Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
    Satsning på egen avl handler ikke kun om her og nu.

    Det handler også om at udvikle potentielle kulturbærere, som evt. også kan vende hjem og tilføre OB-DNA, man ikke kan købe sig til.

    Det drog vi stor fordel af, da vi kunne hente Thomas Helveg, Steen Nedergaard og Ulrik Laursen hjem fra udlandet. De var noget lettere at lokke hjem til OB, fordi de havde et stort hjerte for OB qua deres ungdomstid.

    I den forbindelse er det skræmmende at se på årene 2000-2010.

    De spillere der gik fra ungdom til senior i de 10 år kunne være nutidens kulturbærere med et stort hjerte for OB og en masse erfaring på kontoen fra udland, andre klubber mv.

    Ser man på hvilke spillere af egen avl OB gav debut i disse år og som siden har vist superliganiveau eller derover får jeg det til:

    - Jesper Lange
    - Anders Lindegaard
    - Matti Lund
    - Anders K Jacobsen

    Ingen af ovenstående fik i parentes bemærket mange OB-kampe under vesten.

    Mads Timm kunne også have fået seniordebut i disse år.

    Det er ikke mange at tage af ift at have mulighed for at "hjemkalde" nogle kulturbærere.

    I den forbindelse er det bare deprimerende, at OB selv har gjort sit til at vanskeliggøre muligheden for, at Timm og Lindegaard kunne blive stærke kulturbærere i OB i deres karrieres efterår.

    Jeg håber, OB lærer af fortidens synder og ser de muligheder, der er i årene, som kommer. Både ift at udvikle videre på den ungdom, man har i dag, og ift til at se potentialet i at bygge et fremtidigt hold op om spillere med ægte OB-DNA.

    I de seneste 6 år siden 2010 har OB givet debut til:

    - Falk
    - Høegh
    - Larsen
    - Desler
    - JJT
    - Greve

    Derudover har Christian Eriksen været gennem ungdomsarbejdet, ligesom Jacob Rasmussen (St Pauli) spås en stor fremtid.

    Min drøm: Hiv Daniel Høegh hjem og byg noget op omkring ham. Suppler gerne med Jacob Rasmussen hvis han ikke er helt klar til et udlandsgennembrud men god nok til superligaen. Hiv også gerne Anders Lindegaard hjem, hvis Grytebust bliver solgt. Matti Lund kan måske også genovervejes.

    Urealistisk? Måske. Men der vil være en signalværdi i lighed med, da FCM hentede Kristian Bak hjem og byggede noget stort op omkring ham.

    Under alle omstændigheder håber jeg ikke, at man i OBs ledelse undervurderer, hvor stor en fejltagelse det var, at man i 00'erne ikke satsede nok på at udvikle ungdommen og ikke i tilstrækkelig grad fik unge integreret på seniorniveau. Det er i den grad blevet ris til egen røv.

    Er for så vidt enig i din pointe men .... siden jeg startede med at følge OB i 2002 er følgende OB unge kommet igennem ...

    2003
    Michael Larsen

    2005
    Anders Torpegaars
    Jesper Lange
    Matti Lund
    JensDK

    2006
    AK
    Mads Timm

    2007
    Kasper Fredholm

    2009
    Anders Lindegaard
    Oliver Feldballe

    2010
    Daniel Høegh
    Rasmus Falk

    KB og LO fyres

    2011
    Toppel
    Oliver Larsen
    Christian Sørensen
    Kasper Larsen

    2013
    Radza
    (Vemmelund, Kongsted og Jeppe Hansen)

    2014
    Emil Peter Jørgensen
    Mikkel Desler
    Anders Thomsen
    Mathias Greve
    Derudovwr skrives der kontrakter med JJT der jo har fået debut, Julius Eskesen, Magnus Pedersen der også har fået debut, Mads Raben der har fået debut samt Jacob Rasmussen der er blevet solgt ...

    2015
    Ingen rykket op men der tegnes kontrakter med Jonas Hansen, Alexander Nicholaisen og Mathias Wurtz

    2016
    Jacob Buus

    og som du selv nævner så Christian Eriksen ..

    Så der er vel lagt lidt i kakkelovnen til det lange seje træk :-) Jeg har desværre ikke styr på alle navnene og heller ikke ungdomskontrakterne det seneste år ..

    Hvem hev vi så hjem?

    I 2002 bestod holdet af Zaza, Lars Jacobsen, Michael Hemmingsen, Torben Sangild, Morten Rasmussen, Fernando Derveld, Carsten Hemmingsen, Andrew Tempo, Dennis Siim, Mwape Miti, Søren Berg, Claus Madsen, Casper Kruse, Kasper Dalgas, Mads Toppel, Sune Heilbo, Rasmus Johansen, Michael Knudsen, Jonas Schmidt, Claus Pedersen og Simon Jørgensen ... ikke mange af dem tog ud og kom tilbage .. men ..

    2003
    Sten Nedergaard

    2005
    Ulrik Lauersen

    2007
    Thomas Helveg
    Morten Bisgaard

    2012
    Jesper Christiansen

    det er vist det ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Er for så vidt enig i din pointe men .... siden jeg startede med at følge OB i 2002 er følgende OB unge kommet igennem ...

      2003
      Michael Larsen

      2005
      Anders Torpegaars
      Jesper Lange
      Matti Lund
      JensDK

      2006
      AK
      Mads Timm

      2007
      Kasper Fredholm

      2009
      Anders Lindegaard
      Oliver Feldballe

      2010
      Daniel Høegh
      Rasmus Falk

      KB og LO fyres

      2011
      Toppel
      Oliver Larsen
      Christian Sørensen
      Kasper Larsen

      2013
      Radza
      (Vemmelund, Kongsted og Jeppe Hansen)

      2014
      Emil Peter Jørgensen
      Mikkel Desler
      Anders Thomsen
      Mathias Greve
      Derudovwr skrives der kontrakter med JJT der jo har fået debut, Julius Eskesen, Magnus Pedersen der også har fået debut, Mads Raben der har fået debut samt Jacob Rasmussen der er blevet solgt ...

      2015
      Ingen rykket op men der tegnes kontrakter med Jonas Hansen, Alexander Nicholaisen og Mathias Wurtz

      2016
      Jacob Buus

      og som du selv nævner så Christian Eriksen ..

      Så der er vel lagt lidt i kakkelovnen til det lange seje træk :-) Jeg har desværre ikke styr på alle navnene og heller ikke ungdomskontrakterne det seneste år ..

      Hvem hev vi så hjem?

      I 2002 bestod holdet af Zaza, Lars Jacobsen, Michael Hemmingsen, Torben Sangild, Morten Rasmussen, Fernando Derveld, Carsten Hemmingsen, Andrew Tempo, Dennis Siim, Mwape Miti, Søren Berg, Claus Madsen, Casper Kruse, Kasper Dalgas, Mads Toppel, Sune Heilbo, Rasmus Johansen, Michael Knudsen, Jonas Schmidt, Claus Pedersen og Simon Jørgensen ... ikke mange af dem tog ud og kom tilbage .. men ..

      2003
      Sten Nedergaard

      2005
      Ulrik Lauersen

      2007
      Thomas Helveg
      Morten Bisgaard

      2012
      Jesper Christiansen

      det er vist det ...
      Min pointe er ikke så meget at se på, hvor mange vi har hevet op, men kvaliteten af de ungdomsspillere vi har udviklet - og hermed også kvaliteten af ungdomsarbejdet - samt i hvilket omfang, vi har brugt og videreudviklet på dem vi fik op.

      Derfor har jeg fremhævet væsentlig færre end dig.

      Min pointe er, at de første 10 år af dette årtusinde ser skidt ud på begge ovenstående parametre - og at det har trælse eftervirkninger i dag, fordi der potentielt er få kulturbærere med OB-DNA vi kan hive hjem og bygge holdet op omkring.

      Umiddelbart ser fremtiden lysere ud ift ungdomsarbejdet og det potentiale det giver for at udvikle stærke kulturbærere. Derfor er det også vigtigt at være bevidst om de store konsekvenser det har haft, at man prioriterede forkert i 00'erne.
      Last edited by OB er Gud; 22-10-2016, 17:35.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
        Min pointe er ikke så meget at se på, hvor mange vi har hevet op, men kvaliteten af de ungdomsspillere vi har udviklet - og hermed også kvaliteten af ungdomsarbejdet - samt i hvilket omfang, vi har brugt og videreudviklet på dem vi fik op.

        Derfor har jeg fremhævet væsentlig færre end dig.

        Min pointe er, at de første 10 år af dette årtusinde ser skidt ud på begge ovenstående parametre - og at det har trælse eftervirkninger i dag, fordi der potentielt er få kulturbærere med OB-DNA vi kan hive hjem og bygge holdet op omkring.

        Umiddelbart ser fremtiden lysere ud ift ungdomsarbejdet og det potentiale det giver for at udvikle stærke kulturbærere. Derfor er det også vigtigt at være bevidst om de store konsekvenser det har haft, at man prioriterede forkert i 00'erne.
        Enig i at kvaliteten af dem vi har hentet op ikke altid har været god og mange af dem har ikke fået muligheden fordi man har købt spillere der har "taget" deres pladser... vi har satme haft mange ringe reservespillere hvor vi lige så godt kunne have haft egne talenter der så havde haft større mulighed for at udvikle sig ... ser vi også med Greve nu ... men heller ikke mange er braget igennem i andre klubber ..

        Men af de 5 vi så HAR fået tilbage syntes jeg nu også at succesen har været .... svingende ... Lars Jacobsen kom ikke tilbage .. Christian Eriksen gør næppe heller ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          U17 hentede sæsonens anden sejr med 2-0 over Silkeborg på et selvmål og et mål af Lucas Møller Jensen. Det gør ham til delt topscorer med Peter Clement og Nikolai Skøtt (2 mål hver).
          Silkeborg ligger, ligesom OB, i den tunge ende. Med sejren rykker U17 forbi netop Silkeborg i stillingen.
          Jonathan Harboe tilbage i startopstillingen (måske har han været skadet?) og første kamp for Nicolai Skøtt, hvor han ikke starter inde.
          Hans Christian Bernat har nu stået de sidste 3 kampe og hentet clean sheets i dem alle tre.
          http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...&poolid=238151

          U19 slog også Silkeborg; 2-1. Silkeborg U19 ligger også og roder i den nederste halvdel. Vores drenge ligger til gengæld nummer 2, 1 point efter Ikast-Herning.
          Det er to af de fine talenter, Oliver Lønfeldt og Julius Eskesen, der satte målene ind; Eskesens første U19-scoring. Anfører og dødboldskonge Mads Jørgensen er fortsat topscorer med 3 mål.
          Bonusinfo: 5 kampe inde er Philip Stoustrup holdets indskiftningskonge med 4 indskiftninger.
          http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...&poolid=238150

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Satsning på egen avl handler ikke kun om her og nu.

            Det handler også om at udvikle potentielle kulturbærere, som evt. også kan vende hjem og tilføre OB-DNA, man ikke kan købe sig til.

            Det drog vi stor fordel af, da vi kunne hente Thomas Helveg, Steen Nedergaard og Ulrik Laursen hjem fra udlandet. De var noget lettere at lokke hjem til OB, fordi de havde et stort hjerte for OB qua deres ungdomstid.

            I den forbindelse er det skræmmende at se på årene 2000-2010.

            De spillere der gik fra ungdom til senior i de 10 år kunne være nutidens kulturbærere med et stort hjerte for OB og en masse erfaring på kontoen fra udland, andre klubber mv.

            Ser man på hvilke spillere af egen avl OB gav debut i disse år og som siden har vist superliganiveau eller derover får jeg det til:

            - Jesper Lange
            - Anders Lindegaard
            - Matti Lund
            - Anders K Jacobsen

            Ingen af ovenstående fik i parentes bemærket mange OB-kampe under vesten.

            Mads Timm kunne også have fået seniordebut i disse år.

            Det er ikke mange at tage af ift at have mulighed for at "hjemkalde" nogle kulturbærere.

            I den forbindelse er det bare deprimerende, at OB selv har gjort sit til at vanskeliggøre muligheden for, at Timm og Lindegaard kunne blive stærke kulturbærere i OB i deres karrieres efterår.

            Jeg håber, OB lærer af fortidens synder og ser de muligheder, der er i årene, som kommer. Både ift at udvikle videre på den ungdom, man har i dag, og ift til at se potentialet i at bygge et fremtidigt hold op om spillere med ægte OB-DNA.

            I de seneste 6 år siden 2010 har OB givet debut til:

            - Falk
            - Høegh
            - Larsen
            - Desler
            - JJT
            - Greve

            Derudover har Christian Eriksen været gennem ungdomsarbejdet, ligesom Jacob Rasmussen (St Pauli) spås en stor fremtid.

            Min drøm: Hiv Daniel Høegh hjem og byg noget op omkring ham. Suppler gerne med Jacob Rasmussen hvis han ikke er helt klar til et udlandsgennembrud men god nok til superligaen. Hiv også gerne Anders Lindegaard hjem, hvis Grytebust bliver solgt. Matti Lund kan måske også genovervejes.

            Urealistisk? Måske. Men der vil være en signalværdi i lighed med, da FCM hentede Kristian Bak hjem og byggede noget stort op omkring ham.

            Under alle omstændigheder håber jeg ikke, at man i OBs ledelse undervurderer, hvor stor en fejltagelse det var, at man i 00'erne ikke satsede nok på at udvikle ungdommen og ikke i tilstrækkelig grad fik unge integreret på seniorniveau. Det er i den grad blevet ris til egen røv.

            Det var komplet åndssvagt, at vi ikke hentede Thomas Sørensen hjem forrige sommer, da man havde chancen. I stedet hentede vi Falkesgaard, Tørnes, Koval og til sidst Grytebust. Mon ikke vi kunne have brugt Thomas' erfaring i denne krisetid?
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Det var komplet åndssvagt, at vi ikke hentede Thomas Sørensen hjem forrige sommer, da man havde chancen. I stedet hentede vi Falkesgaard, Tørnes, Koval og til sidst Grytebust. Mon ikke vi kunne have brugt Thomas' erfaring i denne krisetid?
              Rutinen måske jo, men den behøver han jo ikke at vise i målet ... der er det flere år siden at han ville være et relevant indkøb, især når man tænker på at han helt sikkert ikke ville være billig.
              Se bare på Jesper C. ... det er vigtigt at se på hvad spillere kan NU, ikke hvad de engng kunne ... Izunna er et godt eksempel der.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                U14 og U15 vinder igen..

                http://www.ob.dk/artikel/u14-vaeltede-vejle.aspx

                http://www.ob.dk/artikel/sejr-til-u15.aspx

                Tjek video med U14 hvor en Yeboah som jeg ikke har hørt om scorer 2 kasser der lugter langt væk af en kommende målræv.. Er vi selv ved at forme vores egen Fall/Utaka klon?

                Comment


                  Lucas Mølller Jensen, Jonathan Harboe og Nicolai Skiøtt med for future-landsholdet.
                  Mod et forstærket AB-hold, så det er måske nok begrænset, hvor meget der skal ligges i det.

                  http://www.ob.dk/artikel/tre-striber...uturehold.aspx

                  Comment


                    Både U17 og U19 tabte denne weekend til Esbjerg.

                    U17 var foran 2-0, men tabte 3-2. Peter Clement og Lucas Møller Jensen stod for målene og har nu begge scoret 3 gange, hvilket gør dem til topscorerne på U17 efter 8 kampe. Sammen med Thomas Hvilsom Hansen og Shamel El-Haj er de i øvrigt de eneste, der er startet inde alle 8 kampe.

                    U19 tabte klart 4-1. Det er værd at bemærke at Jacob Buus har spillet de sidste 3 kampe for dem. Så får han da lidt kamptræning. Kristian Weber var også med i kampen, hans første i denne sæson. Sebastian Hairing Lodahl stod for OBs scoring.

                    Comment


                      U19 spillede uafgjort 1-1 med Lyngby denne weekend i en kamp, hvor både Hasan Kurucay og Kristian Weber var med. Weber stod for OBs scoring.

                      U17 tabte til gengæld klart 3-0 til samme modstander. Undervejs blev det til et rødt; holdets tredje denne sæson. Dvs. gennemsnitligt en udvisning hver tredje kamp. Det er også blevet til en fin samling gule kort. 20 såvidt jeg kan tælle mig frem til; så lidt over 2 pr. kamp.

                      Endelig tabte U15 2-0 til Næsby.

                      Comment


                        https://m.soundcloud.com/fodboldmini...rgsmaalspecial

                        OB fra ca 21. min
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Tak for linket.

                          Comment


                            https://www.dbold.dk/2016/11/lyngby-...ob-u17-ligaen/
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              er det tiden værd?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                er det tiden værd?
                                Tjaa, det er generelt interessant nok ... med nogle stats :)!
                                Last edited by Entusiastens; 09-11-2016, 11:09.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X