Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 14/15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Synes der ligger lidt en top 5 og rumler, der hedder FCK, BIF, Aab, EFB og FCM (tilfældig rækkefølge).

    Så kommer der en lille trekantsturnering med os FCN og Randers om 6-8 pladsen.

    Sønderjyske, Silkeborg og FCV må kæmpe om at undgå sorteper sammen med Hobro.

    De to ting der kan hjælpe os mest er (selvfølgelig) en god angriber, samt hvis vi får et flow i hvordan den centrale midtbane og venstre back skal fordeles, så der bliver indarbejdet rutiner og fortrolighed på disse pladser.

    Sker disse ting, kan vi godt gå i "udbrud" og ind i top 5.
    meget enig - vi er for gode til at rykke ned og for dårlige til top3. Men med lidt held og justeringer på de områder du nævner, så ser der ganske fornuftigt ud.
    Krydser fingre for JBL's helbred og for at den der A++ angriber dukker op. Enten i form af køb eller at én af vores nuværende spillere lige pludselig viser topscorerpotentiale
    Bare lige lidt held, og så en angriber ++ så hedder den top-4 til 10..?
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Bare lige lidt held, og så en angriber ++ så hedder den top-4 til 10..?
      Ja, jeg mener at det er småting der skal til, før vi for en bedre placering (top3-6):-)

      Lidt tanker:
      - Vi fik i sidste sæson reelt en 7. plads (ved godt at tabellen siger 8. plads grundet Ryan Laursen fra EFB)
      - Vi er ikke afhængig af at en angriber scorer mål, målt på de spillere der har forladt os (enhver middelmådig angriber kan score 7-9 mål for os)
      - Lasse N > AMC
      - FCN har skiftet træner og mistet kaptajn Stockholm
      - FCM har jeg ingen fidus til, slet ikke når de skal spille europæisk
      - Aab har mistet Kusk, har mange skader og rammer ikke en tilsvarende successæson igen
      - EFB har mistet Kian og Peter A, samt skal spille europæisk.

      Så ja, jeg ser absolut muligheder. Vores alt den her snak om glade snak om kontinuitet fra TB skal give mening, så er det nu.
      De eneste to hold, som jeg anser for sikre i toppen er BIF og FCK. Deres samlet spillermateriale er bare bedre end alle andre lige pt.

      Comment


        #78
        Den største udfordring er, og nu er jeg lidt perfid, at Troels ikke er træneren, der får sit hold til at overpræstere, men tværtimod.
        Det er klart, at held og uheld har stor betydning. Khadris skade f.eks. var slem ved os. Og det er svært at skyde på placering, når vi ikke har set holdene spille, og der stadig handles spillere .
        Jeg mener stadig, at plads 7-8 er mest realistisk. Men jeg håber da en eller flere spillere går i udbrud og viser sig som meget bedre, end vi regner med. Der er nemlig altid den ubekendte om spillere, der bringes sammen og pludselig får det til at swinge sammen. Vi har jo også i år en håndfuld rigtig gode spillere.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          min kommentar var rettet mod radioindslaget - sorry at det var uklart.
          Nå for pokker...det er mig, der stener. :)

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
            meget enig - vi er for gode til at rykke ned og for dårlige til top3. Men med lidt held og justeringer på de områder du nævner, så ser der ganske fornuftigt ud.
            Krydser fingre for JBL's helbred og for at den der A++ angriber dukker op. Enten i form af køb eller at én af vores nuværende spillere lige pludselig viser topscorerpotentiale
            men det har vel også været tilfældet de sidste par sæsoner....og to gange var vi snublende nær en nedrykningsplads.

            - men jeg er sådan set enig, der er kvalitet i truppen til mere end vi har set(især hvis vi får et par angribere ind) men potentialet mangler at blive forløst - og jeg syntes ikke de 2 år med Bech ved roret giver mig mange forhåbninger om at det skulle ske i år, desværre

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              men det har vel også været tilfældet de sidste par sæsoner....og to gange var vi snublende nær en nedrykningsplads.

              - men jeg er sådan set enig, der er kvalitet i truppen til mere end vi har set(især hvis vi får et par angribere ind) men potentialet mangler at blive forløst - og jeg syntes ikke de 2 år med Bech ved roret giver mig mange forhåbninger om at det skulle ske i år, desværre
              Jeg hæfter mig ved, at der ikke er flere tonsere tilbage fra tiden med Lars Olsen. Lige nu er truppen sat efter vores ønske om spillestil (og selvf økonomi..). Ikke flere spillere, som lever på fortidens præstationer. Hierarkiet er nu sat ud fra nutiden og det må alt andet give et løft til talenterne og de spillere, som står næst i rækken (Schoop, Falk, EL, Kadrii, Azer, DH, KL).

              Forhåbentlig kan ovenstående gøre, at TB kan få overført sin fine snak og teori til praksis på banen, med gode resultater til følge. Vi har nu både en Plan A (boldbesiddende spillestil) og Plan B (tonserbold i 7km's højde) på plads. Spillerne kender gameplanen og det burde kun være småjusteringer (fx dødbolde, småjusteringer i forsvaret og det rette setup af spillere i start11) der mangler før vi rammer topniveauet i længere tid.

              Jeg medgiver dog, at hvis ikke resultaterne er med os i sæsonen 14/15, kunne det godt ske vi skulle undlade at forlænge TB's kontrakt ;-)

              Comment


                #82
                Jeg håber vi forlænger med Azer snart så vi er sikret ham i 3-4 år mere.
                gerne inden han slår alt for meget igennem i superligaen

                Comment


                  #83
                  BT har lavet en vurdering af holdene:

                  Esben Hansen spår os til en 7-8 plads

                  http://www.bt.dk/superligaen/superli...klub-vil-i-aar

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                    BT har lavet en vurdering af holdene:

                    Esben Hansen spår os til en 7-8 plads

                    http://www.bt.dk/superligaen/superli...klub-vil-i-aar
                    dette siger vel også noget om hvor meget han egentlig ved:

                    Esben Hansens vurdering
                    - Set udefra virker salgene af Jonas Lössl og Jesper Juelsgård som gode. De har vel tilført klubben 20-25 mio. kroner. Kvalitetsmæssigt virker truppen solid. Jeg tror, at FCM igen vil komme til at spille med om medaljerne, men guldet kommer de ikke i nærheden af.

                    Jonas L blev solgt for en 4-5 mill og JJ for 1,8 mill

                    Esben har stadig tydeligvis et horn i siden på OB og er ikke meget for at være positiv på vores vegne..
                    men vil da ikke sige at han ikke har ret i noget af det han siger. Til tider

                    Comment


                      #85
                      Jeg har en fornemmelse af at Spelmann og Lasse Nielsen bliver holdets nye dynamo og så sker der ting og sager. Lasse var rigtig god for FCV .
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        dette siger vel også noget om hvor meget han egentlig ved:

                        Esben Hansens vurdering
                        - Set udefra virker salgene af Jonas Lössl og Jesper Juelsgård som gode. De har vel tilført klubben 20-25 mio. kroner. Kvalitetsmæssigt virker truppen solid. Jeg tror, at FCM igen vil komme til at spille med om medaljerne, men guldet kommer de ikke i nærheden af.

                        Jonas L blev solgt for en 4-5 mill og JJ for 1,8 mill

                        Esben har stadig tydeligvis et horn i siden på OB og er ikke meget for at være positiv på vores vegne..
                        men vil da ikke sige at han ikke har ret i noget af det han siger. Til tider
                        Jeg synes da han er ret flink ved os, når vi bliver spået til en placering som nummer 7 eller 8. Uden angribere kommer vi jo til at ligge i området lige over Silkeborg og Hobro. En jubelsæson hvor alt flasker sig, så kan vi blive nummer 5 eller 6. En god sæson, hvor tingene periodevis kommer til at fungere, ender vi som Esben spår det. Den forventelige sæson, hvor vi venter otte runder på en middelmådig angriber, og processen stadig er i gang osv., skal vi nok affinde os med en 9-10 plads. Så kan man selv regne ud hvor vi ender, hvis vi får en rigtig skidt sæson med mange skader og dårlige stimer.
                        Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Lars Elstrup Se indlæg
                          Jeg synes da han er ret flink ved os, når vi bliver spået til en placering som nummer 7 eller 8. Uden angribere kommer vi jo til at ligge i området lige over Silkeborg og Hobro. En jubelsæson hvor alt flasker sig, så kan vi blive nummer 5 eller 6. En god sæson, hvor tingene periodevis kommer til at fungere, ender vi som Esben spår det. Den forventelige sæson, hvor vi venter otte runder på en middelmådig angriber, og processen stadig er i gang osv., skal vi nok affinde os med en 9-10 plads. Så kan man selv regne ud hvor vi ender, hvis vi får en rigtig skidt sæson med mange skader og dårlige stimer.
                          Jeg har fuld tiltro til at vi henter 2 angribere inden 1/9.
                          Hvad jeg er i tvivl om er hvor mange vi mister

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg har fuld tiltro til at vi henter 2 angribere inden 1/9.
                            Hvad jeg er i tvivl om er hvor mange vi mister
                            Jeg er mere bange for, hvem vi mister....

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Stefanovich Se indlæg
                              Jeg er mere bange for, hvem vi mister....
                              Yep.. Chancen for at miste 1-2 fra det gyldne trekløver er nok stor desværre. Jeg håber at vi kan nøjes med at sælge Bash denne sommer da han kun har 1 år tilbage... De 2 andre har 2 år tilbage og burde med en god sæson øge deres værdi på markedet til et salg næste sommer(det modsatte kan også ske)..

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                                Ja, jeg mener at det er småting der skal til, før vi for en bedre placering (top3-6):-)

                                Lidt tanker:
                                - Vi fik i sidste sæson reelt en 7. plads (ved godt at tabellen siger 8. plads grundet Ryan Laursen fra EFB)
                                - Vi er ikke afhængig af at en angriber scorer mål, målt på de spillere der har forladt os (enhver middelmådig angriber kan score 7-9 mål for os)
                                - Lasse N > AMC
                                - FCN har skiftet træner og mistet kaptajn Stockholm
                                - FCM har jeg ingen fidus til, slet ikke når de skal spille europæisk
                                - Aab har mistet Kusk, har mange skader og rammer ikke en tilsvarende successæson igen
                                - EFB har mistet Kian og Peter A, samt skal spille europæisk.

                                Så ja, jeg ser absolut muligheder. Vores alt den her snak om glade snak om kontinuitet fra TB skal give mening, så er det nu.
                                De eneste to hold, som jeg anser for sikre i toppen er BIF og FCK. Deres samlet spillermateriale er bare bedre end alle andre lige pt.
                                Jeg ved ikke helt hvor du får det fra, det virker en smule fjern, ja undskyld mig... :-) Vi står med store problemer, vi er mentalt blevet kørt ned de sidste 3 år, spillerne fortalte flere gange i foråret at det er et problem, det kan ikke ignoreres... Samtidig har vi intet fundament, ingen forcer... når vi feks. ikke kan skabe chancer i en kamp, så er det bare sådan det er, vi kan ikke gøre noget ved det... En 4-10 plads er da vist også det man kalder en helgardering... og nej, vi fik ikke en 7 plads sidste sæson, hverken på den ene eller anden måde ;-)
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X