Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Viborg 7.august 23

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg er enig, men det føltes som om, at det ikke kunne blive værre end det var.

Vi gjorde Viborg gode. Specielt Manneh, Köhler og Rami skal fungere for, at vi hænger sammen offensivt, men de fik slet ikke løbet i position, de turde ikke vende med bolden og de haltede konsekvent efter i presset. Det gjorde, at bagkæden havde svært ved at komme af med bolden, læg dertil at de gennemspil mellem kæderne der skulle strække Viborg bare blev høvlet over baglinjen 4-5 gange.

Buya Turay brænder en 100 procent chance i starten af kampen, der med garanti havde ændret kampens forløb, Charly brænder en eller to store chancer, som kunne have bragt os tilbage. Aske klotter rundt i klodsede frispark og katastrofale fejlafleveringer, Bjørn Paulsen - der ellers virkelig trådte i karakter i Brøndby - virker fuldstændig overmatchet.

Som sagt - kollektiv nedsmeltning. Det kom til at se så dumt ud, og vi gjorde et middelmådigt hold gode.

Når det er sagt, så rammer Ementa ALT i dag. Han havde sit livs kamp, og det gør forskellen i sidste ende. Han er altså irriterende stor.

Mit problem er at både Bjørn og Slots nærmest gav op fra start. De SKAL møde ham i duellen, men de gav ham bare utroligt meget plads.
    Det var pinligt at se på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
      De 2 største problemer som jeg ser det er som følger; for det første er vores forsvar simpelthen ikke til top 6 bortset fra Slotsager, men han er ung og skal have en medspiller i centerforsvaret som bare tilnærmelsesvis er ligså god. Vi kan vist efterhånden godt blive enige om, at BP ikke er manden og han er over the hill. Fattede iøvrigt ikke med hans skadeshistorik, at han blev valgt som anfører og i dag giver han det sidste mål væk. Den manglende opdækning, er jo noget man ser på serie plan.
      Men vores backer er jo også helt væk. Efterhånden skal man vist sidde på ledelsesgangene, hvis man ikke kan se at AA skal have konkurrence på den Vb plads. Der er alt for store udsving til, at de kan accepteres på dette plan. Især hvis man seriøst gerne vil være en del af top 6.

Et andet område som er virkelig bekymrende, er den måde som holdet er/bliver sat op på. Ovenpå en flot kamp ude med de samme spillere bortset fra MH, spiller vi vanvittigt ringe. Vi har set det ofte efter en sejr og det samme i kampe hvor vi er foran. Det er noget som sker usædvanligt ofte under Alm og Co.

Det er simpelthen noget som der skal fokuseres på, da det er noget som sker gentagne gange. De 2 aspekter er nogle af hovedårsagerne til, at vi ikke når top 6.Med mindre, at der sker nogle drastiske ændringer.

Jeg tvivler på, at de sidste del kan ændres under Alm. Jeg tror vi behøver en, som kan ruske op i spillerne og ikke gøre en føring/sejr til en sovepude. En David Nielsen eller en lign. type. Men det går ikke, uden de førnævnte forstærkninger.

I øvrigt fedt, at se Baskim og MH kæmpe for trøjen som de eneste i dag. Baskim bør starte inde nu.

En gang Odense altid Odense!
      Slotsager har været virkelig dårlig - både i Brøndby og i aften. Når han spiller i Superligaen, så skal han også vurderes derefter. Dårlig i de 2 sidste kampe, basta. I dag var der dog et helt hold i dén kategori. Hvorfor det hele ser så skidt ud, tror jeg vi skal ud på trænerbænken for at finde svaret på. Nogle træner får det optimale ud af deres hold - det gør Alm ikke, tværtimod.

Comment

Dejligt interview med Alm. Meget ærlig og klar kritik af spillernes ringe niveau i dag. Alle var dårlige men specielt venstresiden var kritisk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Udfordringen er vel ogsaa vores tynde baenk ?
          Jeg synes Michelsson var en af vore få gode spillere i dag.

Comment

De 2 største problemer som jeg ser det er som følger; for det første er vores forsvar simpelthen ikke til top 6 bortset fra Slotsager, men han er ung og skal have en medspiller i centerforsvaret som bare tilnærmelsesvis er ligså god. Vi kan vist efterhånden godt blive enige om, at BP ikke er manden og han er over the hill. Fattede iøvrigt ikke med hans skadeshistorik, at han blev valgt som anfører og i dag giver han det sidste mål væk. Den manglende opdækning, er jo noget man ser på serie plan.
            Men vores backer er jo også helt væk. Efterhånden skal man vist sidde på ledelsesgangene, hvis man ikke kan se at AA skal have konkurrence på den Vb plads. Der er alt for store udsving til, at de kan accepteres på dette plan. Især hvis man seriøst gerne vil være en del af top 6.

Et andet område som er virkelig bekymrende, er den måde som holdet er/bliver sat op på. Ovenpå en flot kamp ude med de samme spillere bortset fra MH, spiller vi vanvittigt ringe. Vi har set det ofte efter en sejr og det samme i kampe hvor vi er foran. Det er noget som sker usædvanligt ofte under Alm og Co.

Det er simpelthen noget som der skal fokuseres på, da det er noget som sker gentagne gange. De 2 aspekter er nogle af hovedårsagerne til, at vi ikke når top 6.Med mindre, at der sker nogle drastiske ændringer.

Jeg tvivler på, at de sidste del kan ændres under Alm. Jeg tror vi behøver en, som kan ruske op i spillerne og ikke gøre en føring/sejr til en sovepude. En David Nielsen eller en lign. type. Men det går ikke, uden de førnævnte forstærkninger.

I øvrigt fedt, at se Baskim og MH kæmpe for trøjen som de eneste i dag. Baskim bør starte inde nu.

Min fornemmelse er at vi de sidste 10 år vel dårligt har vundet 2 kampe i træk 15 gange og 3 i træk mindre end 10 gange.

Comment

Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

Mit problem er at både Bjørn og Slots nærmest gav op fra start. De SKAL møde ham i duellen, men de gav ham bare utroligt meget plads.
              Det var pinligt at se på.
              Det handler om holdets setup - Alm forklarede det fint efter kampen. Det er ikke et taktisk oplæg at være placeret så dybt (og være så elendige på bolden). Spillerne er bare ikke bedre.

Det her er jo niveauet. Sådan har vi - give and take -spillet de sidste 10 år med små udsving, og holdet er kortsigtet langt dårligere end sidste sæson.

Det kan blive en 6er eller en 10er. Det er der, niveauet er. Intet er ændret.

Opløftende. Bliver fedt at tabe 4-0 til FCK på fredag.

Vi kan da godt prøve med en bulderbasse af en træner. Ændrer måske lidt de første par kampe. Langsigtet er det svært at få middelmådige spillere til at være bedre.
              Last edited by Jungledyret; 07-08-2023, 20:31.

Comment

Leif Rasmussens karakterer . Jeg er enig i dem. Savner en trænerkarakter og også en for de spillere, der spillede en hel eller næsten en hel halvleg. Kadrii of ;ickelson ville få 7 af mig.

Karakterer: Martin Hansen 4 - Leeroy Owusu 4, Bjørn Paulsen 4, Tobias Slotsager 02, Aske Adelgaard 02 - Alasana Manneh 4, Sven Köhler 4 - Franco Tongya 00, Rami Al Hajj 4, Charly Nouck Horneman 02 - Mohamed Buya Turay 4

Comment

Meget enig. Mener dog Leeroy gør det glimrende på højre back. Mht. Alm så har jeg også mistet troen på at han kan rykke os fremad. Alms mellemnavn må være enten “lige ved og næsten” eller “et skridt frem og to tilbage”. Når man så samtidig har en middelmådig trup, så har vi balladen. Intet tyder på at Alm over en sæson kan hive de 5-10 procent ud af en trup som er nødvendigt for at en trup med vores kvalitet skal kunne præstere over par.
                  Viborg var os taktisk totalt overlegen igen i dag.

Comment

Hold nu kæft noget bras at stå og se på og så samtidigt fryse sin røv af i blæsevejr, elendige lort.

Der er ikke én ordentlig spiller på banen før Kadrii gør sin entré og han må tilgengæld have spillet sig på holdet.

BP og Slots kokser rundt Aske vælter rundt og ligger ud med et gult kort, Köhler skyder samme fart som en færge i bakgear og kommer 25 minutter efter alle andre i sine returløb, Manneh får slet ikke ramt sine afleveringer, eller holdt på bolden Charly og Franco er i bedste fald anonyme.

Rædselsfuldt.

Jeg holder stadig på at når kvaliteten af vores spillere ikke er højere så bør vi overveje at spille med tre på midten.

Comment

Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

Når man forsvare sådan gang på gang, hviler det også på træneren.
                      BW skal selvfølgelig ud og forstærke os, det er klart. Men det her hold burde være et bedre sted, end det vi så for et år siden, med Kasper Larsen osv.

Jeg har skal det siges, haft et horn i siden på Alm siden han gjorde JJT til anfører i stedet for JT.
                      Når man bytter Kasper Larsen ud med Bjørn Paulsen, så går man heller for alvor helhjertet efter at blive et top 6 hold.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Vi snakkede med en meget skuffet Tobias Slotsager efter aftenens kamp mod Viborg.

Slotsager efter Viborg-kamp: Alt gik galt - OBstruktion

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Meget enig. Mener dog Leeroy gør det glimrende på højre back. Mht. Alm så har jeg også mistet troen på at han kan rykke os fremad. Alms mellemnavn må være enten “lige ved og næsten” eller “et skridt frem og to tilbage”. Når man så samtidig har en middelmådig trup, så har vi balladen. Intet tyder på at Alm over en sæson kan hive de 5-10 procent ud af en trup som er nødvendigt for at en trup med vores kvalitet skal kunne præstere over par.
                          Viborg var os taktisk totalt overlegen igen i dag.
                          Jo, Leroy er ikke vores største problem i forsvaret. Jeg er enig, men det er lang tid siden, at jeg mistet troen på Alm og størstedelen af min kritik er hans dårlige måde at sætte spillerne op på og alt efter om vi er foran et.

Comment

Oprindeligt indsendt af JrEwing Se indlæg

Min fornemmelse er at vi de sidste 10 år vel dårligt har vundet 2 kampe i træk 15 gange og 3 i træk mindre end 10 gange.
                            Et af resultaterne, noget andet hvor meget vi svinger kvalitetsmæssigt set og med de samme spillere fra kamp til kamp. I mine snart 45 år som OB fan, kan jeg ikke lige mindes så store udsving, altså udfra det parameter.

Men jeg er jo også ved, at være et gammelt røvhul. Så måske forklaring er der.

Comment

Jo, Leroy er ikke vores største problem i forsvaret. Jeg er enig, men det er lang tid siden, at jeg mistet troen på Alm og størstedelen af min kritik er hans dårlige måde at sætte spillerne op på og alt efter om vi er foran et.
                              Hvordan ved du, at Alm er dårlig til at sætte spillerne op?

Jeg synes, vi viser den vilje, vi altid gør. Det har set sådan ud i over et årti. Er det ikke bare sådan, det ser ud, når man har et hold, der spiller primært om ~ 8 pladser?

Hvordan fanden skal en træner gøre mere med det her hold? Halvdelen af holdet er udskiftet, og vi har ikke hentet én eneste leder eller profil. De nye svinger fra ok til anonyme til fusere, og de gamle - tja, de er jo, som de er.

Hvordan skulle det magisk blive vildt godt kontinuerligt?

Comment

Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                                Hold nu kæft noget bras at stå og se på og så samtidigt fryse sin røv af i blæsevejr, elendige lort.

Der er ikke én ordentlig spiller på banen før Kadrii gør sin entré og han må tilgengæld have spillet sig på holdet.

BP og Slots kokser rundt Aske vælter rundt og ligger ud med et gult kort, Köhler skyder samme fart som en færge i bakgear og kommer 25 minutter efter alle andre i sine returløb, Manneh får slet ikke ramt sine afleveringer, eller holdt på bolden Charly og Franco er i bedste fald anonyme.

Rædselsfuldt.

Jeg holder stadig på at når kvaliteten af vores spillere ikke er højere så bør vi overveje at spille med tre på midten.

Vi har set samme kamp. MH har mange fine redninger, men ..... det 2. mål må han sgu tage på sin kappe. Det lange hjørne er altså dækket IMØ

Comment

Working...
                                X