Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt – FCN v. OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vi spiller en fornuftig første halvleg, men særligt hele forsvaret bliver desværre udstillet i anden halvleg i dag. Ivan passer bedre på venstre stopper side, kunne man se i dag, og Skjelvik har flere placerings vanskeligheder. Derudover har både Grubbe og Adelgaard store problemer med underlaget, nok Grubbes dårligste kamp i OB trøjen.

    Comment


      Efter Randers-kampen tænkte jeg, at det så ok ud. Nu tænker jeg, at Randers nok ikke var så gode.

      Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor Tongya ikke spiller i dag. Han var stærk sidst - stærk på bolden, stærk defensivt.

      Og så skal man se om man ikke kan hente en transferfri målmand, for mit røvhul trækker sig sammen hver gang Bernat er i nærheden af bolden. De fleste glemmer, at han hiver en aflevering direkte til en modspiller, som de så scorer til 1-0 på. Og Skjelvik i midtforsvaret er også bare lort.

      Jeg sagde inden "Foråret", at hvis Alm ikke kunne få dét hold i top 6, så bør han videre. Jeg synes ikke, at han spiller med det bedste hold og skifter dårligt ud - og så mangler han i dén grad Paulsen og målmanden.

      Comment


        Jeg kan ikke forstå at begge vores backs skal søge ind i midtforsvaret, for derefter at give FCN kanter 4 Tønder land og boltre sig på. Hvis det system skal lykkedes kræver det enormt løbe arbejde at vores egne kanter Minteh og Frø og meget defendsivt opbakning. Det var håbløst de første 30 min af 1 halvleg. Så nytter det heller ikke at Sabbi løber så meget offside, og Frø er uskarp på sin friløber. Ærgerligt nederlag for der var gode momenter og egentlige chancer til at vinde kampen.
        Nu venter der et nedrykningsspil, desværre. Vi taber til FCK, får 3 point hjemme mod AaB. Måske 1 point i Aarhus så ender vi på 29 point og det er næppe nok til top 6.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
          Den ensidige kritik af Alm er svær at se som noget konstruktivt, faktum er at holdet har tant 1 kamp af de sidste 11. Det ville være forfriskende om ikke alle nederlag tilskrives Alm og at alle sejre nærmest sker på trods af ham. Virkeligheden er mere nuanceret end du gør den til. Alm har præsteret absolut tilfredsstillende i sin OB tid og er derfor netop blevet forlænget, det ændrer ent nederlag på udebane efter en kaotisk optakt til kampen, efter min mening ikke på. Når det er sagt må vi håbe på de øvrige resultater arter sig, ellers kan top 6 desværre godt blive svær at nå.
          Svarede til en kommentar at truppen er ikke god nok for Top6 fordi tænker at den ikke er så dårlig (selvom vi tabte Jebali). Og i denne sæson hvor det er så tæt ville det være godt muligt at komme i Top 6 med den trup vi har. For mig betyder de manglende eller alt for sene udskiftninger at vi bruger en del af vores ressourcer (spiller) ikke og at det koster point. Og i den tætte situation i Superligaen frygter det kan til sidst være afgørende for at misse Top 6. Og dermed ville ja Alms håndtering af udskiftninger men ikke truppens styrke være afgørende.
          Ser du det ikke som problem med de manglende eller sene udskiftninger?
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

            Er det bare mig eller er det ikke lidt hårdt at mene Bernat var et problem i dag? Hans niveau på bolden er lidt hit and miss. Han har et par fejlafleveringer og er lidt langsom i et enkelt tilfælde men han har også nogle rigtig gode lange afleveringer. Jeg ved godt at han har en fejlaflevering i optakten til 1-0 målet, men vi har stadig en del folk bag bolden da de erobrer den så der skal stadig gå en del galt før de scorer
            Jeg vil også sige det er hårdt at kritisere ham direkte for så meget i dag. Der er forsvarsspillere der er mere skyldige i 1-0 scoringen end Bernat, fordi han ikke rammer en OB'er tæt på midten af banen, og uanset hvad, så er det bare en afslutning af høj klasse.

            Når det så er sagt, så er MH's udstråling og evner på bolden bare med til at give bagerste kæde mere ro. Det styrker ikke relationerne i bagerste kæde når man er ved at få taklet en bold i mål, fordi han nøler, eller han bokser en bold lige op i luften inde i feltet efter en dødbold. Den slags usikkerheder forplanter sig, og det koster i et tæt top 6-ræs.

            Skal jeg tro en smule på det, så skal BP og MH tilbage på det hold her i stedet for Jørgen og HC. Synes ingen af dem har gjort det dårligt. Problemet er bare at de heller ikke har gjort det decideret godt, og det plejer BP og MH at gøre.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
              Øv at vi taber men synes vi tager noget med. Jeg synes vi til tider spiller godt. Mangler ikke Gigovic. Vi mangler vel også et par startere endnu. Jeg glædes over at der kæmpes på trods af at man er bagud med 1-4. Det viser at der er en tro på tingene uden at vi giver op.
              Selvfølgelig mangler vi Gigo. Han var spilleren, der kunne skabe overtal. Det nuværende hold er bovlamt frem ad banen. Sabbi har derudover ikke haft niveau til top 6 pånær få enkeltpræstationer. Han er en af de mest overvurderede spiller i truppen. Når man sælger truppens bedste spiller og truppens mest betydningsfulde spiller kan det kun gå galt. Vi er LANGT fra at have et top 6 hold igen - desværre. . Vi får kæmpe klø i parken.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Selvfølgelig mangler vi Gigo. Han var spilleren, der kunne skabe overtal. Det nuværende hold er bovlamt frem ad banen. Sabbi har derudover ikke haft niveau til top 6 pånær få enkeltpræstationer. Han er en af de mest overvurderede spiller i truppen. Når man sælger truppens bedste spiller og truppens mest betydningsfulde spiller kan det kun gå galt. Vi er LANGT fra at have et top 6 hold igen - desværre. . Vi får kæmpe klø i parken.
                Meget enig i det med Gigovic. Jeg sad og savnede Mustafic i første halvleg, eller ihvertfald den type af spiller der kan suge bolden til sig og sørge for at vi kommer mere i besiddelse samt drive den frem dybere nede fra i banen.

                Sabbi er jeg tilbøjelig til at være enig i, dog med det aber dabei at han overall har gjort det godt når han ligger oppe på 9'eren, de fanger ham på offside i dag og så står Andreas Hansen fremragende, ellers så kommer han på tavlen.

                Comment


                  Jeg har intet imod Skytte, men han bringer slet ikke nok offensivt til at man kan forsvare at satse på en lejespiller som vi ikke har købsoption på. Gik han som Gigo ind fra dag 1 og gjorde en kæmpe forskel så var set en anden sag, men det gør han ikke og så bør vi hellere prøve at bygge på vores egne unge gutter frem mod næste sæson.

                  Jeg mener stadig at vores 9er, eller mangel på samme, er holdets største hæmsko. Vi har svært ved at skabe chancer, formår sjældent at lægge rigtigt tryk på modstandernes felt, og så er vi notorisk uskarpe selv på 100% chancer. Jeg håber virkelig at vi kan få bygget Zohore op til at han kan komme til at gøre sig gældende i foråret - det vil i den grad klæde vores 10er og offensive kanter at have en rigtig angriber på toppen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Selvfølgelig mangler vi Gigo. Han var spilleren, der kunne skabe overtal. Det nuværende hold er bovlamt frem ad banen. Sabbi har derudover ikke haft niveau til top 6 pånær få enkeltpræstationer. Han er en af de mest overvurderede spiller i truppen. Når man sælger truppens bedste spiller og truppens mest betydningsfulde spiller kan det kun gå galt. Vi er LANGT fra at have et top 6 hold igen - desværre. . Vi får kæmpe klø i parken.
                    Ikke sikker på at holdet får kæmpeklø men enig i at man mangler Gigo til at skabe overtallet og Jebali til at skabe noget forrest.
                    Ikke at man nødvendigvis skulle beholde dem men Bjørn solgte en realistisk mulighed for top6 ved ikke at hente erstatninger og slet ikke styrke holdet.
                    Holdet er til suppen og kunne med lidt held klare top6 men har med de skader der er kommet ikke en chance for andet end at holde sig fri for nedrykning og måske kæmpe for en 7. plads der gør at man igen kun er en kamp fra Europa ..
                    Man troede at man kunne køre den igennem med en sikker defensiv der så pludselige manglede de to stærkeste klipper.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                      Jeg har intet imod Skytte, men han bringer slet ikke nok offensivt til at man kan forsvare at satse på en lejespiller som vi ikke har købsoption på. Gik han som Gigo ind fra dag 1 og gjorde en kæmpe forskel så var set en anden sag, men det gør han ikke og så bør vi hellere prøve at bygge på vores egne unge gutter frem mod næste sæson.

                      Jeg mener stadig at vores 9er, eller mangel på samme, er holdets største hæmsko. Vi har svært ved at skabe chancer, formår sjældent at lægge rigtigt tryk på modstandernes felt, og så er vi notorisk uskarpe selv på 100% chancer. Jeg håber virkelig at vi kan få bygget Zohore op til at han kan komme til at gøre sig gældende i foråret - det vil i den grad klæde vores 10er og offensive kanter at have en rigtig angriber på toppen.
                      Jeg er meget uenig. Vores største problem er ikke vores 9'er ikke når vi lukker 4 mål ind. Sabbi spiller en god kamp igår og det er mere held end forstand fra FCNs side at han ikke kommer på tavlen. OB har også flere gode chancer som en meget velspillende Andreas Hansen piller. Når det er sagt så tror jeg ikke at det er nogen i Odense der ikke gerne ville have Faghir, problemet er bare at han koster 50 mill.

                      Folk er tilgengæld lidt for hårde ved Grubbe og Adelgaard de spiller altså overfor to kanter, der kommer til at volde samtlige backs i ligaen problemer.

                      Vores problem er på vores målmandspost, folk kan ikke tilskrive mål nummer 1 til vores forsvar, det er os der har bolden, vores forsvarer skal ikke sidde tæt på deres mand de skal rykke ud så de kan deltage i opspillet fra bagkæden, at den så ryger lige ud i skøjterne på FCN midtbanespiller, det dur ikke. Og der er flere personlige fejl i kampen fra keeperpositionen, det må der ikke være, det koster ihvertfald dyrt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg

                        præcis. længere er den ikke. Vi får nok 1 point
                        mod Aab og de andre kampe 0 points i grundspillet.
                        Nå men tillykke til Alm med forlængelsen.
                        Kan simpelhten ikke se han har rykket
                        OB siden han kom. Måske er det bare mig.
                        god weekend :-)
                        Enig. At forlænge med Alm, er at forlænge vores pinsler. Jeg har til stadighed til gode at se, hvornår han præsterer bare lidt over med de spillere han har til rådighed. Jeg håber virkelig at den etårige forlængelse der er sket kun er på et år, for at det ikke skal være så dyrt at skille sig af med ham. Eksempelvis 10 kampe ind i 2023/24 sæsonen, hvis det heller ikke dér lykkes for ham at præstere tilfredsstillende.

                        Comment


                          Forstår ikke at alle ligger den her over på Alm.
                          Hvad skal manden gøre med HC på mål og Skjelvik som CB?

                          Skjelvik lignede jo en hund i et spil kegler, han sejlede rundt, var aldrig på plads.. det var ikke 1.division værdigt
                          Og HC der er ikke nogen jeg hepper mere på end ham, men han giver bare virkelig en usikker aura omkring sig.

                          Vi havde fået uafgjort med Martin Hansen og Paulsen/Slotager klar.
                          Vi havde nok også fået uafgjort hvis deres keeper var skadet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                            Forstår ikke at alle ligger den her over på Alm.
                            Hvad skal manden gøre med HC på mål og Skjelvik som CB?

                            Skjelvik lignede jo en hund i et spil kegler, han sejlede rundt, var aldrig på plads.. det var ikke 1.division værdigt
                            Og HC der er ikke nogen jeg hepper mere på end ham, men han giver bare virkelig en usikker aura omkring sig.

                            Vi havde fået uafgjort med Martin Hansen og Paulsen/Slotager klar.
                            Vi havde nok også fået uafgjort hvis deres keeper var skadet.
                            Lad mig kort prøve. Det kunne jo være møntet på mig. Først, du har da ret, der sker mange individuelle fejl, og vi har nok ikke et hold, som er til top-6. Vi er også lige pt. plaget af skader. Det er så noget der også i perioder forekommer andre steder. Jeg tror, som udgangspunkt, ikke, at vi er hverken værre eller bedre stillet end andre hvad det angår. Og den endelige status kommer først om tre kampe. Så ved vi, om målsætningen er nået, eller ej.

                            Vedrørende Alm, så hænger det for mig sammen med, at fodbold (og sport generelt), er præget af følelser. Nok også mere end af fornuft. Det betyder så, for mig, at jeg også forventer, at dem jeg holder med, har og viser følelser. At have en træner, hvor det er svært at afkode, om man har vundet eller tabt, er for mig ikke godt nok. Jeg kræver ikke en Bo Henriksen type, ellers tak, men jeg har behov for at se følelser, også på sidelinjen. Og her er Alm simpelthen for bleg - totalt blottet for karisma. Den mangel betyder meget for, hvordan jeg bedømmer ham. Især når resultaterne udebliver.

                            Endelig, så synes jeg også, at Alm tit sender et hold på banen, der ikke er klar fra start. I går tog det vel omkring 25 minutter før de vågnede op. Jeg ser tit noget lignende, både ved kampstart, og ved starten på anden halvveg. Spørgsmålet er her, hvilken peptalk han giver dem i omklædningsrummet? Om nogen, over hovedet? Er han simpelthen ikke i stand til at motivere spillerne, så de er klar fra start? Jeg kunne godt tro på, at det er her, en af fejlene ligger.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                              Lad mig kort prøve. Det kunne jo være møntet på mig. Først, du har da ret, der sker mange individuelle fejl, og vi har nok ikke et hold, som er til top-6. Vi er også lige pt. plaget af skader. Det er så noget der også i perioder forekommer andre steder. Jeg tror, som udgangspunkt, ikke, at vi er hverken værre eller bedre stillet end andre hvad det angår. Og den endelige status kommer først om tre kampe. Så ved vi, om målsætningen er nået, eller ej.

                              Vedrørende Alm, så hænger det for mig sammen med, at fodbold (og sport generelt), er præget af følelser. Nok også mere end af fornuft. Det betyder så, for mig, at jeg også forventer, at dem jeg holder med, har og viser følelser. At have en træner, hvor det er svært at afkode, om man har vundet eller tabt, er for mig ikke godt nok. Jeg kræver ikke en Bo Henriksen type, ellers tak, men jeg har behov for at se følelser, også på sidelinjen. Og her er Alm simpelthen for bleg - totalt blottet for karisma. Den mangel betyder meget for, hvordan jeg bedømmer ham. Især når resultaterne udebliver.

                              Endelig, så synes jeg også, at Alm tit sender et hold på banen, der ikke er klar fra start. I går tog det vel omkring 25 minutter før de vågnede op. Jeg ser tit noget lignende, både ved kampstart, og ved starten på anden halvveg. Spørgsmålet er her, hvilken peptalk han giver dem i omklædningsrummet? Om nogen, over hovedet? Er han simpelthen ikke i stand til at motivere spillerne, så de er klar fra start? Jeg kunne godt tro på, at det er her, en af fejlene ligger.
                              det sjovt - for det er faktisk et af de punkter jeg syntes der er blevet langt bedre i OB, om det så er Alms fortjeneste ved jeg ikke.

                              Men under tidligere trænere havde jeg tit den fornæmmelse af at holdet ikke var klar fra start og det var virkeligt frustrerende at se på, og selv om vi ikke kom godt fra start i går sad jeg ikke med den følelse.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Jeg er meget uenig. Vores største problem er ikke vores 9'er ikke når vi lukker 4 mål ind. Sabbi spiller en god kamp igår og det er mere held end forstand fra FCNs side at han ikke kommer på tavlen. OB har også flere gode chancer som en meget velspillende Andreas Hansen piller. Når det er sagt så tror jeg ikke at det er nogen i Odense der ikke gerne ville have Faghir, problemet er bare at han koster 50 mill.

                                Folk er tilgengæld lidt for hårde ved Grubbe og Adelgaard de spiller altså overfor to kanter, der kommer til at volde samtlige backs i ligaen problemer.

                                Vores problem er på vores målmandspost, folk kan ikke tilskrive mål nummer 1 til vores forsvar, det er os der har bolden, vores forsvarer skal ikke sidde tæt på deres mand de skal rykke ud så de kan deltage i opspillet fra bagkæden, at den så ryger lige ud i skøjterne på FCN midtbanespiller, det dur ikke. Og der er flere personlige fejl i kampen fra keeperpositionen, det må der ikke være, det koster ihvertfald dyrt.
                                Jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden? Jeg skriver som jeg gør med udgangspunkt i sæsonen, ikke med udgangspunkt i kampen igår.

                                Du har da helt ret i at ens forsvar dumper når man lukker 4 mål ind, og igår kneb det da også gavaldigt med skarpheden i begge ender.
                                Hvis du kigger på sæsonen, synes du så virkelig at vores problem er forsvaret og målmanden? Vi har lige haft en ubesejret stime på 10 kampe..
                                Jeg synes det er tydeligt at vores væsentligste problem er at skabe chancer og score mål. Sabbi er en dygtig spiller, men han er ikke 9er, og det bliver man desværre ikke bare fordi man bliver smidt på toppen. Sabbi har alle dage været en enormt uskarp spiller der skal bruge virkelig mange chancer på at score mål - det var tilfældet i Hobro og det har været tilfældet i OB under nu flere trænere. Undskyld mig, men det var altså ikke en pragtredning som Hansen hav op af hatten igår, det var en tam afslutning fra Sabbi som heldigvis gav en retur til Frø. Jeg tror klart at det er nød der gør at Sabbi får lov til at flavre rundt på toppen, og defor tillader jeg mig stadig at håbe på at vi kan få bygget Zohore op så vi forhåbentligt kan få lov til at prøve at spille med en rigtig angriber på toppen.

                                Comment

                                Working...
                                X