Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: AaB - OB 10/04/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvad er risikoen ved at investere i nye baner?

    Beklager, men man kan ikke med rimelighed spille superliga under de her forhold, og vi må som fans altså kræve, at en ejer har villighed til at ordne sådan noget. Også selvom det er bøvlet.

    Jeg har til gengæld stor forståelse for, at NT holder transferpengene tæt til kroppen. Historikken in mente.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Hvad er risikoen ved at investere i nye baner?

      Beklager, men man kan ikke med rimelighed spille superliga under de her forhold, og vi må som fans altså kræve, at en ejer har villighed til at ordne sådan noget. Også selvom det er bøvlet.

      Jeg har til gengæld stor forståelse for, at NT holder transferpengene tæt til kroppen. Historikken in mente.
      Hvis NT betaler bliver banerne stadig ikke hans eller OBs, så ved at lægge de penge uden en rigtig afklaring omkring er som at forære kommune pengene i bund og grund. Nok samme grund til at vilje til at investere i stadion er begrænset, medmindre man for noget overtalelse med eller nogle rettigheder.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

        Hvis NT betaler bliver banerne stadig ikke hans eller OBs, så ved at lægge de penge uden en rigtig afklaring omkring er som at forære kommune pengene i bund og grund. Nok samme grund til at vilje til at investere i stadion er begrænset, medmindre man for noget overtalelse med eller nogle rettigheder.
        Men OS&E har jo købt den ene langside af stadion så det må da være muligt at købe resten af stadion og træningsfaciliteter til en rimelig pris (tilstand og krav til modernisering i mente) der kan bruges til at opgradere atletikstadion og evt. andre baner i kommunen.
        Det må der kunne laves en businesscase på.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Måske - NT´s hidtidige investeringer i OB har jo ikke givet de forventede afkast - så man kan vel dårligt fortænke ham i at holde lidt igen. Denne investering kompliceres så yderligere af at han har Odense Kommune med som parthaver på Stadion og at det tilsyneladende er nogen uklare vilkår om vandspejl m.v. i Ådalen der gør det vanskeligt at bedømme hvad omkostning og udbytte er. Jeg tror personligt at NT i de første mange år baserede spillerindkøb m.v. på rådgivning fra den sportslige ledelse i OB og det var alt for dyrt og gav ikke de ønskede afkast - nu er han blevet mere forsigtig og passer på pengene, og det hæmmer så udviklingsmulighederne. Vi skal forhåbentligt nå frem til en middelvej, hvor den sportslige ledelse og NT får opbygget en fælles tillid til at de investerede midler giver de forventede afkast - og den slags tager jo tid, men det virker som om at BW er på rette vej. NT ønsker som forretningsmand at købe billigt og sælge dyrt - men i fodbold er der bare langt flere uforudsigelige parametre som gør det vanskeligt at ramme plet hver gang (skader, konkurrent adfærd, menneskelige fejl, politikeres indblanding, stor offentlig bevågenhed/pres) og det stiller store krav til den daglige ledelse og tålmodigheden. Jeg tror NT har et stort OB hjerte - ellers havde han været væk for længst, men man kan ikke bebrejde ham at han forsøger at gå nye veje i forhold til forbrug/indtægter med de underskud der blev realiseret i de første år af hans ejerskab. Vi bør som fans af klubben også huske at det er betydeligt lettere at være risikovillig med andres (NT´s) penge end med ens egne.
          Du rammer rigtig fint hovedet på sømmet her. Jeg er meget enig med dig og kan på sin vis også godt sætte mig ind i Thorborgs tilbageholdenhed, samtidig har jeg da et lille håb om at Thorborg evt. sammen med et par af de andre investorer skruer op for budgettet i et par år for at se hvad Bjørn W og den nye chefscout kan få ud af det. Det kunne jo være at netop sådan en satsning vil kunne være med til at generere de salg der vil få butikken til at gå i plus. Men igen så er det klart at kommunen også skal med på banen når det drejer sig om investeringer i de lejede faciliteter.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

            Måske - NT´s hidtidige investeringer i OB har jo ikke givet de forventede afkast - så man kan vel dårligt fortænke ham i at holde lidt igen. Denne investering kompliceres så yderligere af at han har Odense Kommune med som parthaver på Stadion og at det tilsyneladende er nogen uklare vilkår om vandspejl m.v. i Ådalen der gør det vanskeligt at bedømme hvad omkostning og udbytte er. Jeg tror personligt at NT i de første mange år baserede spillerindkøb m.v. på rådgivning fra den sportslige ledelse i OB og det var alt for dyrt og gav ikke de ønskede afkast - nu er han blevet mere forsigtig og passer på pengene, og det hæmmer så udviklingsmulighederne. Vi skal forhåbentligt nå frem til en middelvej, hvor den sportslige ledelse og NT får opbygget en fælles tillid til at de investerede midler giver de forventede afkast - og den slags tager jo tid, men det virker som om at BW er på rette vej. NT ønsker som forretningsmand at købe billigt og sælge dyrt - men i fodbold er der bare langt flere uforudsigelige parametre som gør det vanskeligt at ramme plet hver gang (skader, konkurrent adfærd, menneskelige fejl, politikeres indblanding, stor offentlig bevågenhed/pres) og det stiller store krav til den daglige ledelse og tålmodigheden. Jeg tror NT har et stort OB hjerte - ellers havde han været væk for længst, men man kan ikke bebrejde ham at han forsøger at gå nye veje i forhold til forbrug/indtægter med de underskud der blev realiseret i de første år af hans ejerskab. Vi bør som fans af klubben også huske at det er betydeligt lettere at være risikovillig med andres (NT´s) penge end med ens egne.
            Udfordringen er bare at han brændte nallerne for 12 år siden. Så nedskalerede man butikken med dårlige ledere ved roret. I mellemtiden udviklede en række klubber deres setup og er markant foran OB. Nu er OB i en situation, hvor man er langt væk fra top 5 og man er lige med 2 andre klubber im den 6. Plads. Man har dårlige træningsfforhold. Man er relativt uatraktiv for interessante spillere. Man har svært ved at tjene penge på spillersalg pga historikken. Jeg er bange for at vi aldrig kommer ud af suppedasen uden en økonomisk kickstart. Hvis man tror på BW og slænget - så gib dem dog for helvede de penge der skal til fir at starte en rejse som ikke er 100 % afhængig af held, tilfældigheder og at 2-3 hold underpræsterer. Det bliver meget dyrere i længden i stedet for bare at få revet det plaster af!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Udfordringen er bare at han brændte nallerne for 12 år siden. Så nedskalerede man butikken med dårlige ledere ved roret. I mellemtiden udviklede en række klubber deres setup og er markant foran OB. Nu er OB i en situation, hvor man er langt væk fra top 5 og man er lige med 2 andre klubber im den 6. Plads. Man har dårlige træningsfforhold. Man er relativt uatraktiv for interessante spillere. Man har svært ved at tjene penge på spillersalg pga historikken. Jeg er bange for at vi aldrig kommer ud af suppedasen uden en økonomisk kickstart. Hvis man tror på BW og slænget - så gib dem dog for helvede de penge der skal til fir at starte en rejse som ikke er 100 % afhængig af held, tilfældigheder og at 2-3 hold underpræsterer. Det bliver meget dyrere i længden i stedet for bare at få revet det plaster af!
              Deler 100% dit håb om at der i sommerens transfervindue bliver skruet op for blusset. Med udsigt til at miste Tverskov og stadig med efterslæb ifht Jebali så SKAL der kvalitetsspillere ind til at løfte vores unge og talentfulde trup. Ellers kan vi nemt havne i den situation AaB ligger i i år. Og en tur i første division er med garanti en virkelig dårlig forretning.
              Hybridbane på stadion og en hybrid-træningsbane er simpelthen et must. Og få så lavet det samarbejde med Odense Q, så kan kommunen måske også bedre æde den udgift, hvis både OB og “OB-Q” kan træne og spille deres kampe på nogle ordentlige hybridbaner. For min skyld må de ligge den hybrid-træningsbane, hvor de har lyst til i byen, bare OB’s superligahold har adgang til at træne på den så vi minimerer risikoen for alle de skader vi har pga alle de skiftende underlag vi benytter af dårlig kvalitet. Det optimale og oplagte vil naturligvis være bane 1 i Ådalen, men hvis vandspejlsforholdene eller hvad de ellers bøvler med der er for umulige, så må det være et andet sted.
              Last edited by OleKBH; 15-04-2023, 09:13.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                Måske - NT´s hidtidige investeringer i OB har jo ikke givet de forventede afkast - så man kan vel dårligt fortænke ham i at holde lidt igen. Denne investering kompliceres så yderligere af at han har Odense Kommune med som parthaver på Stadion og at det tilsyneladende er nogen uklare vilkår om vandspejl m.v. i Ådalen der gør det vanskeligt at bedømme hvad omkostning og udbytte er. Jeg tror personligt at NT i de første mange år baserede spillerindkøb m.v. på rådgivning fra den sportslige ledelse i OB og det var alt for dyrt og gav ikke de ønskede afkast - nu er han blevet mere forsigtig og passer på pengene, og det hæmmer så udviklingsmulighederne. Vi skal forhåbentligt nå frem til en middelvej, hvor den sportslige ledelse og NT får opbygget en fælles tillid til at de investerede midler giver de forventede afkast - og den slags tager jo tid, men det virker som om at BW er på rette vej. NT ønsker som forretningsmand at købe billigt og sælge dyrt - men i fodbold er der bare langt flere uforudsigelige parametre som gør det vanskeligt at ramme plet hver gang (skader, konkurrent adfærd, menneskelige fejl, politikeres indblanding, stor offentlig bevågenhed/pres) og det stiller store krav til den daglige ledelse og tålmodigheden. Jeg tror NT har et stort OB hjerte - ellers havde han været væk for længst, men man kan ikke bebrejde ham at han forsøger at gå nye veje i forhold til forbrug/indtægter med de underskud der blev realiseret i de første år af hans ejerskab. Vi bør som fans af klubben også huske at det er betydeligt lettere at være risikovillig med andres (NT´s) penge end med ens egne.
                Jeg synes du fint her udtrykker, hvad der kan være Thorborgs bevæggrunde. Men er det ikke sådan nu, at det er blevet tydeligt hvor meget det hæmmer succes i og for OB at baneforholdene er for dårlige. Det er blevet helt klart nu, synes jeg, at det ikke nytter kun at træne på en langsom bane. OB/OSE og kommunen skal finde en løsning nu - også selv om det nok er Thorborgs ejerandele der kommer til at lægge mest ud.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Udfordringen er bare at han brændte nallerne for 12 år siden. Så nedskalerede man butikken med dårlige ledere ved roret. I mellemtiden udviklede en række klubber deres setup og er markant foran OB. Nu er OB i en situation, hvor man er langt væk fra top 5 og man er lige med 2 andre klubber im den 6. Plads. Man har dårlige træningsfforhold. Man er relativt uatraktiv for interessante spillere. Man har svært ved at tjene penge på spillersalg pga historikken. Jeg er bange for at vi aldrig kommer ud af suppedasen uden en økonomisk kickstart. Hvis man tror på BW og slænget - så gib dem dog for helvede de penge der skal til fir at starte en rejse som ikke er 100 % afhængig af held, tilfældigheder og at 2-3 hold underpræsterer. Det bliver meget dyrere i længden i stedet for bare at få revet det plaster af!
                  Uden at han dog måtte gå fra hus og hjem hans firma tjente sidste år 720 mio. kr. Så hvorfor ikke give BW lidt medvind? Det virker bare som om beslutningen er truffet, der må ikke gives mere end det er bestemt.


                  Jeg bryder mig ikke specielt om AGF, men måske kunne man kigge mod dem. De har øget budgettet markant, Jacob Nielsen har fat i noget af det rigtige. Ingen siger vel at NT skal betale alt, der er da andre forretningsfolk i Odense. Hvad med Barfoed, Orifarm m.fl. Kunne de mon ikke have en interesse i at bidrage yderligere?




                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

                    Hvis NT betaler bliver banerne stadig ikke hans eller OBs, så ved at lægge de penge uden en rigtig afklaring omkring er som at forære kommune pengene i bund og grund. Nok samme grund til at vilje til at investere i stadion er begrænset, medmindre man for noget overtalelse med eller nogle rettigheder.

                    Og hvis kommunen har det fint med blot at stille nogle græsplæner til rådighed, for også at spare i deres budget, så kan begge parter være tilbageholdende og syntes at man har overholdt sit.

                    Kommunen har tydeligvis ingen visioner som handler om at yde bistand til OB, som kan styrke deres konkurrencemuligheder i superligaen. De ser det nok ikke som en branding af Odense.

                    OB har lige så tydeligt ingen ambition om at eje sit eget træningsanlæg til Superliga og akademi delen. De bruger konstant flæbe taktikken, og prøver at udpege kommunen som skurken for deres elendige baner.

                    Alt imens ingen tager ansvar, ligner det at flere og flere klubber rundt om i Danmark får optimerede deres faciliteter, enten ved egen, kommunal eller fælles hjælp.

                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment

                    Working...
                    X