Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Brøndby IF 6/11/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Skal lige have set kampen på tv i morgen.

    Var Minteh virkelig kampens flop?
    https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...den-tavse-helt

    Kan da godt se at han taber lidt bolde idag. Men han har nogle outstanding situationer. Og var Greve bedre end Tverskov? Hmmm
    Københavner avis?
    Han mistede rigtigt mange bolde; så i forhold til den hype, der var efter Midtjylland-kampen, så kan man godt argumentere for, at han i hvert fald ikke shinede. Men det synes jeg heller ikke nogen rigtigt gjorde over 90 minutter. Jeg synes, stadig, at der mangler en del på relationer, en del på opspil, når modstanderen presser, en del på præcisionen i de afgørende afleveringer. Og afslutninger. Men når vi skruer op for intensiteten, så er vi svære at spille imod. Men hvorfor skal der gå næsten 70 minutter, før vi ser den?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Jeg er af den overbevisning, at hvis det havde været på Brøndby Stadion havde VAR givet straffe. Sabbi hopper først, Rosted kanter ham. Hvis det var midt på banen havde det givet frispark. Om vi skal føle os decideret snydt, er et andet spørgsmål. Når man går ind og kanter én, der er i hop, så er det jo forsvarsspilleren, der skaber den farlige situation og ikke angrebsspilleren.

      MvH ChrisOB
      Måske vi fik ikke den straffe fordi Sabbi faktisk kunne ikke nå bolden. Ser fra stadion var i skægget vare for højt. Og så ville de ikke komme med sådan en afgørende beslutning. Selvom det er vel ikke helt efter reglerne, frispark er ja frispark.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        På stadion ligner det et kæmpe straffe til Sabbi. Kan nogen bekræfte det.
        https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...den-tavse-helt

        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Fra min stol med det jeg så har læst efterfølgende, så er det lidt groft sagt Frøkjær der spænder ben for vores første halveg. En del af det vi har forberedt særligt offensivt skylles ud i lokummet når Gigo pludselig skal rykkes frem på en position han ikke er komfortabel med. Han får bare ikke fundet de rigtige positioner på banen og finder kun plads på bolden når han søger ned i sin vante position, hvor der så mangler et led han kan spille bolden frem på.
          Med forbehold for at Frø har hjulpet en person nær døden eller noget andet ædelt, som kunne undskylde en forsinkelse, så er jeg meget imod man overhovedet bruger ham. Sløs i den kaliber skal i sådan et tilfælde koste en hel kamp på bænken ud fra min overbevisning. Når det er sagt, så hjælper indskiftningen fra første sekund I 2. halveg. Vi skyder virkelig bristet frem og risikere hele butikken for at ændre på tingenes tilstand. Brøndby forsvarer sig godt, men bliver presset i bund og har kun ganske få sporadiske kontrastik at byde ind med. Brøndby gør det svært for os at blive farlige. De ved vi gerne vil have Minteh ud 1 imod 1 overfor dem, men de forsvarer så dybt at vi må finde andre værktøjer. Det blev så via bredden med fremskudte backs. Frø får et fint hovedstød sendt afsted og målet kommer også via et indlæg. Her rammer vi præcis den kvalitet I indlæg og afslutning, det krævede at få skovlen under Brøndby. Ellers stod Thiembe og Maxsø stærkere i billedet end de ellers har gjort I flere kampe.
          Sådan var det også lidt den anden vej. Det blev en kamp med meget få chancer. Tre gange formår holdene at levere kvalitet så det blev alvorligt farligt. Målene og da Minteh smækker en kvalitetsafslutning på stangen. Ellers var det en chancefattig affære.
          Fra stadion savnede jeg lidt MH læste Vallys aflevering til Brøndbys assist. Med udekampen i Viborg in mente, hvor han flyver ud og redder forsvaret fra en friløber, der synes jeg den aflevering var så forudsigelig og lang tid undervejs, at han godt kunne have afværget den på sine bedste dage. Jeg lagde også mærke til han lige havde et udbrud for sig selv, da han så den på skærmen efterfølgende.

          Comment


            Men generelt er jeg bare stolt af holdet. Der er satme kommet noget bund i foretagenet. Den 3 kløver med Paulsen,Ivan og Martin Hansen har høj superliga klasse.
            Tverskov og Gigo er eminente og vi har ikke haft så stærk en central midtbane i mange mange år.
            Grubbe skal også have et shoutout. Han er klasse og bliver bedre og bedre. Meget bedre back en Nico. Specielt i en 4 back kæde

            Og så har Minteh givet os noget x-factor der på superliga niveau,stribede briller og medvind på cykelstien kan sammenlignes med Kamaldeen og Daramy da de var 18 og kun lige var på vej frem i superligaen. Hvis Minteh begynder at får lidt mål på kontoen bliver han ubetinget det største salg i OB`s historie.
            Vi snakker 50-60 mill+.
            Han mangler stadig noget ja. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle komme hvis det stadig lykkedes BW at give ham nogle gode holdkammerater

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Fra min stol med det jeg så har læst efterfølgende, så er det lidt groft sagt Frøkjær der spænder ben for vores første halveg. En del af det vi har forberedt særligt offensivt skylles ud i lokummet når Gigo pludselig skal rykkes frem på en position han ikke er komfortabel med. Han får bare ikke fundet de rigtige positioner på banen og finder kun plads på bolden når han søger ned i sin vante position, hvor der så mangler et led han kan spille bolden frem på.
              Med forbehold for at Frø har hjulpet en person nær døden eller noget andet ædelt, som kunne undskylde en forsinkelse, så er jeg meget imod man overhovedet bruger ham. Sløs i den kaliber skal i sådan et tilfælde koste en hel kamp på bænken ud fra min overbevisning. Når det er sagt, så hjælper indskiftningen fra første sekund I 2. halveg. Vi skyder virkelig bristet frem og risikere hele butikken for at ændre på tingenes tilstand. Brøndby forsvarer sig godt, men bliver presset i bund og har kun ganske få sporadiske kontrastik at byde ind med. Brøndby gør det svært for os at blive farlige. De ved vi gerne vil have Minteh ud 1 imod 1 overfor dem, men de forsvarer så dybt at vi må finde andre værktøjer. Det blev så via bredden med fremskudte backs. Frø får et fint hovedstød sendt afsted og målet kommer også via et indlæg. Her rammer vi præcis den kvalitet I indlæg og afslutning, det krævede at få skovlen under Brøndby. Ellers stod Thiembe og Maxsø stærkere i billedet end de ellers har gjort I flere kampe.
              Sådan var det også lidt den anden vej. Det blev en kamp med meget få chancer. Tre gange formår holdene at levere kvalitet så det blev alvorligt farligt. Målene og da Minteh smækker en kvalitetsafslutning på stangen. Ellers var det en chancefattig affære.
              Fra stadion savnede jeg lidt MH læste Vallys aflevering til Brøndbys assist. Med udekampen i Viborg in mente, hvor han flyver ud og redder forsvaret fra en friløber, der synes jeg den aflevering var så forudsigelig og lang tid undervejs, at han godt kunne have afværget den på sine bedste dage. Jeg lagde også mærke til han lige havde et udbrud for sig selv, da han så den på skærmen efterfølgende.
              Ja, det er en mærkelig disposition med en halv kamp straffe. Måske Alm har erkendt at vi har et problem med 10er positionen og at derfor offensiven kom ikke i gang og gik i kompromis i hensigt af Frøs forseelse.
              ​​​​​​Åbenbart vil Alm sket ikke trække Jebali tilbage på 10er positionen med Bashkim og Max ude. Men kampen
              ​​​​i dag viste ja igen helt tydeligt at Gigo er ikke 10er og vi alle ved at Jebali er ikke en ægte 9er. Så blev det ikke til noget i første halvleg da hverken Gigovic eller Jebali spilede på den position hvor de er bedst. Synes i sted af at hive Gigo og Jebali ud af positionen skulle vi hellere eksperimentere med Sabbii eller Charly på toppen. Der ville give en langt mere flydende offensive med Gigo om offensiv indstillet 6er og Jebali som 10er.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Skal lige have set kampen på tv i morgen.

                Var Minteh virkelig kampens flop?
                https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...den-tavse-helt

                Kan da godt se at han taber lidt bolde idag. Men han har nogle outstanding situationer. Og var Greve bedre end Tverskov? Hmmm
                Københavner avis?
                Brøndby Tidende, glem dem.
                Set på stadion spiller han en glimrende kamp. En del boldtab men han udfordrer jo også hele tiden.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Han mistede rigtigt mange bolde; så i forhold til den hype, der var efter Midtjylland-kampen, så kan man godt argumentere for, at han i hvert fald ikke shinede. Men det synes jeg heller ikke nogen rigtigt gjorde over 90 minutter. Jeg synes, stadig, at der mangler en del på relationer, en del på opspil, når modstanderen presser, en del på præcisionen i de afgørende afleveringer. Og afslutninger. Men når vi skruer op for intensiteten, så er vi svære at spille imod. Men hvorfor skal der gå næsten 70 minutter, før vi ser den?

                  MvH ChrisOB
                  Helt enig, han manglede i går at slippe bolden nogle gange, det trækker naturligt ned.
                  Tverskov havde en del fejlafleveringer når han forsøgte at spille den fremad, måske er det derfor BT vurderer Greve var bedre.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Skal lige have set kampen på tv i morgen.

                    Var Minteh virkelig kampens flop?
                    https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...den-tavse-helt

                    Kan da godt se at han taber lidt bolde idag. Men han har nogle outstanding situationer. Og var Greve bedre end Tverskov? Hmmm
                    Københavner avis?
                    Man kunne med rette have givet floppet til Rosted der kommer ind og misser sin markering ved Sabbi-målet og ikke levere overbevisende forsvarsspil, da han underløber sabbi i en situation VAR nok ikke havde kaldt tilbage, hvis dommeren havde dømt straffespark.
                    Ellers er det en kamp, hvor artiklens præmis udfordre skribenten. Der er ingen der spiller rigtig godt eller rigtig dårligt. Minteh har nok flest uforløste aktioner, men det var også en kamp, hvor han nok var blevet kampens top, hvis han havde smækket sin afslutning på stangen 15 cm lavere afsted.

                    Comment


                      Minteh spiller helt klart ikke lige så godt igår som mod FCM og mister bolden en del ligesom han med nogle halvdårlige touches misser et par ellers lovende situationer. Men han laver også flere rigtig gode ting og har forøvrigt flere fine bolderobringer tilbage i banen, hvor han bruger sin fart rigtig fint defensivt også. Så banens flop er han helt afgjort ikke.

                      Overordnet set er 1-1 fint. Synes det er en ret jævnbyrdig første halvleg mellem to godt spillende hold, der dog mangler den sidste aflevering pånær Brøndby i den ene situation ved målet. Anden halvleg starter med rigtig mange fejl i begge retninger og det er vel egentlig BIF der først får styr på det, hvor MH må lave et par rigtig fine redninger. Derefter kommer vi meget bedre med og sætter os totalt på det de sidste 20 minutter, hvor vi i min verden også sagtens kunne have fået et straffe.

                      ​​​

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Fair nok med uafgjort. Jeg synes ikke Gigovic rigtigt fungerer på 10'eren, vi spiller bedre efter han kommer ned.

                        Og så er der for mange teenagere der fiser husleje af på RMN.
                        Hvor man bare ikke orker at kommentere på din anden linie i dit indlæg..........

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                          Minteh spiller helt klart ikke lige så godt igår som mod FCM og mister bolden en del ligesom han med nogle halvdårlige touches misser et par ellers lovende situationer. Men han laver også flere rigtig gode ting og har forøvrigt flere fine bolderobringer tilbage i banen, hvor han bruger sin fart rigtig fint defensivt også. Så banens flop er han helt afgjort ikke.

                          Overordnet set er 1-1 fint. Synes det er en ret jævnbyrdig første halvleg mellem to godt spillende hold, der dog mangler den sidste aflevering pånær Brøndby i den ene situation ved målet. Anden halvleg starter med rigtig mange fejl i begge retninger og det er vel egentlig BIF der først får styr på det, hvor MH må lave et par rigtig fine redninger. Derefter kommer vi meget bedre med og sætter os totalt på det de sidste 20 minutter, hvor vi i min verden også sagtens kunne have fået et straffe.

                          ​​​
                          Minteh er en meget usleben juvel. Han vil bestemt have godt at noget afslibning i superligaen og OB. Men råmaterialet er der.

                          En observation. Vores helt forfærdelige græstæppe gør virkelig ikke noget godt for spillere med antrit. Både Sabbi og Minteh havde store problemer med at stå fast. Det er absurd, at man ikke gik efter den eneste rigtige løsning - hybridgræs - da man skiftede. Vi kommer alligevel til at få det på sigt; det gør alle klubber i DK.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                            Hvor man bare ikke orker at kommentere på din anden linie i dit indlæg..........
                            Og alligevel lykedes det dig :)

                            Comment


                              Har set det meste af kampen igen på tv. Faktisk helt ok at Greve kåres som kampens spiller i Brøndby Tidende

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Minteh er en meget usleben juvel. Han vil bestemt have godt at noget afslibning i superligaen og OB. Men råmaterialet er der.

                                En observation. Vores helt forfærdelige græstæppe gør virkelig ikke noget godt for spillere med antrit. Både Sabbi og Minteh havde store problemer med at stå fast. Det er absurd, at man ikke gik efter den eneste rigtige løsning - hybridgræs - da man skiftede. Vi kommer alligevel til at få det på sigt; det gør alle klubber i DK.
                                Helt enig i begge dele. Ville den lange VM-/vinterpause ikke være et helt oplagt tidspunkt at få anlagt en hybridbane på? Ift. Minteh er det jo også en del af pakken, at en ung spiller, der lægger sit spil så højt op, kommer til at se skidt ud i ny og næ. Til gengæld sidder man også konstant med følelsen af, at der kan ske noget, når han får den, og synes også han laver rigeligt med gode ting igår til at opveje de mange boldtab, han også har.

                                Comment

                                Working...
                                X