Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Viborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - Viborg

    Efter en lidt ufortjent, men lækker sejr i Brøndby, håbede jeg, at OB kunne følge det gode resultat op med en brandkamp på hjemmebane. Det skete ikke, og hvorfor gjorde det ikke dét?

    1. Mange spillere spillede rigtig dårligt i dag. Det er lidt omsonst at give karakterer, da alle dumper - undtaget Martin Hansen ( indskiftere undtaget). Paulsen og Slotsager spiller forfærdeligt, uden gnist og sikkerhed. Masser af fejl, både på bolden og placeringen. Adelgaard er HELT forfærdelig og har p.t. ikke niveau til OB. Der SKAL hentes en forstærkning.

    2. Før kampen tænkte jeg faktisk tanken, at OB ikke havde SÅ dårlige spillere, men at de bare spiller dårlig fodbold. Og hvis spillere spiller under niveau, så peger min finger ud på bænken. Det er trænerens ansvar at få det optimale ud af spillermaterialet, og sætte holdet op, så alle spillere kan få det bedste ud af deres niveau - og det får Alm ikke.

    Jeg synes, at opstillingen og taktikken er ganske forfærdelig, og mine tanker går til serie 4-kampe, hvor der står 5 fremme, og 5 i forsvaret, uden sammenhæng i holdet. Det må ikke ske i Superligaen, og det er trænerteamets skyld, at det sker. Jeg ser det efterhånden som et mønster, at holdet falder totalt fra hinanden ret tit, og hvis retfærdigheden var sket fyldest, så havde OB tabt mange flere kampe i sidste sæson, og Viborg have scoret 5-6 mål i aften.

    Der skal forstærkninger til - på banen, og på bænken! OB har skudt papegøjen, og fået en del ind i transferindtægter - jeg forventede faktisk, at nogle af pengene blev brugt på forstærkninger. Jeg er svært skuffet over, at man ikke har udnyttet det held man havde på transfersiden, til at lægge på sportsligt.

    Skuffet, skuffet, skuffet

    #2
    Fra anden tråd + supplement.

    Hvordan ved du, at Alm er dårlig til at sætte spillerne op?

    Jeg synes, vi viser den vilje, vi altid gør. Det har set sådan ud i over et årti. Er det ikke bare sådan, det ser ud, når man har et hold, der spiller primært om ~ 8 pladser?

    Hvordan fanden skal en træner gøre mere med det her hold? Halvdelen af holdet er udskiftet, og vi har ikke hentet én eneste leder eller profil. De nye svinger fra ok til anonyme til fusere, og de gamle - tja, de er jo, som de er.

    Hvordan skulle det magisk blive vildt godt kontinuerligt?​

    Men vi kan sagtens prøve med en ny træner - eller rettere: trænerteam. De kører det i den grad som et team i Ådalen. Så starter vi bare forfra igen - med det spinkle håb at en ny træner kan få mere ud af spillerne. Og det tror jeg bliver svært. Vi har en ret dårlig trup og meget få muligheder for ændringer.

    Men det skal da overvejes.

    Comment


      #3
      Den første time var som 90 minutter mod Twente. Nogen mente eller mener at træningskampe er mere eller mindre intetsigende, men når man på lignende facon bliver skilt ad af en dårligere modstander end Twente, så fortæller det altså historien om et vanvittigt bundniveau, som kan vise sig mod en hvilken som helst modstander.

      Og træneren har det overordnede ansvar. Og igen - ansvar og skyld skal opdeles. Skyld deles - ansvar gør ikke.

      Nu har han 3 dage til at sætte et hold op - i mere end én forstand, mod en modstander der er bedre end det hold, der burde ha vundet 7-3 i dag. Det kan sagtens blive 7-0 igen.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Fra anden tråd + supplement.

        Hvordan ved du, at Alm er dårlig til at sætte spillerne op?

        Jeg synes, vi viser den vilje, vi altid gør. Det har set sådan ud i over et årti. Er det ikke bare sådan, det ser ud, når man har et hold, der spiller primært om ~ 8 pladser?

        Hvordan fanden skal en træner gøre mere med det her hold? Halvdelen af holdet er udskiftet, og vi har ikke hentet én eneste leder eller profil. De nye svinger fra ok til anonyme til fusere, og de gamle - tja, de er jo, som de er.

        Hvordan skulle det magisk blive vildt godt kontinuerligt?​

        Men vi kan sagtens prøve med en ny træner - eller rettere: trænerteam. De kører det i den grad som et team i Ådalen. Så starter vi bare forfra igen - med det spinkle håb at en ny træner kan få mere ud af spillerne. Og det tror jeg bliver svært. Vi har en ret dårlig trup og meget få muligheder for ændringer.

        Men det skal da overvejes.
        Du spørger hvorfra jeg ved, at Alm er dårlig til at sætte spillerne op. Hvis du læser, og forstår, så skriver jeg, at Alm er dårlig til at sætte holdet op, så spillerne får det optimale ud af deres niveau. Som jeg skrev, så ligner det seriefodbold, hvor halvdelen er offensive, og den anden halvdel defensive. Det hænger overhovedet ikke sammen. Hvis det er rigtigt, så burde man finde 5-6 nye spillere til starteren, men som det ofte sker, så er det nemmere at fyre træneren - og det havde jeg gjort, da mønstret gentager sig angående underpræstation fra spillerne.

        Comment


          #5
          Da der var spillet 20 minutter, talte jeg med min sidemand om, hvor vidt Alm havde sendt sit taktiske oplæg til VFF. Nå, det var nok bare læst, men Alm har jo også kun en plan.
          Men jeg havde forventet, at han ville justere på sin plan, da vi jo var ud- og medspillet. Intet skete, og vi kunne have været nede med 3 mål ved halvleg.
          Anden halvleg var lidt bedre, det virkede også til, at VFF trak sig tilbage. En ufortjent udligning fik vi, og så hoppede kæden alligevel af.
          At Alm efter kampen skoser spillerne er sørgeligt, han må tage sit ansvar. Han skal sætte dem op, og indarbejde en taktik de kan holde.
          Jeg og min sidemand har hørt Alm holde oplæg, og hvis han viser samme entusiasme når han sætter spillerne op til kamp, så forstår jeg alt meget bedre. Sjældent har jeg hørt et mere kedeligt og ligegyldigt oplæg.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
            Da der var spillet 20 minutter, talte jeg med min sidemand om, hvor vidt Alm havde sendt sit taktiske oplæg til VFF. Nå, det var nok bare læst, men Alm har jo også kun en plan.
            Men jeg havde forventet, at han ville justere på sin plan, da vi jo var ud- og medspillet. Intet skete, og vi kunne have været nede med 3 mål ved halvleg.
            Anden halvleg var lidt bedre, det virkede også til, at VFF trak sig tilbage. En ufortjent udligning fik vi, og så hoppede kæden alligevel af.
            At Alm efter kampen skoser spillerne er sørgeligt, han må tage sit ansvar. Han skal sætte dem op, og indarbejde en taktik de kan holde.
            Jeg og min sidemand har hørt Alm holde oplæg, og hvis han viser samme entusiasme når han sætter spillerne op til kamp, så forstår jeg alt meget bedre. Sjældent har jeg hørt et mere kedeligt og ligegyldigt oplæg.
            Hvad konkret sagde Alm efter kampen?
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Det er også interessant, at stort set ingen forholder sig til, at det udtryk vi så i dag med ekstremt dårlig vilje og løbevillighed, det er jo netop et sådan udtryk, man helt begrundet frygter med så mange lykkeriddere/lejesvende/lottokuponer.

              Det var klart det jeg frygtede, og jeg frygter det endnu mere efter de første 3 runder.

              Vi så først lidt vilje, da en gammel klubmand kom ind. Så måske kan man ikke bare glemme al nostalgi, BW…
              Last edited by Jungledyret; 07-08-2023, 21:26.

              Comment


                #8
                MH: 4

                Owusu: 02
                BP: 00
                Slots: 00
                Aske: -3

                Köhler: 02
                Manneh: 00

                Tongya: 00
                Rami: 4
                Charly: -3

                Buya: 00

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Hvad konkret sagde Alm efter kampen?
                  Essensen af hvad han sagde var, noget med, 1. at spillerne stod for lavt på banen (så burde han jo have pisket dem fremad), og at spillerne agerede, som om det var en træningsøvelse de var i gang med (så må han jo ikke have sat dem godt nok op?).

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                    Essensen af hvad han sagde var, noget med, 1. at spillerne stod for lavt på banen (så burde han jo have pisket dem fremad), og at spillerne agerede, som om det var en træningsøvelse de var i gang med (så må han jo ikke have sat dem godt nok op?).
                    Det virker som han ser sin opgave kun i at trænere holdet under ugen, under kampen virker han alt for emotionsfattigt og passivt.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Det virker som han ser sin opgave kun i at trænere holdet under ugen, under kampen virker han alt for emotionsfattigt og passivt.
                      Lige på kornet :) jeg har aldrig i mine snart 46 år som OB fan set en træner, der virker så ligeglad og uengageret i, hvilket resultat hans hold får. Jeg tror desværre, at han kun er interesseret i en proces, og ikke i at der også kommer et resultat ud af det.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                        Efter en lidt ufortjent, men lækker sejr i Brøndby, håbede jeg, at OB kunne følge det gode resultat op med en brandkamp på hjemmebane. Det skete ikke, og hvorfor gjorde det ikke dét?

                        1. Mange spillere spillede rigtig dårligt i dag. Det er lidt omsonst at give karakterer, da alle dumper - undtaget Martin Hansen ( indskiftere undtaget). Paulsen og Slotsager spiller forfærdeligt, uden gnist og sikkerhed. Masser af fejl, både på bolden og placeringen. Adelgaard er HELT forfærdelig og har p.t. ikke niveau til OB. Der SKAL hentes en forstærkning.

                        2. Før kampen tænkte jeg faktisk tanken, at OB ikke havde SÅ dårlige spillere, men at de bare spiller dårlig fodbold. Og hvis spillere spiller under niveau, så peger min finger ud på bænken. Det er trænerens ansvar at få det optimale ud af spillermaterialet, og sætte holdet op, så alle spillere kan få det bedste ud af deres niveau - og det får Alm ikke.

                        Jeg synes, at opstillingen og taktikken er ganske forfærdelig, og mine tanker går til serie 4-kampe, hvor der står 5 fremme, og 5 i forsvaret, uden sammenhæng i holdet. Det må ikke ske i Superligaen, og det er trænerteamets skyld, at det sker. Jeg ser det efterhånden som et mønster, at holdet falder totalt fra hinanden ret tit, og hvis retfærdigheden var sket fyldest, så havde OB tabt mange flere kampe i sidste sæson, og Viborg have scoret 5-6 mål i aften.

                        Der skal forstærkninger til - på banen, og på bænken! OB har skudt papegøjen, og fået en del ind i transferindtægter - jeg forventede faktisk, at nogle af pengene blev brugt på forstærkninger. Jeg er svært skuffet over, at man ikke har udnyttet det held man havde på transfersiden, til at lægge på sportsligt.

                        Skuffet, skuffet, skuffet
                        det syntes jeg er noget jeg efterhånden har set i mange kampe - som om holdet bliver "revet" over på midten uden sammenhæng. Har længe undret mig over det - men ikke noget nyt så tænker da man er opmærksom på det - eller ikke ønsker at gøre noget ved det - kan det være en konsekvens af vores spillestil?

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                          det syntes jeg er noget jeg efterhånden har set i mange kampe - som om holdet bliver "revet" over på midten uden sammenhæng. Har længe undret mig over det - men ikke noget nyt så tænker da man er opmærksom på det - eller ikke ønsker at gøre noget ved det - kan det være en konsekvens af vores spillestil?
                          I forbindelse med pokalfinalen sidste år, sad jeg ved siden af en neutral tilskuer. Han spurgte mig f.eks. hvad jeg mente om Sabbi. Og jeg sagde:"Jamen prøv at se ham, han spiller højre midt, og lige nu ligger han og roder rundt oppe i venstre side af modstanderens felt".

                          Det er dét som jeg synes er OB's største problemer. 1. Den manglende taktiske grundighed fra trænerteamet. 2. Spillere der sætter sig selv over holdet i jagt på personlig succes.

                          Jeg mener ikke, at OB's hold er SÅ dårligt. Men tit, så synes jeg at de spiller dårligt, og det, mener jeg, skyldes dårlig taktik og selviske spillere

                          Comment


                            #14
                            Transfervinduet er ikke slut endnu. Har netop hørt, at man overvejer at starte FC ZULU op igen. Aske Adelgaard skulle være den nye stjerne.

                            Comment


                              #15
                              Jeg må sige at selvom de før kampen betonede at kampen igår var en helt anden kamp end træningskampen for nogen uger siden, så lignede det godt nok at OB mødte op med samme entusiasme som til en sommerkamp. Vi ser decideret forvirrede ud når vi ikke formår at lykkedes i førstepresset i dag. VFF får gentagende gange spillet udenom os, fordi de er dygtige på bolden, og derfra bliver det bare farligt stort set hver gang. Ementa søger ned i banen og finder et tønder land imellem 6'erne og stopperne. Der kommer løb omkring ham og vi bakker bare indtil de så heldigvis ikke ramte målet andet end den ene gang de scorer. Det var helt forfærdeligt og nok et lavpunkt på linje med 2. halveg imod fcm sidste år.
                              I 2. halveg bliver det aldrig super godt, men vi får dog kæmpet os ind i kampen. BP får skubbet op på Ementa, så han ikke fik plads til at vende og så viser VFF også at de er sårbare. De er stærke når de kan flytte spillet højt på banen. Begge backs skubber højt op og Westergaard, deres nye Serginho og Said er gode til at løbe i positioner på kryds og tværs, som gør dem vanskelige at dække op. Til gengæld er de ingenlunde gode til at forsvare og de så også hurtigt usikre ud, når vi fik skubbet op med hele holdet og lagt pres på. Fra Kadrii så scorer og det virker til han lige får alle mand til at vokse 10% i de første 5-10 min efter hans indskiftning, så troede jeg på vi fik dem knust. Det blev dog igen formøblet at helt forfærdeligt uafstemt forsvarsspil. Jeg tør ikke engang pege på en spiller ved mål nummer to. Det er simpelthen bare ikke afstemt, hvem der skal samle målscoreren op. Den hænger på trænerteamet og de bliver simpelthen nødt til at gøre sig endnu mere umage med at arbejdet på de defensive mekanismer. BP og Slotsager bruger hele 1. halveg på at kigge på Ementa går ned i banen og finder halvrum. Jeg tænker de har en forestilling om Sven og Manneh skal samle dem op. De bruger så pausen på at blive enige om at BP skubber op og tager slagsmålet med ham. Det bliver bedre, men i sidste ende er det jo igen bare et slet løb ind imellem BP og Sven som skaber den afgørende scoring. Begge to står bare og kigger på at han modtager en bold langt inde i feltet og den slags mål kunne de have lavet 2-3 stykker af i 1. halveg også.

                              BW må også gøre sig notater. Aske ser ud til at have det svært som eneste reelle venstre back. Det er uholdbart og han trænger til en pause. Franco er fuldstændig usynlig fra sin kantposition. Der kommer intet fra ham. Alternativerne er unge og relativt uprøvede, så dem tvivler jeg på vi skal hænge vores hat på. Vi skal derfor ud at finde en kompetent kant, når nu Sabbi ikke gider. Til en start kunne vi dog rykke Buya på kant og Kadrii ind på 9'eren. Er Ivan ved at være på 100% er der intet som retfærdiggøre at han ikke også får en chance, efter vi får givet så mange chancer væk igår.

                              På den lille positivside kan nævnes at Rami og Kadrii igen viser klassen. Det var godt nok kun et glimt fra Rami, men det er jo det klassespillere gør. Er afgørende selv på mindre gode dage. Bashkim med et flot indhop. Buya synes jeg faktisk også gør det fornuftigt. Det bliver en svær kamp igår for ham, når vi er så ringe i 60 min, men han får alligevel en friløber og synes også det i højeste grad er hans pres der ind imellem får VFF til at blive lidt shaky. Der mangler noget koldblodighed i de afgørende situationer, men han ser fit ud og jeg tror bare lige han skal bygge noget selvtillid på i form af mål, så bliver han ganske giftig. Jeg kan godt se ham kunne noget fra en kant, men om han kommer til at hænge for meget defensivt er så det store spørgsmål.

                              Lortekamp, men forhåbentlig en vi som hold lærer rigtig meget af. Jeg tror som sagt vi får mest ud af at have Bashkim med. Han ligner spilleren der lige kan få de øvrige med når det hele ikke lige køre og det er vigtigt med så mange nye spillere. Jeg synes også han osede af spilleglæde da han kom ind. Han scorer et flot mål og får lavet nogle lækre ting, så det er sgu synd at gemme så meget offensiv pondus på bænken til fordel for en spiller som Tongya, der ikke bidrager med noget som helst hverken igår eller i Brøndby-kampen.

                              Comment

                              Working...
                              X