Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB -AaB 10. marts kl. 19.00.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Jeg bygger på at Paulsen og Hansen er med igen. Og selvom vi kommer til at savne Aske så er ret trygt med Hansen + en forvarskæde som består af Grubbe-Paulsen- Slotsager/Tverskov- Skjelvik.
    Ellers har Alm alle muligheder med Sabbi eller Bashkim på toppen og flere alternativer på midtbanen/kant.
    Selvfølgelig ville Minteh i kampform være et våben men hvis vi ikke kan slå en af ligaens bundproppene på hjemmebane så god nat. FCK havde 12. mand på banen sidste uge men vi har 12. mand på lægterne fredag og et hold som helt sikker kommer ud på banen med ild i øjnene og alt de har.
    Forventer en sejr.
    Det er vel ikke umuligt at Nice kommer til at spille back sammen med Grubbe.
    Da BW var i stemmer fra ådalens transferstudie nævnte han at de (AA og ham selv) mere så JS som centerforsvarer end som venstre back.
    Så det er vel ikke umuligt at Nice kommer ind og spiller den ene back og Grubbe den anden.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Enig i at Sabbi også kan lægge et godt pres som 9'er problemet er bare at vi uden yankuba så ikke har nogen som kan gøre det tilsvarende på kanten. Skytta arbejder egentlig fint, men jeg synes ikke han har den fart eller snuhed som Kadrii har. Kadrii var så millimeter fra af hapse bolde imod fck, som vi så ham gøre flere gange i efteråret. Han er så skarp til lige at forudse de situationer, hvor en forsvarsspiller ikke lige får tæmme bolden indenfor de obligatoriske 30 cm, som gør man har kontrol. Jeg tror på ingen måde vi kommer ud til kampen for at stoppe nogen blødning. Aab er fortsat på behørig afstand uanset om vi taber eller ej. Top 6 er målsætningen, og indenfor rækkevidde med en sejr. Det skal selvfølgelig jagtes så længe det kan lade sig gøre, og så må det handle om at holde nedrykning på afstand, hvis det kikser fredag.
      Enig i at Tverskov må ned, hvis vi fortsat mangler Bjørn. Skjelvik synes jeg i virkeligheden også er mindst dårlig som midtstopper. Han bliver nødt til at være VB på fredag, men det er en klar svækkelse ift. Aske, for han har ikke samme evne til at se spillet foran sig. Et lille pres på Skjelvik, når han står på sin back og så laver han enten en håbløs lang bold eller ender med at smide en farlig bold ind centralt. Her håber jeg Prip har en af sine dårlige dage, for det kan nemt ende galt.
      Skytta kan godt fungere i presset, jeg har ihvertfald ikke lagt mærke til at han falder igennem.

      Men det er også et spørgsmål om at vi har brug for at have nogle offensive tænder at bide igen med og der er Sabbi centralt vores bedste bud.

      ​​​​​​Vi kører med to 6'ere som er udpræget duelspillere, det kan være Mustafic kommer ind, men det virker til at han skal vokse ind i rollen, så kører du medAron istedet, du får du også en spiller der ikke er meget andet en duel og andenbolde, en kant i tongya som også er fin i presset, hvis vi så også skal sælge vores højrekant for at få ekstra ind i presspillet, så tror jeg vi får brug for det, fordi så kommer vi ikke til at lave andet en at presse i 90.

      Jeg synes det var helt tydeligt at Sabbi falder igennem som kantangriber, han er tilbage til sit gamle selv.

      Får vi Skytta ind derovre så har vi noget deroppe der kan skabe det, plus at vi så også vil have Sabbi som kan afgøre det i en bedre position.

      Jeg forstår slet ikke at man på noget tidspunkt har valgt at spille Skjelvik på en VB position, når det er sagt så er jeg enig også fordi vi ingen alternativer har, had er vi ude i? Max Ejdum?

      Jeg håber vi har Martin Hansen og BP tilbage.
      ​​​

      Comment


        #18
        Er der nogen der har været til træning og har en status på Bjørn og Martin?

        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Er der nogen der har været til træning og har en status på Bjørn og Martin?
          Jeg har kort forbi. Bjørn trænede med på lige fod med de andre. Der blev trænet angreb og angreb og angreb med Magnus på mål. Alm deltog meget med gode råb og forslag.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
            Jeg har kort forbi. Bjørn trænede med på lige fod med de andre. Der blev trænet angreb og angreb og angreb med Magnus på mål. Alm deltog meget med gode råb og forslag.
            Men ingen Martin Hansen
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

              Men ingen Martin Hansen
              jeg så ham ikke, men så heller ikke HC jeg var der kun i 10 minutter og havde svært ved at se hele arealet hvor de trænede

              Comment


                #22
                Tæt på udsolgt på RMN: https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/richar...r-sig-udsolgt/

                Stærkt!

                Comment


                  #23
                  Der er kun fire mulige kandidater til nedrykning, som jeg ser det: Lyngby, Aab, Horsens og .... OB. Top-6 er ikke aktuelt. Og derfor er det så vigtigt at vinde point mod Aab. Med den optimale startopstilling burde det ikke være et problem på vores efterhånden rigtig gode hjemmebane, men, puha, den vi kan stille med er ret langt fra. Det kræver virkelig, at trænerteamet præsterer - ligesom spillerne selvfølgelig.
                  Jeg synes det hele er lidt trist for tiden. Jeg vil så gerne overraskes positivt - som jeg blev det indtil det uheldige straffespark med rødt kort mod FCK. Tror dog ikke vi kunne have fortsat sådan hele kampen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                    Der er kun fire mulige kandidater til nedrykning, som jeg ser det: Lyngby, Aab, Horsens og .... OB. Top-6 er ikke aktuelt. Og derfor er det så vigtigt at vinde point mod Aab. Med den optimale startopstilling burde det ikke være et problem på vores efterhånden rigtig gode hjemmebane, men, puha, den vi kan stille med er ret langt fra. Det kræver virkelig, at trænerteamet præsterer - ligesom spillerne selvfølgelig.
                    Jeg synes det hele er lidt trist for tiden. Jeg vil så gerne overraskes positivt - som jeg blev det indtil det uheldige straffespark med rødt kort mod FCK. Tror dog ikke vi kunne have fortsat sådan hele kampen.
                    Hvorfor mener du top 6 ikke er aktuelt?

                    I Superligaen i denne sæson er det sgu ikke ovre før "den fede dame har sunget" om man vil.
                    Det kræver bare at vi har heldet med os, men det kan jo også ske.

                    Vi skal vinde over Aab (og det bliver svært) samt AGF må ikke vinde i næste runde og lidt held andre steder - men absolut ikke umuligt :)

                    Comment


                      #25
                      Sejr over AAB og alt er muligt... En kamp af gangen og på fredag skal det give MAKS GAS, både på banen og tribunen!

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                        Hvorfor mener du top 6 ikke er aktuelt?

                        I Superligaen i denne sæson er det sgu ikke ovre før "den fede dame har sunget" om man vil.
                        Det kræver bare at vi har heldet med os, men det kan jo også ske.

                        Vi skal vinde over Aab (og det bliver svært) samt AGF må ikke vinde i næste runde og lidt held andre steder - men absolut ikke umuligt :)
                        Ikke umuligt, men lyder lidt at den fede dame er til mindst allerede i gang med den første strofe. Vi har med afstand den værste målforskel. Så det kræver vel 6 point ud af de næste to kampe + de helt rigtige resultater af konkurrenterne om at komme i Top 6. AGF og Randers har brug for kun to point at holde os sikker bag dem, for Silkeborg er det kun tre point og for FCM og Brøndby fire om at stå foran os selv hvis vi vinder vores kampe. Vires målforskel er problemet. Det ligger desværre ikke mere i vores hænder og der skal gå rigtig meget i vores retning. Ved nærmere betragtning er det vel allerede anden strofe den fede dame er i gang med...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          Dahkslykke med en vurdering af situationen og om den kommende kamp fredag:
                          https://obstemmer.dk/blog-manglende-...e-have-vaeret/
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #28
                            Jeg ser top seks som meget, meget, svært og det her hold vil også få stryg i top seks.

                            Vi skal have en sejr over Aab for definitivt at få nedrykningsstregen helt væk og så skal vi efter det begynde at spille en spillere som mustafic og Breum i stilling til næste sæson.

                            Og få kørt Sabbi, Frø og Minteh i stilling til salg, måske en ivancevic.
                            Last edited by Striwetforlivet!; 08-03-2023, 17:24.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Dahkslykke med en vurdering af situationen og om den kommende kamp fredag:
                              https://obstemmer.dk/blog-manglende-...e-have-vaeret/
                              Dahlslykke er for hård ved Tverskov, han er i min optik den bedste 6'er OB nogensinde har haft.

                              Han har dog fuldstændig ret i at der mangler kvalitet, sådan set i samtlige kæder, der mangler en bedre 2 målmand, enten en solid stopper eller et talent , det kan være Vestergaard kan vende retur og blive det, selvom man så skal vænne ham til at tingene går hurtigere i superligaen, vil man bruge penge kunne en Lars Kramer være vild, hvis Aab ryger ned. Så mangler der noget udfordring på backpositionen, man har Mccoy på vej men han kommer direkte fra U-19 og bør nok lejes ud til noget voksenfodbold. En Musonda der kan spille med begge ben, har god fart og stor motor og dækker flere positioner ville være optimalt.

                              En type af sekser der kan modtage bolden under pres, helst vende af på en modstander og føre bolden frem centralt, Jebali ville have været skræddersyet til det der. Optimalt ville en Isak Bergman Johanneson være rigtig god eller en Kevin Yacob, noget i den stil. selvom jeg også er ret begejstret for Nikolaj Juul, han bliver vild ham der, så er det nok lige en postgang for tidligt at trække ham op.

                              På enten 10'eren eller 9'eren må der gerne komme en spiller ind der kan ligge som opspilsstation ind, Luca gør det godt i NFA og kan måske vokse ind i rollen på OBs mandskab alt efter hvad man så får ind på 10'eren. Med de priser der er på klassiske 9'ere og med den trackrecord klubberne har kunne man godt gå efter en stor 10'er istedet, så kunne en spiller som Haugen i AGF være en god signing.

                              På kanterne synes jeg man ser fin ud.

                              Så er problemet bare for folk som Dahlslykke og jeg selv, at den kvalitet vi gerne vil have ind koster kassen. Jeg håber på at vi kan få gang i forretningen og den vej igennem bygge et hold op men det må tiden jo vise.

                              Comment


                                #30
                                Jeg lyttede til "Stemmer fra Ådalens" optakt i bilen her til morgen - det mest epokegørende var da Aab supporterens syn på kampen - fuld af selvtillid og sikker på at Aab ville dominere på bolden og vinde 3-0 !! Sikken selvtillid efter en vundet pokalkamp og en uafgjort mod FCM. Det siger noget om at de næppe kommer for at ligge sig ned og at det dermed kan blive en mere åben kamp end jeg lige havde gættet på. Jeg håber meget vi får BP klar ellers er vi sårbare på dødbolde med Lars Kramer og Rasmus Thelander i vores felt. Det lyder efterhånden som om, at MH ikke bliver klar og så har vi brug for ikke at få bolde hældt ind i vores lille felt foran Bernat.

                                Comment

                                Working...
                                X