Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Viborg 7.august 23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Han kan intet se p.g.a den kæmpe kolods på lerfødder, der står foran ham. Det mål er 100 procent en forsvarsfejl og et studie i urutineret placeringsevne fra vores, på papiret, rutinerede forsvarer, der både efterlader mand og rum, og tillige blokerer udsynet for vores målmand.

    Bjørn Paulsen er, med afstand, ligaens dårligste forsvarsstyrmand. Han kan intet med bolden og hans placeringsevne er direkte dårlig. Til tider.

    MvH ChrisOB
    Udsyn spærret...?
    Last edited by O´nse; 08-08-2023, 07:59. Årsag: Edit

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Jeg er rystet over at så mange hænger sig så meget i at Alm ikke står og hopper og danser på sidelinjen, for at piske energi ind i holdet. Vi har med topidrætsfolk at gøre (man kan naturligvis komne i tvivl…) De ER topmotiverede, hvis de er castet rigtigt af sportsdirektøren. En træner kan intet stille op hvis der ikke er en naturlig vilje til at vinde. Det er jo ikke serie 3.

      Man kan være uenig hans indskiftningsstrategi, holdopstilling og den generelle taktik. Men Alm er nu engang valgt på baggrund af en strategi, som ledelsen har udformet i sin tid.

      Det er simpelthen fordi at det sportslige niveau i truppen er for lav. En god indikator er vel også, hvor mange spillere har taget steppet opad fra OB de sidste 5-7 år? Et forsigtigt gæt: 8 ud af 50? Det er der sgu en grund til. De er for dårlige!!!
      Nu forventer virkelig ikke at han hopper og danser (førstnævnte kan ja også god give karantæne.. ) men at han indgriber og dirigerer hvis holdet for eksempel står for lavt eller mister fokus Der hjælper bare ikke hvis træneren sidder der som en kun mere eller mindre interesseret tilskuer af et spil skak.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Nu forventer virkelig ikke at han hopper og danser (førstnævnte kan ja også god give karantæne.. ) men at han indgriber og dirigerer hvis holdet for eksempel står for lavt eller mister fokus Der hjælper bare ikke hvis træneren sidder der som en kun mere eller mindre interesseret tilskuer af et spil skak.
        Alm dirigerer under hele kampen. Han satte to spillere ind - BK og NM - der gjorde et positivt indtryk.

        Hvad mere kan han gøre? Han har en dårlig trup, og alle vores udenlandske lykkeriddere har ikke rykket en tøddel, tværtimod.

        Vi kan fint skifte træner - det har vi gjort 100 gange før uden resultat…

        Det, vi ser, er bare en svingende trup med niveau til 6-10-pladsen krydret med ekstra mange udenlandske spillere uden niveau = svingende præstationer.

        Comment


          [QUOTE=O´nse;n324981]


          Last edited by O´nse; 08-08-2023, 07:58. Årsag: Slet

          Comment


            Slet

            Comment


              Problemet er ikke så meget energien, som jeg ser det, jeg tror egentligt at der er fin tænding på, det er det helt klare indtryk jeg får når jeg ser kampene og også træningen der er fin intensitet i det.

              Problemet er at vi vil spille med 4 offensive spillere, men det kan vi ikke, så vi er nød til at ligge en ekstra back ind på en kant position.

              Samtidigt så spiller vi med to inde centralt, som skal dække et kæmpe område og have mange kompetencer for at løfte den opgave. Der har vi bare ikke de spillere.

              Modstanderne kan spille bolden mellem vores bagkæde og midtbane og få al den plads i verden de har lyst til fordi vi når ikke at komme tilbage og støtte fra midten og hvis vi sender en CF'er op for at møde så højt så efterlader vi altså noget seriøst bagrum.

              ​​​​​Vi skal have fundet ud af hvordan vi forhindrer at modstanderne spiller bag vores midtbane eller også skal vi spille med en ekstra midtbanespiller inde centralt og så holde Köhler mere tilbage. Ellers så har jeg svært ved at se at vi får det der til at fungere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                jeg er helt med på vi ikke er der.

                Men hvis vi vil top 6 - og håber da ambitionerne er til mere på sigt, så skal vi sgu da kunne slå hold som viborg og randers når vi spiller hjemme. Der bør OB bare være en større klub.

                Men nej det er desværre ikke realiteterne i disse efterhånden mange år


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Hvis vi skal måle OB ud fra den ambition ledelsen sælger klubben på, som hedder top 4 i gode og top 6 i dårlige sæsoner. Så er der vel rigtig nok de 3 FC klubber som vi ikke skal/kan forvente point imod. Men skal vi komme i top 6, så skal vi kunne vinde hjemme over de nærmeste konkurrenter til 4-6 pladsen, og her er Randers og Viborg iblandt.

                Men helt enig, hvis vi kigger på ledelsens ageren, indkøb, budget og på kvalitet i truppen så er vi ikke et sted, hvor vi kan forvente sejr over ret mange hold i ligaen, og da slet ikke de hold der som Viborg og AGF er inde i en positiv udvikling.
                Kig blot på hvordan odds var i går, OB gav 2,50 hvilket jo ikke ligefrem er at være favorit.


                Jeg har personligt lært over de sidste 10-12 år, at vi i OB skal veksle forventninger til håb. Vi kan ikke forvente hverken sejre eller top 6, men vi kan håbe.
                Jeg kan ikke bruge OBs ambition til noget som helst. Den eneste måde OB nogensinde kommer til at indfri den på er, hvis tilpas mange andre hold fejler. Og selv en sæson som sidste, hvor en del hold skuffede, ja der lykkedes det ikke.

                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Alm dirigerer under hele kampen. Han satte to spillere ind - BK og NM - der gjorde et positivt indtryk.

                  Hvad mere kan han gøre? Han har en dårlig trup, og alle vores udenlandske lykkeriddere har ikke rykket en tøddel, tværtimod.

                  Vi kan fint skifte træner - det har vi gjort 100 gange før uden resultat…

                  Det, vi ser, er bare en svingende trup med niveau til 6-10-pladsen krydret med ekstra mange udenlandske spillere uden niveau = svingende præstationer.
                  Har kun set de sidste 30 minutter i går (men finder tid at gense kampen i aften) så jeg slippede hidtil fra den åbenbart forfærdelige første halvleg i gypr men bedømt fra de første kampe og det jeg har set under træninger så synes du gør truppen dårligere end den er. Rami viser et teknisk niveau vi havde ikke i lang tid i OB, Owusu er en klar opgradering på hb og Koehler er rigtig stærkt, en spiller som var ombejlet fra HSV og Heidenheim og lige sådan en hårdhitter-fyr vi havde brug for og ventede på i lang tid . Vi har ery problem på vb fordi Aske sidder i et dybt bølgedal og Manneh er lidt for svingende. At Buray er endnu ikke er i 100% kampform og med Sabbi mangler en potentiel starter som skal nok erstattes mindrer sikker muligheder for Alm. Men at beklage efter kampen at holdet stod for lavt er et klassisk selvmål af Alm. Lige det er situationer hvor forventer at en træner griber ind, dirigerer holdet eller finder et taktisk træk som hjælper holdet.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Har kun set de sidste 30 minutter i går (men finder tid at gense kampen i aften) så jeg slippede hidtil fra den åbenbart forfærdelige første halvleg i gypr men bedømt fra de første kampe og det jeg har set under træninger så synes du gør truppen dårligere end den er. Rami viser et teknisk niveau vi havde ikke i lang tid i OB, Owusu er en klar opgradering på hb og Koehler er rigtig stærkt, en spiller som var ombejlet fra HSV og Heidenheim og lige sådan en hårdhitter-fyr vi havde brug for og ventede på i lang tid . Vi har ery problem på vb fordi Aske sidder i et dybt bølgedal og Manneh er lidt for svingende. At Buray er endnu ikke er i 100% kampform og med Sabbi mangler en potentiel starter som skal nok erstattes mindrer sikker muligheder for Alm. Men at beklage efter kampen at holdet stod for lavt er et klassisk selvmål af Alm. Lige det er situationer hvor forventer at en træner griber ind, dirigerer holdet eller finder et taktisk træk som hjælper holdet.
                    Helt uenig.

                    Owusu er en alibispiller. Fin boldomgang, skaber intet. Afleverer 9/10 gange bagud, tung.

                    Rami er spændende offensivt, bestemt. Men dårlig i presset.

                    Koehler er en fed fyr, men i går var det meget tydeligt, at han kommer fra 3 Bundesliga. Han fremstår ekstremt langsom og tung. Var der reel interesse fra HSV, var han naturligvis ikke i OB.

                    Buray er milevidt fra at være den profil fra dag 1, som han var omtalt som.

                    Og det mest centrale: holdet som helhed - fremstår langt svagere og mindre homogent og løbevilligt end sidste sæson.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Man lever altså i en bobbel, hvis man mener, at man bare bør slå VFF på hjemmebane med den historik de to hold har de sidste to år og indbyrdes. VFF har haft en jævnt opadgående kurve. Sidste sæson fik VFF 5 point flere og lukkede 18 mål færre ind end OB på trods af at spillede 10 kampe mere mod de bedste hold i DK og OB spillede mod de ringe. Det vidner jo om en kæmpe niveauforskel. Det kan man ikkke bare sådan indhente på ét transfervindue. Jeg har jo sagt tidligere at BW skal lave et magisk vindue, hvis OB skal ende i top 6, da holdet simpelthen var pivringe siden vi mistede Gigo og Jebali. Og kampe mod Lyngby sidste sæson tæller altså ikke, når man vurderer et holds styrke.
                      Hvis BW ikke henter min 2 profiler, er vi fucked med hensyn til top 6. Men lur mig om nogle af transferpengene ikke skal ud og arbejde, når vi kommer så langt hen i vinduet, at de bedre spillere ikke har andre og bedre muligheder end OB?
                      nej jeg er skam helt på det rene med hvor vi står pt som klub.

                      Men når målet er top 6 - fast endda (før eller siden) så skal man da som OB kunne slå hold som Randers og Viborg hjemme. Og ja man kan altid tabe en kamp til et bedre spillende hold - men man må da aldrig møde op som holdet gjorde i går - det var jo håbløst at se på.

                      For mig handler det om selvforståelse - OB skal være en større klub end de hold, og så endda på hjemmebane - der skal man kunne forlange 3 point.

                      - men vi så jo også tydeligt i går hvorfor OB har kæmpet i den nederste halvdel i over mere end 10 år. Udesejr over BIF endda i sidste minut, masser af positiv energi man får med sig der - men holdet formår ikke at tage det med videre til hvad der burde have været 3 sikre point på hjemmebane.

                      Vi er og har gennem alt for lang tid været hamrende ustabile. Men syntes da på ingen måde det bør være for meget forlangt at OB skal kunne den slags hjemmekampe.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        nej jeg er skam helt på det rene med hvor vi står pt som klub.

                        Men når målet er top 6 - fast endda (før eller siden) så skal man da som OB kunne slå hold som Randers og Viborg hjemme. Og ja man kan altid tabe en kamp til et bedre spillende hold - men man må da aldrig møde op som holdet gjorde i går - det var jo håbløst at se på.

                        For mig handler det om selvforståelse - OB skal være en større klub end de hold, og så endda på hjemmebane - der skal man kunne forlange 3 point.

                        - men vi så jo også tydeligt i går hvorfor OB har kæmpet i den nederste halvdel i over mere end 10 år. Udesejr over BIF endda i sidste minut, masser af positiv energi man får med sig der - men holdet formår ikke at tage det med videre til hvad der burde have været 3 sikre point på hjemmebane.

                        Vi er og har gennem alt for lang tid været hamrende ustabile. Men syntes da på ingen måde det bør være for meget forlangt at OB skal kunne den slags hjemmekampe.
                        Vi er enige om at det burde være sådan. Men der er jo INTET i de sidste ti år der indikerer at nu er den der. Bærende spillere er skiftet med spillere på samme niveau og bredden er ikke styrket - endnu. Håber virkelig at der kommer to profiler. For ellers skal vi igen håbe på medvind og dommerfejl og andet skørt for at komne i top 6. Der er jo ikke engang styr på en ordentlig trænings- og kampbane til denne sæson. Der er laaang vej, gutter.

                        Comment


                          Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget uroen omkring Sabbi betyder. Han trænede med som skulle han spille men blev udelukket. Det kræver god kommunikation fra klubben, og det kan den jo ikke.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                            Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget uroen omkring Sabbi betyder. Han trænede med som skulle han spille men blev udelukket. Det kræver god kommunikation fra klubben, og det kan den jo ikke.
                            Nu, det er ja ikke så svært, der bruges ikke en gang ord: giv Sabbi opgaven at bære vandflaskerne og at opsamle boldene og alt er klart.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Helt uenig.

                              Owusu er en alibispiller. Fin boldomgang, skaber intet. Afleverer 9/10 gange bagud, tung.

                              Rami er spændende offensivt, bestemt. Men dårlig i presset.

                              Koehler er en fed fyr, men i går var det meget tydeligt, at han kommer fra 3 Bundesliga. Han fremstår ekstremt langsom og tung. Var der reel interesse fra HSV, var han naturligvis ikke i OB.

                              Buray er milevidt fra at være den profil fra dag 1, som han var omtalt som.

                              Og det mest centrale: holdet som helhed - fremstår langt svagere og mindre homogent og løbevilligt end sidste sæson.
                              Alm blev udraderet taktisk af Jacob Friis, holdet blev usikkert, de værste igår var Slotsager og Adelgård, de var dyre i 1. halveg.
                              Owusu var den eneste i 4er-linien der leverede acceptabelt, på midten lå Køhler og Manneh noget mere på linie end hvad der er smart,
                              når modstanderne vipper kuglen op i mellemrummet. Køhler burde have ligget mere defensivt, så var mange bolde blevet opsnappet, og men kunne have kørt
                              omstillinger via Nouck, Rami og Turay. Man opsnappede bolden 1 gang, ja en eneste gang i første halveg, og spillede den skarpt fremad, hvilket gav en
                              friløber. At hele holdet er dårligt i forhold til sidste sæson synes jeg er hårdt at sige, når en simpel taktisk ændring til en regulær 6er og 2 8ere kunne have hjulpet
                              holdet, men træneren er bare ikke skarp taktisk, og reagerer håbløst langsomt, når det ikke fungerer.
                              Det blev en anelse bedre i 2,halveg, men der var skaden jo sket, og nå man så skifter folk ind der ikke kan spille fodbold fremme (Kjerrumgård) så er babyen død.
                              Alm holdt fast i sine 2 6ere og en 10er, trekanten skulle have været vendt på midten, vi fik aldrig syn for sagen, men det havde pillet det meste fra Viborg, som konstant
                              så ud til at spille i overtal.
                              Buray skal jeg se lidt mere til, lige nu synes jeg ikke han er bedre end Kadrii, men man må jo mene at det kommer med kampe, siden han starter.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                                Alm blev udraderet taktisk af Jacob Friis, holdet blev usikkert, de værste igår var Slotsager og Adelgård, de var dyre i 1. halveg.
                                Owusu var den eneste i 4er-linien der leverede acceptabelt, på midten lå Køhler og Manneh noget mere på linie end hvad der er smart,
                                når modstanderne vipper kuglen op i mellemrummet. Køhler burde have ligget mere defensivt, så var mange bolde blevet opsnappet, og men kunne have kørt
                                omstillinger via Nouck, Rami og Turay. Man opsnappede bolden 1 gang, ja en eneste gang i første halveg, og spillede den skarpt fremad, hvilket gav en
                                friløber. At hele holdet er dårligt i forhold til sidste sæson synes jeg er hårdt at sige, når en simpel taktisk ændring til en regulær 6er og 2 8ere kunne have hjulpet
                                holdet, men træneren er bare ikke skarp taktisk, og reagerer håbløst langsomt, når det ikke fungerer.
                                Det blev en anelse bedre i 2,halveg, men der var skaden jo sket, og nå man så skifter folk ind der ikke kan spille fodbold fremme (Kjerrumgård) så er babyen død.
                                Alm holdt fast i sine 2 6ere og en 10er, trekanten skulle have været vendt på midten, vi fik aldrig syn for sagen, men det havde pillet det meste fra Viborg, som konstant
                                så ud til at spille i overtal.
                                Buray skal jeg se lidt mere til, lige nu synes jeg ikke han er bedre end Kadrii, men man må jo mene at det kommer med kampe, siden han starter.
                                Du burde da vidst blive fodbold træner - når du med så simple løsninger kan vende en superligakamp - jeg gætter på vi taler om en bagklogsanalyse fra en sofatræner - hav nu lidt respekt for en veluddannet pro træner med mange års erfaring. Det er simpelthen naivt at tro man selv kan løse tingene - men jeg kan jo tage fejl - og du har måske en pro licens og mange års erfaring i bagagen ?

                                Comment

                                Working...
                                X