Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    https://fyens.dk/ob/emmanuel-sabbi-s...t-amerikaneren

    Nogen som kan belyse det grimme rygte yderligere.
    Bare at Sabbi selv har bedt om ikke at spille. Der står intet nyt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

      Bare at Sabbi selv har bedt om ikke at spille. Der står intet nyt.
      Det bliver så ikke bekræftet af Alm. Han siger at Sabbi ikke er udtaget til truppen fordi han ikke har trænet meget de seneste 18 dage, og at en IKKE udtaget spiller jo ikke kan be' om ikke at blive udtaget

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Jeg kan mærke en tiltagende vrede over hans akutte arrogance overfor en klub der betaler ham en god løn og en masse fans som har støttet ham gennem hans tid i klubben. Håber som mange andre at han får lov at sidde og tude sig gennem resten af sin kontrakt på en bænk fyldt med splinter på U19. Er ved at være der hvor intet transferbeløb vil overstige min glæde ved at se ham sidde sin røv i laser på U19. Og så et los i røven når hans kontrakt udløber. Held og lykke til den næste "heldige" arbejdsgiver.

        Comment


          BW har vel leveret på vinduet og havde det ikke været for Sabbi havde OB vel haft en ret potent start11.

          24 dage og nogle timer til at rette holdet til men der er godt nok ikke sket meget siden Frøkjær blev solgt til Preston d. 11/7 ud over at OB er trådt ind i Quindebold og kontrakter på akademiet.

          Sven kom til klubben d. 24/6 ....

          Hvad kan man så forvente?

          HC har vist sig som en dygtig reserve for Martin Hansen og med forsvaret i sidste sæson var han nok ikke alene skyld i alt der gik ind men det er nok ikke nu han bliver 1- keeper og med et år tilbage skal der vel sælges eller forlænges. Satser man så på Magnus eller skal man have en anden erfaren ind der kan leve med at være reserve i en sæson eller to.

          Mickelson ud. 3 backs er en for meget og uagtet niveau så tror jeg man holder på "egen avl" men måske an på hvem man kan lave den bedste forretning på.
          En VB ind .. syntes ikke at Aske har været på helt det niveau man har set før og Alm er ikke bange for at bruge den bedste til pladsen uagtet "egen avl".

          Med 4 centerbacks tror jeg ikke på at der sker noget. Er skuffet over at Sauli tilsyneladende ikke er bedre end Bjørn og Mihajlo. Jeg troede at man købte til start11 eller talenter for videresalg.

          Venstrekant (Charly), tjek. Talentreserve (Selven), tjek.

          Center midt (Manneh og Sven), tjek - reserver (Ejdum, Mustafic), tjek.

          Offensiv midt (Raji) men reserver?? Markus??, Mucolli?? Måske lige tyndt nok ,,

          Højrekant .. uff.. der skulle Sabbi nok spille ellers salgssummen bruges på en fuldgod erstatning .. Nu er det Tongya der gør sit bedste og DonD der ikke er på niveau .. der kunne BW godt gøre noget...

          Angreb .. Turay, Kadrii, Tjek .. Luca tjek.

          ------------
          Mickelson/Grubbe for en dygtig VB.
          Mucolli for en der bedre kan presse Rami
          Mustafic for en der kan presse Manneh og Sven
          Sabbi (og Tongya?) for en ny start11

          Men evt. nye må da godt kunne slå nuværende startere af .. stærk bredde.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

            Din første linje er netop min pointe. Ser man bort fra de kulturelle risici ved den måde klubben drives, er jeg overbevist om, at vi har er langt mere dygtigt setup end i mange år. Jeg er således grundlæggende positiv. Men man kan ikke forandre en klub over natten, fordi man kommunikerer skarpere.

            Min pointe er netop, at fordi Bjørn taler så klart, at det er svært at kalde bullshit, så lader vi tvivlen komme ham til gode oftere end vi ville gøre med hans forgængere i de samme situationer.

            Den fortælling du nævner (at man ville bruge de primære midler til at opgradere forhold i klubben) har faktisk ikke været ekspliciteret i en grad, så det stod klart, at der ikke skulle handles fra højere hylde eller at Frø ikke skulle erstattes.

            Det kunne være det første eksempel.

            Et andet at vores transferstrategi er, at købe lokalt og nationalt og derpå fra nabolande. Når Bjørn konfronteres, er svarene skiftet lidt over det seneste års tid, men det er endt med st være at danskerne er dyrere.

            Det er jo en god forklaring, så lad os være ærgerlige - det er ikke vores strategi længere, fordi noget andet er vigtigere.

            Et tredje eksempel kunne være sidste vinters transfervindue, hvor man solgte chancen for top 6, for at få transferindtægter. Bjørn var langt mere klar i mælet end sine forgængere. Nu skulle flere halvgode afløse få gode, og sådan var det. Og derfor blev hans forklaringer godtaget, selvom det ikke var ret meget on strategy med korte lejeaftaler.

            Et fjerde eksempel er den korte kontrakt til Minteh som Bjørn helt ind i foråret havde en forventning om skulle forlænges. Det er blevet OBs flotteste salg nogensinde, og vi kender ikke omstændighederne der førte til at hans kontrakt blev så lort i første omgang, men vi kan i hvert fald i bagklogskabens lys sige, at man nok med fordel kunne have lavet en længere og større kontrakt med ham. Så havde vi måske nu haft 80+ mio. at bruge i stedet for 50+.

            Og ja, hybridbanerne. Det er der en god grund til - og derfor kan det blive eksempel nummer fem. Man kan nemlig ikke bare pege på noget en kommune ejer, og sige, at her skal der anlægges hybridbaner, uden først at have drøftet det med ejeren og uden at ane hvad sådan nogle koster og hvor besværlige de er at anlægge. Da slet ikke hvis man mener kommunen skal betale.

            Det er nogle enkelte eksempler, der for mig viser, at Bjørn netop ikke med et trylleslag har gjort alt fantastisk i OB.

            Lad mig igen sige, at vi har scoret over niveau med Bjørn. Han er skide dygtig, jeg mener bare at der er tilfælde, hvor der stilles færre spørgsmål til klubbens dispositioner end vi har gjort i lignende tilfælde før.

            Jeg tror der er tilfælde, hvor vi kunne stå endnu bedre end vi gør nu, hvis vi kunne diskutere klubbens tilstand og ledelsens handlinger endnu mere nuanceret end vi gør.
            Jeg er enig i det overordnede: BW slipper for noget kritik fordi han har talegaverne i orden. Det er også en kvalitet at have, men det er bestemt værd at bemærke. Det har nok også en del at gøre med, at de forrige på posten har været decideret ringe til at formulere deres strategi - hvis de havde en.

            Men jeg er ikke så enig i dine eksempler på ændringer/slingrekurs i strategien.

            1) Jeg synes egentligt BW var ret klar i mælet om, at en stor del af transferpengene skulle bruges på opgradering af baner på stadion og i Ådalen og begge dele var dyrt. Jeg tænker da nemt det er 20 millioner der. Og grundlæggende synes jeg bare heller ikke, at det er så store beløb, at det retfærdiggør et kæmpe skifte i indkøbsstrategi. Eller at man skal kræve en så konkret udmelding fra ham. I hvert fald så længe transfervinduet er igang.

            2) Jeg synes heller ikke transferstrategien som er ændret så meget. De har hele tiden sagt, at de kigger lokalt først og dernæst nabolande. Det betyder jo ikke nødvendigvis, at spillerne kommer ind efter den "fordelingsnøgle". De kigger vel stadig indtil de finder det de mener passer bedst ift. pris/niveau/kulturelt. Det er vel også mere eller mindre bekræftet, at vi forsøgte at lande Mads Emil Madsen og Mikkel Duelund. I dette vindue har Andreas Pyndt været nævnt (også så godt som bekræftet). Vi har hentet Bjørn Paulsen, Martin Hansen (og Mucolli + Grubbe). Og så har vi hentet og er blevet sat i forbindelse med en masse spillere fra nabolandene.

            Jeg tror jeg har hørt og læst alle interviews med BW. Og når han siger til SFÅ, at det lige nu er egne talenter, der skal udgøre en stor del af den danske stamme, opfatter jeg det ikke som en ændring af strategi, men mere som en konstantering af, at hvordan det er lige nu (i denne sæson), hvor de har oplevet, at der er blevet krævet for meget for danske profiler. Jeg tror ikke vi som udgangspunkt vil holde os fra dem i fremtiden.

            Grundlæggende tror jeg desværre bare OB har mistet ret meget troværdighed blandt mange danske spillere. Hvis BW kontakter en god dansk spiller, der også har andre muligheder, og forsøger at fortælling om, at vi har et godt projekt og vil spille med i toppen, tror jeg mange tænker "yeah right, tro på det". Får vi 1-2 gode sæsoner kan meget måske ændre sig.

            3) Vinterens transfervindue var bestemt ikke vellykket og der synes jeg kritik er på sin plads. Salget af Jebali synes jeg er svært at kritisere. BW har haft snakke med ham og lavet aftaler med ham. Han har forudsætningerne til at vurdere hvordan det havde stillet os sportsligt hvis vi havde nægtet at sælge ham. Men han blev ikke erstattet. Jeg køber ikke hans forklaring om, at det hele skal ske i sommervinduet. Der var rigeligt med rygter til at man kan konkludere, at man forsøgte at hente forstærkning(er). Men det lykkedes ikke og man endte med en utilfredsstillende løsning med en lejekontrakt resten af sæsonen.Trods alt bedre end en lang kontrakt til en spiller man ikke rigtigt tror på - dem har der været rigeligt af (også under BW).

            4) Jeg synes det er ret meget bagklogskabens lys at vurdere på kritisere kontrakt længden når vi, som du skriver, ikke kender omstændighederne. Det kan der vel være flere grunde til. Ift. situation vi stod i med Minteh efter sæsonen synes jeg det var imponerende meget vi fik for ham. Det er i mine øjne at lede lidt for hårdt efter hullerne i osten at spekulere i, at det kunne have været mere.

            5) Hybridbaner (også nævnt ovenfor). Jeg opfattede hans interview med SFÅ som om, at klubben selv var parat til at dække udgifter til skift af begge baner. At man var forholdsvist langt i afklaring af det. Samt, at han godt viste hvor kompliceret det er og netop derfor pegede han på, at det ikke blev klar til denne sæson. Kan sagtens være jeg har misforstået det. Og hvis det er noget han siger uden at have afklaret det med ejeren/kommunen er jeg da enig i, at han er for langt fremme i skoene.

            -------

            Jeg synes også der er lidt for blind tillid til BW. "In Björn we trust"-bevægelsen synes jeg er lidt meget. Jeg synes han er dygtig. Han har visioner og kan formulere dem. Jeg er imponeret over, hvordan han er kommet ind og har peget på, at man bør kunne hente noget gennem samarbejde med andre klubber og områder i Odense (9'erne). Så kan man synes om det eller ej.

            Men jeg synes også han har lavet en del transfers jeg ikke kan forstå. Tydeligvis middelmådige spillere på positioner, hvor vi har egne talenter på vej eller i truppen allerede.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Han gør det godt nok ikke nemt for sig selv ham Sabbi. Det der strejke pis skal der bare sættes en stopper for med det samme

              Hvis vi ikke kan sælge ham for en god pris, så sæt ham på tribunen indtil hans kontrakt udløber. Så er der lavet et statement
              Enig. Håber dog på en transfer så vi også sparer hans løn. Men nej ikke for enhver pris. Signalværdien har også stor betydning. Sabbi Raus!
              PS. Håber vi sælger ham til Brøndby eller FCM, så jeg kan gå all-in på mit voksende had til ham
              Last edited by OleKBH; 07-08-2023, 18:03.

              Comment


                Et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med.

                Hvis Gribben fra Kerteminde skriver under med Fiorentina i morgen;
                • Og kontrakten er baseret på et grundbeløb + bonusser. Er det så kun førstnævnte vi får et beløb fra eller også fra sidstnævnte, hvis betingelserne for dem opnås senere hen?
                • Udover vi vil få nogle solidaritetspenge, var der så en videresalgsklausul, da han blev solgt?
                Edit: ved lidt hovedregning får jeg det til, at vi får omkring 1,4 millioner i solidaritetspenge ved et salg på 40 millioner
                Last edited by Online; 08-08-2023, 11:28.

                Comment


                  Farzam fra BT melder Sabbi sælges til Le Havre i Frankrig

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
                    Farzam fra BT melder Sabbi sælges til Le Havre i Frankrig
                    Håber det lykkedes, væk med den Sisto wannabe

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
                      Farzam fra BT melder Sabbi sælges til Le Havre i Frankrig
                      Vi krydser fingre.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
                        Farzam fra BT melder Sabbi sælges til Le Havre i Frankrig
                        https://www.bt.dk/transfervinduet/bt...i-til-le-havre

                        ikke noget om pris ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Som jeg skrev for nogle dage siden havde vi afvist endnu et bud på Sabbi. Og det var fra Frankrig. Kendte ikke klubben
                          Men de må så have budt igen og man er blevet enig. Fedt fedt fedt

                          Så skal der satme handles Hr BW

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Som jeg skrev for nogle dage siden havde vi afvist endnu et bud på Sabbi. Og det var fra Frankrig. Kendte ikke klubben
                            Men de må så have budt igen og man er blevet enig. Fedt fedt fedt

                            Så skal der satme handles Hr BW
                            Må jo være et bedre bud end det fra Tyrkiet der blev afvist … ellers har hans taktik jo virket ..

                            Jeps .. start11 højrekant, VB og gerne i centerforsvaret ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              2 mio euro har han lige skrevet

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                                2 mio euro har han lige skrevet
                                Det er stærkt solgt for en diva som har stemplet ud af truppen og føler sig hævet over holdet......Men nu skal der noget nyt ind !!!

                                Comment

                                Working...
                                X