Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvem skal være ny anfører?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg synes vores hold som i de sidstepar sæsoner mangler deciderede ledertyper. Høegh er for meget ind og ud af holdet, og for ung i min bog. Toppel, tjoeh, men jeg er ikke meget for at have målmænd som anførere. Spelmann virker lidt "hane-uden-hoved"-agtig til tider, mangler spilintelligens, og har i øvrigt gjort det klart at han er på vej væk, hvis det står til ham. Falk og K. Larsen og til dels Kadrii er lidt samme snak som Høegh, jeg synes de er for unge. Kadrii måske, men han virker ikke som "a leader of men", selvom han oftest går forrest i kampene. Der skal lidt flere år i passet, og lidt mere erfaring under vesten, før han kunne komme i betragtning. Og på det tidspunkt tror jeg ikke han spiller her.


    Jeg tror faktisk mit valg ville være Schoop, hvis det ellers er meningen han skal spille fast. Han har alderen, overblikket og intelligensen. Men om han så er tiltænkt en nøglerolle er en anden snak. Ellers er Ari mit andetvalg. Lasse Nielsen er også en ledertype, men jeg ville aldrig give bindet til en nyankommen spiller. Han skal finde sin plads i hirakiet først. Men på sigt er han da en mulighed.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Jeg synes vores hold som i de sidstepar sæsoner mangler deciderede ledertyper. Høegh er for meget ind og ud af holdet, og for ung i min bog. Toppel, tjoeh, men jeg er ikke meget for at have målmænd som anførere. Spelmann virker lidt "hane-uden-hoved"-agtig til tider, mangler spilintelligens, og har i øvrigt gjort det klart at han er på vej væk, hvis det står til ham. Falk og K. Larsen og til dels Kadrii er lidt samme snak som Høegh, jeg synes de er for unge. Kadrii måske, men han virker ikke som "a leader of men", selvom han oftest går forrest i kampene. Der skal lidt flere år i passet, og lidt mere erfaring under vesten, før han kunne komme i betragtning. Og på det tidspunkt tror jeg ikke han spiller her.


      Jeg tror faktisk mit valg ville være Schoop, hvis det ellers er meningen han skal spille fast. Han har alderen, overblikket og intelligensen. Men om han så er tiltænkt en nøglerolle er en anden snak. Ellers er Ari mit andetvalg. Lasse Nielsen er også en ledertype, men jeg ville aldrig give bindet til en nyankommen spiller. Han skal finde sin plads i hirakiet først. Men på sigt er han da en mulighed.
      tanken strejfede også mig, men jeg sorterede Schoop fra fordi han tilsyneladende er lidt skrøbelig, og jeg vil til enhver tid foretrække en anfører der er på banen så meget som muligt, og det vi søger er ikke en anfører i en overgangsperiode, indtil en anden er klar til jobbet eller skal sælges, også her gælder det om at have kontinuitet for truppens skyd. Spelmann er stadig mit bedste bud.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        tanken strejfede også mig, men jeg sorterede Schoop fra fordi han tilsyneladende er lidt skrøbelig, og jeg vil til enhver tid foretrække en anfører der er på banen så meget som muligt, og det vi søger er ikke en anfører i en overgangsperiode, indtil en anden er klar til jobbet eller skal sælges, også her gælder det om at have kontinuitet for truppens skyd. Spelmann er stadig mit bedste bud.
        I min bog er det klart diskvalificerende, at han i dén grad har været ude offentligt og sige at han vil væk fra klubben. Han virker ikke som en mand der har lyst til at være her. Det er ikke en anfører værdigt, uagtet at man så ikke kan sætte en finger på hans indsats på banen.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #19
          Spelmann vil gerne væk? Det må jeg have misset... link?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
            Spelmann vil gerne væk? Det må jeg have misset... link?
            http://www.bold.dk/nyt/Spelmann-Naes...endnu-svaerere
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Jeg mener at Skulason burde være oplagt. Han var også anfører da han spillede for Gif Sundsvall i Sverige.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                I min bog er det klart diskvalificerende, at han i dén grad har været ude offentligt og sige at han vil væk fra klubben. Han virker ikke som en mand der har lyst til at være her. Det er ikke en anfører værdigt, uagtet at man så ikke kan sætte en finger på hans indsats på banen.
                jeg vil da heller ikke påstå at jeg synes det er uproblematisk at han luftede sin frustration, men jeg har svært ved at se der andre har lige så meget ledergen og fightervilje som Spelmann har, selv Schoop har forbedret sin fight efter Spelmann er landet i Ådalen havde JC dog bare været fit havde valget været let.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #23
                  Som jeg læser det, siger han da blot, at han stadig har en drøm om udlandet, og at OB skal gøre det bedre i næste sæson.....?

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                    Jeg mener at Skulason burde være oplagt. Han var også anfører da han spillede for Gif Sundsvall i Sverige.
                    Enig. Skulason har alle de kvaliteter en anfører i mine øjne skal have (rutineret uden at være "over the hill", går forrest mht fight i samtlige 90 minutter, er landsholdsspiller). Han var faktisk også vores anfører i sæsonens sidste kamp mod FCK. Om han spiller back, venstre kant eller central midtbane så mener jeg han har så meget klasse at han bør være en af de første på holdkortet hver gang.

                    Comment


                      #25
                      Jeg aner ikke noget om hvordan en anfører er, når lamperne er slukkede. Men det jeg vil se på banen, er en indpisker, en der hiver stædigt hiver op, når holdet er presset og skal jagte et resultat. I dansk sammenhæng står Linderoth stadig som en af de bedste skippere der har været i superligaen.

                      Mine kandidater er:
                      Spelmann - Alene pga. energi og ingen frygt for at svinge pisken.
                      Lasse Nielsen - Nogle gange kan det give frisk ilt til et team, at få en leder udefra.
                      Kadrii - Køber helt klart Kaspernon's forslag om forlængelse+bind.

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Jeg aner ikke noget om hvordan en anfører er, når lamperne er slukkede. Men det jeg vil se på banen, er en indpisker, en der hiver stædigt hiver op, når holdet er presset og skal jagte et resultat. I dansk sammenhæng står Linderoth stadig som en af de bedste skippere der har været i superligaen.

                        Mine kandidater er:
                        Spelmann - Alene pga. energi og ingen frygt for at svinge pisken.
                        Lasse Nielsen - Nogle gange kan det give frisk ilt til et team, at få en leder udefra.
                        Kadrii - Køber helt klart Kaspernon's forslag om forlængelse+bind.

                        MvT
                        Jeg undrer mig meget over, at Kadrii bliver nævnt af så mange. Jo han er da en rigtig god spiller og helt overordnet kan man altid regne med energi og fight fra ham.

                        Men du skriver selv, at du mener en anfører skal være en indpisker, en der hiver de andre op når det er sværest - og det er lidt der kæden hopper af for mig. Det kan jeg bare overhovedet ikke se i Kadrii. På mig virker han ikke som en ledertype på den måde. Han kæmper ofte forbilledligt, men han passer også hovedsagligt egen butik. Han er ikke en spiller der på den måde tager ansvaret for hele holdet.

                        Kadrii er jo lidt en terrier, og det er med til at gøre ham så god. Det mener jeg også er det han skal spille på. Han skal "bare" give den gas oppe foran. Vil foretrække en anfører, der er i bedre position til at påvirke tempoet i vores spil.
                        Last edited by Agbre; 20-06-2014, 09:28.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                          Jeg undrer mig meget over, at Kadrii bliver nævnt af så mange. Jo han er da en rigtig god spiller og helt overordnet kan man altid regne med energi og fight fra ham.

                          Men du skriver selv, at du mener en anfører skal være en indpisker, en der hiver de andre op når det er sværest - og det er lidt der kæden hopper af for mig. Det kan jeg bare overhovedet ikke se i Kadrii. På mig virker han ikke som en ledertype på den måde. Han kæmper ofte forbilledligt, men han passer også hovedsagligt egen butik. Han er ikke en spiller der på den måde tager ansvaret for hele holdet.

                          Kadrii er jo lidt en terrier, og det er med til at gøre ham så god. Det mener jeg også er det han skal spille på. Han skal "bare" give den gas oppe foran. Vil foretrække en anfører, der er i bedre position til at påvirke tempoet i vores spil.
                          Basalt er jeg helt enig med dig. Helst ser jeg Spelmann - men kan man lokke Kadrii til at forlænge, så ofre jeg gerne på alteret. Personligt har jeg det bedst med anførere, der spiller midt-midt eller forsvar-midt.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #28
                            Intet af det nuværende fungerer.. Og at nævne Schoop som kaptajn er i mine øjne patetisk. Manden kan jo ikke vinde en tackling over en miniputspiller :/ Vi har ikke haft en leder siden DD, og især AMC har vel udvandet hele anførerkonceptet med sine lavniveau indsatser og sin slåen ud med armene...! Skulason har Troels vel snart fået knækket selvtilliden på - så lad os bare smide bindet efter ham der Nielsen fra sjælland.
                            Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg synes vores hold som i de sidstepar sæsoner mangler deciderede ledertyper. Høegh er for meget ind og ud af holdet, og for ung i min bog. Toppel, tjoeh, men jeg er ikke meget for at have målmænd som anførere. Spelmann virker lidt "hane-uden-hoved"-agtig til tider, mangler spilintelligens, og har i øvrigt gjort det klart at han er på vej væk, hvis det står til ham. Falk og K. Larsen og til dels Kadrii er lidt samme snak som Høegh, jeg synes de er for unge. Kadrii måske, men han virker ikke som "a leader of men", selvom han oftest går forrest i kampene. Der skal lidt flere år i passet, og lidt mere erfaring under vesten, før han kunne komme i betragtning. Og på det tidspunkt tror jeg ikke han spiller her.


                              Jeg tror faktisk mit valg ville være Schoop, hvis det ellers er meningen han skal spille fast. Han har alderen, overblikket og intelligensen. Men om han så er tiltænkt en nøglerolle er en anden snak. Ellers er Ari mit andetvalg. Lasse Nielsen er også en ledertype, men jeg ville aldrig give bindet til en nyankommen spiller. Han skal finde sin plads i hirakiet først. Men på sigt er han da en mulighed.
                              Jeg er ret enig med dig.

                              Egentlig tror jeg lidt, at Lasse Nielsen er købt ind med henblik på at skulle være anfører på længere sigt, men det ville være satset og noget kontroversielt at udnævne ham allerede nu. Den lidt kedelige løsning ville så være at gøre Toppel til anfører indtil Lasse Nielsen evt. har opnået en status i truppen, hvor det ville være mere accepteret at pege på ham (jeg er dog enig i, at det ikke er ideelt med en målmand som anfører).

                              Forslaget med Schoop synes jeg er spændende selvom jeg er meget i tvivl om hvor godt det ville fungere i praksis. Ideelt kan jeg rigtig godt lide, at anføreren spiller en central rolle i opspillet. Derfra kan han nemmere få indflydelse hele vejen rundt på holdet. Hvis han fornemmer, at der lige er brug for at få ro på kan han tage tempoet ud af kampen ved at spille nogle sikre afleveringer tilbage i banen. Hvis han omvendt føler, at der skal mere fart og energi på har han også bedst mulighed for at påvirke det derfra.

                              Det mener jeg grundlæggende Schoop har spilintelligensen til.

                              Jeg synes det er ideelt hvis ens anfører er i den position. Helt grundlæggende kræves der dog også, at en hvis evne til at kunne sætte sig igennem både overfor modstandere - i nærkampe - og medspillere. Der kræves noget indpiskeri og generel evne til at hive andre med op når det gælder (vil dog i samme åndedrag understrege, at jeg synes der i alt for høj grad tegnes et billede af, at en anfører bare skal tackle hårdest og råbe højest).

                              Lige der virker Schoop nok trods alt for "anonym" til, at jeg ville være tryg ved det. Men omvendt er det svært at sige hvad der vil ske med spillere når de får det armbind på. Kan sagtens være han vil kunne hive sig op på de områder. Det gælder i øvrigt også for Kadrii - forskellen er bare, at jeg mener Schoop udelukkende ville blive bedre af det, mens Kadrii måske nærmere ville miste noget af det der gør ham god.

                              Comment


                                #30
                                Kadrii har den rigtige indstilling - Hans gå på mod smitter - Han ofrer sig for holdet - Han er en profil - Han afgør kampe - Han står ikke og peger på alle andre når det går galt - Han pakker ikke tingene ind - Han er meget vellidt og respekteret i truppen - Han har godt med erfaring allerede... Vel efterhånden også den af de nuværende der har været her længst tid...

                                Hvis anføreren skal være som han altid har været det, er Kadrii måske ikke den mest oplagte, men det er ikke Utaka, DD, og AJ som skal "tøjles" længere, nu er der masser af unge folk, som meget tænkeligt allerede ser op til Kadrii...
                                Last edited by Kaspernon; 20-06-2014, 10:05.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X