Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tanker efter dagens kamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Jeg hører fra en person på/omkring holdet (for ikke at være for specifik med hensyn til kilden), at Franco skal lære at indgå i relationer på et hold. Han "spiller" eftersigende meget for sig selv til træning. Det synes jeg faktisk også skinnede igennem i går i kampen. Bare han ikke er en ny Sabbi..... Trænerne skal lynhurtigt have pillet den egoisme ud af ham, hvis han skal gavne det skrøbelige fællesskab, som OB-holdet udgør i øjeblikket.
    EDIT: kan jo også være grunden til at han ikke har fået nogen seniorkampe tidligere. Han er måske ikke moden nok.

    Comment


      #47
      Jeg tog mig lige en nat inden jeg ville give mine tanker - jeg skal love for at tråden af præget af forskellige vurderinger.
      Jeg var svært skuffet igår, men havde helt oprigtigt ikke forventet en sejr. Træerne vokser bare ikke ind i himlen på trods af et fint transfervindue og nogle billige sejre på det sidste.

      I min optik starter Gigovic rigtigt stærkt og jeg synes stadig at han ligner en klar opgradering. Franco synes jeg bestemt også spiller godkendt - jeg kan slet ikke sætte mig ind i kritikken. Han holder godt på bolden, er sikker i pasningsspillet hvor man kan se at han er hurigt i tanke og handling med mange førstegangs afleveringer. Jeg synes det er enormt naivt at forestille sig at en ung spiller kommer og løfter holdets offensiv efter 2 træninger - i en offensiv hvor relationerne i forvejen ikke er specielt gode. For mig er det virkeligt positive ved Franco således hans store arbejde defensivt. Frygten for mig var at vi i Franco har landet endnu en offensiv primadonna med bling i øret, lad attitude og manglende arbejdsindsats - den frygt blev gjort til skamme og samtidig kan man se meget god tegning i hans offensive spil.
      @Claude1 Det kan sagtens være rigtigt hvad du har hørt så det vil jeg ikke anfægte, dog synes jeg det er en lidt vild konklusion at drage efter 2 træninger ligesom det ikke var mit indtryk efter den træning jeg overværede den 1.9.

      Jeg synes vi bliver alt for passive igår særligt Jørgen og NM/Grubbe på højrebacken - men generelt er vi ikke aggressive nok og Viborg får 2 latterlige mål foræret. Det er skuffende. Aske og Frø laver nogle fine ting sammen og jeg synes ikke at Frø var så uduelig som han bliver gjort til. Vi begynder relativt tideligt at slå lange håbløse afleveringer frem i banen, hvad skal Frø, Kadrii og Franco stille op med det? Måske fordi det er så tydeligt at de offensive relationerne stadig er så dårlige som de er at vi forfalder til det, men umiddelbart en håbløs plan B.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
        Jeg tog mig lige en nat inden jeg ville give mine tanker - jeg skal love for at tråden af præget af forskellige vurderinger.
        Jeg var svært skuffet igår, men havde helt oprigtigt ikke forventet en sejr. Træerne vokser bare ikke ind i himlen på trods af et fint transfervindue og nogle billige sejre på det sidste.

        I min optik starter Gigovic rigtigt stærkt og jeg synes stadig at han ligner en klar opgradering. Franco synes jeg bestemt også spiller godkendt - jeg kan slet ikke sætte mig ind i kritikken. Han holder godt på bolden, er sikker i pasningsspillet hvor man kan se at han er hurigt i tanke og handling med mange førstegangs afleveringer. Jeg synes det er enormt naivt at forestille sig at en ung spiller kommer og løfter holdets offensiv efter 2 træninger - i en offensiv hvor relationerne i forvejen ikke er specielt gode. For mig er det virkeligt positive ved Franco således hans store arbejde defensivt. Frygten for mig var at vi i Franco har landet endnu en offensiv primadonna med bling i øret, lad attitude og manglende arbejdsindsats - den frygt blev gjort til skamme og samtidig kan man se meget god tegning i hans offensive spil.
        @Claude1 Det kan sagtens være rigtigt hvad du har hørt så det vil jeg ikke anfægte, dog synes jeg det er en lidt vild konklusion at drage efter 2 træninger ligesom det ikke var mit indtryk efter den træning jeg overværede den 1.9.

        Jeg synes vi bliver alt for passive igår særligt Jørgen og NM/Grubbe på højrebacken - men generelt er vi ikke aggressive nok og Viborg får 2 latterlige mål foræret. Det er skuffende. Aske og Frø laver nogle fine ting sammen og jeg synes ikke at Frø var så uduelig som han bliver gjort til. Vi begynder relativt tideligt at slå lange håbløse afleveringer frem i banen, hvad skal Frø, Kadrii og Franco stille op med det? Måske fordi det er så tydeligt at de offensive relationerne stadig er så dårlige som de er at vi forfalder til det, men umiddelbart en håbløs plan B.
        Synes dog at Grubbe bringer en helt anden aggressivitet ind på backen rent defensivt. Han går meget hårdere ind i duellerne end Nico gør. Derfor synes jeg også han burde starte næste gang fremfor Nico

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Synes dog at Grubbe bringer en helt anden aggressivitet ind på backen rent defensivt. Han går meget hårdere ind i duellerne end Nico gør. Derfor synes jeg også han burde starte næste gang fremfor Nico
          Jeg synes på ingen måde at vi var mindre udfordret i højresiden i 2. halvleg igår, og jeg må tilstå at jeg indtil nu har fundet Grubbe meget anonym, men han kommer da rigtigt nok med noget energi. Forhåbentligt skal der bare mere spilletid til.

          Comment


            #50
            Jeg tror at Alm skal præstere før vinterpausen. Det har jo været svært, hvis der ikke har været gode nok spillere til 11 mod 11 træning. Det er vel der relationer og spilmønstre skal trænes. Og også taktik til den næste kamp. Men bliver det ikke nok bedre - og det kan jeg godt tvivle på - er jeg sikker på han bliver fyret og at Bjørn samtidig har en erstatning klar.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
              Jeg tror at Alm skal præstere før vinterpausen. Det har jo været svært, hvis der ikke har været gode nok spillere til 11 mod 11 træning. Det er vel der relationer og spilmønstre skal trænes. Og også taktik til den næste kamp. Men bliver det ikke nok bedre - og det kan jeg godt tvivle på - er jeg sikker på han bliver fyret og at Bjørn samtidig har en erstatning klar.
              mon ikke de har trænerlisten klar - han overlevede vel kun pga 2 sejre. Får vi ikke mindst 3 point i de næste 2, så er han fyret.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Jeg hører fra en person på/omkring holdet (for ikke at være for specifik med hensyn til kilden), at Franco skal lære at indgå i relationer på et hold. Han "spiller" eftersigende meget for sig selv til træning. Det synes jeg faktisk også skinnede igennem i går i kampen. Bare han ikke er en ny Sabbi..... Trænerne skal lynhurtigt have pillet den egoisme ud af ham, hvis han skal gavne det skrøbelige fællesskab, som OB-holdet udgør i øjeblikket.
                EDIT: kan jo også være grunden til at han ikke har fået nogen seniorkampe tidligere. Han er måske ikke moden nok.
                Franco spillede en god kamp. Gode beslutninger på bolden, og godt arbejde defensivt. Overhovedet ikke egoistisk, som jeg så det. Det er på trænerfronten at det halter. Hvorfor bliver OB trætte hurtigere end modstanderen kamp efter kamp? Som jeg ser det, så kræver systemet, at der skal arbejdes meget mere, fordi holdet er så usammenhængende spredt over et stort område af banen, så der skal løbes meget mere - i stedet for, at man "står" godt på banen

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                  Jeg tror at Alm skal præstere før vinterpausen. Det har jo været svært, hvis der ikke har været gode nok spillere til 11 mod 11 træning. Det er vel der relationer og spilmønstre skal trænes. Og også taktik til den næste kamp. Men bliver det ikke nok bedre - og det kan jeg godt tvivle på - er jeg sikker på han bliver fyret og at Bjørn samtidig har en erstatning klar.
                  Weström virker ikke som en der ryster på hånden og forfalder til panikløsninger, snarere fremstår han velovervejet og handlekraftig. Jeg tror ikke at Alm bliver fyret alene pga. pointmæssig krise, men omvendt tror jeg heller ikke at BW fortsætter med en træner som han ikke mener er god nok ala hvad vi så med Hemme og Michelsen.
                  Hvor lang tid BW skal bruge på at gøre op med sig selv om Alm er den rigtige ved jeg ikke, men mon ikke at Alm får lidt tid med den nye trup hvor der gerne skal kunne spores fremgang hvis ikke det skal blive til et tak for denne gang?

                  Comment


                    #54
                    Jeg tror ikke på Alm mere (desværre), men jeg tror bestemt heller ikke på, at rigets tilstand magisk bedres ved et trænerskifte.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Jeg hører fra en person på/omkring holdet (for ikke at være for specifik med hensyn til kilden), at Franco skal lære at indgå i relationer på et hold. Han "spiller" eftersigende meget for sig selv til træning. Det synes jeg faktisk også skinnede igennem i går i kampen. Bare han ikke er en ny Sabbi..... Trænerne skal lynhurtigt have pillet den egoisme ud af ham, hvis han skal gavne det skrøbelige fællesskab, som OB-holdet udgør i øjeblikket.
                      EDIT: kan jo også være grunden til at han ikke har fået nogen seniorkampe tidligere. Han er måske ikke moden nok.
                      Sikke et “rygte”. Franco har vel trænet med holdet en eller to gange, og allerede nu kan din person fortælle, at Franco spiller meget for sig selv til træning…. Det var sku en hurtig konklusion
                      der er et problem i klubben, som desværre ikke blev løst - ALM
                      ny træner NU

                      Comment


                        #56
                        En af hovedårsagerne er, at vi gang på gang og ikke "bare" i går, ikke formå at spille os ud af et pres. Enten bliver der driblet tæt på eget felt eller ogsåaflevere man lige tilbage til en modspiller, så modstanderen kan fastholde angrebet igen og igen. Så går det jo galt på et tidspunkt. Jeg synes også vi så det samme i sidste sæson.

                        Hvis det var, at man fik det løst, så kom man langt. Men jeg er enig i, at Alm skal væk. Det virker stil, at han kun kan spille et system og når der skal ændringer til, virker han rådvild og laver tit nogle underlige udskiftninger. Derudover virker han ikke som en træner, som kan give holdet en opsang, når der er brug for det. Hvilket der er ofte for tiden... Synes også han alt for tit skifter for sent ud. Men desværre tror jeg ikke, at han ryger foreløbigt. De 2 sejer samt de nye spillere der lige er kommet til, gør at jeg tror hans snor er blevet forlænget af ledelsen. Men jeg tror han ryger til Nov./Dec. Så må vi håbe det er i tide...

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                          Sikke et “rygte”. Franco har vel trænet med holdet en eller to gange, og allerede nu kan din person fortælle, at Franco spiller meget for sig selv til træning…. Det var sku en hurtig konklusion
                          der er et problem i klubben, som desværre ikke blev løst - ALM
                          ny træner NU
                          Set fra min position lyder det også ret mystisk.
                          Selv hvis der er en person der har konkluderet det, så er den konklusion ekstremt forhastet.
                          Jeg synes dog ikke han så specielt god ud for jer, men han er stensikkert også ude af form ... personligt var jeg dog lidt overrasket over at han så relativt tung ud, for en tidligere italiensk ulandsholdsspiller.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                            Sikke et “rygte”. Franco har vel trænet med holdet en eller to gange, og allerede nu kan din person fortælle, at Franco spiller meget for sig selv til træning…. Det var sku en hurtig konklusion
                            der er et problem i klubben, som desværre ikke blev løst - ALM
                            ny træner NU
                            Det har åbenbart været så tydeligt at det er sprunget i øjnene hos den pågældende person. Men jeg videregiver bare hvad jeg hører og synes dog også der var for megen slåen ud med armene, himmelvendte øjne og brok over, at han ikke fik bolden etc. Sad lige ud for ham i hele 1. Halvleg. Der var det bare tydeligt.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Det har åbenbart været så tydeligt at det er sprunget i øjnene hos den pågældende person. Men jeg videregiver bare hvad jeg hører og synes dog også der var for megen slåen ud med armene, himmelvendte øjne og brok over, at han ikke fik bolden etc. Sad lige ud for ham i hele 1. Halvleg. Der var det bare tydeligt.
                              Jeg bed mærke i en af de situationer du omtaler. Men det jeg så var at Mickelson havde bolden, med en helt fri Franco lidt længere fremme. Havde Mickelson nu spillet ham, kunne han have taget en del meter op ad sidelinien. Men Mickelson vælger fuldstændig upresset, at spille bolden tilbage i forsvaret, hvorefter Franco slår ud med armene Håber ikke det er taktisk betinget.
                              Last edited by sinus; 05-09-2022, 16:42.
                              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                                Sikke et “rygte”. Franco har vel trænet med holdet en eller to gange, og allerede nu kan din person fortælle, at Franco spiller meget for sig selv til træning…. Det var sku en hurtig konklusion
                                der er et problem i klubben, som desværre ikke blev løst - ALM
                                ny træner NU
                                Ja, det er noget gøgl, helt ærligt. Man har også ansvar for selv at være kritisk over for disse ‘rygter’, inden hvad som helst bringes herinde.

                                Comment

                                Working...
                                X