Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-SIF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jebali er god til mange ting, men han har også nogle åbentlyse svagheder - han er langsom og holder for meget i bolden og træffer til tider ret dårlige beslutninger.

    Han er en meget vigtig spiller - men det har også sin pris.

    Minteh er en af de mest uskolede spillere, jeg har set, men han er godt nok spændende! Lang kontrakt til ham.

    Tongya er rimeligt påpasselig defensivt. Ellers har jeg til gode at se nogle spidskompetencer. Ser ikke det store lys i ham indtil videre.

    Og så er vi stadig i for dårlig fysisk form. Der bør virkelig ske noget på dén front.

    EDIT: Alt det ævl om udskiftninger. Når vi skifter ud, bliver vi altid dårligere. Der er ikke det store at sætte ind.
    Last edited by Jungledyret; 09-10-2022, 21:19.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

      Jeg synes det er fantastisk, at Jebali kan efterlyse klogere spil af sine medspillere efter kampen i dag, når han klokkeklart alene var skyld i Silkeborgs udligning.
      Manden dribler rundt mellem 3 modspillere på midten af banen og mister bolden, medens hans medspillere er på vej frem af banen. Silkeborg løber let ned og udligner.
      Det er iøvrigt ikke første gang, han mister bolden ved en unødvendig dribletur, i stedet for at spille en fri medspiller.
      I stedet for at kritisere sine medspillere var det måske en ide med lidt selvkritik. Han fik så iøvrigt laveste karakter 02 i FS.
      Det kan også være Jebali efterlyste klogere beslutninger fra trænerbænken da vi fører 1-0 og Silkeborg tydeligvis har let ved at skabe chancer. Vi havde stadig mulighed for 3 udskiftninger, men vores træner formåede ikke at ændre kampens dynamik, som tværtimod tippede endnu mere over til Silkeborg, som kampen skred frem. Det må være frustrerende at være 14. 15. og 16. mand i OB.
      Last edited by OleKBH; 09-10-2022, 21:28.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Jebali er god til mange ting, men han har også nogle åbentlyse svagheder - han er langsom og holder for meget i bolden og træffer til tider ret dårlige beslutninger.

        Han er en meget vigtig spiller - men det har også sin pris.

        Minteh er en af de mest uskolede spillere, jeg har set, men han er godt nok spændende! Lang kontrakt til ham.

        Tongya er rimeligt påpasselig defensivt. Ellers har jeg til gode at se nogle spidskompetencer. Ser ikke det store lys i ham indtil videre.

        Og så er vi stadig i for dårlig fysisk form. Der bør virkelig ske noget på dén front.
        Enig langt henad vejen. Vi har et issue på kanterne lige nu. Når Frø og Sabbi ikke er med er de allesammen meget unge og ingen af dem rammer lige en god periode pt. Der er talent i dem alle, men det bliver ikke rigtig til noget lige nu og det hæmmer vores spil, når det skal komme fra enten Jebali eller Kadrii offensivt, hvis vi skal skabe noget i det etablerede spil.

        formmæssigt tror jeg egentlig ikke det ser så skidt ud længere. Kampen i dag bliver hård, fordi vi ofte ender med at løbe i SIF's trekanter. Hatten af for dem, for jeg synes faktisk vores pres i store perioder ser sammenhængende ud og vi får lukket rummene hurtigt. Silkeborg er bare så meget i sync med det de gør at de hele tiden finder løsninger. De spiller rigtig godt i dag og vi må erkende at når de gør det, så er de stadig bedre end os, selvom de har mistet et par mand og vi har forstærket os.
        Vi burde som andre er inde på nok igen have set lidt mere på bænken. Jeg kan ikke se det store problem i f.eks. at skifte vores backs med 15 min igen og en central midtbane ind i stedet for jebali eller Kadrii. Den energi nye spillere kommer med overfor et hold som Silkeborg der også spillede I torsdags virker det ikke som om Alm tilskriver den store betydning. Jeg tror nu ellers godt det kunne have resulteret i at vi fik lidt bedre fat til sidst i kampen.

        Comment


          Jeg er også ved at brække mig over, at folk råber på udskiftninger. Se dog hvad der kommer ind i stedet! At man kunne ændre nogle ting taktisk, er så en anden sag

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Enig langt henad vejen. Vi har et issue på kanterne lige nu. Når Frø og Sabbi ikke er med er de allesammen meget unge og ingen af dem rammer lige en god periode pt. Der er talent i dem alle, men det bliver ikke rigtig til noget lige nu og det hæmmer vores spil, når det skal komme fra enten Jebali eller Kadrii offensivt, hvis vi skal skabe noget i det etablerede spil.

            formmæssigt tror jeg egentlig ikke det ser så skidt ud længere. Kampen i dag bliver hård, fordi vi ofte ender med at løbe i SIF's trekanter. Hatten af for dem, for jeg synes faktisk vores pres i store perioder ser sammenhængende ud og vi får lukket rummene hurtigt. Silkeborg er bare så meget i sync med det de gør at de hele tiden finder løsninger. De spiller rigtig godt i dag og vi må erkende at når de gør det, så er de stadig bedre end os, selvom de har mistet et par mand og vi har forstærket os.
            Vi burde som andre er inde på nok igen have set lidt mere på bænken. Jeg kan ikke se det store problem i f.eks. at skifte vores backs med 15 min igen og en central midtbane ind i stedet for jebali eller Kadrii. Den energi nye spillere kommer med overfor et hold som Silkeborg der også spillede I torsdags virker det ikke som om Alm tilskriver den store betydning. Jeg tror nu ellers godt det kunne have resulteret i at vi fik lidt bedre fat til sidst i kampen.
            Jeg synes, det gav mening med udskiftning af kanterne. Men jeg har svært ved at se, at vi har andet på bænken, det kunne rykke ved noget.

            Vi har næsten altid set svagere ud, når vi har ændret på de centrale konstellationer.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Jeg synes, det gav mening med udskiftning af kanterne. Men jeg har svært ved at se, at vi har andet på bænken, det kunne rykke ved noget.

              Vi har næsten altid set svagere ud, når vi har ændret på de centrale konstellationer.
              Det er ikke nødvendigvis forkert det du skriver, men så har man da også begået nogle alvorlige brølere med sine transfers, hvis det er tilfældet. Manneh har vi betalt flere millioner for (hvornår har vi i øvrigt sidst gjort det), det kan undre, at han ikke har noget at byde ind med i slutfasen af en kamp, hvor vores midtbanespillere har løbet meget efter bolden. Der er trods alt 3 han kunne have erstattet. Vores backer var også relativt flade, det undrede mig godt nok, at vi ikke satte en ind med noget fysisk overskud i slutfasen, hvor det også var meget på siderne, at de kom til gennembrud, og så er det et eller andet sted også bare skræmmende, at Mucolli stadig står bagved Breum og Charly til sådan en kamp som i går. Charly har jo reelt ikke leveret noget i 2 måneder nu og Breum skal vi tilbage til den anden side af sommerpausen. Han er jo kun med i truppen, fordi at Sabbi og Frøkjær er ude. Det er simpelthen noget af det mest uforståelige nogensinde, at vi har kastet penge efter ham.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg er også ved at brække mig over, at folk råber på udskiftninger. Se dog hvad der kommer ind i stedet! At man kunne ændre nogle ting taktisk, er så en anden sag
                Men når vi begynder kampen så primitivt som vi gør og spiller på omstillinger, hvorfor så ikke gå hele vejen da vi har et resultat med 10-15 minutter igen? Fight resultatet hjem, ind med Aron og måske Okusun.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                  Men når vi begynder kampen så primitivt som vi gør og spiller på omstillinger, hvorfor så ikke gå hele vejen da vi har et resultat med 10-15 minutter igen? Fight resultatet hjem, ind med Aron og måske Okusun.
                  Man kunne godt have skiftet Bashkim ud med Okosun så man havde haft noget at sigte efter og Charly kunne have løbet på chancen ved at Okosun ville snitte den videre

                  Men ingen tvivl om at dette her betyder at Aron ikke forlænger og Okosun vil videre. Så vi kommer til at mangle 3-4 midtbane spillere til sommer

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Jeg synes, det gav mening med udskiftning af kanterne. Men jeg har svært ved at se, at vi har andet på bænken, det kunne rykke ved noget.

                    Vi har næsten altid set svagere ud, når vi har ændret på de centrale konstellationer.
                    Jeg er enig I vi mangler x-faktor på bænken, men i en kamp som igår, hvor vi løber en del mere efter modstanderen end har kontrol på kuglen, så handler det også om fysikken. Her mener jeg vi måske kunne skyde med lidt mere energi på vores backs, som hev efter vejret. Kadrii blev også træt og her kunne man have smidt Jebali helt frem og kastet Aron eller okosun ind, der kunne skabe lidt ballade med fysikken.
                    Om det havde gjort en forskel ved jeg ikke, men det gjorde i hvert fald intet godt at beholde dem vi havde, for skulle vi have fundet en vinder til sidst havde Silkeborg da klart fortjent sejren.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                      Men når vi begynder kampen så primitivt som vi gør og spiller på omstillinger, hvorfor så ikke gå hele vejen da vi har et resultat med 10-15 minutter igen? Fight resultatet hjem, ind med Aron og måske Okusun.
                      Ja, det kræver så en taktisk justering - og det tror jeg ikke at OB's trænersetup magter.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Jeg synes, det gav mening med udskiftning af kanterne. Men jeg har svært ved at se, at vi har andet på bænken, det kunne rykke ved noget.

                        Vi har næsten altid set svagere ud, når vi har ændret på de centrale konstellationer.
                        Nu virker holdet mest virkelig træt i de sidste 20 eller 30 minutter og mest har modstandere der fysisk overskud. Mens de bruger udskiftninger klogt og kan komme med noget har vi spiller som kæmper med kramper og kan ikke mere rigtig tage de sure løb og være med offensivt. Vi har den på papiret vel stærkeste bænk i mange år og nægter at der er et kvalitetsproblem. Tror der mangler mere kamlminutter i benene om at komme i bedre kampform og med at få splitte i røven på bænken får man det ikke.
                        At Aron er en fighter som kan kæmpe point hjem ved vi, han var vores bedste i sidste efterår. Hvis Manneh er ikke god nok at hjælpe og erstatte en træt medspiller i sådan en kamp ville ja betyde at det var fuldstændig idiotisk at smide fire millioner for ham. Manden fik en uddannelse i Barca og ar fast mand i der polske som ville ikke lade ham gå så der skal vel vmre kvalitet i ham.
                        Vores hold kræver for energi i de sidste 20 minutter af kampene og der er udskiftninger vel aktuelt den eneste mulighed medmindre vi finder en tryllemester som bringer mere af spillere i den fysiske form at møbe 90+ minutter med der samme. Spørger mig hvorfor holdet virker så træt til sidst, synes ikke vi havde der sidste sæson hvor vi god kunne presse modstandere i kampens sidste minutter og var det hold på banen med fysisk overskud. Der var ofte diskussioner herinde Janus Blonds træning var grunden for for mange skader men synes at der gene kunne i hvert fald løbe mere.
                        Frygter også at de manglende indskiftninger kan ramme spilleres humor og holdånden. Hvis du ikke får chancen kan du ikke gribe den. Hvad betyder det for spiller som Aron, Manneh med en selvforståelse og ambition at være starter og sidde helt ude nu? Og hvor hurtigt kommer de i kampform hvis én af Alms foretrukkede får karantæne eller skade?
                        Kom nu og brug indskiftninger, Alm! Den aktuelle måde at bruge de koster point og har kun ulemper.
                        ​​
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Jeg er enig i, at vores udskiftninger i går ikke hjalp holdet. Breum fyldte for lidt og "hang" konsekvent i tilbageløb. Charly er inde i et formdyk og havde ikke meget ud af de få tilløb til dybdeløb han nåede at vise.
                          Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke skubber Jebali frem, flytter Bashkim på kanten - da man tager Tonqay ud. Jebali kunne så være erstattet af Manne som 8 er med funktion som delvis 6 er. Den rolle har han mig bekendt udfyldt i Polen - det er ham vi skal bruge såfremt Gigovic forlader os til december( hvad jeg bestemt ikke håber) , så jeg håber da han indeholder noget kvalitet.
                          Aron og Okusun må i min bog gerne søge videre - de passer ikke i vores nuværende spillestil. I går ville jeg frygte at Okusun virkelig var blevet kørt rundt i Silkeborgs hurtige spil - og Aron har bare fungeret klart bedst i de kampe han er startet i. Jeg synes at vores bagkæde efter føringsmålet kommer til at stå alt for lavt - og at vi giver bolden for hurtigt væk og derfor kommer under massivt pres.

                          Comment


                            Jeg er simpelt hen i vildrede efter denne kamp. Vi var, hvilket jo isoleret set ville have været godt, tæt på at vinde en kamp, som vi stort set burde have tabt. Alligevel sidder jeg og er i vildrede. For hvad er vores gameplan til kampen?
                            Modsat SIF havde vi god tid til at forberede os til kampen, da vi jo ikke skal koncentrere os om international fodbold. Alligevel ser vi et OB-hold, der stort set hele kampen bare står og tager imod, som en bokser der er ude i tovene (fra første runde). Vi formår at sammensætte nogle kontraer (nu om dage kaldet omstillinger), og scorer så også på en af dem. Men er det dét, vi vil, og skal, når man vil være et boldbesiddende hold? Kan vi, med 13.000 på lægterne, acceptere, at SIF stort set sidder på alt spillet? Jeg er helt klar over, at det netop er dette spil SIF mestrer som få andre i ligaen, men alligevel?
                            Har Alm, i håber om midlertidig succes, skippet alt omkring spillestil? Og tror man på, at man vil kunne "snige sig med" i top-6 på denne måde? Så er det sgu` for fattigt. Og ja, som andre har været inde på, så har vi ikke meget at skyde med fra bænken. Men så må træneren, når vi står på hælen i forsvaret, med 30 minutter endnu, prøve at ændr sin gameplan. Jeg er desværre sikker på, at Alm ikke magter den dicsiplin.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Det er ikke nødvendigvis forkert det du skriver, men så har man da også begået nogle alvorlige brølere med sine transfers, hvis det er tilfældet. Manneh har vi betalt flere millioner for (hvornår har vi i øvrigt sidst gjort det), det kan undre, at han ikke har noget at byde ind med i slutfasen af en kamp, hvor vores midtbanespillere har løbet meget efter bolden. Der er trods alt 3 han kunne have erstattet. Vores backer var også relativt flade, det undrede mig godt nok, at vi ikke satte en ind med noget fysisk overskud i slutfasen, hvor det også var meget på siderne, at de kom til gennembrud, og så er det et eller andet sted også bare skræmmende, at Mucolli stadig står bagved Breum og Charly til sådan en kamp som i går. Charly har jo reelt ikke leveret noget i 2 måneder nu og Breum skal vi tilbage til den anden side af sommerpausen. Han er jo kun med i truppen, fordi at Sabbi og Frøkjær er ude. Det er simpelthen noget af det mest uforståelige nogensinde, at vi har kastet penge efter ham.
                              Efter min mening er det mest uforståelige ikke, at OB har kastet penge efter Mucolli, men at Alm ikke kan se, at han er bedre end Breum og Charly i øjeblikket er uforståeligt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                                Jeg er simpelt hen i vildrede efter denne kamp. Vi var, hvilket jo isoleret set ville have været godt, tæt på at vinde en kamp, som vi stort set burde have tabt. Alligevel sidder jeg og er i vildrede. For hvad er vores gameplan til kampen?
                                Modsat SIF havde vi god tid til at forberede os til kampen, da vi jo ikke skal koncentrere os om international fodbold. Alligevel ser vi et OB-hold, der stort set hele kampen bare står og tager imod, som en bokser der er ude i tovene (fra første runde). Vi formår at sammensætte nogle kontraer (nu om dage kaldet omstillinger), og scorer så også på en af dem. Men er det dét, vi vil, og skal, når man vil være et boldbesiddende hold? Kan vi, med 13.000 på lægterne, acceptere, at SIF stort set sidder på alt spillet? Jeg er helt klar over, at det netop er dette spil SIF mestrer som få andre i ligaen, men alligevel?
                                Har Alm, i håber om midlertidig succes, skippet alt omkring spillestil? Og tror man på, at man vil kunne "snige sig med" i top-6 på denne måde? Så er det sgu` for fattigt. Og ja, som andre har været inde på, så har vi ikke meget at skyde med fra bænken. Men så må træneren, når vi står på hælen i forsvaret, med 30 minutter endnu, prøve at ændr sin gameplan. Jeg er desværre sikker på, at Alm ikke magter den dicsiplin.
                                Kan rer god leve med tilgangen til kampen i første halvleg. Man skal vel acceptere at SIF aktuelt har en langt bedre boldomgang og spillestil med klare løbemønstre hvor alt passer godt tilsammen end vi kan tilbyde. Så helt fornuftigt at vi ikke prøvede at matche de på den disciplin de aktuelt bare er bedre. Vi valgte at være giftig og konsekvent i vores spil mod bolden så SIF aldrig kom rigtig i gang. Faktisk får de ja ikke meget mere som to langskud som ramte stolpen. Ellers kunne de ja ikke skabe nævneværdige chancer mens vi var farligt med hurtige omstillinger.
                                Problemet er at det kræver mange kræfter at spille på den måde og så gik det galt i de sidste 20-30 minutter af kampen hvor vi blev trætte og kom ikke med friske kræfter. Bashkim ud, Jebali frem og Aron eller Manneh ind på midten efter føringen kunne god have pyntet.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X