Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
    Frøkjær havde møde på en cafe i byen med sin agent for nogle få dage siden, men de kan selvfølgelig have udvekslet småkage-opskrifter
    Man kan bare ikke komme for tidligt i gang med julebagværket
    Last edited by manner; 16-05-2023, 16:00.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      FS nævner i dag 8 andre navne der KAN være på vej videre. Det forekommer mig dog at være usandsynligt at alle otte forlader OB også, men nogen kommer til det.
      .
      Sayoba Mandé
      HC Bernat
      Bashkim
      Musa Juwara
      Agon Mucolli
      Yankuba Minteh
      Sabbi
      Frøkjær
      Mandé har da vidst udløb - så han er videre. Minteh regner jeg også som værende sikker. Han skal sælges.

      - det samme kan jo sådan set siges om frø og sabbi, hvis man vil have lidt penge for dem.

      Det var halvdelen af listen.

      Juwara - underlig låneaftale - havde han forventet spilletid kan det sagtens være han vil videre.
      - Mucolli - underlig handel fra OBs side - med en alt for lang kontrakt. Håber da man kan sende ham videre, men kunne godt være i tvivl.

      HC har vel også udløb næste år - tror man stadig på ham så en forlængelse og en udleje for at få noget spilletid/erfaring.

      Kadrii...han kunne sikkert godt tænke sig noget mere spilletid, men tror han bliver

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        Mandé har da vidst udløb - så han er videre. Minteh regner jeg også som værende sikker. Han skal sælges.

        - det samme kan jo sådan set siges om frø og sabbi, hvis man vil have lidt penge for dem.

        Det var halvdelen af listen.

        Juwara - underlig låneaftale - havde han forventet spilletid kan det sagtens være han vil videre.
        - Mucolli - underlig handel fra OBs side - med en alt for lang kontrakt. Håber da man kan sende ham videre, men kunne godt være i tvivl.

        HC har vel også udløb næste år - tror man stadig på ham så en forlængelse og en udleje for at få noget spilletid/erfaring.

        Kadrii...han kunne sikkert godt tænke sig noget mere spilletid, men tror han bliver
        Sabbi gør heldigvis sine hoser gevaldigt grønne for tiden, så ham tror jeg godt vi kan få 10+ for og så har det egentlig været en udmærket case.
        Frø. Fornemmer jeg Alm er rigtig glad for, så med mindre han selv ser sig videre eller der kommer et uventet højt bud, så kunne jeg ligeså vel forestille mig en forlængelse som et salg.
        Minteh bliver solgt. Andet scenarie kan jeg ikke forestille mig.
        Juwara skal også prøve lykken et andet sted.
        Mande giver sig selv, men mærkeligt han ikke var blandt navnene i dag.
        HC er en glimrende 2. målmand og det tænker jeg han skal fortsætte med at være.
        Kadrii er en kulturbærer og ham skal vi beholde i et vindue, hvor der udskiftes så mange. Han får fortsat mange minutter og vil være en glimrende læremester for en Kjerrumgaard til at tage det sidste skridt imod superligaen.
        Mucolli tror jeg vi lejer ud. Han har sikkert en kontrakt i OB som er bedre end han kan få andre steder, så han skal nok have et par sæsoner på leje diverse steder.

        Comment


          HC skal videre….ingen tiltro til ham som målmand…lad Magnus blive anden målmand også rykke et yngre talent op

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Sabbi gør heldigvis sine hoser gevaldigt grønne for tiden, så ham tror jeg godt vi kan få 10+ for og så har det egentlig været en udmærket case.
            Frø. Fornemmer jeg Alm er rigtig glad for, så med mindre han selv ser sig videre eller der kommer et uventet højt bud, så kunne jeg ligeså vel forestille mig en forlængelse som et salg.
            Minteh bliver solgt. Andet scenarie kan jeg ikke forestille mig.
            Juwara skal også prøve lykken et andet sted.
            Mande giver sig selv, men mærkeligt han ikke var blandt navnene i dag.
            HC er en glimrende 2. målmand og det tænker jeg han skal fortsætte med at være.
            Kadrii er en kulturbærer og ham skal vi beholde i et vindue, hvor der udskiftes så mange. Han får fortsat mange minutter og vil være en glimrende læremester for en Kjerrumgaard til at tage det sidste skridt imod superligaen.
            Mucolli tror jeg vi lejer ud. Han har sikkert en kontrakt i OB som er bedre end han kan få andre steder, så han skal nok have et par sæsoner på leje diverse steder.
            - det vil godt nok også være meget hvis både Minteh, Sabbi og Frø alle sendes videre. Men med udløb næste sommer så skal der laves en forlængelse hvis ikke de sælges.

            Frø har jo et virkeligt højt topniveau - syntes desværre han er lidt for svingende i sine præstationer - måske han også ville have godt af nogle nye input - tvivler på vi får forløst hans potentiale i OB.

            Men det bliver godt nok mange spillere der pludselig skal findes erstatninger for. Og skal vi nærme os den top 6 så skal nogle af dem jo også være opgraderinger...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              - det vil godt nok også være meget hvis både Minteh, Sabbi og Frø alle sendes videre. Men med udløb næste sommer så skal der laves en forlængelse hvis ikke de sælges.

              Frø har jo et virkeligt højt topniveau - syntes desværre han er lidt for svingende i sine præstationer - måske han også ville have godt af nogle nye input - tvivler på vi får forløst hans potentiale i OB.

              Men det bliver godt nok mange spillere der pludselig skal findes erstatninger for. Og skal vi nærme os den top 6 så skal nogle af dem jo også være opgraderinger...
              Eneste mulighed er Frø mht forlængelse. Og den tror jeg ikke på helt alligevel.

              Jeg er nok kommet til den konklusion at man bør sælge alle 3. Syntes at lejen med Skyttä viste at det ikke var så svært at erstatte vores 10`er.
              Sabbi topper lige nu og skal bare sælges til højestbydende. Ellers tror jeg vi vil se en nedadgående spiral og ærger os til nytår
              Minteh er der ingen tvivl om. Han skal sælges til højestbydende på auktion

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                FS nævner i dag 8 andre navne der KAN være på vej videre. Det forekommer mig dog at være usandsynligt at alle otte forlader OB også, men nogen kommer til det.
                .
                Sayoba Mandé
                HC Bernat
                Bashkim
                Musa Juwara
                Agon Mucolli
                Yankuba Minteh
                Sabbi
                Frøkjær
                Kan næppe udelukkes at der er større klubber der kigger på Slotsager ..

                Men penge for Sabbi, Frø, Minteh og måske Slotsager burde give Bjørn noget at arbejde med ..

                Ingen er uerstattelige og man må jo ikke være sentimental ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Eneste mulighed er Frø mht forlængelse. Og den tror jeg ikke på helt alligevel.

                  Jeg er nok kommet til den konklusion at man bør sælge alle 3. Syntes at lejen med Skyttä viste at det ikke var så svært at erstatte vores 10`er.
                  Sabbi topper lige nu og skal bare sælges til højestbydende. Ellers tror jeg vi vil se en nedadgående spiral og ærger os til nytår
                  Minteh er der ingen tvivl om. Han skal sælges til højestbydende på auktion
                  helt og aldeles enig. Syntes han gør det fint - og topper nok lige nu, men syntes aldrig vi har fået det ud af ham jeg havde håbet på da han blev hentet.

                  Mål og assist her i foråret - han må kunne sendes videre.

                  - Og tænker det samme med frøkjær

                  - Og fra den liste; de havde helt glemt Tongya, altså vi har jo kontrakt med ham nogle år endnu men trives han ikke så må han vel også sælges videre...det er et helt nyt angreb der skal spilles ind...gør man det på 3 ugers opstart?

                  - Vi må håbe på stabilt forsvar i juli og august ellers bliver det sgu da hurtigt til 1 point i 5 kampe igen...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Kan næppe udelukkes at der er større klubber der kigger på Slotsager ..

                    Men penge for Sabbi, Frø, Minteh og måske Slotsager burde give Bjørn noget at arbejde med ..

                    Ingen er uerstattelige og man må jo ikke være sentimental ..
                    Men hvor fedt er det at være fan af et hold, hvor halvdelen af truppen udskiftes hvert år, og det eneste væsentlige er køb af spillere, der kan sælges dyrere?

                    Så kan man lige så godt holde med en aktie.

                    Ovenstående er moderne fodbold, og det er jo også den måde, klubber drives på i suppen efterhånden. Sådan er det. Man blandt alle købene og salgene, så betyder det noget for mig, at vi også har folk, der er her over en årrække. En art substans blandt al udskiftningen.

                    Ellers har jeg ingen interesse i det.

                    Jeg håber meget, at vi fx forlænger med Frø og får ham endeligt forløst.

                    Ikke rettet mod dit indlæg - blot en almen kommentar.
                    Last edited by Jungledyret; 16-05-2023, 22:14.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      helt og aldeles enig. Syntes han gør det fint - og topper nok lige nu, men syntes aldrig vi har fået det ud af ham jeg havde håbet på da han blev hentet.

                      Mål og assist her i foråret - han må kunne sendes videre.

                      - Og tænker det samme med frøkjær

                      - Og fra den liste; de havde helt glemt Tongya, altså vi har jo kontrakt med ham nogle år endnu men trives han ikke så må han vel også sælges videre...det er et helt nyt angreb der skal spilles ind...gør man det på 3 ugers opstart?

                      - Vi må håbe på stabilt forsvar i juli og august ellers bliver det sgu da hurtigt til 1 point i 5 kampe igen...
                      Med alle de penge der teoretisk skulle komme ind er jeg ikke så bekymret. De fleste af dem der forlader os er ikke profiler uden for Odense alligevel.
                      Jeg vil nok kun savne Tverskov og til tider Frø. Resten er fyld på nær Sabbi og Minteh. Men der skal vi nok finde løsninger

                      Pt med folk der bliver ser den stadig ok ud

                      Martin Hansen
                      Nico/GG-BP/Ivan-Slots-Aske
                      Manneh-Mustafic
                      Tongya-Kadrii-Breum
                      Luca

                      4 kvalitets spiller offensivt og vi er klar til at jagte den gyldne 8.plads igen

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Kan næppe udelukkes at der er større klubber der kigger på Slotsager ..

                        Men penge for Sabbi, Frø, Minteh og måske Slotsager burde give Bjørn noget at arbejde med ..

                        Ingen er uerstattelige og man må jo ikke være sentimental ..
                        Nej det kan bestemt ikke udelukkes, jeg tvivler nu alligevel på at alle de nævnte + de seks der ER fortid allerede nu forlader OB alene p.gr.a. antallet. 14 stk, og så lige Slotsager i tillæg. Det er voldsomt og jeg tror det bliver en umulig opgave for Alm at får det til at fungere so en helhed i næste sæson, selv om der "bare" landes 10-12 nye spillere hvor mange helst skal gå i start11'eren.

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Kan næppe udelukkes at der er større klubber der kigger på Slotsager ..

                          Men penge for Sabbi, Frø, Minteh og måske Slotsager burde give Bjørn noget at arbejde med ..

                          Ingen er uerstattelige og man må jo ikke være sentimental ..
                          Jeg mener, at det vil være uansvarligt at sælge/afskibe så mange spillere på en gang. Der vil være 5-6 spillere tilbage fra startopstillingen. Derudover vil flere 1. reserver også være væk. Så skal man i hvert fald være klar til en transitionssæson, hvor nedrykning er en kalkuleret risiko fra sæsonstart. Så for mig handler det ikke om at være sentimental. Men på den anden side må man også bare tage hatten af for BW. Han river et gigantisk truppen-er-simpelthen-for-ringe-plaster af. Det er umuligt at komme videre, hvis de få gode spillere der er i truppen hele tiden når at skifte væk fra OB, fordi det aldrig lykkes at samle en god nok trup på samme tid. Jeg tror de beholder Frø og Slotsager.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Jeg mener, at det vil være uansvarligt at sælge/afskibe så mange spillere på en gang. Der vil være 5-6 spillere tilbage fra startopstillingen. Derudover vil flere 1. reserver også være væk. Så skal man i hvert fald være klar til en transitionssæson, hvor nedrykning er en kalkuleret risiko fra sæsonstart. Så for mig handler det ikke om at være sentimental. Men på den anden side må man også bare tage hatten af for BW. Han river et gigantisk truppen-er-simpelthen-for-ringe-plaster af. Det er umuligt at komme videre, hvis de få gode spillere der er i truppen hele tiden når at skifte væk fra OB, fordi det aldrig lykkes at samle en god nok trup på samme tid. Jeg tror de beholder Frø og Slotsager.
                            Jeg tror også man beholder Frø og Slots. Men mest fordi der nok ikke kommer nogen kæmpe bud. Alt under 5 mill for Frø tror jeg bliver afvist
                            Slotsager vurderer man nok kan blive meget mere værd og kan lige så godt have ham i noget tid mens han bliver en superliga profil og måske U21 landsholdsspiller indenfor et par år

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Sabbi gør heldigvis sine hoser gevaldigt grønne for tiden, så ham tror jeg godt vi kan få 10+ for og så har det egentlig været en udmærket case.
                              Frø. Fornemmer jeg Alm er rigtig glad for, så med mindre han selv ser sig videre eller der kommer et uventet højt bud, så kunne jeg ligeså vel forestille mig en forlængelse som et salg.
                              Minteh bliver solgt. Andet scenarie kan jeg ikke forestille mig.
                              Juwara skal også prøve lykken et andet sted.
                              Mande giver sig selv, men mærkeligt han ikke var blandt navnene i dag.
                              HC er en glimrende 2. målmand og det tænker jeg han skal fortsætte med at være.
                              Kadrii er en kulturbærer og ham skal vi beholde i et vindue, hvor der udskiftes så mange. Han får fortsat mange minutter og vil være en glimrende læremester for en Kjerrumgaard til at tage det sidste skridt imod superligaen.
                              Mucolli tror jeg vi lejer ud. Han har sikkert en kontrakt i OB som er bedre end han kan få andre steder, så han skal nok have et par sæsoner på leje diverse steder.
                              Det tror jeg er rimelig spot on.

                              Jeg håber personligt også at vi forlænger med Frø, men jeg er usikker på om han vil være interesseret i det. Jeg fornemmer lidt at klubben tidligere har skudt sig selv lidt i foden ved kontrakt-situationer hvor spillere er blevet stillet roller og et projekt til udsigt som klubben så på ingen måde har leveret på. Eksempelvis Ryan, Tverskov og Opondo. Ved godt at det ikke er så ensidigt, skader, dårlige præstationer etc. har naturligvis også indflydelse, men jeg kan godt forestille mig at fortiden skræmmer nogle spillere lidt. Her ligger der helt klart også en opgave for både BW og Alm, at blive bedre til at forløse de spillere vi har i folden i forhold til de planer man lægger i samråd med spillerne, og ellers at få dem sendt bedst muligt videre inden at de “spilder” for lang tid med splinter i røven. Har man en klar plan og et projekt for Frø som han vil kunne se sig selv i den næste sæson, så kunne han måske godt gå med til en forbedret kontrakt med en gentleman aftale om et salg om et år eller to.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                                Det tror jeg er rimelig spot on.

                                Jeg håber personligt også at vi forlænger med Frø, men jeg er usikker på om han vil være interesseret i det. Jeg fornemmer lidt at klubben tidligere har skudt sig selv lidt i foden ved kontrakt-situationer hvor spillere er blevet stillet roller og et projekt til udsigt som klubben så på ingen måde har leveret på. Eksempelvis Ryan, Tverskov og Opondo. Ved godt at det ikke er så ensidigt, skader, dårlige præstationer etc. har naturligvis også indflydelse, men jeg kan godt forestille mig at fortiden skræmmer nogle spillere lidt. Her ligger der helt klart også en opgave for både BW og Alm, at blive bedre til at forløse de spillere vi har i folden i forhold til de planer man lægger i samråd med spillerne, og ellers at få dem sendt bedst muligt videre inden at de “spilder” for lang tid med splinter i røven. Har man en klar plan og et projekt for Frø som han vil kunne se sig selv i den næste sæson, så kunne han måske godt gå med til en forbedret kontrakt med en gentleman aftale om et salg om et år eller to.
                                Jeg håber også man forlænger med Frø. Han er en person vi har godt af at have, hans topniveau er godt og så kan de unge spillere se op til ham. Med de spillere der ryger vil hans plads i hierakiet også stige og det tror jeg egentlig han vil bære fint. Jeg synes han har vist en fin attitude og lagt på med højintense løb og dedikation i presspillet. Der mangler fortsat output, men han ligner en spiller der har haft godt af en periode uden skader og massere spilletid. Forhåbentlig kan det være med til at overbevise ham om at lægge et par år til. Kan han lægge 5% til I næste sæson vil han være moden til et solidt +10 mio salg i 2024 og så vil han jo være en succeshistorie med hans overgang fra akademiet, etableret førsteholdsspiller igennem flere sæsoner og et fint salg.
                                Jeg synes han ligner en spiller der trives, men det vil være en streg i regningen, hvis ikke vi får den hybridbane etableret på stadion som Thorborg mere eller mindre har lovet. Det kunne sagtens blive tungen på vægtskålen

                                Comment

                                Working...
                                X