Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Hvilken konklusion hentyder du til? At vores ungdomsarbejde stadig skulle have et stykke vej til nogle af de bedste herhjemme? I så fald vil jeg da hjertens gerne hører, hvorfor du mener, at det ikke skulle være tilfældet.

    Jeg prøver ikke at male fanden på væggen, jeg skyder såmend bare lidt realiteter ind i debatten om ungdomsarbejdet, som i den grad er blevet glorificeret i den senere tid. Med tanke på Tonny Hs gentagne udsagn om grænsebommene, må det da være en torn i øjet, at en af Fyns større breddeklubber lige ved porten til Sjælland, nu skal samarbejde med nogle andre. At "miste" Nyborg er da et tab der er til at tage at føle på, især med tanke på, at vi ikke skal mere end nogle få måneder tilbage før, at vi solgte en spiller for et angiveligt pænt millionbeløb, der kom fra Nyborg.

    Og når ungdomsformanden udtaler at: "Brøndby har meget mere at tilbyde", så må vi vel lade det stå til troende.
    Selvfølgelig er der et stykke vej til de bedste, men at vi ikke skulle være konkurrencedygtige, det kan jeg ikke følge. Slet ikke på baggrund af, at Nyborg vælger BIF. Det er en klub ud af mange på Fyn og det er langt fra at være den vigtigste. Hvis OB har så meget mindre at tilbyde, så burde flere og mere strategisk vigtige klubber vel også vælge OB fra. Hvorfor er Næsby så tilbage?
    Og det kan da sagtens være, at ungdomsformanden i Nyborg kan have ret i, at BIF har tilbudt dem mere end OB, også fordi OB er nødt til at have større fokus i andre klubber . Jeg tænker, at ungdomsformanden vælger ud fra, hvad der er bedst for Nyborg IF (hvilket er helt fair), men jeg kan godt være i tvivl om det er det bedste for de bedste spillere i Nyborg .

    Det er uden tvivl en torn i øjet ift. de lukkede broer, det kan der ikke være nogle tvivl om. Til gengæld er jeg meget i tvivl om, om det er mere end det. Det er selvfølgeligt bekymrende, hvis det er et led i en stor og gennemtænkt strategi fra BIF's side om at etablere sig stærkt på Fyn, men for nu virker det på mig ligeså sandsynligt, at Nyborg snart vil sande, hvad Næsby også gjorde (især efter Lehm forlod BIF): der er muligvis ikke så langt fra Nyborg til Brøndby, men der bliver hurtigt langt fra Brøndby til Nyborg

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      uden iøvrigt at forplumre tråden og debatten. Du siger at det må stå til troende når NGIF-formanden udtaler sig ... er det lidt på samme måde som når Kløve udtaler st det ikke er lønnen der trak ham til OB ... eller hur? 🤐😉
      Ej nu skal du ikke komme her og forplumre debatten om at alt i OB er noget lort. Det forvirrer bare debatten.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Ej nu skal du ikke komme her og forplumre debatten om at alt i OB er noget lort. Det forvirrer bare debatten.
        U17 har lige tabt til den absolutte bundprop med 2-1.
        De har så heller ikke meldt en egentlig målsætning ud.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          U17 har lige tabt til den absolutte bundprop med 2-1.
          De har så heller ikke meldt en egentlig målsætning ud.
          Det er sikkert fordi, at de bedste spillere på vores U17 er med i truppen til U17-EM, som startede i dag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er sikkert fordi, at de bedste spillere på vores U17 er med i truppen til U17-EM, som startede i dag.
            https://www.dbu.dk/landshold/ungdoms...er/u17-truppen

            Ja, de tabte desværre til Bosnien, men der er vist ingen fra OB i truppen.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Ej nu skal du ikke komme her og forplumre debatten om at alt i OB er noget lort. Det forvirrer bare debatten.
              I stand corrected
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                U19 og U17 spillede mod Vejle i dag.

                U19 spillede 2-2 mod nr. 11 ... OB pressede på i de sidste 15 min, uden at komme til mange chancer, ellers var det meget lige.
                Ikke nogen bemærkelsesværdige præstationer ... meget fight.

                U17 spillede 1-1 og her var Vejle klart bedst ... i denne kamp havde de langt flere gode boldspillere og OB sparkede som oftest langt.
                Bergmann, målmanden ... fik det dårligt og blev hjulpet fra banen efter et længere ophold, det så ikke så fedt ud ... lignede et solstik eller noget.
                Endnu mere fight fra OB, men godt nok ikke meget spil ved jorden ...
                Rasmus Nissen lavede et godt mål på frispark, det var sådan set det.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  U19 og U17 spillede mod Vejle i dag.

                  U19 spillede 2-2 mod nr. 11 ... OB pressede på i de sidste 15 min, uden at komme til mange chancer, ellers var det meget lige.
                  Ikke nogen bemærkelsesværdige præstationer ... meget fight.

                  U17 spillede 1-1 og her var Vejle klart bedst ... i denne kamp havde de langt flere gode boldspillere og OB sparkede som oftest langt.
                  Bergmann, målmanden ... fik det dårligt og blev hjulpet fra banen efter et længere ophold, det så ikke så fedt ud ... lignede et solstik eller noget.
                  Endnu mere fight fra OB, men godt nok ikke meget spil ved jorden ...
                  Rasmus Nissen lavede et godt mål på frispark, det var sådan set det.
                  Så røg den medalje chance nok

                  Comment


                    3 knægte på U16 landsholdet. Markspillere endda

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/obbekj...a-landsholdet/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      3 knægte på U16 landsholdet. Markspillere endda

                      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/obbekj...a-landsholdet/
                      Og 2. Flest med FCK.
                      Tilgengæld 5 fra FCM.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        3 knægte på U16 landsholdet. Markspillere endda

                        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/obbekj...a-landsholdet/
                        Vi venter bare på de negative dukker op og fortæller os dumme det er for ringe der kun er 3 med ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Og 2. Flest med FCK.
                          Tilgengæld 5 fra FCM.
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Vi venter bare på de negative dukker op og fortæller os dumme det er for ringe der kun er 3 med ...
                          Sådan er det jo. 3 markspillere er flot uden tvivl

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Vi venter bare på de negative dukker op og fortæller os dumme det er for ringe der kun er 3 med ...
                            3 er objektivt set absolut godkendt, især fordi det er 3 markspillere, nu handler det jo om om de kan fastholde det niveau.
                            I de ældre årgange ser det meget tyndt ud fortsat, det skal komme fra u16 og ned, fra OB`s side.

                            Hos u17 og u19 er der ikke meget der kommer på landsholdet.

                            Men det KAN jo være et resultat af hvad det nu end er de har gjort ... 7-9 udtagne fra u16-u19 ville være over middel for suppen ... om 2-3 år er i klogere på den front.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              3 er objektivt set absolut godkendt, især fordi det er 3 markspillere, nu handler det jo om om de kan fastholde det niveau.
                              I de ældre årgange ser det meget tyndt ud fortsat, det skal komme fra u16 og ned, fra OB`s side.

                              Hos u17 og u19 er der ikke meget der kommer på landsholdet.

                              Men det KAN jo være et resultat af hvad det nu end er de har gjort ... 7-9 udtagne fra u16-u19 ville være over middel for suppen ... om 2-3 år er i klogere på den front.
                              2-3 på u-19? Eller er det mig der bytter rundt på årgange? Eske, MJ og noget målmands?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                2-3 på u-19? Eller er det mig der bytter rundt på årgange? Eske, MJ og noget målmands?
                                2, ingen målmand.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X