Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Er sgu fedt , godt gået af knægtene
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det er selvfølgelig fint at de er med, men det er på baggrund af 4 kampe.
      3 knebne sejre, mod 2 bundhold og Brøndby som ligner et midterhold og et mere klart nederlag til FCM.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Det er selvfølgelig fint at de er med, men det er på baggrund af 4 kampe.
        3 knebne sejre, mod 2 bundhold og Brøndby som ligner et midterhold og et mere klart nederlag til FCM.
        Men de er med og det er godt for vores talenter. Det kan vi kun glæde os over. :)

        Comment


          Det sådan nogle mennesker her som kunne være fantastiske at få til OB og få til at sætte et omfattende talentudviklingsprojekt igang. Men ak nej, der er vi bare slet ikke som klub, og kommer det nok heller aldrig så middelmådigt som det her foretagende drives.

          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-i-brentford

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det sådan nogle mennesker her som kunne være fantastiske at få til OB og få til at sætte et omfattende talentudviklingsprojekt igang. Men ak nej, der er vi bare slet ikke som klub, og kommer det nok heller aldrig så middelmådigt som det her foretagende drives.

            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-i-brentford
            Ro på... Vi har lige lavet en stor udskiftning i vores eget setup. Og det der Brentford projekt giver jeg sgu ikke meget for...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
              Ro på... Vi har lige lavet en stor udskiftning i vores eget setup. Og det der Brentford projekt giver jeg sgu ikke meget for...
              Ja for en udskiftning i sig selv er jo en kvalitet... Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du giver for Brentford. Faktum er at de kæmper med om oprykning til Premier League med et af de mindre budgetter i Championship, og allerrede i deres oprykningssæson spillede Play-Off til PL. Det gør de primært fordi, at de tør at tænke og gøre tingene anderledes.

              OB har jo efterhånden i en håndfuld år ikke en gang kunne leve op til, hvor vi ligger budgetmæssigt, rent sportsligt.

              Comment


                I en tid, som ikke er opløftende, er det fedt at læse, se og høre lidt omkring de unge striber. Vi har en del spændende talenter og man kan jo håbe på at de vil bringe noget godt til fremtiden.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Ja for en udskiftning i sig selv er jo en kvalitet... Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du giver for Brentford. Faktum er at de kæmper med om oprykning til Premier League med et af de mindre budgetter i Championship, og allerrede i deres oprykningssæson spillede Play-Off til PL. Det gør de primært fordi, at de tør at tænke og gøre tingene anderledes.

                  OB har jo efterhånden i en håndfuld år ikke en gang kunne leve op til, hvor vi ligger budgetmæssigt, rent sportsligt.
                  Hvis det er Flemming P.'s fortjeneste efter et halvt år som "Head of Football Philosophy and Player Development", så er han jo en decideret fodboldgud, og så er det lidt overraskende, at de efter œ år tager det ansvar fra ham og gør ham til træner for reserveholdet.

                  Det er ikke fordi jeg siger, at han ville være dårlig at få til OB, det ved jeg ikke noget om - men det gør du heller ikke. OB har i sommers søsat et nyt setup indenfor talent og gearet op med antallet af trænere. Effekten af det er der INGEN, der kan bedømme på den korte tid, der er gået.
                  Skyder jeg helt ved siden af, hvis jeg påstår, at du stort set intet ved om, hvad OB's talentafdelingen laver, men bare antager, at det er dårligt, for det er alt i OB jo for tiden jo.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Hvis det er Flemming P.'s fortjeneste efter et halvt år som "Head of Football Philosophy and Player Development", så er han jo en decideret fodboldgud, og så er det lidt overraskende, at de efter œ år tager det ansvar fra ham og gør ham til træner for reserveholdet.


                    Hvor i alverden ser du, at jeg skriver det henne? Må jeg have lov at blive fri for, at du postulerer, at jeg skulle have skrevet noget jeg åbenlyst ikke har skrevet, det var dog en latterligt pinlig måde at debattere på. Det jeg kommenterede på, var Renés udsagn om, at han ikke gav meget for Brentford-projektet, og her var mit svar sådan set bare, at Brentford har været i en opadgående sportslig udvikling i mange sæsoner snart og konsekvent overpræsterer ift. deres budget.

                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Det er ikke fordi jeg siger, at han ville være dårlig at få til OB, det ved jeg ikke noget om - men det gør du heller ikke.


                    Nej det ved ingen af os, men den præmis kan vi jo ligge ned over alt, så er der ingen grund til at debattere. Så giver der jo ingen mening f.eks., at debattere om, hvorvidt Kent skal fyres, for ingen af os har jo en idé om, hvad der venter bagefter...

                    Det jeg kan konstatere er, at Flemming Pedersen nyder meget stor respekt i den danske trænerverden, og at en meget dygtig træner som Mads Davidsen kalder det "Årets transfer-scoop", og at Brentford angiveligt er meget ærgerlige over at miste ham. Det er i hvert fald mere end, hvad man kan sige om Tonny Hermansen, der efter at være blevet losset ud i Vejle, fandt ud af at der nok ikke var et marked for ham som cheftræner i en dansk prof-klub lige foreløbig, og tog til takke med et U19-træner job i OB.

                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    OB har i sommers søsat et nyt setup indenfor talent og gearet op med antallet af trænere. Effekten af det er der INGEN, der kan bedømme på den korte tid, der er gået.
                    Nej den effekt er der INGEN der kan bedømme, men hvad der er meget håndgribelig at bedømme, er at vi sakker langt bagefter andre danske klubber, når det kommer til antallet af fuldtidstrænere, talentscouts og ikke mindst faciliteter. Resultaterne er mildest talt heller ikke blandt de bedste herhjemme. Det gab vi har op til de bedste talentudviklere herhjemme, er minimum ligeså stort, som gabet til de bedste hold på seniorniveau, og uden en større satsning, kommer vi ikke til at få mindsket det foreløbig.

                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Skyder jeg helt ved siden af, hvis jeg påstår, at du stort set intet ved om, hvad OB's talentafdelingen laver, men bare antager, at det er dårligt, for det er alt i OB jo for tiden jo.
                    Min empiri bygger jeg ud fra mit kendskab til, hvordan tingene foregår og har foregået dernede gennem de spillere jeg kender, og ikke mindst det kendskab jeg har til Tonny Hermansen, hvor jeg kender til en række der har spillet under ham i Næsby, og en der også oplevede ham som U19-spiller i Vejle. Med de historier jeg har hørt, mistænker jeg ham absolut ikke som en mand med nogle særligt store innovative fodboldkompetencer, og i hvert fald ikke store nok til, at han skal stå i spidsen for klubbens fremtidige talentudvikling.

                    Skyder jeg så helt ved siden af, hvis jeg påstår, at du næsten intet ved om, hvad der foregår i OBs talentsafdeling, men primært bare antager, at tingene går den rigtige vej, fordi at det modsatte ikke er bevist nu? Du ved, ligesom at Kent og JH først er inkompetente, når vi har tabt 8 ud af 9 kampe.

                    Jeg tillader mig at have en mening om tingene på forkant, i stedet for at være så pisse bagklog, som mange herinde er, som da jeg f.eks. før sæsonen tillod mig at påstå, at vi med det materiale ville stå foran nogle meget svære sportslige udfordringer, og at spillere som Pereira og Jönsson i bedste fald var et skridt til siden. Det var ikke populært at skrive, men ikke desto mindre, var det rigtigt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      [/FONT][/COLOR]
                      1)Hvor i alverden ser du, at jeg skriver det henne? Må jeg have lov at blive fri for, at du postulerer, at jeg skulle have skrevet noget jeg åbenlyst ikke har skrevet, det var dog en latterligt pinlig måde at debattere på. Det jeg kommenterede på, var Renés udsagn om, at han ikke gav meget for Brentford-projektet, og her var mit svar sådan set bare, at Brentford har været i en opadgående sportslig udvikling i mange sæsoner snart og konsekvent overpræsterer ift. deres budget.



                      Nej det ved ingen af os, men den præmis kan vi jo ligge ned over alt, så er der ingen grund til at debattere. Så giver der jo ingen mening f.eks., at debattere om, hvorvidt Kent skal fyres, for ingen af os har jo en idé om, hvad der venter bagefter...

                      2) Det jeg kan konstatere er, at Flemming Pedersen nyder meget stor respekt i den danske trænerverden, og at en meget dygtig træner som Mads Davidsen kalder det "Årets transfer-scoop", og at Brentford angiveligt er meget ærgerlige over at miste ham. Det er i hvert fald mere end, hvad man kan sige om Tonny Hermansen, der efter at være blevet losset ud i Vejle, fandt ud af at der nok ikke var et marked for ham som cheftræner i en dansk prof-klub lige foreløbig, og tog til takke med et U19-træner job i OB.

                      [/FONT][/COLOR]

                      3) Nej den effekt er der INGEN der kan bedømme, men hvad der er meget håndgribelig at bedømme, er at vi sakker langt bagefter andre danske klubber, når det kommer til antallet af fuldtidstrænere, talentscouts og ikke mindst faciliteter. Resultaterne er mildest talt heller ikke blandt de bedste herhjemme. Det gab vi har op til de bedste talentudviklere herhjemme, er minimum ligeså stort, som gabet til de bedste hold på seniorniveau, og uden en større satsning, kommer vi ikke til at få mindsket det foreløbig.


                      4) Skyder jeg så helt ved siden af, hvis jeg påstår, at du næsten intet ved om, hvad der foregår i OBs talentsafdeling, men primært bare antager, at tingene går den rigtige vej, fordi at det modsatte ikke er bevist nu?
                      5) Min empiri bygger jeg ud fra mit kendskab til, hvordan tingene foregår og har foregået dernede gennem de spillere jeg kender, og ikke mindst det kendskab jeg har til Tonny Hermansen, hvor jeg kender til en række der har spillet under ham i Næsby, og en der også oplevede ham som U19-spiller i Vejle. Med de historier jeg har hørt, mistænker jeg ham absolut ikke som en mand med nogle særligt store innovative fodboldkompetencer, og i hvert fald ikke store nok til, at han skal stå i spidsen for klubbens fremtidige talentudvikling.

                      Du ved, ligesom at Kent og JH først er inkompetente, når vi har tabt 8 ud af 9 kampe.

                      Jeg tillader mig at have en mening om tingene på forkant, i stedet for at være så pisse bagklog, som mange herinde er, som da jeg f.eks. før sæsonen tillod mig at påstå, at vi med det materiale ville stå foran nogle meget svære sportslige udfordringer, og at spillere som Pereira og Jönsson i bedste fald var et skridt til siden. Det var ikke populært at skrive, men ikke desto mindre, var det rigtigt.
                      1) Jeg postulerer ikke, at du har sagt noget som helst. Jeg konstaterer bare, at Flemming P. ikke kan nå at have haft meget indflydelse på Brentfords nuværende succes.

                      2) Kent Nielsen er også en af de absolut mest respekterede trænere i den danske trænerverden - det er desværre ikke en garanti for, at man passer ind og laver resultater alle steder. Som tidligere nævnt kan det ikke udelukkes, at Flemming P. kunne være en kapacitet, men timingen ville det være helt mærkelig så få måneder efter, at man har lavet den forholdsvis store omstrukturering i ungdomsafdelingen.

                      3) Det har været prioriteret for lavt i en del år, men nu er man jo netop begyndt at opgradere på mandskabsfronten i ungdomsafdelingen og også på scoutfronten. Vi er da sikkert ikke i mål, men vi er jo også nødt til at starte et sted og kan ikke tage kvantespring med klubbens udfordringer i betragtning. Faciliteterne taler jo for sig selv, og der ville en ansattelse af Flemming P. eller andre hverken kunne gøre fra eller til - alle kan se, at de trænger til en opgradering, også de folk, der er i klubben nu.

                      4) ja, der skyder du helt forbi.

                      5) Jeg kender ikke Tonny H. godt nok til at gå i en detaljeret diskussion, men konstaterer dog, at jeg ikke helt kan genkende det billede du tegner. Der er godt nok løbet meget vand gennem Odense Å siden hans Næsby tid. Siden da har han bl.a. været 6 år i FCM, som jo er så ih og åh berømmede for deres akademi, så mon ikke han har lært lidt og fået nogle input til ungdomsfodbold deroppe.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Vi er helt enige i at en del af nedturen skyldtes at vi i em årrække syltede talenterne , men mens nogle forgudede LO for de tre sølvmedaljer så var vi altså nogle som dengang var kritiske og påpegede det vanvid det var ikke at give de unge spilletid og rutine .

                        Tag det ikke som negativt men som agtpågivenhed , ligesom det var da vi begyndte " smædekampagnen " for 2-3 år siden imod JH ;-)
                        Syltningen af talenterne/ungdomsarbejdet er i mine øjne den største synd i OB i dette årtusinde.

                        For mig personligt blev mit OB stille og roligt taget fra mig i takt med, man underprioriterede talentsatsningen - et område som Kim Brink jo ellers tidligere om nogen løftede til særklasse i 80'erne.

                        OBs øjeblikkelige nedtur er - ud over andre ting - også et resultat af, at man fjernede et fundament ved at prøve at købe sig til hurtig succes og i samme håndevending glemte en stor del af sjælen i OB ved at sylte ungdomsarbejdet.

                        "Bliv en del af øjeblikket" lyder OBs motto. Indimellem har man lidt et indtryk af, at man glemmer at satse på spillere, der kunne blive her lidt længere end et øjeblik.

                        Skal man være lidt flabbet, så lugter strategien lidt af, at hovedmanden i foretagendet er en mand, der har bygget sin forretning op på, at tidens trend er køb og smid væk.

                        Lige nu er der meget fokus på Jesper Hansen. Tidligere har der været lignende fokus på Troels Bech, Lars Olsen og til dels Kim Brink.

                        Jeg kan indimellem blive nervøs for, at man med det store personfokus glemmer noget af det, der har skabt grobund for problemerne. Risikoen er, at man kan sige, at det er ham og ham, der ikke kan føre planen ud i livet - og så erstattes han bare.

                        En tanke, der har rumsteret i mit hoved et stykke tid er "Giv mig mit OB tilbage". Og det OB er hverken et OB med tikki takka-bold eller tilkøbte medaljer eller Champions League.

                        Det er et OB, hvor jeg kan mærke spillerne brænder for klubben.

                        Tænk hvis man i 00'erne havde investeret massivt i talentudvikling i stedet for at købe sig til hurtig succes.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                          Syltningen af talenterne/ungdomsarbejdet er i mine øjne den største synd i OB i dette årtusinde.

                          For mig personligt blev mit OB stille og roligt taget fra mig i takt med, man underprioriterede talentsatsningen - et område som Kim Brink jo ellers tidligere om nogen løftede til særklasse i 80'erne.

                          OBs øjeblikkelige nedtur er - ud over andre ting - også et resultat af, at man fjernede et fundament ved at prøve at købe sig til hurtig succes og i samme håndevending glemte en stor del af sjælen i OB ved at sylte ungdomsarbejdet.

                          "Bliv en del af øjeblikket" lyder OBs motto. Indimellem har man lidt et indtryk af, at man glemmer at satse på spillere, der kunne blive her lidt længere end et øjeblik.

                          Skal man være lidt flabbet, så lugter strategien lidt af, at hovedmanden i foretagendet er en mand, der har bygget sin forretning op på, at tidens trend er køb og smid væk.

                          Lige nu er der meget fokus på Jesper Hansen. Tidligere har der været lignende fokus på Troels Bech, Lars Olsen og til dels Kim Brink.

                          Jeg kan indimellem blive nervøs for, at man med det store personfokus glemmer noget af det, der har skabt grobund for problemerne. Risikoen er, at man kan sige, at det er ham og ham, der ikke kan føre planen ud i livet - og så erstattes han bare.

                          En tanke, der har rumsteret i mit hoved et stykke tid er "Giv mig mit OB tilbage". Og det OB er hverken et OB med tikki takka-bold eller tilkøbte medaljer eller Champions League.

                          Det er et OB, hvor jeg kan mærke spillerne brænder for klubben.

                          Tænk hvis man i 00'erne havde investeret massivt i talentudvikling i stedet for at købe sig til hurtig succes.
                          de to spillere der pt har spillet flest kampe for OB på holdet er egen avl ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            de to spillere der pt har spillet flest kampe for OB på holdet er egen avl ..
                            Er jo også en del af historien om den manglende rygrad , kultur og klubånd i truppen når to 21 årigt spillere med kun 59 kampe står med flest kampe for klubben .
                            Igen tror jeg en mand som Toppel ville være god at have i truppen .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Endnu en ung fik debut på U18 og tilmed scorede

                              http://www.ob.dk/artikel/ob-debut-pa...ndsholdet.aspx

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                de to spillere der pt har spillet flest kampe for OB på holdet er egen avl ..
                                Satsning på egen avl handler ikke kun om her og nu.

                                Det handler også om at udvikle potentielle kulturbærere, som evt. også kan vende hjem og tilføre OB-DNA, man ikke kan købe sig til.

                                Det drog vi stor fordel af, da vi kunne hente Thomas Helveg, Steen Nedergaard og Ulrik Laursen hjem fra udlandet. De var noget lettere at lokke hjem til OB, fordi de havde et stort hjerte for OB qua deres ungdomstid.

                                I den forbindelse er det skræmmende at se på årene 2000-2010.

                                De spillere der gik fra ungdom til senior i de 10 år kunne være nutidens kulturbærere med et stort hjerte for OB og en masse erfaring på kontoen fra udland, andre klubber mv.

                                Ser man på hvilke spillere af egen avl OB gav debut i disse år og som siden har vist superliganiveau eller derover får jeg det til:

                                - Jesper Lange
                                - Anders Lindegaard
                                - Matti Lund
                                - Anders K Jacobsen

                                Ingen af ovenstående fik i parentes bemærket mange OB-kampe under vesten.

                                Mads Timm kunne også have fået seniordebut i disse år.

                                Det er ikke mange at tage af ift at have mulighed for at "hjemkalde" nogle kulturbærere.

                                I den forbindelse er det bare deprimerende, at OB selv har gjort sit til at vanskeliggøre muligheden for, at Timm og Lindegaard kunne blive stærke kulturbærere i OB i deres karrieres efterår.

                                Jeg håber, OB lærer af fortidens synder og ser de muligheder, der er i årene, som kommer. Både ift at udvikle videre på den ungdom, man har i dag, og ift til at se potentialet i at bygge et fremtidigt hold op om spillere med ægte OB-DNA.

                                I de seneste 6 år siden 2010 har OB givet debut til:

                                - Falk
                                - Høegh
                                - Larsen
                                - Desler
                                - JJT
                                - Greve

                                Derudover har Christian Eriksen været gennem ungdomsarbejdet, ligesom Jacob Rasmussen (St Pauli) spås en stor fremtid.

                                Min drøm: Hiv Daniel Høegh hjem og byg noget op omkring ham. Suppler gerne med Jacob Rasmussen hvis han ikke er helt klar til et udlandsgennembrud men god nok til superligaen. Hiv også gerne Anders Lindegaard hjem, hvis Grytebust bliver solgt. Matti Lund kan måske også genovervejes.

                                Urealistisk? Måske. Men der vil være en signalværdi i lighed med, da FCM hentede Kristian Bak hjem og byggede noget stort op omkring ham.

                                Under alle omstændigheder håber jeg ikke, at man i OBs ledelse undervurderer, hvor stor en fejltagelse det var, at man i 00'erne ikke satsede nok på at udvikle ungdommen og ikke i tilstrækkelig grad fik unge integreret på seniorniveau. Det er i den grad blevet ris til egen røv.

                                Comment

                                Working...
                                X