Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg forstår simpelt hen ikke den artikel. Hvorfor har OB opsagt samarbejdet? Var det fordi Næsby ville noget andet? Er OB utilfredse med Næsby? Stiften er (igen) løbet med en halv vind, og den artikel fortæller (i bedste fald) en halv historie...
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Jeg forstår simpelt hen ikke den artikel. Hvorfor har OB opsagt samarbejdet? Var det fordi Næsby ville noget andet? Er OB utilfredse med Næsby? Stiften er (igen) løbet med en halv vind, og den artikel fortæller (i bedste fald) en halv historie...
      Ja det er ikke ligefrem en videre detaljeret artikel, og det virker da ellers lidt mystisk...

      Kan det være noget med at spare penge..? Ikke at det skulle være det vildt store beløb, men de får jo noget de her "rugeklubber", hvad det så er man kalder det beløb... (ikke at jeg derfor ville kunne forstå det helt)
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Har det lissom Onkel Riffel: kunne de så ikke skrive noget om, hvad aftalen har bestået i? Og hvorfor vil OB ikke forny? Har det kostet penge og er det dét, det handler om? Hvad er nyheden?

        Comment


          Næsby har jo haft en sær-aftale, der gjorde, at de først skulle aflevere spillere til OB, når de blev U17. Men det kan man jo blive lidt til grin på, når et af Danmarks største talenter i U15 angiveligt er på vej til BIF. Fra Næsby selvfølgelig. Og der har vist også været andre knaster. Brøndby har på rygtebasis været sat i forbindelse med Næsby - ikke mindst fordi klubben er i store økonomiske problemer og BIF måske ville være villige til at "hjælpe". Men det kan blive dyrt for Næsby at miste aftalen med OB. Mange af deres divisionsspillere er spillere fra det lag i Ådalen, der lige netop ikke klarer superliga-cuttet. Dem kan OB så i stedet sende andetsteds hen. Marienlyst eller Middelfart til eksempel.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Jeg forstår simpelt hen ikke den artikel. Hvorfor har OB opsagt samarbejdet? Var det fordi Næsby ville noget andet? Er OB utilfredse med Næsby? Stiften er (igen) løbet med en halv vind, og den artikel fortæller (i bedste fald) en halv historie...
            Ja det er fandme en dårlig artikel. Jeg tolker det som om at Næsby vil noget andet end hidtil og så har OB sagt, så stopper vi bare her. Men det er jo bare en tolkning udfra en meget dårlig skrevet artikel.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
              Næsby har jo haft en sær-aftale, der gjorde, at de først skulle aflevere spillere til OB, når de blev U17. Men det kan man jo blive lidt til grin på, når et af Danmarks største talenter i U15 angiveligt er på vej til BIF. Fra Næsby selvfølgelig. Og der har vist også været andre knaster. Brøndby har på rygtebasis været sat i forbindelse med Næsby - ikke mindst fordi klubben er i store økonomiske problemer og BIF måske ville være villige til at "hjælpe". Men det kan blive dyrt for Næsby at miste aftalen med OB. Mange af deres divisionsspillere er spillere fra det lag i Ådalen, der lige netop ikke klarer superliga-cuttet. Dem kan OB så i stedet sende andetsteds hen. Marienlyst eller Middelfart til eksempel.
              U-Sportschefen/talentchef i BIF hedder Henrik Lehm, som helt tilfældigt er tidligere Cheftræner i Næsby! Jeg har ikke så meget pænt at sige om Henrik Lehm, og så vidt jeg ved så har Henrik Lehm vist ikke så pænt at sige om OB...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                Næsby har jo haft en sær-aftale, der gjorde, at de først skulle aflevere spillere til OB, når de blev U17. Men det kan man jo blive lidt til grin på, når et af Danmarks største talenter i U15 angiveligt er på vej til BIF. Fra Næsby selvfølgelig. Og der har vist også været andre knaster. Brøndby har på rygtebasis været sat i forbindelse med Næsby - ikke mindst fordi klubben er i store økonomiske problemer og BIF måske ville være villige til at "hjælpe". Men det kan blive dyrt for Næsby at miste aftalen med OB. Mange af deres divisionsspillere er spillere fra det lag i Ådalen, der lige netop ikke klarer superliga-cuttet. Dem kan OB så i stedet sende andetsteds hen. Marienlyst eller Middelfart til eksempel.
                OB kan vist ikke helt diktere hvor de ungdomsspillere de ikke selv vil bruge ender henne

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                  Næsby har jo haft en sær-aftale, der gjorde, at de først skulle aflevere spillere til OB, når de blev U17. Men det kan man jo blive lidt til grin på, når et af Danmarks største talenter i U15 angiveligt er på vej til BIF. Fra Næsby selvfølgelig. Og der har vist også været andre knaster. Brøndby har på rygtebasis været sat i forbindelse med Næsby - ikke mindst fordi klubben er i store økonomiske problemer og BIF måske ville være villige til at "hjælpe". Men det kan blive dyrt for Næsby at miste aftalen med OB. Mange af deres divisionsspillere er spillere fra det lag i Ådalen, der lige netop ikke klarer superliga-cuttet. Dem kan OB så i stedet sende andetsteds hen. Marienlyst eller Middelfart til eksempel.
                  Hvis det stemmer med U15-drengen, så kan man spørge sig selv om OB har et tilbud til knægten der kan matche Brøndbys? Jeg kan godt have min tvivl. Eller sagt på en anden måde. Jeg er ikke i tvivl med det kendskab jeg har til OBs ungdomsarbejde.

                  Comment


                    Vi har selv nogle dygtige ungdomshold. Jeg ved at vi har en spiller i de lidt yngre rækker, som vist er blevet tilbudt at spille i tyskland på et tidspunkt

                    Comment


                      Nå, Han ville nu gerne have et trænerjob i OB, så.....a woman scorned.....

                      Comment


                        Om OB har et tilbud til knægten, der kan matche Brøndbys? Tjah, det største talentspild i landet finder sted i Brøndby. Rigtig mange drenge bliver tabere i Brøndbys maskine, hvor OB jo går meget op i at hjælpe drengene videre og ikke mindst bidrage til, at de får en uddannelse. Det er en stående debat, om det er gavnligt for et ungt menneske at blive interneret på et såkaldt "akademi" væk fra familie og venner. I OB har man i hvert fald også den holdning, at man ikke er ubetinget tilhænger af at internere drenge på disse talentfabrikker afsondret fra almindeligt liv i øvrigt. Nogle kan lide sådan noget, andre trives bestemt ikke med det, så om Brøndby eller Midtjylland er bedre til talentudvikling end OB handler ikke mindst om, hvad man selv er tilhænger af. Noget kune tyde på, at OB godt kan udvikle talenter med det fine antal, vi har med på U20 og ligeså med det nuværende U17, der rummer adskillige dygtige spillere - ikke mindst Julius Eskesen, der allerede er på kontrakt og landshold.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
                          Om OB har et tilbud til knægten, der kan matche Brøndbys? Tjah, det største talentspild i landet finder sted i Brøndby. Rigtig mange drenge bliver tabere i Brøndbys maskine, hvor OB jo går meget op i at hjælpe drengene videre og ikke mindst bidrage til, at de får en uddannelse. Det er en stående debat, om det er gavnligt for et ungt menneske at blive interneret på et såkaldt "akademi" væk fra familie og venner. I OB har man i hvert fald også den holdning, at man ikke er ubetinget tilhænger af at internere drenge på disse talentfabrikker afsondret fra almindeligt liv i øvrigt. Nogle kan lide sådan noget, andre trives bestemt ikke med det, så om Brøndby eller Midtjylland er bedre til talentudvikling end OB handler ikke mindst om, hvad man selv er tilhænger af. Noget kune tyde på, at OB godt kan udvikle talenter med det fine antal, vi har med på U20 og ligeså med det nuværende U17, der rummer adskillige dygtige spillere - ikke mindst Julius Eskesen, der allerede er på kontrakt og landshold.
                          U-20 spiller meget få kampe, der er ikke meget fokus på den, de bedste u-20 spiller som oftest u-21, så du kan ikke bruge det til det helt store.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            U-20 spiller meget få kampe, der er ikke meget fokus på den, de bedste u-20 spiller som oftest u-21, så du kan ikke bruge det til det helt store.
                            Men alle sammen vil da inden for en kort periode være i betragtning til dette. Med mindre de bliver for gamle selvfølgelig.

                            Comment


                              U17 kører med klatten:

                              U17 vandt lørdag 4-1 over AC Horsens i U17 Ligaen og har maximumpoint i rækken. Mere info om kampen følger søndag.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Jeg forstår simpelt hen ikke den artikel. Hvorfor har OB opsagt samarbejdet? Var det fordi Næsby ville noget andet? Er OB utilfredse med Næsby? Stiften er (igen) løbet med en halv vind, og den artikel fortæller (i bedste fald) en halv historie...
                                i dagens avis bliver JH spurgt om hvorfor OB har opsagt aftalen med Næsby. JH er selv sagt ikke helt konkret i sin forklaring, men det ligger i luften at det er fordi Næsby tilsyneladede er ved at indlede samarbejder med BIF og FCM som er meget agressive i jagten på talenter uden for deres "normale" territorier. De specielle aftaler Næsby har haft er altså ved at bide OB i bagdelen og det er JH og OB selvsagt ikke tilfredse med. OB har så meddelt at de gerne vil samarbejde i fremtiden, men at der skal laves en ny aftale og det synes jeg ligner at de (OB) vil have normaliserede aftaler med Næsby så de ikke sniger konkurrende klubber til OB ind som "1. vælgere" til de klareste fynske talenter, meget proffesionelt af JH efter min opfattelse.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X