Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jo bare endnu et vidnesbyrd om at vi er lysår efter FCM på talentudvikling, og det vil koste spillere på fyn. Det laver en simpel "satsning" med Tonny H og et par af hans venner fra Vejle ikke om på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Jo bare endnu et vidnesbyrd om at vi er lysår efter FCM på talentudvikling, og det vil koste spillere på fyn. Det laver en simpel "satsning" med Tonny H og et par af hans venner fra Vejle ikke om på.
      Det kan der være noget om. Men derfor er der jo ingen grund til at ligge sig ned.. Vi må kæmpe og komme så tæt på som muligt så hurtigt som muligt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
        Den slags irriterer mig grænseløst. Og det er endda fra en Øens Hold-klub.
        Er meget enig - hvorfor skal store fynske talenter til Herning?
        Håber OB har vurderet ham og fundet ham for let.....

        Comment


          U19 fik bøllebank i Aalborg

          http://www.ob.dk/artikel/u19-var-cha...i-aalborg.aspx

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jo bare endnu et vidnesbyrd om at vi er lysår efter FCM på talentudvikling, og det vil koste spillere på fyn. Det laver en simpel "satsning" med Tonny H og et par af hans venner fra Vejle ikke om på.
            Nej, det her er et vidnesbyrd om, at de er bedre/mere aggresive når det kommer til ungdomsrekruttering. Det er noget lidt andet. Men derfor er det da stadig pisseirriterende, hvis en Fynbo tager til FCM (hvis OB har været inde i billedet), sådan burde det ikke være

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
              Er meget enig - hvorfor skal store fynske talenter til Herning?
              Håber OB har vurderet ham og fundet ham for let.....
              Fordi at de kan tilbyde et setup der på alle punkter er bedre end OBs. FCM har et langt mere strømlinet program både ift. uddannelse og den fodboldmæssige udvikling med langt bedre faciliterer, flere og antageligvis dygtigere trænere, dygtigere medspillere, så han får en bedre matchning i hverdagen, en generelt stærkere klub med en defineret målsætning om, at 40% spilleminutterne på førsteholdet skal udgøres af akademispillere, de kan bryste sig af spillere som Sisto, Sviatchenko, Fischer, Lössl, Reid, Kjær, og vi kunne sikkert finde flere ting.

              Medmindre du har en veneration for OB og/eller ikke har lyst til at rykke et længere stykke hjemmefra, er det desværre et meget let valg for en ambitiøs ung fodboldspiller.
              Last edited by Sheed; 15-05-2017, 09:47.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Nej, det her er et vidnesbyrd om, at de er bedre/mere aggresive når det kommer til ungdomsrekruttering. Det er noget lidt andet. Men derfor er det da stadig pisseirriterende, hvis en Fynbo tager til FCM (hvis OB har været inde i billedet), sådan burde det ikke være
                I en bedre talentudvikling, er et af benene naturligt også en bedre rekruttering. Nu ved hverken du (går jeg ud fra) eller jeg, om der har ligget et tilbud fra OB, men du kunne ikke forestille dig at sådan en beslutning også er baseret på, at det program han kan få 20 km. derfra, ikke står mål med det han kan få i FCM?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  I en bedre talentudvikling, er et af benene naturligt også en bedre rekruttering. Nu ved hverken du (går jeg ud fra) eller jeg, om der har ligget et tilbud fra OB, men du kunne ikke forestille dig at sådan en beslutning også er baseret på, at det program han kan få 20 km. derfra, ikke står mål med det han kan få i FCM?
                  Jeg skal ikke sidde her og tale OB's talentudvikling og rekruttering op over FCM's, selvfølgelig ikke. FCM er selvfølgelig foran på det område - ikke mindst bling-bling effekt og bedre faciliteter (f.eks. selve akademiet). Men en af grundene til, at FCM er så aggressive med de helt unge er, at de godt ved, at hvis de først er taget til OB, så er miljøet og udviklingsmulighederne så gode der, at det kan være enormt svært at overbevise spillerne om at komme til heden.

                  Comment


                    U17 får uafgjort i Aalborg og Mathias Jørgensen scorer igen igen

                    http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-u17-t...m-fra-aab.aspx

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Jeg skal ikke sidde her og tale OB's talentudvikling og rekruttering op over FCM's, selvfølgelig ikke. FCM er selvfølgelig foran på det område - ikke mindst bling-bling effekt og bedre faciliteter (f.eks. selve akademiet). Men en af grundene til, at FCM er så aggressive med de helt unge er, at de godt ved, at hvis de først er taget til OB, så er miljøet og udviklingsmulighederne så gode der, at det kan være enormt svært at overbevise spillerne om at komme til heden.
                      Det har du sikkert ret i, når først en spiller en integreret i et ungdomssystem, kan det være svært at lokke dem væk. Fiskeri er i hvert fald mere ildeset. Men virkeligheden er jo nok også, at OB ikke fylder ligeså meget i en ung fynsk spillers bevidsthed, som de burde, især når vi snakker om en spiller fra Øens Hold-samarbejdet. For mig fortæller det lidt om det projekts mangler og utilstrækkelighed, når der render en spiller rundt 20 km. fra byen, som ikke bliver matchet, og som ender med at smutte til FCM, på trods af at han allerede er i OBs "system" i form af, at han spiller i en Øens Hold-klub.

                      Jeg ved selvsagt ikke, om han på daværende tidspunkt var fundet for let, ift. at skulle rykke ind på holdet for den årgang i OB, eller hvad der har ligget bag, men jeg synes godt, at man rimeligvis kan stille spørgsmålstegn ved, hvorvidt OB er gode nok til at stimulere nogle af talenterne i Øens Hold-klubberne, og sørge for at de får en god matchning, rådgivning og udvikling, selvom de ikke render rundt i Ådalen til daglig. Jeg ved godt det hverken er nemt eller billigt for den sags skyld, FCM putter som bekendt 15 mio. årligt i deres talentudvikling, jeg tvivler på at OB bruger meget mere end 1/3 af det, men det ændrer ikke på min oplevelse af, at der er nogle utilstrækkeligheder ved Øens Hold, når vi nærmer os et eliteniveau, som gør at der ryger fynske talenter i svinget.

                      Blandt mange kommunikative mangler, synes jeg én af de store er, at man er rigtigt dårlig til at fortælle om, hvorfor det er fedt at være ungdomsspiller i OB. Om det i virkeligheden handler om, at man måske ikke har så meget fedt at berette om, kunne jeg godt fristes til at tro er en del af grunden, men under alle omstændigheder synes jeg, at OB halter efter ift. at skabe en fortælling og en aura omkring ungdomsudviklingen, sammenlignet med klubber som FCM, FCN, Brøndby, FCK og AaB. For en ung mand der lever i en verden af sociale medier og input fra alle sider, tror jeg det er ret vigtigt at kunne lade sig fascinere af sådan en fortælling.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg synes, det er vildt at flytte hjemmefra som 13-årig. Der er nok 95%, der ville få noget negativt ud af det, selv om det helt sikkert er sundt at komme væk hjemmefra en gang imellem i den alder. Men decideret flytte hjemmefra?! OBs politik har jo aldrig været at 'røve børnehaven' på den led, og jeg har sådan set ikke noget imod, at FCM og andre har den slags for dem selv. Lad de familier, der mener deres børn vil og kan klare det, stå på den vogn; men kan ikke se nogen grund til at konkurrere på så unge spillere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Jeg synes, det er vildt at flytte hjemmefra som 13-årig. Der er nok 95%, der ville få noget negativt ud af det, selv om det helt sikkert er sundt at komme væk hjemmefra en gang imellem i den alder. Men decideret flytte hjemmefra?! OBs politik har jo aldrig været at 'røve børnehaven' på den led, og jeg har sådan set ikke noget imod, at FCM og andre har den slags for dem selv. Lad de familier, der mener deres børn vil og kan klare det, stå på den vogn; men kan ikke se nogen grund til at konkurrere på så unge spillere.
                          Der er nu ret normalt at unge/børn flytter fra far og mor på det tidspunkt. Nok ikke så normalt for at bo hos en anden familie, men mere for at gå og bo på skole et sted... men i sig selv tager børn ikke skade af ikke længere at bo sammen med far og mor, det er som sagt ret normalt...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Jeg synes, det er vildt at flytte hjemmefra som 13-årig. Der er nok 95%, der ville få noget negativt ud af det, selv om det helt sikkert er sundt at komme væk hjemmefra en gang imellem i den alder. Men decideret flytte hjemmefra?! OBs politik har jo aldrig været at 'røve børnehaven' på den led, og jeg har sådan set ikke noget imod, at FCM og andre har den slags for dem selv. Lad de familier, der mener deres børn vil og kan klare det, stå på den vogn; men kan ikke se nogen grund til at konkurrere på så unge spillere.
                            Helt enig - det tangerer usmagelig praksis.

                            Men alligevel siger det vel noget om OBs position? At forældrene hellere vil lade deres barn flytte til den anden ende af landet, fremfor at søge muligheden hos den lokale superligaklub. Nu kender jeg hverken den pågældende dreng eller hans familie, så det er selvfølgelig muligt, at de satser alt på at han skal få en karriere som professionel fodboldspiller, men det er jo ikke den første (og med garanti heller ikke den sidste) fynske dreng, som søger muligheden i en konkurrerende klub.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Jeg synes, det er vildt at flytte hjemmefra som 13-årig. Der er nok 95%, der ville få noget negativt ud af det, selv om det helt sikkert er sundt at komme væk hjemmefra en gang imellem i den alder. Men decideret flytte hjemmefra?! OBs politik har jo aldrig været at 'røve børnehaven' på den led, og jeg har sådan set ikke noget imod, at FCM og andre har den slags for dem selv. Lad de familier, der mener deres børn vil og kan klare det, stå på den vogn; men kan ikke se nogen grund til at konkurrere på så unge spillere.
                              Jeg har en knægt på 13 år. Jeg kunne i min vildeste fantasi ikke forestille mig at hverken hans mor eller jeg ville lade ham flytte hjemmefra uanset hvor god han var til sin sportsgren.. Vildt og grænseoverskridende i min verden

                              Comment


                                Synes i også, at det er vildt, grænseoverskridende og usmageligt at sende sit barn på kostskole?

                                Hvis jeg havde en 13-årig der skulle ud og have noget dannelse af en art, ville jeg foretrække han havde base ved en værtsfamilie, så han kunne få en mere normal hverdag med konnotationer af et familieliv, og hvor han vil kunne søge noget omsorg og en mere tryg base, fremfor at han skulle installeres på en kostskole ala. Herlufsholm, Sorø Akademi eller hvad ved jeg, hvor man i det store hele er overladt til sig selv, bor med andre elever, og kun har en lærerinstans at gå til, eller et elitært præfekt-system, hvor ældre elever skal agere mentorer og i kraft af deres status kan udøve social kontrol.

                                Clairefontaine i Frankrig f.eks. har siden 88' taget drenge ind i 13-15 års alderen og indlogeret dem på kostskole manér. Det kan man synes er forkasteligt, man man bliver nok også nødt til at acceptere, at det er sådan den moderne fodboldvirkelighed er i dag for mange, og formentlig vil være det i endnu højere grad fremover. Der er også kommet ganske gode spillere ud derfra, som Anelka, Gallas, Matuidi, Giroud, Henry og Mbappé.

                                Jeg kan sagtens se, at det er en kontroversiel beslutning at sende sin 13-årige væk hjemmefra, men jeg kan ikke se, at FCM skulle gøre noget særligt odiøst eller perverteret med deres model. Tværtimod er de kendt for at være omhyggelige med deres værtsfamilier, der især har hjulpet deres afrikanske spillere før i tiden, med at få et socialt liv.

                                Comment

                                Working...
                                X