Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tanker efter dagens kamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Man ser hvad man vil se. Frø er lige så slap og opgivende at se på som en teenager der har spillet hele natten, og havde glemt at man skal tidligt op til tante Odas fødselsdag.
    jeg har set vandmeloner med mere gejst end den Frø viser.

    det er pisse synd men det smitter negativt.
    Jeg har været træt af Frøs attitude fra dag 1. Men ret skal være ret. Han er altså sammen med Kadrii den eneste der sprinter i pres. Det er så frustrerende at resten af holdet ikke gør det konsekvent men kun sporadisk. Det er mig en gåde at det kan tage Alm snart årevis at lære et superligahold at presse rigtigt. Det kan ikke passe, at det OB gør er en optimal måde at presse på. Det står i hvert fald ikke i nogen af de spillestilsbeskrivelser, som jeg har læst. Kan nogen af jer fodboldkundige fortælle mig hvad meningen er med at lade 2 max 3 spillere deltage i et hårdt pres for så at stoppe presset og lade modstanderen spille ud. Det er sgu da spild af kræfter.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Jeg har været træt af Frøs attitude fra dag 1. Men ret skal være ret. Han er altså sammen med Kadrii den eneste der sprinter i pres. Det er så frustrerende at resten af holdet ikke gør det konsekvent men kun sporadisk. Det er mig en gåde at det kan tage Alm snart årevis at lære et superligahold at presse rigtigt. Det kan ikke passe, at det OB gør er en optimal måde at presse på. Det står i hvert fald ikke i nogen af de spillestilsbeskrivelser, som jeg har læst. Kan nogen af jer fodboldkundige fortælle mig hvad meningen er med at lade 2 max 3 spillere deltage i et hårdt pres for så at stoppe presset og lade modstanderen spille ud. Det er sgu da spild af kræfter.
      Kan du vise mig ét klip. hvor Frøen "sprinter" ?
      Last edited by Online; 05-09-2022, 20:36.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Jeg hører fra en person på/omkring holdet (for ikke at være for specifik med hensyn til kilden), at Franco skal lære at indgå i relationer på et hold. Han "spiller" eftersigende meget for sig selv til træning. Det synes jeg faktisk også skinnede igennem i går i kampen. Bare han ikke er en ny Sabbi..... Trænerne skal lynhurtigt have pillet den egoisme ud af ham, hvis han skal gavne det skrøbelige fællesskab, som OB-holdet udgør i øjeblikket.
        EDIT: kan jo også være grunden til at han ikke har fået nogen seniorkampe tidligere. Han er måske ikke moden nok.
        Jeg er også overrasket over, du løber med sådan en historie, men jeg har set noget lignende i pressen i omtalen da Franco skiftede til OB. Det var et udsagn fra en fan af enten Juve eller Marseille, der fortalte, at Francos overgang til seniorfodbold havde været vanskelig fordi han var en stille, genert fyr, som derfor havde haft vanskeligt ved at indgå i sociale relationer med de andre spillere. Der er ikke nævnt et ord om at være selvisk i tankegang eller manglende holdånd. Jeg har set lørdagens træning og søndagens kamp, og absolut ikke set, at han skulle være selvisk i sin spillefacon. Tværtimod arbejdede han flittigt både offensivt og defensivt i mine øjne, så længe kræfterne slog til. Jeg minder om, at Nikolaj Baden, der har spillet med ham i Juve, har udtalt, at han mener, at Franco vil blive en stor gevinst for OB.
        Jeg tror Nikolaj Baden får ret.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Jeg har været træt af Frøs attitude fra dag 1. Men ret skal være ret. Han er altså sammen med Kadrii den eneste der sprinter i pres. Det er så frustrerende at resten af holdet ikke gør det konsekvent men kun sporadisk. Det er mig en gåde at det kan tage Alm snart årevis at lære et superligahold at presse rigtigt. Det kan ikke passe, at det OB gør er en optimal måde at presse på. Det står i hvert fald ikke i nogen af de spillestilsbeskrivelser, som jeg har læst. Kan nogen af jer fodboldkundige fortælle mig hvad meningen er med at lade 2 max 3 spillere deltage i et hårdt pres for så at stoppe presset og lade modstanderen spille ud. Det er sgu da spild af kræfter.
          De presser ikke optimalt, fordi for mange spillere ikke er i form til det. De første 10 min imod Viborg fungerer det fint, men så begynder vi at hænge og en spiller som Jebali må sågar bytte position med Frø, fordi han ikke kan følge deres back.
          Derfra er det kun sporadisk vi får fanget dem i pres, men der mangler harmoni i presset. Jeg er ganske rigtigt enig i at Frø og Kadrii arbejder hårdt, men det er ofte skønne spildte kræfter. Især har vi en udfordring omkring en 6'er der går helt ned i forsvarskæden og backs der skubber op og står på sidelinjerne. Her har både Bøf, fcn og nu Viborg bevist de relativt ubesværet kan spille i trekanter udenom vores pres og finde enormt meget mellemrum. Det er ikke kun set i denne sæson, men også i sidste, så det er relativt nemt at træne sig til at spille udenom os, når flere hold gør det på samme måde.
          Der skal nok være noget taktisk i det, som skarpere fodboldhjerner end min kan se, men jeg tror mest af alt det handler om vi skal bygge på formen, og blive bedre til at veksle mellem at komme ned og stå, hvor vi kan trække luft ind og så med jævne mellemrum sætte ind med alle sejl, så hitraten i presset øges.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Jeg har været træt af Frøs attitude fra dag 1. Men ret skal være ret. Han er altså sammen med Kadrii den eneste der sprinter i pres. Det er så frustrerende at resten af holdet ikke gør det konsekvent men kun sporadisk. Det er mig en gåde at det kan tage Alm snart årevis at lære et superligahold at presse rigtigt. Det kan ikke passe, at det OB gør er en optimal måde at presse på. Det står i hvert fald ikke i nogen af de spillestilsbeskrivelser, som jeg har læst. Kan nogen af jer fodboldkundige fortælle mig hvad meningen er med at lade 2 max 3 spillere deltage i et hårdt pres for så at stoppe presset og lade modstanderen spille ud. Det er sgu da spild af kræfter.
            Jeg tolker mere Frøkjærs pres som et: “Nu gider jeg ikke vente på at have bolden mere”. Det virker fuldstændig ukoordineret med de øvrige spillere.

            Så kan man ærgre sig over at vi står så dybt og tilsyneladende har smidt hele sommerens arbejde med presspillet over bord, men det duer ikke at bryde de aftaler man har og bare løbe afsted for sig selv.
            Last edited by B(ob); 06-09-2022, 07:04.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              De presser ikke optimalt, fordi for mange spillere ikke er i form til det. De første 10 min imod Viborg fungerer det fint, men så begynder vi at hænge og en spiller som Jebali må sågar bytte position med Frø, fordi han ikke kan følge deres back.
              Derfra er det kun sporadisk vi får fanget dem i pres, men der mangler harmoni i presset. Jeg er ganske rigtigt enig i at Frø og Kadrii arbejder hårdt, men det er ofte skønne spildte kræfter. Især har vi en udfordring omkring en 6'er der går helt ned i forsvarskæden og backs der skubber op og står på sidelinjerne. Her har både Bøf, fcn og nu Viborg bevist de relativt ubesværet kan spille i trekanter udenom vores pres og finde enormt meget mellemrum. Det er ikke kun set i denne sæson, men også i sidste, så det er relativt nemt at træne sig til at spille udenom os, når flere hold gør det på samme måde.
              Der skal nok være noget taktisk i det, som skarpere fodboldhjerner end min kan se, men jeg tror mest af alt det handler om vi skal bygge på formen, og blive bedre til at veksle mellem at komme ned og stå, hvor vi kan trække luft ind og så med jævne mellemrum sætte ind med alle sejl, så hitraten i presset øges.
              Jeg tvivler altså stærkt på at det efter 10 minutter kan være en formting. Jeg tror mere på, at det er en mental ting. Det her hold er skrøbeligt efter 11 års nedtur. Usikkerheden er gået i arv. Og det smitter bare sindsygt meget. Hvis én/to spillere trækker sig, trækker det de andre med. Hvis holdet ikke forstår hvordan de skal presse, eller enkelte ikke holder aftalerne forplanter usikkerheden sig og man lader sig falde tilbage på banen, da det virker mere “sikkert” at stå kompakt. Problemet med det er at det bliver tæt på umuligt at bruge en erobret bold til ret meget, når så mange spillere står på så lille rum. Modstanderen kan pgenpresse lynhurtigt og effektivt og man kan kun spille korte afleveringer til egne spillere, som så også straks kommer inder pres eller slå en lang uden adresse. De to sidste ting var der nemlig meget af i kampen. Jeg tror simpelthen at det handler om tillid til holdkammeraterne og systemet/taktikken.
              Det fysiske er så let at måle på og de ved med nutidens teknologi præcis hvor de forskellige spillere ligger. Så det har jeg virkelig svært ved at tro på kan være årsagen.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                Jeg tolker mere Frøkjærs pres som et: “Nu gider jeg ikke vente på at have bolden mere”. Det virker fuldstændig ukoordineret med de øvrige spillere.

                Så kan man ærgre sig over at vi står så dybt og tilsyneladende har smidt hele sommerens arbejde med presspillet over bord, men det duer ikke at bryde de aftaler man har og bare løbe afsted for sig selv.
                Men har vi nogensinde set et decideret etableret holdpres fra OBs side udover sporadiske eksempler i enkelte kampe. Det har jo ikke manifesteret sig som et koncept på noget tidspunkt. Det er det jeg ikke forstår. Hvad vil man? Hvad træner man? Hvordan skal det implementeres i kamp som et egentligt koncept? Det er jo ikke noget man træner hen over en sommer. Det skal jo gennemsyre ens spillestil. Det skal være udgangspunktet for rigtig mange træningssekvenser så det bliver en naturlig del af spillernes "DNA", og dermed måden at agere på per automatik i alle kampe.
                Der er fire muligheder eller en kombination af disse: 1. der findes ikke et koncept 2. spillerne forstår ikke konceptet 3. spillerne har ikke det mentale overskud til at føre konceptet fra træningsbanen til kamp 4. spillerne har ikke det fysiske overskud til at udføre konceptet. Jeg tvivler dog meget på det sidste.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  Jeg er også overrasket over, du løber med sådan en historie, men jeg har set noget lignende i pressen i omtalen da Franco skiftede til OB. Det var et udsagn fra en fan af enten Juve eller Marseille, der fortalte, at Francos overgang til seniorfodbold havde været vanskelig fordi han var en stille, genert fyr, som derfor havde haft vanskeligt ved at indgå i sociale relationer med de andre spillere. Der er ikke nævnt et ord om at være selvisk i tankegang eller manglende holdånd. Jeg har set lørdagens træning og søndagens kamp, og absolut ikke set, at han skulle være selvisk i sin spillefacon. Tværtimod arbejdede han flittigt både offensivt og defensivt i mine øjne, så længe kræfterne slog til. Jeg minder om, at Nikolaj Baden, der har spillet med ham i Juve, har udtalt, at han mener, at Franco vil blive en stor gevinst for OB.
                  Jeg tror Nikolaj Baden får ret.
                  Som Kraev i FCM

                  Comment


                    #84
                    Jeg tænker umiddelbart følgende om kampen:

                    1. Vi er begyndt rent faktisk at spille os til chancer! Viborg er meget heldige med, at vi kun scorer 1 mål. Mod Horsens og Silkeborg skaber vi ikke ret mange chancer, så klar fremgang på dette parameter. Vi skal være mere effektive, end vi er nu, og det tror jeg også, vi kan blive.

                    2. Bashkim scorer igen, og hvor ville det være rart, hvis han kunne finde +10 mål frem i denne sæson. Det har vi i den grad brug for! Hvis Jebali kunne gøre det samme, ville vi være nået et stykke - han burde have scoret mod Viborg...

                    3. Apropos Jebali, så synes jeg vi skal drage nytte af hans gode relation til Frøkjær så meget som muligt. De har begge været skadet i et stykke tid, så det ville være urimeligt ikke at give dem noget tid til at komme tilbage. Det bliver dog et problem, at Frøkjær ikke har den samme fysik som Jebali, og derfor er det først, da de bytter position, vi begynder at få noget ud af deres respektive kompetencer. Hvorfor ved træneren ikke det på forhånd?

                    4. Vi overlader alt for meget af spillet til Viborg i både første og anden halveg, og det ville være til at leve med, hvis vi ikke alt for ofte står helt nede på egen feltkant - og afventer. At stå lavt og kompakt må aldrig blive en undskyldning for at blive passiv, og det synes jeg er det som sker på begge de mål, vi indkasserer.

                    5. Paulsen og Skjelvik med en positioneringsfejl hver, som koster mål. Det er jo normalt noget, man vil sige, man kan træne sig ud af, og det må vi jo så gøre.

                    6. For vi lukker stadigvæk to mål ind pr. kamp i snit, mens vi kun scorer et enkelt.

                    7. Vi har som hold indtil videre ikke leveret én eneste god forsvarspræstation i indeværende sæson.

                    8. Årsagerne hertil er mange, men mod Viborg er den vigtigste, at brodden bliver taget ud af vores pres i midten af 2. halveg, fordi 1) Tverskov ikke har luft til en hel kamp på midtbanen, 2) Bashkim, Frøkjær og Jebali ikke presser lige så godt i anden halveg som i første, og 3) Vi har ikke fart til at køre kontraerne igennem, da Franco bliver taget ud.

                    9. Man burde have skiftet Skjelvik ud, da Aron kom ind. Så kunne Tverskov gå ned i midterforsvaret og Aron på midten. Fenger skulle have været skiftet ind i stedet for Bashkim allerede efter 60 minutter og Frøkjær skulle have været taget ud, da Viborg udlignende. Vi blev presset for langt ned i løbet af de sidste 20-25 minutter, og det skulle trænerteamet have reageret på ved at justere vores forreste pres og balance på midten.

                    10. Aske og Gigovic spiller godt i dag. Stor ros herfra. Fint indhop fra Grubbe os. Han er bedre i afleveringspillet og presspillet end Nico og slår langt bedre indlæg. Han bør starte inde næste gang.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
                      Jeg tænker umiddelbart følgende om kampen:

                      (…)

                      5. Paulsen og Skjelvik med en positioneringsfejl hver, som koster mål. Det er jo normalt noget, man vil sige, man kan træne sig ud af, og det må vi (…)

                      10. Aske og Gigovic spiller godt i dag. Stor ros herfra. Fint indhop fra Grubbe os. Han er bedre i afleveringspillet og presspillet end Nico og slår langt bedre indlæg. Han bør starte inde næste gang.
                      Ad 5: Paulsen er også under maximalt svære arbejdsbetingelser da han jo tæt på ingen støtte får ud over af MH. Han clearer nærmest alt i 90 min + Pånær de to, som de scorer på. Chancen for at lave en fejl, når man er involveret i så mange aktioner er bare større. Det er umenneskelige arbejdsforhold og ingen kan undlade at lave en fejl, når de andre nærmest ikke laver noget defensivt i luften og han derfor er involveret i praktisk talt alle defensive aktioner.
                      Det andet mål fucker Thrander up ved en svag clearing. Ærgerligt at det ikke er BP, der skal heade væk der. Ved Det første mål burde Adelgaard også presse indlægsspilleren. Men han er fejlplaceret, så det er alt for let at lægge det perfekte indlæg uden pres. Men enig i at han ser mega spændende ud.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Ad 5: Paulsen er også under maximalt svære arbejdsbetingelser da han jo tæt på ingen støtte får ud over af MH. Han clearer nærmest alt i 90 min + Pånær de to, som de scorer på. Chancen for at lave en fejl, når man er involveret i så mange aktioner er bare større. Det er umenneskelige arbejdsforhold og ingen kan undlade at lave en fejl, når de andre nærmest ikke laver noget defensivt i luften og han derfor er involveret i praktisk talt alle defensive aktioner.
                        Det andet mål fucker Thrander up ved en svag clearing. Ærgerligt at det ikke er BP, der skal heade væk der. Ved Det første mål burde Adelgaard også presse indlægsspilleren. Men han er fejlplaceret, så det er alt for let at lægge det perfekte indlæg uden pres. Men enig i at han ser mega spændende ud.
                        Aron er et problem fordi han er først i gear når han har spillet meget og en Aron i frigear er ikke ret god.
                        Bp har den bedste attitude, men laver også junior fejl. Det er til at leve med når man kommer med den indsats. Hvad vi ikke må leve med er at Jørgen spiller. Det er hver kamp han sejler rundt eller ikke er opmærksom. Aske spiller ok, men var lidt impliceret i målet.
                        hvis Ivan ikke kan spille, så må Tver i forsvaret. Vi skal have nogle kampe hvor vi holder nullet, for st holdet kan vokse og hente de 4 point vi har i efterslæb til Horsens.
                        jeg tror stadig Lyngby og Horsens rykker ned, men vi er bestemt kandidat til at blive nummer 11.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Aron er et problem fordi han er først i gear når han har spillet meget og en Aron i frigear er ikke ret god.
                          Bp har den bedste attitude, men laver også junior fejl. Det er til at leve med når man kommer med den indsats. Hvad vi ikke må leve med er at Jørgen spiller. Det er hver kamp han sejler rundt eller ikke er opmærksom. Aske spiller ok, men var lidt impliceret i målet.
                          hvis Ivan ikke kan spille, så må Tver i forsvaret. Vi skal have nogle kampe hvor vi holder nullet, for st holdet kan vokse og hente de 4 point vi har i efterslæb til Horsens.
                          jeg tror stadig Lyngby og Horsens rykker ned, men vi er bestemt kandidat til at blive nummer 11.
                          Helt enig omkring Jørgen.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Aron er et problem fordi han er først i gear når han har spillet meget og en Aron i frigear er ikke ret god.
                            Bp har den bedste attitude, men laver også junior fejl. Det er til at leve med når man kommer med den indsats. Hvad vi ikke må leve med er at Jørgen spiller. Det er hver kamp han sejler rundt eller ikke er opmærksom. Aske spiller ok, men var lidt impliceret i målet.
                            hvis Ivan ikke kan spille, så må Tver i forsvaret. Vi skal have nogle kampe hvor vi holder nullet, for st holdet kan vokse og hente de 4 point vi har i efterslæb til Horsens.
                            jeg tror stadig Lyngby og Horsens rykker ned, men vi er bestemt kandidat til at blive nummer 11.
                            Jørgen var aldrig blevet professionel, hvis ikke han havde sin fart

                            Comment

                            Working...
                            X