Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Lyngby - OB 18. September 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Martin Davidsen fatter det ret fint tilsammen:
    "I de første 5 runder lukkede OB 13 mål ind.

    I de seneste 5 runder har OB lukket 4 mål ind.

    Ikke alt er godt i OB, men noget er bedre."
    https://twitter.com/mpbdavidsen/stat...E41nu-UVA&s=19
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Lad os være ærlige: vi var det bedre hold i dag, fordi vi var effektive på chancer og bare har bedre spillere end Lyngby Men vi formåede også at lukke af, og det er nok det, jeg har savnet mest. Var på Lynbgby Stadion selv og der var intet at indvende; vi var det bedre hold, selv om Lyngby spiller fint. Hvis vi kan holde nogenlunde det her niveau, så skal vi nok holde os oppe.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Den del er jeg personligt 100% enig i. Jeg bliver irriteret, når jeg får skudt i skoene, at jeg er jubeloptimist, når jeg i resultatmæssigt dårligere perioder formaster mig til også indimellem at glæde mig over nogle af de lyspunkter, jeg synes jeg ser. Det modsatte bør også gøre sig gældende: blot fordi resultaterne er bedre er alt jo ikke lige pludselig rosenrødt og det var det bestemt heller ikke i dag. Man kan sagtens glæde sig over resultatet og at holdet eksempelvis hænger bedre sammen (som jeg fornemmer på dit første indlæg, at du gør), men være irriteret over, at vi smider alt alt for meget væk på sidste tredjedel. Den her kamp kunne vi reelt set have lukket til 3 eller 4-0 i første halvleg for der smed Lyngby godt nok meget væk (delvist, men nok kun delvist, på grund af vores gode pres), men vi er simpelthen alt for dårlige på sidste tredjedel.
        Præcis.

        Ja vi hænger afgjort bedre sammen i dag end vi gjorde imod både Horsens, Silkeborg og Nykøbing. Men jeg synes the cat ligesom, var out of the bag efter FCK. Det hold kan spille, når det koncentrerer sig. På den baggrund er jeg tilfreds med at vi ender med at vinde en kamp som i dag, som vi andre gange har tabt med det sløs vi leverede i de sidste 20 af 1. Halvleg og de første 10 af anden i dag.

        Alt er ikke rosenrødt. Men i aften vil jeg tillade mig at være glad for at vi er 4 points over stregen og ligger foran Brøndby. I like.

        MvH ChrisOB
        Last edited by ChrisOB; 18-09-2022, 20:41.
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Lad os være ærlige: vi var det bedre hold i dag, fordi vi var effektive på chancer og bare har bedre spillere end Lyngby Men vi formåede også at lukke af, og det er nok det, jeg har savnet mest. Var på Lynbgby Stadion selv og der var intet at indvende; vi var det bedre hold, selv om Lyngby spiller fint. Hvis vi kan holde nogenlunde det her niveau, så skal vi nok holde os oppe.
          Ah, jeg synes nu godt vi kan hæve niveauet på den sidste tredjedel. Vi var stadig kun en refleksredning i starten af 2. Halvleg fra at miste føringen, og vi plejer ikke at reagere ret godt på scoringer imod. Illustreret godt mod Viborg.

          Så lad os være ærlige: Vi vandt kun fordi vi var mindst middelmådige.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Nogen der ved hvor man kan købe en Hindbær Light sodavand? Jeg kom til at love Lars Bjerring en(hans favorit sodavand) næste gang en af hans målmænd ville lave et clean sheet. Uden lige at tænke over at sådan noget kan være svært at finde….

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Ah, jeg synes nu godt vi kan hæve niveauet på den sidste tredjedel. Vi var stadig kun en refleksredning i starten af 2. Halvleg fra at miste føringen, og vi plejer ikke at reagere ret godt på scoringer imod. Illustreret godt mod Viborg.

              Så lad os være ærlige: Vi vandt kun fordi vi var mindst middelmådige.

              MvH ChrisOB
              Den kan jeg godt købe. Det er nemt at blive høj i hatten, når man vinder. Jeg er bare så glad, fordi vi formåede at forsvare.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Nogen der ved hvor man kan købe en Hindbær Light sodavand? Jeg kom til at love Lars Bjerring en(hans favorit sodavand) næste gang en af hans målmænd ville lave et clean sheet. Uden lige at tænke over at sådan noget kan være svært at finde….

                Hehe, det er hård, som OB-fan har man altid problemer. .
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Nogen der ved hvor man kan købe en Hindbær Light sodavand? Jeg kom til at love Lars Bjerring en(hans favorit sodavand) næste gang en af hans målmænd ville lave et clean sheet. Uden lige at tænke over at sådan noget kan være svært at finde….
                  Måske det hjælper:
                  https://mad.coop.dk/drikkevarer/vand...-5700381300519
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Jo tak syntes bare der hvor jeg har kigget har der været tomme hylder. Men jeg må jo lede lidt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Ah, jeg synes nu godt vi kan hæve niveauet på den sidste tredjedel. Vi var stadig kun en refleksredning i starten af 2. Halvleg fra at miste føringen, og vi plejer ikke at reagere ret godt på scoringer imod. Illustreret godt mod Viborg.

                      Så lad os være ærlige: Vi vandt kun fordi vi var mindst middelmådige.

                      MvH ChrisOB
                      der er mange ting der kan være bedre end det vi så i dag. Men er da enig i at med det hævede bundniveau så er jeg ihvertfald ikke længere så bange for nedrykning.

                      Det ser mere solidt ud - men kønt er det sgutte og angrebsspillet hænger ikke ret godt sammen - så om det er nok til den der top 6? Ret så tvivlsomt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Martin Davidsen fatter det ret fint tilsammen:
                        "I de første 5 runder lukkede OB 13 mål ind.

                        I de seneste 5 runder har OB lukket 4 mål ind.

                        Ikke alt er godt i OB, men noget er bedre."
                        https://twitter.com/mpbdavidsen/stat...E41nu-UVA&s=19
                        Det rammer det perfekt ind. Offensivt får vi for lidt ud af Lyngby smider den ene bold efter den anden væk de første 30 min. Vi scorer selvfølgelig en enkelt pind, men i de øvrige sekvenser hvor vi 4-5 gange kommer i ligeså gunstige situationer, der pisser vi det væk.
                        Vi mangler desuden lige lidt mere saft i vores etablerede angrebsspil. I vores seneste tre kampe har vi reelt set kun scoret på relativt store fejl fra modstanderne. På den lange bane skal vi også kunne skabe lidt selv. Vi så bundproppen i 1. Div, stille sig dybt og give os voldsomme problemer med at skabe chancer. Den kode skal knækkes, for kadrii bliver ikke ved med at fremprovokere fejl i den klasse vi har set tre kampe i træk. Det er uhørt, omend han selvfølgelig fortjener stor ros for sin ihærdighed og kvalitet i både presset og sans for, hvornår han skal gå på mål eller slå afleveringen.
                        Defensivt ser det til gengæld vildt godt ud. Jeg er meget imponeret af Grubbe og Adelgaard stort set ingen store fejl har lavet siden de har fået chancen. Det samme med Ivan som jo kommer fra en meget lang skadespause og træder ind som om ham og BP har spillet 100 kampe sammen. Den stamme med MH bag sig virker bare bund solid selvom de med undtagelse af BP er unge og har massere at lære endnu.
                        Derudover hjælper det også helt vildt vigtigt vi har fået nogle boldsikre typer ind på holdet. Ift. begyndelsen af sæsonen har vi nu Jebali, Tongya og Gigovic vi kan give en bold med en mand i ryggen uden de overhovedet panikker. Oftest skiller de sig fornuftigt af med bolden og Lyngby får ikke for alvor den effekt ud af deres pres de vil. Ofte mangler vi så at få lidt fart i spillet, så vi kan skabe chancer, men Rom blev heller ikke bygget på en dag og det er en fin start vi nu i det mindste ser os i flere perioder spille boldene fint rundt i vores kæder uden dumme boldtab med omstillinger til følge.

                        Der er klar bedring at spore, men fortsat også en del at arbejde med.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Det rammer det perfekt ind. Offensivt får vi for lidt ud af Lyngby smider den ene bold efter den anden væk de første 30 min. Vi scorer selvfølgelig en enkelt pind, men i de øvrige sekvenser hvor vi 4-5 gange kommer i ligeså gunstige situationer, der pisser vi det væk.
                          Vi mangler desuden lige lidt mere saft i vores etablerede angrebsspil. I vores seneste tre kampe har vi reelt set kun scoret på relativt store fejl fra modstanderne. På den lange bane skal vi også kunne skabe lidt selv. Vi så bundproppen i 1. Div, stille sig dybt og give os voldsomme problemer med at skabe chancer. Den kode skal knækkes, for kadrii bliver ikke ved med at fremprovokere fejl i den klasse vi har set tre kampe i træk. Det er uhørt, omend han selvfølgelig fortjener stor ros for sin ihærdighed og kvalitet i både presset og sans for, hvornår han skal gå på mål eller slå afleveringen.
                          Defensivt ser det til gengæld vildt godt ud. Jeg er meget imponeret af Grubbe og Adelgaard stort set ingen store fejl har lavet siden de har fået chancen. Det samme med Ivan som jo kommer fra en meget lang skadespause og træder ind som om ham og BP har spillet 100 kampe sammen. Den stamme med MH bag sig virker bare bund solid selvom de med undtagelse af BP er unge og har massere at lære endnu.
                          Derudover hjælper det også helt vildt vigtigt vi har fået nogle boldsikre typer ind på holdet. Ift. begyndelsen af sæsonen har vi nu Jebali, Tongya og Gigovic vi kan give en bold med en mand i ryggen uden de overhovedet panikker. Oftest skiller de sig fornuftigt af med bolden og Lyngby får ikke for alvor den effekt ud af deres pres de vil. Ofte mangler vi så at få lidt fart i spillet, så vi kan skabe chancer, men Rom blev heller ikke bygget på en dag og det er en fin start vi nu i det mindste ser os i flere perioder spille boldene fint rundt i vores kæder uden dumme boldtab med omstillinger til følge.

                          Der er klar bedring at spore, men fortsat også en del at arbejde med.
                          Vi mangler Fenger til når de stiller sig dybt, alternativt så smid Aron derind og så indlæg ind i skallen på ham, det kan hele vores offensiv og midtbane finde ud af.

                          ​​​​​Jeg er meget enig med backs e, lidt shaky, men fair nok de er lige begyndt at spille voksenfodbold, det skal nok blive godt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                            Den kan jeg godt købe. Det er nemt at blive høj i hatten, når man vinder. Jeg er bare så glad, fordi vi formåede at forsvare.
                            Dybest set så mener jeg ikke, at vi har spillet til at ha fået 12 points ud af 15 mulige. Men det har vi. Det er faktisk lidt ligesom i forårssæsonen; jeg synes ikke vi spillede til at få så mange points; men det fik vi. Det er selvfølgelig også kvalitet, i sig selv, men set fra min plads, så var der alt for mange nemme boldtab, oven i de boldtab, som Lyngby tvang os til. Navnlig på den sidste tredjedel. Vi har jo stort set ingen målchancer i kampen; ud over målene. Og truede dem ikke rigtigt. Omvendt så var det ikke fordi jeg sad med hjertet oppe i halsen. Der synes jeg det, at vi har fået skubbet 3 af de største usikkerhedsmomenter fra starten af sæsonen ud. Ingen Kasper Larsen. Ingen Jørgen Skjelvik fra start. Og, det piner mig at sige det her, men ingen Bernat. Det hjælper altså på holdet, at vi får bedre og mere sikre spillere ind. Ivancevic, Gigovic og Martin Hansen. Ja sågar Aske Adelgaard anser jeg som mindre end usikkerhedsfaktor end de såkaldt rutinerede, som nu henholdsvis render rundt i Ungarn eller sidder på bænken. Og en Jebali og Bashkim i form hjælper sådan set også. Men bortset fra FCK-kampen og pokalfinalen, har vi sand for dyden ikke spillet specielt godt i år. Og slet ikke til de antal points, vi har fået.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                              Den kan jeg godt købe. Det er nemt at blive høj i hatten, når man vinder. Jeg er bare så glad, fordi vi formåede at forsvare.
                              Alt kan altid blive bedre, og havde det været FCM, FCK og BIF eller andre "store" der havde slået OB med det udtryk OB havde i går blot "bare gjort det nødvendige" for at slå et på papiret dårligere hold. OB holdt i denne kamp LBK tæt på det laveste antal afslutninger og skud på mål i deres kampe denne sæson. Det tyder på en voksen og afklaret indsats, og helt konkret i spillet har LBK spillet meget med at spille en lang op til Mathias Kristensen hvorefter der er kommet mange folk styrtende til når bolden ikke blev clearet og pressede voldsomt højt. Det kom OB fint ud af i går så LBK vel ret beset spillede deres ringeste kamp i år.
                              Last edited by manner; 19-09-2022, 04:00.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Dybest set så mener jeg ikke, at vi har spillet til at ha fået 12 points ud af 15 mulige. Men det har vi. Det er faktisk lidt ligesom i forårssæsonen; jeg synes ikke vi spillede til at få så mange points; men det fik vi. Det er selvfølgelig også kvalitet, i sig selv, men set fra min plads, så var der alt for mange nemme boldtab, oven i de boldtab, som Lyngby tvang os til. Navnlig på den sidste tredjedel. Vi har jo stort set ingen målchancer i kampen; ud over målene. Og truede dem ikke rigtigt. Omvendt så var det ikke fordi jeg sad med hjertet oppe i halsen. Der synes jeg det, at vi har fået skubbet 3 af de største usikkerhedsmomenter fra starten af sæsonen ud. Ingen Kasper Larsen. Ingen Jørgen Skjelvik fra start. Og, det piner mig at sige det her, men ingen Bernat. Det hjælper altså på holdet, at vi får bedre og mere sikre spillere ind. Ivancevic, Gigovic og Martin Hansen. Ja sågar Aske Adelgaard anser jeg som mindre end usikkerhedsfaktor end de såkaldt rutinerede, som nu henholdsvis render rundt i Ungarn eller sidder på bænken. Og en Jebali og Bashkim i form hjælper sådan set også. Men bortset fra FCK-kampen og pokalfinalen, har vi sand for dyden ikke spillet specielt godt i år. Og slet ikke til de antal points, vi har fået.

                                MvH ChrisOB
                                Jeg er meget enig. De første 8 kampe i sæsonen har vi 100% været det dårligste hold på banen, og så er det jo overraskende at komme ud med 7 points. FCK-kampen var klart bedst, men i går var helt OK. Vi har fortsat spillemæssige problemer, og hold som Randers eller FCN havde sandsynligvis udnyttet vores opspilsfejl i går. Men det har klart hjulpet at få en mere sikker målmand, også er erfaren type, der lige støtter op om Aske og Gustav, når de fejler, eller roser når de gør noget godt. Ivancevic tilbage er også en vigtig opgrade, han er hele tiden på Mathias Christensen i går og vinder de fleste dueller med ham.

                                Du har ret i, at vi ikke skal få armene højere op end spillet faktisk har været til. Vores effektivitet og udnyttelse af de andres fejl har været uhørt stor de seneste par kampe, og det kan man ikke holde i længden.

                                Comment

                                Working...
                                X