Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningskamp Twente-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af BoBoBaBa Se indlæg

    Sidste sæson var det i hvert fald 20.
    my bad…

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      my bad…
      Jeg glemmer det sgu også hele tiden. Der har været mange regelændringer :)

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af BoBoBaBa Se indlæg

        Jeg glemmer det sgu også hele tiden. Der har været mange regelændringer :)
        Ja Så blev det også lidt nemmere at fravælge

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ja Så blev det også lidt nemmere at fravælge
          Bestemt. Det er dog lidt et luksusproblem, Alm har her til sæsonstart, såfremt vi ikke løber ind i for mange skader. Lige nu er det vel Magnus Nielsen og Mucolli, som helt sikkert vælges fra, og så mangler Mickelson og Mihajlo vel nok lidt form. Godt arbejde af BW at have truppen så meget på plads her til første kamp.

          Comment


            #20
            Desler på vej væk. Håber ikke det er DK

            Men fedt hvis vi kunne få lidt flere uddannelses penge i kassen….

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Desler på vej væk. Håber ikke det er DK

              Men fedt hvis vi kunne få lidt flere uddannelses penge i kassen….
              De eneste klubber i DK pt, jeg kunne se kunne bruge ham er Viborg (hvis Gaaei ryger), Randers ( mangler vidst en back), måske Silkeborg.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af BoBoBaBa Se indlæg

                Bestemt. Det er dog lidt et luksusproblem, Alm har her til sæsonstart, såfremt vi ikke løber ind i for mange skader. Lige nu er det vel Magnus Nielsen og Mucolli, som helt sikkert vælges fra, og så mangler Mickelson og Mihajlo vel nok lidt form. Godt arbejde af BW at have truppen så meget på plads her til første kamp.
                Det mest fantastiske er de mere eller mindre ikke eksisterende skader. Det må og skal bære frugt her i sæsonstarten at vi har en stor og fit trup klar til sæsonstart. Uagtet jeg ikke lige har sat mig ind i de kommende modstanderes status mht. skader og forestående salg, så er det I hvert fald mange sæsoner siden jeg kan mindes os være så afklarede efter en sommerpause. Der kommer selvfølgelig til at ske flere justeringer, men det ligner vi trods massiv udskiftning står med en slagkraftig trup af spillere i god form. Der er ikke lige udsigt til et par kampe med en centerback på venstre back eller andre lappeløsninger inden vi lige får fundet en afløser for noget vi har skilt os af med. Erstatningerne er klar, det lyder til de er i form og har god kvalitet. Den tendens er jeg vild med, men nu må vi se om det så også rækker i længden.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Det mest fantastiske er de mere eller mindre ikke eksisterende skader. Det må og skal bære frugt her i sæsonstarten at vi har en stor og fit trup klar til sæsonstart. Uagtet jeg ikke lige har sat mig ind i de kommende modstanderes status mht. skader og forestående salg, så er det I hvert fald mange sæsoner siden jeg kan mindes os være så afklarede efter en sommerpause. Der kommer selvfølgelig til at ske flere justeringer, men det ligner vi trods massiv udskiftning står med en slagkraftig trup af spillere i god form. Der er ikke lige udsigt til et par kampe med en centerback på venstre back eller andre lappeløsninger inden vi lige får fundet en afløser for noget vi har skilt os af med. Erstatningerne er klar, det lyder til de er i form og har god kvalitet. Den tendens er jeg vild med, men nu må vi se om det så også rækker i længden.
                  Ja - sammenlignet med sidste års sæsonstart er det jo en fryd for øjet at se på tilstanden i truppen. Ikke mindst på skadesfronten som vel pt er ikke eksisterende i form af skader. Sammensætningen af truppen er vel også næppe set bedre i umindelige tider hvor der kæmpes godt og hårdt om alle pladser. Træningskampe er jo træningskampe og det ved vi alle, men en spirende optimisme er der rundt omkring og det er superdejligt. Samtidig er der hos mig en latent frygt for at når vi om ikke så lang tid igen møder bløde græsbaner igen løber ind i kaskader af skader som potentielt vil være endnu en omgang "dyre lærepenge" for OS&E samt tildels OK.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Det mest fantastiske er de mere eller mindre ikke eksisterende skader. Det må og skal bære frugt her i sæsonstarten at vi har en stor og fit trup klar til sæsonstart. Uagtet jeg ikke lige har sat mig ind i de kommende modstanderes status mht. skader og forestående salg, så er det I hvert fald mange sæsoner siden jeg kan mindes os være så afklarede efter en sommerpause. Der kommer selvfølgelig til at ske flere justeringer, men det ligner vi trods massiv udskiftning står med en slagkraftig trup af spillere i god form. Der er ikke lige udsigt til et par kampe med en centerback på venstre back eller andre lappeløsninger inden vi lige får fundet en afløser for noget vi har skilt os af med. Erstatningerne er klar, det lyder til de er i form og har god kvalitet. Den tendens er jeg vild med, men nu må vi se om det så også rækker i længden.
                    Enig. Det er vel kun niveauet af kvalitet der er et spørgsmålstegn ..

                    Optimal start11 i sidste sæson:
                    Hansen
                    Grubbe. Bjørn. Slotsager. Aske.
                    Tverskov. Manneh.
                    Minteh. Frøkjær. Breum.
                    Sabbi.

                    Nu:
                    Hansen.
                    Owusu. Bjørn. Slotsager. Aske.
                    Manneh. Sven.
                    Sabbi. Rami. Nouck.
                    Turay.

                    Styrket??

                    I forsvaret en smule men med tanke på OBs ringe defensiv og Tverskov væk som bolværk havde jeg nok regnet med mere ..

                    Sven for Tverskov????

                    Regner med et salg af Sabbi og DonD som erstatning … som jo reelt er for Minteh ..

                    Rami for Frøkjær .. nok ok ..
                    Nouck for Breum .. hmm ..

                    Turay for Sabbi .. indtil videre har ham ikke lydt super i træningskampene men ok til træning?

                    Kunne godt tåle en ny CB men det sker nok ikke når man allerede har hentet Sauli og ikke til start11 hvilket jeg ikke forstår noget af .. troede kun at man hentede til start11 .. og så Yaya ..

                    Og kunne i den grad tåle en ny venstrekant .. er Nouck virkelig blevet så meget bedre? Selven er hentet men det må være for fremtiden ..

                    Men er det er bedre HOLD og har en bedre (vinder)mentalitet kan det forhåbentligt rykke ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #25
                      Jeg har set begge træningskampe og synes det ser væsentligt bedre ud end sidste år. Owusu er en betydelig forstærkning og Slots har spillet på et højere niveau end vores midterforsvar ellers har gjort. Forsvaret ser styrket ud - nu må vi se når der kommer fuld fysik på. De to seksere, jeg foretrækker Svend frem for Tverskov, Svend er ægte 6`er og har mere tyngde og kraft i sin rolle som skraldemand og det har vi savnet. Hans samspil med Manneh ser ud til at virke. Rami ligner en fuldgod erstatning, mindst for Frø men igen hvordan går det med fuld fysisk indsats - lige nu tryller han. Charlie har vist virkelig lovende takter i træningskampene , jeg er også i tvivl om det holder. Buyo er jeg til gengæld ret sikker på, perfekt castet til rollen , i klar fremgang fra kamp til kamp og mod Viborg så det rigtigt godt ud - han flår virkelig forsvaret op med de dybdeløb han laver mange af. Vi kan så supplere med Luca i boksen til slut hvis vi er bagud. Holdet virker mere afstemt og sammenspillet - Alms koncept ser mere solidt ud med et bolværk som Svend frem for en boldspillene Tverskov. Jeg tror på det (endnu en gang )

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Enig. Det er vel kun niveauet af kvalitet der er et spørgsmålstegn ..

                        Optimal start11 i sidste sæson:
                        Hansen
                        Grubbe. Bjørn. Slotsager. Aske.
                        Tverskov. Manneh.
                        Minteh. Frøkjær. Breum.
                        Sabbi.

                        Nu:
                        Hansen.
                        Owusu. Bjørn. Slotsager. Aske.
                        Manneh. Sven.
                        Sabbi. Rami. Nouck.
                        Turay.

                        Styrket??

                        I forsvaret en smule men med tanke på OBs ringe defensiv og Tverskov væk som bolværk havde jeg nok regnet med mere ..

                        Sven for Tverskov????

                        Regner med et salg af Sabbi og DonD som erstatning … som jo reelt er for Minteh ..

                        Rami for Frøkjær .. nok ok ..
                        Nouck for Breum .. hmm ..

                        Turay for Sabbi .. indtil videre har ham ikke lydt super i træningskampene men ok til træning?

                        Kunne godt tåle en ny CB men det sker nok ikke når man allerede har hentet Sauli og ikke til start11 hvilket jeg ikke forstår noget af .. troede kun at man hentede til start11 .. og så Yaya ..

                        Og kunne i den grad tåle en ny venstrekant .. er Nouck virkelig blevet så meget bedre? Selven er hentet men det må være for fremtiden ..

                        Men er det er bedre HOLD og har en bedre (vinder)mentalitet kan det forhåbentligt rykke ..
                        Men vi startede altså heller ikke sidste sæson med det første hold. Vi startede sidste sæson med spillere som Joel King, Okosun, Sander Svendsen, Skjelvik, Kl og HC på kassen. Der er vi altså markant forstærket.

                        Vi mister noget i toppræstationer i Minteh og Tverskov. Jeg er kæmpe fan af boldspillende 6'ere og især når de så også er så duelstærke og erobrer så mange bolde som Tverskov, men Köhler ser ikke ud til at være boldmongol og det gode ved det er at vi samtidigt har både Sandberg og Lassen på vej nede fra akademiet og der er det bare rart at vi kan ligge en solid type ind hvis vi vil have dem ind og spille centralt.

                        Sabbi gør det klart bedst på 9'er positionen og er vel reelt starter i stærkeste opstilling. Jeg har dog et rigtigt godt øje til Turay, han laver altså de rigtige ting oppe foran plus han har hurtige fødder, så mangler der lidt skarphed og noget timing i forhold til boldene der skal komme fra midten, men det virker som rust og i kampen mod Vejle så det ud som om at det gør stødt fremad med at få banket den af.

                        Rami er imponerende, stadig vild med at se ham modtage bolden, han mangler måske en snert mere målsøgning i sit spil, men det kan jo ligges på han er trods alt ikke så gammelt.

                        Men i forhold til hvordan vi startede sidste sæson så er vi klart forstærket.
                        ​​​​​​

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Men vi startede altså heller ikke sidste sæson med det første hold. Vi startede sidste sæson med spillere som Joel King, Okosun, Sander Svendsen, Skjelvik, Kl og HC på kassen. Der er vi altså markant forstærket.

                          Vi mister noget i toppræstationer i Minteh og Tverskov. Jeg er kæmpe fan af boldspillende 6'ere og især når de så også er så duelstærke og erobrer så mange bolde som Tverskov, men Köhler ser ikke ud til at være boldmongol og det gode ved det er at vi samtidigt har både Sandberg og Lassen på vej nede fra akademiet og der er det bare rart at vi kan ligge en solid type ind hvis vi vil have dem ind og spille centralt.

                          Sabbi gør det klart bedst på 9'er positionen og er vel reelt starter i stærkeste opstilling. Jeg har dog et rigtigt godt øje til Turay, han laver altså de rigtige ting oppe foran plus han har hurtige fødder, så mangler der lidt skarphed og noget timing i forhold til boldene der skal komme fra midten, men det virker som rust og i kampen mod Vejle så det ud som om at det gør stødt fremad med at få banket den af.

                          Rami er imponerende, stadig vild med at se ham modtage bolden, han mangler måske en snert mere målsøgning i sit spil, men det kan jo ligges på han er trods alt ikke så gammelt.

                          Men i forhold til hvordan vi startede sidste sæson så er vi klart forstærket.
                          ​​​​​​
                          Bevares men nu så jeg primært på hvordan OB sluttede sæsonen .. også uden Jebali og “den unævnelige” ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Bevares men nu så jeg primært på hvordan OB sluttede sæsonen .. også uden Jebali og “den unævnelige” ..
                            Jeg ved bare ikke helt om det giver mening at lave den sammenligning, for mig giver det bedre mening at vi sammenligner hvordan vi starter denne sæson med hvordan vi startede den sidste og der er truppen "baseline" stærkere, der er ikke rigtigt nogen positioner hvor man er i tvivl om hvorvidt den spiller der spiller der overhovedet er dygtig nok til at spille superliga fodbold, det havde man altså en hel del af sidste år.

                            Du har helt klart en pointe i forhold til Tverskov/Gigovic midtbanen, men det var trods alt kun i 9 kampe og en midtbane der kan spille med helt i toppen af dansk fodbold som ganske enkelt ikke er inde for vores økonomiske formåen. Jebali er virkelig dygtig men Rami ligner en der kan lidt af det samme som Issam og det koblet op med et bedre hold plus at vi har haft tidligere styr på vores ting, tror jeg på kommer til at give en del.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Enig. Det er vel kun niveauet af kvalitet der er et spørgsmålstegn ..

                              Optimal start11 i sidste sæson:
                              Hansen
                              Grubbe. Bjørn. Slotsager. Aske.
                              Tverskov. Manneh.
                              Minteh. Frøkjær. Breum.
                              Sabbi.

                              Nu:
                              Hansen.
                              Owusu. Bjørn. Slotsager. Aske.
                              Manneh. Sven.
                              Sabbi. Rami. Nouck.
                              Turay.

                              Styrket??

                              I forsvaret en smule men med tanke på OBs ringe defensiv og Tverskov væk som bolværk havde jeg nok regnet med mere ..

                              Sven for Tverskov????

                              Regner med et salg af Sabbi og DonD som erstatning … som jo reelt er for Minteh ..

                              Rami for Frøkjær .. nok ok ..
                              Nouck for Breum .. hmm ..

                              Turay for Sabbi .. indtil videre har ham ikke lydt super i træningskampene men ok til træning?

                              Kunne godt tåle en ny CB men det sker nok ikke når man allerede har hentet Sauli og ikke til start11 hvilket jeg ikke forstår noget af .. troede kun at man hentede til start11 .. og så Yaya ..

                              Og kunne i den grad tåle en ny venstrekant .. er Nouck virkelig blevet så meget bedre? Selven er hentet men det må være for fremtiden ..

                              Men er det er bedre HOLD og har en bedre (vinder)mentalitet kan det forhåbentligt rykke ..
                              syntes godt nok den er svær. Tænker der reelt er 3 hold at sammenligne med; det der startede sæsonen, efterårsholdet med gigo og minteh, og forårets hold.

                              Mener vi er klart styrket ifht det hold vi startede sæsonen med, og nok lidt svækkede holdt op mod efterårets.

                              Men endnu har vi kun set et par træningskampe så godt nok svært at bedømme. Men det jeg så den første time mod Viborg så virkeligt spændende ud - god intensitet og fart.

                              Sven ser god ud på midten - men jeg havde nok også håbet og regnet med noget "mere" (ihvertfald på papiret - 3 bundesliga lyder bare ikke så imponerende) men hvis nu han lige er den type vi bare har manglet, jeg er ihvertfald svagt optimist lidt endnu

                              Pt er det nok vores kanter jeg har mest tvivl omkring. Sidste sæson væltede vi os i valgmuligheder, og vi havde en stor profil i minteh (når han var god) og vi fik sabbi væk fra kanten - syntes han var bedre som angriber.

                              Breum er desværre ikke det store tab. Nouck så virkelig god ud mod viborg så jeg håber - men igen det skal også vises igennem flere runder.


                              Tror grunden til jeg har en fornemmelse af at vi er svækkede er at vi har mistet spillere vi kendte. Tverskov - bundsolid og en spiller vi har kendt gennem mange sæsoner. Afløst af en tysker vi aldrig har hørt om.
                              Breum et egen udviklet talent afløst af en svensker vi aldrig har hørt om osv osv.

                              Men håber og tror på der er købt ind til den stil man vil spille - så holdet som heldhed løfter sig, det må være vejen frem for os

                              Comment


                                #30
                                OT: Hvis I gerne vil se to tidligere OB'ere spille mod hinanden inden vores egen kamp

                                Club Brugge mod Go Ahead Eagles kl. 12.30

                                https://www.youtube.com/watch?v=iY5KG4YgyR4

                                Comment

                                Working...
                                X