Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Mustafic er klart den signing jeg er mest begejstret for. Men var han ligeså god som Gigovic så spillede han ikke i OB, AG er ikke bare en hylde over hvad OB kan trække til men flere hylder over, han er ret komplet i forhold til hans position på banen.

    Naatan er da spændende, men medmindre der er tale om en decideret Gigovic 20-årig så tror jeg ikke på at han lige træder ind og løfter arven efter Jebali, han er heller ikke præsenteret som en spiller der kan det. Derudover har han lige spillet en sæson i Norge hvor han altså ikke har brændt ligaen af.
    Hvorfor, hvor har Gigo spillet som imponerer dig ? (brændte han ligaen af, da han var tilbage i Sverige ?)

    Mustafic kommer fra en topklub og spillet europæisk, så jeg synes bestemt ikke han skal nedgraderes. Hvis Gigo er/var så god, hvorfor kom han så til OB ? Sådan kan vi jo blive ved med i det uendelige...

    Synes vi skal give de nye en fair chance og glemme fortiden for en stund og fokusere på de næste fem (betydende) kampe (vi kan jo ikke konstant hente direkte forstærkninger som Anders Jochumsen, Yao Dieudonne, Christian Bolaños eller Maksym Koval

    Comment


      Vi er sandsynligvis svækket, men det er nok de færreste der kan sige det med sikkerhed før vi har spillet et par kampe. Der er så mange ubekendte blandt vores nye navne at det jo er ren spekulation at vurdere om de er bedre eller dårligere end dem der har forladt os.
      Så er der holdene omkring os.
      AGF har ikke rigtigt mistet noget og fået et par gode ind. De er dog som altid agf og jeg synes ikke rigtig deres træner har fundet nøglen til succes.
      Brøndby mister Slimane og Maxsø som markante og får et par dyre erstatninger ind. Vi må se om de kan løfte arven. Masse har virkelig været vigtig dernede, så selvom Lauridsen er dyr og profileret er der store sko at udfylde.
      FCM: Dreyer og Evander er væk. De har erstattet dem med nogen dyre drenge og en Gigovic vi kender. Nøglen for dem tror jeg mest bliver om træneren kan få dem til at hænge sammen. Der må være lidt uro når så stærkt et hold ikke præsterer bedre.
      Randers: Ikke umiddelbart sket noget der gør dem stærkere
      Silkeborg: De skal nok fortsat spille fin fodbold, men jeg er spændt på om glansen ikke endnu engang går en flig af dem efter de igen har mistet en stor profil i Helenius.
      Horsens: Har ikke bemærket noget nævneværdigt.

      de øvrige hold burde hverken kunne nå os fra bunden og vi når ikke fck, Viborg eller fcn i toppen.

      Nøglen til top 6 er i min optik om vi finder nøglen til at erstatte Jebali. Gigovic tror jeg egentlig ikke vælter læsset, men forbliver vi at være så dårlige til at holde i bolden og sætte spillet sammen uden Jebali, så ødelægger vi det for os selv.
      Brøndby og fcm kan også gøre det svært for os, hvis de finder det niveau de burde være på. Den lange vinterpause kan have bekommet enkelte hold meget vel og andre knapt så meget, så det bliver meget interessant når der fløjtes op igen om 2,5 uger. Det bliver meget tæt tror jeg.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        Ja prøv at se hvad der er hentet ind i AGF de seneste år - men prøv også at se hvad de har fået ud af det ……
        en enkelt stående bronze og derefter en hurtig exit fra Europa , vi kan skele misundeligt til dem over deres nye flotte stadion projekt, men deres helhedsforståelse, koncept og resultater synes jeg nu ikke er så imponerende
        Jeg er enig med dig, deres fodboldkultur har altid været begrænset til John Stampe og Stig Tøfting, de har ingen Høgh eller Helveg.

        Og jeg er ikke sikker på at de nogensinde for bygget et ordentligt fodboldhold i den by der.

        Det ændrer bare ikke på at rent økonomisk så ligger AGF foran os og hvis de bliver ved med at distancere os så bliver det bare svært.

        Der er masser af klubber med svagere fodboldkultur end OB der har opnået resultater, fordi de har de økonomiske muskler til at gøre det.
        Last edited by Striwetforlivet!; 01-02-2023, 13:22.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Hvorfor, hvor har Gigo spillet som imponerer dig ? (brændte han ligaen af, da han var tilbage i Sverige ?)

          Mustafic kommer fra en topklub og spillet europæisk, så jeg synes bestemt ikke han skal nedgraderes. Hvis Gigo er/var så god, hvorfor kom han så til OB ? Sådan kan vi jo blive ved med i det uendelige...

          Synes vi skal give de nye en fair chance og glemme fortiden for en stund og fokusere på de næste fem (betydende) kampe (vi kan jo ikke konstant hente direkte forstærkninger som Anders Jochumsen, Yao Dieudonne, Christian Bolaños eller Maksym Koval
          Jeg kendte ikke Gigovic inden han skiftede til OB. Det ændrer bare ikke på at hans niveau da han skiftede til OB løftede hele holdet. Det synes jeg ikke at man kan komme udenom. Og han kom til OB fordi der udbrød krig i Ukraine, der er ikke en Kinamands chance for at OB havde hentet Gigovic i Rostov, på leje eller noget som helst andet, hvis ikke det var for den krig der.

          Jeg ser bestemt ikke ned på Alen Mustafic, som jeg har skrevet flere steder så er jeg okay sikker på at han nok skal blive en gevinst for OB, jeg vil så gerne gøre ham den tjeneste at lade være med at forvente at han spiller på samme niveau som Gigovic. Fordi OB henter ikke en spiller af Gigovic kaliber i en mesterklub. Der er der slet ikke økonomi til.

          Du har selvfølgeligt ret i at det ikke er alle transfers der er hentet til OB der er lige gode og det er også sket at der er hentet spillere ind fra en lidt lavere hylde som vidste sig at blive rigtig gode, men spørger du mig om at vurdere OBs hold i efteråret med det nuværende så er det nuværende svækket, jeg har svært ved at se argumentet for at det skulle være anderledes.

          Så kan man jo håbe på at det man så har hentet viser sig at ramme i Bull eye og det ville jo være rigtigt godt.
          Last edited by Striwetforlivet!; 01-02-2023, 13:48.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

            Hvorfor fanden går man ikke efter en 6'er? Til sommer har vi kun én.
            Hvem er den ene vi kun har til sommer?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Hvorfor, hvor har Gigo spillet som imponerer dig ? (brændte han ligaen af, da han var tilbage i Sverige ?)

              Mustafic kommer fra en topklub og spillet europæisk, så jeg synes bestemt ikke han skal nedgraderes. Hvis Gigo er/var så god, hvorfor kom han så til OB ? Sådan kan vi jo blive ved med i det uendelige...

              Synes vi skal give de nye en fair chance og glemme fortiden for en stund og fokusere på de næste fem (betydende) kampe (vi kan jo ikke konstant hente direkte forstærkninger som Anders Jochumsen, Yao Dieudonne, Christian Bolaños eller Maksym Koval
              Bolanos er fra min tid som fan og han var en stor forstærkning, men blev jo syltet af den fremragende Lars Olsen :D.
              Husk på at han efterfølgende var god i Norge og derefter en profil i FCK ... OB fejlede der.
              Last edited by Entusiastens; 01-02-2023, 16:23.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Hvorfor, hvor har Gigo spillet som imponerer dig ? (brændte han ligaen af, da han var tilbage i Sverige ?)

                Mustafic kommer fra en topklub og spillet europæisk, så jeg synes bestemt ikke han skal nedgraderes. Hvis Gigo er/var så god, hvorfor kom han så til OB ? Sådan kan vi jo blive ved med i det uendelige...

                Synes vi skal give de nye en fair chance og glemme fortiden for en stund og fokusere på de næste fem (betydende) kampe (vi kan jo ikke konstant hente direkte forstærkninger som Anders Jochumsen, Yao Dieudonne, Christian Bolaños eller Maksym Koval
                Det synes jeg er en god pointe. Hvis man ser Gigo som OBs efterårsfrelser, så har jeg godt nok også svært ved at se det. Han er en god spiller, ingen tvivl, men jeg hr svært ved at se, at vi pludselig fik en super stærk midtbane i OB. Forandringen skete for mig at se mere i, at vores defensiv og vores omstillingsspil pludselig begyndte at fungere. Og så var vi effektive på vores relativt få målchancer. Var Gigo vigig som link-up spiller i omstillinger? Jep, den vil jeg gerne give. Han var en brik i en positiv udvikling, men ser egentlig Jebali som et større tab. Mand, hvor blev han en stabil opspilsstation, chanceskaber og udnytter. Der skal flere andre spillere steppe op offensivt, det kan næppe gøres af én.

                Comment


                  Jeg er spændt på Alen. I følge Bjørn var hans spidskompetence fremadrettede direkte afleveringer. Med den fart vi har i offensiven kunne det være rigtig spændende at få udnyttet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Hvem er den ene vi kun har til sommer?
                    Tog han glemmer Manneh. Vi har 2. Tverskov og Aron er væk og vi skal ud og hente 2 nye. Så kan Ejdum måske også få kontrakt

                    Comment


                      Arghhh jeg bliver nød til at insistere på at Gigovic var en markant forstærkning af OBs midtbane.

                      Både fordi han kunne så meget frem i banen blandt andet i link-up spillet, som nævnt, men også i det etablerede angrebsspil hvor han blandt andet tager en scoring mod Silkeborg efter at være kommet med i feltet og også er ved at lukke kampen ved at gøre det samme: https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...54/video.shtml

                      Derudover er han stærk i sit duelspil.

                      Den er jo lidt svær at bedømme den halvsæson vi lige har spillet fordi vi starter med at spille 7 dårlige kampe og vi så kommer fint tilbage og får os spillet op på en 5 plads.

                      Og en markant grund til det er, at vi erstatter Okosun med Gigovic, der er altså en markant forskel på de to og det gør også noget ved vores defensiv at vi har en spiller som Gigovic liggende så centralt. Selvom der helt klart også er andre ting man kan pege på som også har forstærket vores defensiv.

                      Jeg kommer ikke til at forvente at Alen er ligeså god som Gigovic, mindre kan også gøre det.

                      Jebali er jeg enig i, er super vigtig, men det handler også om at hele vores offensiv ofte har været centreret omkring Jebali.

                      ​​​​​

                      Comment


                        https://www.bt.dk/superligaen/fck-og...ransfervinduet
                        Dumper stort ifølge BT.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          det jo så deres måde at vurdere tingene på

                          jeg er ikke ovenud imponeret over vores vindue.

                          MEN - hvordan er det lige disse "eksperter" vurdere sådan et transfer vindue? AAB har på papiret gjort det godt - hente kendte navne (dyrt) hjem - i et forsøg på at overleve. Fint nok. Hvad så når vi når til sommer og AAB rykker ned i første division så hænger de på flere dyre kontrakter og hvordan var det lige deres økonomi var i forvejen? Hvordan bliver vurderingen så?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                            Jeg tillægger ikke KEP nogen som helst ekspertise når spørgsmål som her drejer sig om OB - han har ganske enkelt været en bitter mand siden han blev sat af holdet som anfører. Hans meninger og holdninger til hvad OB end foretager sig har i mine øjne altid en negativ vinkling.
                            Vi ligger stadig nr 5 og der er kun få kampe til slutspillet afgøres , tro på det. Vores defensive struktur er i høj grad stadig tilstede, ja vi har misset et pr træningskampe, men de giver stadig ikke point. Vi skal holde vores faste defensiv intakt, og så skal vi starte med at slå Randers i første runde efter pausen, foran et godt fyldt Odense Stadion er det absolut muligt.
                            Brøndby kaldes vindere i transfervinduet , de har mistet Maxsø som har været deres rygrad i mange år , det kommer til at koste fra starten, Silkeborg har solgt Helenius og har intet hentet , mon ikke de også slår sig på et svært slutprogram. Jeg kan oprigtigt ikke se at OB er sværere stillet end disse to.
                            KEP taler meget bedre end han tænker (det er derfor han fik jobbet) men jeg mener alligevel han har ret i at vores vindue er i minus. Top-6 er HELT UDELUKKET.

                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              det jo så deres måde at vurdere tingene på

                              jeg er ikke ovenud imponeret over vores vindue.

                              MEN - hvordan er det lige disse "eksperter" vurdere sådan et transfer vindue? AAB har på papiret gjort det godt - hente kendte navne (dyrt) hjem - i et forsøg på at overleve. Fint nok. Hvad så når vi når til sommer og AAB rykker ned i første division så hænger de på flere dyre kontrakter og hvordan var det lige deres økonomi var i forvejen? Hvordan bliver vurderingen så?
                              Danske eksperter har altid en forkærlighed for kendte navne, der før har præsteret i Superligaen. Personligt er jeg ikke voldsomt imponeret over AaBs vindue.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                                KEP taler meget bedre end han tænker (det er derfor han fik jobbet) men jeg mener alligevel han har ret i at vores vindue er i minus. Top-6 er HELT UDELUKKET.
                                Selvfølgelig er det ikke helt udelukket (i vasaler endda!) at ende i top6, når vi ligger nummer 5 med få runder igen.

                                Comment

                                Working...
                                X