Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Viborg 7.august 23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Tror bare OB ramte et hold i dag, som er niveauet over OB. Så kan vi bare ikke være med. Dem er der 4-5 af. Så er det resten af kampene der afgør det. Vi skal tage 13-15 point mod Vejle, Lyngby og Hvidovre for at have chancen for top 6.
    er viborg niveauet over OB kommer vi aldrig i top 6 - der vil ikke være hold at overhale medmindre brøndby så koger helt sammen.

    - Og OB hjemme må man da aldrig tabe til hold som Viborg og smide en sejr mod Randers, det er bare ikke i orden.

    Tror desværre bare vi så det vi efterhånden har set igennem mange år; vi er vanvittigt ustabile. Kan spille godt mod de bedste (men så alligevel tabe) og spille elendigt mod hold dårligere eller på vores niveau.

    Top niveauet er bestemt til top 6, bundniveauet der snakker vi nok nærmere 1 division...

    Comment


      Alm udraderet taktisk af Jacob Friis....... mere er der ikke at sige til det.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Nej, det er Bjoern, som er fejlplaceret (de er tre der daekker en mand) / kommer for sent
        Det er korrekt, men afslutningen kan kun komme i kort hjørne, og MH skal tage den.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
          Alm udraderet taktisk af Jacob Friis....... mere er der ikke at sige til det.
          Helt vildt, men hans folk arbejder også ben hårdt for det, der er hele tiden 2-3 mand omkring den OB spiller med bolden, vi er presset helt ned til baglinjen flere gange. Vores 2 midtbane spiller stopper op og står stille med bolden, ingen bevægelse til at ville modtage den, så bliver den spillet bagud igen og igen, horribelt at sidde og se på.

          Blev godt nok en kold August aften på stadion i dag.

          Kan da kun være glade for at Viborg er så uskarpe, ellers så have vi jo været bag ud med 4 ved pausen.

          Comment


            Nå... Nederlaget et par timer på afstand - men skuffelsen sidder stadig i kroppen.

            Overordnet set tror jeg, at vi skal slå koldt vand i blodet. Det var virkelig - virkelig - virkelig ringe i dag, og der blev knurret, bandet og svovlet af skærmen hos mig, men alle hold taber over en sæson, nogle mere end andre, men jeg skal se mere end tre kampe før jeg taber troen på projekt sæson 23/24.

            Lige så fantastisk Köhler var i første og anden kamp, ligeså elendig var han i dag, særligt Manneh og ham har jeg ikke meget positivt at sige om.

            I dag havde Viborg læst lektien og fik hurtigt og effektivt lukket ned for vores småspil i trekanter omkring back, midtbane og midterforsvar. Det udløste panik og vi faldt kollektivt.

            Vi var alle sammen helt oppe og flyve i søndags, og jeg føler stadig at præstationen på Brøndby Stadion var helstøbt og flot - det ændrer dette nederlag jo ikke på. Vi er desuden stadigvæk ikke et top-2 hold a la FCN og FCK i denne sæson. Vi må og skal forvente at alle kampe bliver pissesvære og megahårde, der er INGEN walkover kampe i Superligaen for OB, og vi sejler ikke bare ind i top-6 fordi vi drømmer om bedre tider.

            Bål og brand tror jeg dog ikke bringer os nogle vegne, vi kommer til at vinde, og vi kommer til at tabe - regnskabet om projekt Alm og sæson 23/24 skal nok først gøres op efter runde 22.

            Støvlerne på igen, optimismen ladet op og så håber jeg forsigtigt på point i Parken på fredag. Og på at en del af spillerne fra i dag føler, at de har noget de skal bevise.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

              Det er korrekt, men afslutningen kan kun komme i kort hjørne, og MH skal tage den.
              Han kan intet se p.g.a den kæmpe kolods på lerfødder, der står foran ham. Det mål er 100 procent en forsvarsfejl og et studie i urutineret placeringsevne fra vores, på papiret, rutinerede forsvarer, der både efterlader mand og rum, og tillige blokerer udsynet for vores målmand.

              Bjørn Paulsen er, med afstand, ligaens dårligste forsvarsstyrmand. Han kan intet med bolden og hans placeringsevne er direkte dårlig. Til tider.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Hvordan ved du, at Alm er dårlig til at sætte spillerne op?

                Jeg synes, vi viser den vilje, vi altid gør. Det har set sådan ud i over et årti. Er det ikke bare sådan, det ser ud, når man har et hold, der spiller primært om ~ 8 pladser?

                Hvordan fanden skal en træner gøre mere med det her hold? Halvdelen af holdet er udskiftet, og vi har ikke hentet én eneste leder eller profil. De nye svinger fra ok til anonyme til fusere, og de gamle - tja, de er jo, som de er.

                Hvordan skulle det magisk blive vildt godt kontinuerligt?
                Efter min mening undervurderer du betydningen af om man har en middelmådig træner eller en virkelig god træner. Det kan sagtens være Alm er en virkelig god træner. Efter mine kriterier har han i så fald ikke vist det endnu, hverken i OB, Vejle eller i sin trænertid i Sverige.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  er viborg niveauet over OB kommer vi aldrig i top 6 - der vil ikke være hold at overhale medmindre brøndby så koger helt sammen.

                  - Og OB hjemme må man da aldrig tabe til hold som Viborg og smide en sejr mod Randers, det er bare ikke i orden.

                  Tror desværre bare vi så det vi efterhånden har set igennem mange år; vi er vanvittigt ustabile. Kan spille godt mod de bedste (men så alligevel tabe) og spille elendigt mod hold dårligere eller på vores niveau.

                  Top niveauet er bestemt til top 6, bundniveauet der snakker vi nok nærmere 1 division...
                  Det der svarer jo til at sige, at vi aldrig må tabe til nogen hold i ligaen, bortset fra de 3 Fc Klubber.

                  Sorry, men der er altså et reality tjek der lige skal have en update der.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                    Det der svarer jo til at sige, at vi aldrig må tabe til nogen hold i ligaen, bortset fra de 3 Fc Klubber.

                    Sorry, men der er altså et reality tjek der lige skal have en update der.
                    jeg er helt med på vi ikke er der.

                    Men hvis vi vil top 6 - og håber da ambitionerne er til mere på sigt, så skal vi sgu da kunne slå hold som viborg og randers når vi spiller hjemme. Der bør OB bare være en større klub.

                    Men nej det er desværre ikke realiteterne i disse efterhånden mange år

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      er viborg niveauet over OB kommer vi aldrig i top 6 - der vil ikke være hold at overhale medmindre brøndby så koger helt sammen.

                      - Og OB hjemme må man da aldrig tabe til hold som Viborg og smide en sejr mod Randers, det er bare ikke i orden.

                      Tror desværre bare vi så det vi efterhånden har set igennem mange år; vi er vanvittigt ustabile. Kan spille godt mod de bedste (men så alligevel tabe) og spille elendigt mod hold dårligere eller på vores niveau.

                      Top niveauet er bestemt til top 6, bundniveauet der snakker vi nok nærmere 1 division...
                      Man lever altså i en bobbel, hvis man mener, at man bare bør slå VFF på hjemmebane med den historik de to hold har de sidste to år og indbyrdes. VFF har haft en jævnt opadgående kurve. Sidste sæson fik VFF 5 point flere og lukkede 18 mål færre ind end OB på trods af at spillede 10 kampe mere mod de bedste hold i DK og OB spillede mod de ringe. Det vidner jo om en kæmpe niveauforskel. Det kan man ikkke bare sådan indhente på ét transfervindue. Jeg har jo sagt tidligere at BW skal lave et magisk vindue, hvis OB skal ende i top 6, da holdet simpelthen var pivringe siden vi mistede Gigo og Jebali. Og kampe mod Lyngby sidste sæson tæller altså ikke, når man vurderer et holds styrke.
                      Hvis BW ikke henter min 2 profiler, er vi fucked med hensyn til top 6. Men lur mig om nogle af transferpengene ikke skal ud og arbejde, når vi kommer så langt hen i vinduet, at de bedre spillere ikke har andre og bedre muligheder end OB?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Owosu ser lovende ud. Jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke ryger over på VB og så Nico på HB.

                        Men altså Aske har det famøse dyk og han kommer nok op igen. Problemet overordnet er at vi forsøger at gøre noget vi ikke har truppen til.
                        Helt enig. Man har fra klubbens side - ikke Alms (!) - valgt en spillestil med mange offensive spillere på banen, fordi de i teorien kan sælges for flest penge, som det tidligere er formuleret. Den strategi, som nogen vil kalde naiv, virker kun, hvis angriberne scorer mange mål. Men når det er spillere som Sabbi og Hornemann og en Turray på 80 % der skal levere de mange mål, knækker filmen bare.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Det der svarer jo til at sige, at vi aldrig må tabe til nogen hold i ligaen, bortset fra de 3 Fc Klubber.

                          Sorry, men der er altså et reality tjek der lige skal have en update der.

                          Hvis vi skal måle OB ud fra den ambition ledelsen sælger klubben på, som hedder top 4 i gode og top 6 i dårlige sæsoner. Så er der vel rigtig nok de 3 FC klubber som vi ikke skal/kan forvente point imod. Men skal vi komme i top 6, så skal vi kunne vinde hjemme over de nærmeste konkurrenter til 4-6 pladsen, og her er Randers og Viborg iblandt.

                          Men helt enig, hvis vi kigger på ledelsens ageren, indkøb, budget og på kvalitet i truppen så er vi ikke et sted, hvor vi kan forvente sejr over ret mange hold i ligaen, og da slet ikke de hold der som Viborg og AGF er inde i en positiv udvikling.
                          Kig blot på hvordan odds var i går, OB gav 2,50 hvilket jo ikke ligefrem er at være favorit.


                          Jeg har personligt lært over de sidste 10-12 år, at vi i OB skal veksle forventninger til håb. Vi kan ikke forvente hverken sejre eller top 6, men vi kan håbe.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Helt enig. Man har fra klubbens side - ikke Alms (!) - valgt en spillestil med mange offensive spillere på banen, fordi de i teorien kan sælges for flest penge, som det tidligere er formuleret. Den strategi, som nogen vil kalde naiv, virker kun, hvis angriberne scorer mange mål. Men når det er spillere som Sabbi og Hornemann og en Turray på 80 % der skal levere de mange mål, knækker filmen bare.
                            Aaarh - er det helt rigtigt? Alm er vel hentet netop for at spille den form for fodbold, som vi så henter spillere til? Alm er vel ikke bortført fra Sverige, for så at skulle tvinges til at være træner for OB (selv om hans udstråling egentlig godt kunne tyde på det)?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                              Han kan intet se p.g.a den kæmpe kolods på lerfødder, der står foran ham. Det mål er 100 procent en forsvarsfejl og et studie i urutineret placeringsevne fra vores, på papiret, rutinerede forsvarer, der både efterlader mand og rum, og tillige blokerer udsynet for vores målmand.

                              Bjørn Paulsen er, med afstand, ligaens dårligste forsvarsstyrmand. Han kan intet med bolden og hans placeringsevne er direkte dårlig. Til tider.

                              MvH ChrisOB
                              Nej. Hans udsyn var ikke spærret.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                                Aaarh - er det helt rigtigt? Alm er vel hentet netop for at spille den form for fodbold, som vi så henter spillere til? Alm er vel ikke bortført fra Sverige, for så at skulle tvinges til at være træner for OB (selv om hans udstråling egentlig godt kunne tyde på det)?
                                Jeg er rystet over at så mange hænger sig så meget i at Alm ikke står og hopper og danser på sidelinjen, for at piske energi ind i holdet. Vi har med topidrætsfolk at gøre (man kan naturligvis komne i tvivl…) De ER topmotiverede, hvis de er castet rigtigt af sportsdirektøren. En træner kan intet stille op hvis der ikke er en naturlig vilje til at vinde. Det er jo ikke serie 3.

                                Man kan være uenig hans indskiftningsstrategi, holdopstilling og den generelle taktik. Men Alm er nu engang valgt på baggrund af en strategi, som ledelsen har udformet i sin tid.

                                Det er simpelthen fordi at det sportslige niveau i truppen er for lav. En god indikator er vel også, hvor mange spillere har taget steppet opad fra OB de sidste 5-7 år? Et forsigtigt gæt: 8 ud af 50? Det er der sgu en grund til. De er for dårlige!!!

                                Comment

                                Working...
                                X