midtbane og forsvar. En af grundende til at Slots og Bjørn jo ofte kommer til at se dumme ud er fordi de hele tiden ligger alene med Ementa, hvis Ementa kontant vælger at ligge sig op ad Slots (som han jo gjorde) - ja så bliver Slots altså bare most af hans kæmpe fysisk, og når han så først kommer op i fart så kan Bjørn ikke følge med. Men det må jo være et bevidst taktisk valg af Alm at spille med begge 6'ere så langt fremme i pres.. Jeg synes bare det har kostet mange gange efterhånden.. Og det giver især ingen mening når begge 6'ere er relativt langsomme spillere, hvor det tager en evighed for dem at komme hjem igen efter presset. Derudover spiller man jo med tre helt fremme og to backs man gerne vil have med frem. Det er simpelthen alt for naivt at spille på den måde når vores centerbacks har de svagheder de har - her snakker jeg om Bjørns langsomhed og Slotsagers manglende fysik (grundet hans alder).

          Comment


            #20
            Bobolarsen

            Du vælger at citere dig selv... for at få registreret flere indlæg

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
              Bobolarsen

              Du vælger at citere dig selv... for at få registreret flere indlæg
              Hvad skal jeg sige - Det var en klasse pointe jo

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Hvad skal jeg sige - Det var en klasse pointe jo
                Hahaha... når lyder du som min kone, når hun pointere noget flere gange

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Hahaha... når lyder du som min kone, når hun pointere noget flere gange
                  haha jeg indrømmer tilgengæld gerne det var en fejl. Det tænker jeg ikke konen gør - eller det er i hvert fald ikke min egen oplevelse herhjemmefra

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                    Det eneste jeg ikke helt forstår er hvorfor vi insisterer så meget på at skubbe begge vores centrale 6'ere frem i pres så ofte. Tit så bliver både Köhler og Manneh fanget enormt langt fremme i banen, og det åbner for et kæmpe hul imellem vores midtbane og forsvar. En af grundende til at Slots og Bjørn jo ofte kommer til at se dumme ud er fordi de hele tiden ligger alene med Ementa, hvis Ementa kontant vælger at ligge sig op ad Slots (som han jo gjorde) - ja så bliver Slots altså bare most af hans kæmpe fysisk, og når han så først kommer op i fart så kan Bjørn ikke følge med. Men det må jo være et bevidst taktisk valg af Alm at spille med begge 6'ere så langt fremme i pres.. Jeg synes bare det har kostet mange gange efterhånden.. Og det giver især ingen mening når begge 6'ere er relativt langsomme spillere, hvor det tager en evighed for dem at komme hjem igen efter presset. Derudover spiller man jo med tre helt fremme og to backs man gerne vil have med frem. Det er simpelthen alt for naivt at spille på den måde når vores centerbacks har de svagheder de har - her snakker jeg om Bjørns langsomhed og Slotsagers manglende fysik (grundet hans alder).
                    Jeg er kun delvis enig med dig - jeg synes at Slots i går viser at han trods alt kun er et menneske. Han overmatches klogt af Ementas fysik - hvorefter han ser nærmest skræmt ud og bakker på ham konsekvent i stedet for at komme først på boldene - det efterlader Ementa med et enormt rum til at kontrollere boldene og vende med dem, hvilket får ham til at se meget bedre ud end han reelt er - med BPŽs nuværende form er der ikke hjælp at hente for en ung mand i knibe ! Op på Hesten igen Slotsager. Vores defensive midt - både Manneh men især Kohler - ser ekstremt tunge ud - når en aldrende Grønning fra Viborg konstant bevæger sig klogere og lukker deres huller ned samtidig med at han dirigerer deres presspil skinner vores 6 eres manglende dynamik igennem. De magter ikke opgaven derinde og kombinationen med et svagt centralt forsvar og en ikke særlig mobil central midtbane gør os voldsomt sårbare mod hold med et effektivt presspil - vi kommer ikke ud af fase 1 og mister konstant bolden på farlige områder. Vi er nødt til at investere i en KLASSE forsvarer og et supplement til den centrale midtbane når vi nu vurderer at Mustafic ikke er god nok til truppen - vi har masser af cf - men ingen af dem har kvalitet nok til at støtte Slots tilstrækkeligt - BPŽs formdyk synes uden bund. Jeg frygter en ydmygelse i Parken - vores held er at FCK fokus nok er på Sparta Prag i disse dage. Hvis NT og bestyrelsen mener det alvorligt at vi skal være fast inventar i top 6 må de have mulvarpen frem af lommen inden transfervinduet lukker - ellers er truppen for smal og mangler kvalitet hver gang de 11 foretrukne ikke rammer dagen. Vi kan IKKE spare os til fremgang - og der er trods alt realiseret store uventede gevinster på Minteh salget og nu også OCŽs klubskifte - nu er det nu Thorborg hvis vi skal tage jeres snak alvorligt, ellers er det bare varm luft - bæredygtighed eller ej.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                      FCK kan roligt stille med B-kæden og betragte den kommende kamp som en træningskamp, lidt sommerbold mod et OB-hold i frit fald. Jeg har da aldrig set mage til blodfattig indsats, det skriger til himlen, det er nærmest forræderi mod publikum og fodbolden generelt. Eneste mand, der kunne se sig selv i spejlet, var Bashkim, og det var da også sigende, han fik det største bifald både da han kom på banen og efter kampen var slut. Før jeg gik, var det kun ham og MH, som turde takke publikum for at møde op i stormvejret til den mageløse omgang bras, vi var vidne til. Jeg troede egentlig Bashkim også var over the hill, men han får da i den grad bevist det modsatte for tiden. Vi er pinedød nødt til at starte med ham næste gang.
                      Helt enig, der var en eller 2 mere som kom halvt ud og takkede, resten stak halen mellem benene.

                      Man kan tabe en fodbold kamp også kan man tabe en fodbold kamp, det vi så i går og især i første halvleg var jo en pinlig indsats, ikke en løb for hinanden MH havde ikke en han kunne sætte hurtigt i gang, Viborg spillerne overfaldt os gang på gang, vi er så presset at vi flere gang spiller dem helt eller delvist fri foran eget mål, med dårlige afleveringer under press på egen bane halvdel foran 10000 hjemme fans. Der skal ikke mange kampe til med et lige så tomt udtryk som Alm står med under kampen inde på banen før vi er nede på 3-4000 på stadion til hjemme kampe.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                        Da der var spillet 20 minutter, talte jeg med min sidemand om, hvor vidt Alm havde sendt sit taktiske oplæg til VFF. Nå, det var nok bare læst, men Alm har jo også kun en plan.
                        Men jeg havde forventet, at han ville justere på sin plan, da vi jo var ud- og medspillet. Intet skete, og vi kunne have været nede med 3 mål ved halvleg.
                        Anden halvleg var lidt bedre, det virkede også til, at VFF trak sig tilbage. En ufortjent udligning fik vi, og så hoppede kæden alligevel af.
                        At Alm efter kampen skoser spillerne er sørgeligt, han må tage sit ansvar. Han skal sætte dem op, og indarbejde en taktik de kan holde.
                        Jeg og min sidemand har hørt Alm holde oplæg, og hvis han viser samme entusiasme når han sætter spillerne op til kamp, så forstår jeg alt meget bedre. Sjældent har jeg hørt et mere kedeligt og ligegyldigt oplæg.
                        Dette synspunkt vil altid være mig en gåde. Jeg har kun spillet fodbold på allerlaveste niveau - men fandeme, om jeg ville have stående på mig at jeg spillede sløjt eller uden energi, fordi træneren ikke råbte nok eller holdt en passioneret tale. Jeg ville sgu blive rasende over at det blev insinueret, at jeg:
                        1) egentlig ikke gad spille fodbold
                        2) at jeg var så emotionelt labil, at en tale eller "at blive sat op" af min træner skulle gøre så stor forskel på min indsats.

                        Jeg er ret sikker på at professionelle fodboldspillere har det på samme måde, men formentligt mere udtalt.

                        Comment


                          #27
                          Svar til flere:
                          Nu har jeg vist aldrig sagt, at jeg ønsker en træner, der står og råber og skriger på sidelinjen som en anden Bo Henriksen. Det er at lægge mig ord i munden, jeg ikke har sagt.
                          Dernæst, så er der stor forskel på fodboldspillere. På amatører der, som navnet angiver, spiller af glæde for sporten, og professionelle, der har det som deres levevej. Men der er også end dog meget stor forskel på, hvordan man er professionel. Der er en del der ”bare” spiller fodbold, fordi det er den letteste mulighed for dem at tjene penge på. Økonomi er således deres eneste motivationsfaktor. Et eksempel herpå kunne være Tobias Grahn (tidligere OB), der i et interview sagde, at han aldrig så fodbold i TV, og aldrig så på stillingen, da det ikke interesserede ham. Han ville bare tjene penge nok, til at han kunne åbne sit eget firma inden for ejendomshandel.
                          Fra min egen tid i sport, som aktiv i 1. til 3. division i squash og orienteringsløb, senere som træner, bestyrelsesmedlem og også sportslig ansvarlig i flere klubber og et forbund, ved jeg, at udøvere af sport skal tages vidt forskelligt i forhold til hvordan de skal præstere. Stort set ingen ønsker en træner, der råber af dem, dem der kender mig ved også, at det ikke ligger til mig. Men stort set alle udøvere har en forventning om, at de bliver sat op af deres træner. Arbejdet med at finde det rette tændingsniveau er således et af de mest afgørende områder, hvis man vi have succes i elitesport. Og der er meget få klubber der har succes med en træner af den ”gamle svenske model” – det svenske herrelandshold i håndbold fra omkring 20 år siden – træneren var ”usynlig”, og spillerne coachede sig selv. Det krævede så også, at man havde end dog enormt kompetente spillere.
                          Jeg lægger da også mærke til, at flere af spillerne efter kampen i går sagde, at de ikke viste attitude, at de ikke var gode nok til at holde brystet frem, med mere. Altså klare tegn på, at det rette tændingsniveau ikke var stede. Og det falder ene og alene tilbage på træneren, og hans stab.
                          Endelig må jeg så også konstatere, at flere andre også efterlyser et hold, der ser ud til at være sat mentalt op til eksempelvis kampen i går?

                          Comment


                            #28
                            Helt uenig. Når man som uhyggeligt velbetalt fodboldspiller og professionel sportsmand træder ind på et stadion med 10.000 tilskuere, så er man i den grad selv ansvarlig for korrekt tændingsniveau.

                            Har næsten aldrig hørt mage - som var det børn, der skal sættes op til en lejeaftale af farmand Alm.

                            Og hvad tror du i øvrigt, Alm siger til dem - slap af, stå dybt, pres halvhjertet, efterlad en motorvej ved 6eren?

                            Vi har det hold og den trup, BW og ledelsen over ham har vurderet, vi skulle have, og resultatet ser du nu. Måske sniger vi os med i top 6; måske ikke.

                            Men det er godt nok et semideprimerende hold at glo på.

                            En ny træner har ikke hjulpet én eneste gang i det sidste årti + mere. Hvorfor denne gang?

                            Comment


                              #29
                              Efter den rædselsfulde kamp igår og alt negativitet er det da lidt fedt vi faktisk ligger i top 6 pt

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                Helt uenig. Når man som uhyggeligt velbetalt fodboldspiller og professionel sportsmand træder ind på et stadion med 10.000 tilskuere, så er man i den grad selv ansvarlig for korrekt tændingsniveau.

                                Har næsten aldrig hørt mage - som var det børn, der skal sættes op til en lejeaftale af farmand Alm.

                                Og hvad tror du i øvrigt, Alm siger til dem - slap af, stå dybt, pres halvhjertet, efterlad en motorvej ved 6eren?

                                Vi har det hold og den trup, BW og ledelsen over ham har vurderet, vi skulle have, og resultatet ser du nu. Måske sniger vi os med i top 6; måske ikke.

                                Men det er godt nok et semideprimerende hold at glo på.

                                En ny træner har ikke hjulpet én eneste gang i det sidste årti + mere. Hvorfor denne gang?
                                Helt enig med dig i dine betragtninger. Nu har vi prøvet danske og svenske “venlige” og tålmodige trænere, måske vi skal kikke sydover mod Tyskland og få en “hård og hold din kæft” træner, der nok skal fortælle dig, hvad der forventes af dig…?
                                Jeg er lidt træt af alle disse flinke og venlige nordiske trænere.

                                Comment

                                Working...
                                X