Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg tror bestemt heller ikke at det er Uffe som har kørt det forkert. Jeg har dyb respekt for den mand.
    En af de ting jeg tror Tonny mener med det er at der er blevet kørt med flere professionelle unddoms trænere i f.eks FCM.
    Det er vi først ved rigtig at få indført nu. Og det ville undre mig hvis man ikke ville kunne aflæse det på resultaterne hos vores U hold i den nærmeste fremtid.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      der er godt gang i den, mon VB er ved at nedlægge deres U-hold p.gr.a. sparekrav
      Det er de ikke nej

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
        Jeg tror bestemt heller ikke at det er Uffe som har kørt det forkert. Jeg har dyb respekt for den mand.
        En af de ting jeg tror Tonny mener med det er at der er blevet kørt med flere professionelle unddoms trænere i f.eks FCM.
        Det er vi først ved rigtig at få indført nu. Og det ville undre mig hvis man ikke ville kunne aflæse det på resultaterne hos vores U hold i den nærmeste fremtid.
        Jeg har også den allerstørste respekt for Uffe og det arbejde han har gjort i OB. Ingen kan vel være uenige i at det kun er et fåtal af alle talenterne der når SL-stjernestatus, og endnu færre der når videre end det. Alene af den grund er det fantastisk at OB har forlang at de i deres forløb i OB gennemgår en form for ungdomsuddannelse.

        Du har en pointe i det med u-trænerne og det bliver ganske spændende at følge de hold de næste sæsoner så vi kan vejre om der er noget råt talent der er værd at satse en 5'er på som kommende landsholdsspiller.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Det er muligt, at Hermansen ser sådan på tingene - men det betyder jo ikke, at han nødvendigvis har ret. Uffe (og Plambech?) har måske virket gammeldags i deres 'hele menneske'-tilgang; men det er jo en filosofi, som ser i øjnene, at langt de fleste talenter ikke får en karriere, og selv for dem, der får en, er der et helt andet liv bagefter.

          Jeg har stor sympati for Uffes tilgang til de ting; det ville være fedt, hvis man fastholdt den tilgang og gjorde den til et særligt OB-trademark. Vi skulle nok miste nogen på den konto - talenter og ikke mindst (over)ambitiøse forældre, der bare VIL på akademi og æde, skide og sove fodbold 24/7. Det kunne jeg leve med, hvis der altså kom andre talenter ind, der faktisk netop blev tiltrukket at OBs måde at gøre tingene på.

          Nu aner jeg ikke, hvad den filosofi har betyder i daglig praksis - det kunne være fedt at høre noget om. Det lyder, som om Hermansen har nogle andre forventninger til de unge, måske især om deres taktiske forståelse?
          Omkring forældre her er det vigtige at finde den rigtige balance - ikke specielt fedt at puste børnene op til de er en kommende Ronaldo - hvor de så står tilbage med bristerede drømme, og ingen Ide om hvad der skal ske fremover i tilværelsen. Det er derimod fedt hvis de fravalgte talenter kan viderefører deres fantastiske målbevisthed , til noget andet. Så vil mange af dem kunne nå rigtig langt på mange andre områder. Det er utroligt at opleve hvor meget de vil ofrer for at nå deres drømme. Det er nogle meget fine unge mennesker der har forladt OB's talentafdeling

          Her har Uffe P, været rigtig god, til også at tøjle forældrenes ambitioner, og ikke puste dem yderligere op. Har holdt meget igen med klubber der har efterspurgt bestemte talenter til prøvetræning. Her er jeg overbevist om at han har vurderet at det har været det bedste for dem, og ikke skrue forventningerne yderliger op. De åbenlyse største talenter har så fået den oplevelse hvis det har været relevant, og vurderet at der har været et fremtidsperspektiv.


          Er ret sikker på at Uffe P. ikke brød sig om at Mads Raben i sin tid fik SL debut, har hørt at hans niveau efterfølgend faldt i en lang periode. Unødvendighed at sætter "Griller" i hovedet på ham, dem var der rigeligt af i forvejen. Der er en skrøbelighed blandt unge, det kan hurtigt gå galt eksempelvis Mads Timm.

          Eriksen ville helt sikkert få en karriere næsten uanset næsten hvad. En type som Falk tror jeg kunne værer sat tilbage uden den rigtige håndtering. Her har Uffe p. stædigt holdt fast i at han skulle have og passe en ungdomsuddannelse mener han på et tidspunkt missede en ungdomslandskamp, pga. han ikke passede sin uddannelse ordenligt. Tror det har været vigtigt med den rigtige balance for at få det bedste ud af ham, tror det kunne have haft negativ indflydelse på hans forløb, hvis han havde vantrives på FCM akademiet.
          Last edited by Ricardo; 19-06-2016, 15:07.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
            Der har også været mange ting der kunne havde været bedre.

            Mangler i talentplejen har været noget som styrketræning her virkede det som der ikke var en plan - forkert styrke træning har måske ødelagt det for nogle. Nogle har givetvis overtrænet trænet forkert pga. af deres store ambitioner.

            Træningsmængde pauser m.m, her kunne OB godt gå mere prof. til værks har kendskab til et par stykker først i 20'erne der har gigt symptomer pga. overtræning. Tror ikke man har været særligt fokuseret på at tilpasse trænings måden og mængden i forhold til at det er meget unge spillere.

            og skadesbehandling - det værste jeg har hørt fra en for var et træthedsbrud i ryggen som blev overset af OB's stab, ofte var der ventetid på behandling , nogle måtte vente længe.

            Det kan sagtens være bedre nu, det var sådan det var for 3 års siden og bagefter.

            Hermansen har tydeligt mange ambitioner, Husker ham som FBU træner her han samlede de yngste fynske talenter og trænede tekniske færdigheder. Det var han supergod til. Håber han også er den rigtige kapacitet til at lede hele talentafdelingen.
            Det med den fysiske træning, tror jeg helt sikkert, du har ret i, det er også det, jeg har hørt, at den del har ikke være optimal. Se bare Falk, han fik ikke den fornødne fysiske træning i OB, og jeg har en stærk formodning om, at Falk lejren sidder med opfattelsen af, at den mangelfuld fysiske træning har kostet på Falks udvikling, og at turen til FCK netop er et resultat af denne analyse. Falk nævnte flere gange specifikt den fysiske træning i FCK, som en af hans væsentligste grunde til skiftet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Det er muligt, at Hermansen ser sådan på tingene - men det betyder jo ikke, at han nødvendigvis har ret. Uffe (og Plambech?) har måske virket gammeldags i deres 'hele menneske'-tilgang; men det er jo en filosofi, som ser i øjnene, at langt de fleste talenter ikke får en karriere, og selv for dem, der får en, er der et helt andet liv bagefter.

              Jeg har stor sympati for Uffes tilgang til de ting; det ville være fedt, hvis man fastholdt den tilgang og gjorde den til et særligt OB-trademark. Vi skulle nok miste nogen på den konto - talenter og ikke mindst (over)ambitiøse forældre, der bare VIL på akademi og æde, skide og sove fodbold 24/7. Det kunne jeg leve med, hvis der altså kom andre talenter ind, der faktisk netop blev tiltrukket at OBs måde at gøre tingene på.

              Nu aner jeg ikke, hvad den filosofi har betyder i daglig praksis - det kunne være fedt at høre noget om. Det lyder, som om Hermansen har nogle andre forventninger til de unge, måske især om deres taktiske forståelse?
              Jeg foretrækker anyday de næstbedste talenter, som har personligheden med sig, end de allerbedste, der måske tidligt er spoleret af stjernedrømme.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Jeg foretrækker anyday de næstbedste talenter, som har personligheden med sig, end de allerbedste, der måske tidligt er spoleret af stjernedrømme.
                Husker tydeligt den positive interesse du viste talenterne med hjemmeside kamp referatter og meget andet. Det var noget spillerne holdt rigtig meget af, her var der en god og positiv beskrivelse af alle spillerne. Det har helt sikkert motiveret de næstbedste talenter, at der var nogle der udviste interesse for dem.

                Comment


                  U15 vandt pokalfinalen, tillykke til dem.
                  Det er holdet med et par "sjove" navne - Ibrahimagic og Suárez :-)
                  Last edited by neverland; 20-06-2016, 18:47.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                    U15 vandt pokalfinalen, tillykke til dem.
                    Det er holdet med et par "sjove" navne er - Ibrahimagic og Suárez :-)
                    Lad os håbe at det er en gylden årgang

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Lad os håbe at det er en gylden årgang
                      Det kunne være vildt
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                        Husker tydeligt den positive interesse du viste talenterne med hjemmeside kamp referatter og meget andet. Det var noget spillerne holdt rigtig meget af, her var der en god og positiv beskrivelse af alle spillerne. Det har helt sikkert motiveret de næstbedste talenter, at der var nogle der udviste interesse for dem.
                        Jo tak, forsøgte at få OB til at føre det videre, men det var man ikke interesseret i, af en grund jeg aldrig fandt ud af.

                        Comment


                          U17 i sikker test sejr

                          http://www.ob.dk/artikel/u17-i-sikker-test-sejr.aspx

                          Comment


                            U19 vandt også 1. Test

                            http://www.ob.dk/artikel/ny-u19-aargang-vandt-test.aspx

                            Comment


                              OB skriver med endnu en ung. Denne gang en målmand

                              http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-...er-talent.aspx

                              Comment


                                http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...rer-ob-talent/

                                Comment

                                Working...
                                X