Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er vi fans bare nogle uvidende mandagstrænere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Det er vel en fin opsummering. Kan man egentligt kalde sig selv "ekspert", når man gang på gang tager fejl af et holds styrke? Så er man vel, som minimum, på omgangshøjde med mange andre af os "mandagstrænere", der i årevis har sagt, at der ikke har eksisteret skyggen af et fundament til topfodbold i Odense; men mere en afvikling af kultur og sammenhængskraft.

    Og nu lyder de fleste af dem, pludselig, som os fra "skraldespanden"... Jo jo. Den bemærkning har jeg aldrig glemt. Det har snarere handlet om realisme, i modsætning til visse personers opfattelse af virkeligheden.

    Niels Thorborgs OB er et sjælløst monster - LAAANGT væk fra Richard Møller Nielsens OB. Langt væk fra Kim Brinks OB. Langt væk fra alt, hvad der gjorde OB speciel. I stedet for syngende tacklinger og maskiner, der kan køre på i +90 minutter, har vi nu spillere, der hellere slår ud med armene end at spille til dommereren fløjter. Spillere, der får krampe efter 75 minutter. Forsvarsspillere der er så forhippede på at bevise at de skal starte, at de laver klodsede straffespark efter 87 minutter - og dermed beviser, at de ikke skal spille.

    Det er skruen uden ende. Når man mikser humørspillere med middelmådige spillere på centrale pladser, så får man det rod, vi ser nu. Hvor savnet af centrale spillere forvandler os til det dårligste hold i ligaen. Det synes jeg er så klart som noget overhovedet kan være; og har været det længe. Hvis der er nogen, der har et bedre bud, så er det jo fint nok; men der har jo også været nogen, der har ment, at vi ikke har manglet så meget. Som mente at Okosuns indsats i et taberslutspil og en pokalfinale var nok til at overbevise dem om hans kvaliteter. Som mente at der ikke var så mange spillere på de andre hold, som man hellere ville have til vores hold. Jeg ville bytte stort set alle. Fordi der er ikke ret mange spillere på vores hold, der er blandt de bedste i ligaen.

    Ja i min optik er de blandt de dårligst præsterende i ligaen, overall. Okosun er IKKE én af ligaens bedste midtbanespillere. Kasper Larsen, Skjelvik, Mickelson, Joel King er heller ikke blandt ligaens bedste forsvarsspillere. Bernat heller ikke én af ligaens bedste målmænd. Tverskov er vel næppe heller mere blandt de bedste; ligesom Frøkjær, Sander og Sabbi heller ikke er stabile/gode nok til at blive profiler i ligaen, også selv om de har mange gode værktøjer. Max Fenger er heller ikke blandt ligaens bedste angribere. Hver og én, på nær Jebali, Ivancevic, Breum, Thrandarsson og til dels Tverskov og Bjørn Paulsen ville jeg hellere end gerne bytte for enhver anden spiller i ligaen. I hvert fald hos dem vi, angiveligt, skulle kunne konkurrere med.

    Vi har æbler og bananer, når vi prøver på at lave en jordbærtærte. Vi har en sæbekassebil, når vi vil prøve at vinde et Formel 1 løb. Og endnu mere når vores bedste spillere enten er skadede, ude af form, er faldet i niveau eller bliver brugt på en helt forkert plads. Så er det middelmådigheden, der skal vinde kampe for os. Den holder jo ikke. Det kan godt være, at vi kan blive bedre end det vi viser lige nu, og så redder os i ligaen; men middelmådigheden vil stadig være der. Både i startformationen og i bredden. Det betyder at vi har et hold, der nok kan spillere enkelte gode kampe/halvlege, men som overall ikke er gode nok til at vinde mere end 4 kampe i 26 grundspilskampe, som er det, der gør sig ud for den officielle målsætning.

    Alt det har jeg, og andre, selvfølgelig sagt før; men som noget nyt; så tror jeg nu at selv BW har indset dette. På den måde han snakker og agerer. Ikke som en nikkedukke for det cirkus der bragte os TC, Poul Skovl, Kulturbulldozeren og en General, der var ude, hvor han ikke kunne bunde; og det kan jeg godt li. Som en slags glidende tackling på et årtis kommunikation, der mest af alt har været ansvarsforflygtigelse og intet andet.

    Så er vi i det hele taget "mandagstrænere"? Sammenlignet med dem, der nu i over et årti har taget beslutningerne i vores klub. Har vi ikke bedre analyser/vurderinger af vores egne spillere, end dem?

    Der skal ryddes op. I første omgang skal vi kompensere for middelmådigheden ved at hente andre typer spillere ind. Herunder spillere fra 1. Division eller Norge og Sverige. Ikke flere humørspillere. Ikke flere frøkenspillere. Man kan givetvis ikke være imponeret over evnerne hos Ivancevic, Paulsen og Thrandarsson, men hver og én indeholder et kriger-gen, som vi skal fremelske i denne her klub. Så mere Ivan - mindre Frøkjær.

    Om det så koster os en nedrykning nu; so be it. Ikke at jeg håber det; overhovedet ikke, men alt er bedre end det, vi ser lige nu, som er en fortsættelse af den død i slowmotion, som jeg tidligere har argumenteret - og fået hug for.

    Det må være muligt at finde flere spiller-typer, for hvem fight er vigtigere end at kunne lave opspil. Det tror jeg vil skabe et bedre hold, end det vi har nu. Men hvis det kan lykkes BW at overbevise regulære klassespillere om at vi er værd at tage til, så tager jeg også det med. Om man så henter dem i den franske 4. division, så skal de kunne fighte.

    Bare jeg kan slippe for den utryghed som Kasper Larsen og Skjelvik giver mig, når de er på banen. Bare jeg kan slippe for Frøkjærs atittuder eller Sabbi's hovedkulds driblecirkus. Jeg gider det ikke længere. Jeg orker det ikke længere. Så vil jeg prøve næsten alt. Smid Aske Adelgaard ind. Ind med Grubbe! Behold Østrøm i startformationen. Hvad som helst.

    Jeg ORKER ikke mere af det samme.

    MvH ChrisOB
    Jeg vil hellere være en del af “skraldespanden“ med tilhørende kritisk sans, forudindtaget skeptisk holdning, oneliners, og manglende tillid til klubbens ledelse. End jeg vil være en del af et hold selvudnævnt eksperter, med hang til at agere nougat-næse for at få lov til at lave podcast omhandlende OB, hvor der går flere år før der bundfælder sig en smule realitetssans.

    Der var på tidspunktet hvor vi blev udnævnt til at være skraldespanden, antydning af splittelse mellem de negative og de positive , hvor vi også fik skudt i skoene at vi var medskyldige i nedturen. De nye stjerner der blev købt kunne ikke blomstre grundet vores negativitet
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Jeg vil hellere være en del af “skraldespanden“ med tilhørende kritisk sans, forudindtaget skeptisk holdning, oneliners, og manglende tillid til klubbens ledelse. End jeg vil være en del af et hold selvudnævnt eksperter, med hang til at agere nougat-næse for at få lov til at lave podcast omhandlende OB, hvor der går flere år før der bundfælder sig en smule realitetssans.

      Der var på tidspunktet hvor vi blev udnævnt til at være skraldespanden, antydning af splittelse mellem de negative og de positive , hvor vi også fik skudt i skoene at vi var medskyldige i nedturen. De nye stjerner der blev købt kunne ikke blomstre grundet vores negativitet
      Ja bemærkningen om "skraldespanden" blev i hvert fald ikke imodsagt... Så velkommen i "skraldespanden" alle sammen! Det var på tide. Sikke en åbenbaring det er at erkende, at det som altid er spillerne, der vinder og taber kampene! Vi kan synge uafbrudt i 90 minutter på stadion, og Kasper Larsen vil stadig lave dårlige forsvarsaktioner; Frøkjær vil altid vælge hælafleveringen, før det simple og Skjelvik vil i perioder ligne én, der har sat penge på, at vi taber. Sang gør ikke middelmådige spillere bedre. Støtte gør ikke middelmådige spillere bedre. Et middelmådigt hold bliver bedre, når de middelmådige spillere er blevet erstattet af nogen, der er bedre.

      Længere er den ikke. Og jo mere de middelmådige spillere får lov til at ødelægge kampene, jo sværere bliver det for vores sportslige sektor at tiltrække de gode spillere.

      Det er ikke for at pisse på folks sukkermad. Mit liv som OB-fan er blevet markant bedre af, at jeg på forhånd vil se svesken på desken, før jeg ændrer mening om mit holds formåen. Mit humør er f.eks ikke blevet smadret af igår. For jeg forventede sådan noget kunne ske. Jo færre forventninger, jo bedre, når det gælder OSE's Odense Boldklub. Også selv om det faktisk er tragisk at have det sådan. Desto større bliver glæden tilgengæld, når/hvis det rent faktisk lykkes genierne at sammensætte et ordentligt hold. Der er nemlig absolut ingen modsætning imellem at være negativ og så føle glæde over, når noget lykkes. Eller modsætning imellem at være negativ og så dukke op til hver en kamp, man kan komme til. Eller se træninger. Eller træningskampe. Eller læse stolpe op og stolpe ned omkring OB. Fordi negativitet er udtryk for PASSION. Og jeg er passioneret. Har altid været det, og vil altid være det.

      Jeg er, heldigvis, ikke ansat til at bringe OB fremad; og mine indlæg gør hverken fra eller til i det store billede. Jeg er stolt medlem af "Skraldespanden" og bortset fra visse perioder under Lars Olsen fortryder jeg absolut intet. For jeg ved, at jeg ikke er et dårligt menneske eller fan. Jeg har bare en anden approach til passion. Og indtil mine meninger omkring holdet og klubben er blevet modbevist af faktisk virkelighed, så er det faktisk mig (og andre) der har mere fingeren på pulsen end så mange andre. Ingen nævnt, ingen glemt.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #18
        Forummet har kun ramt OBs slutplacering forkert én gang de sidste 10 år. Da det blev en 5 plads. Alle de kloge har ramt forkert de 9 andre gange.
        "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Ja bemærkningen om "skraldespanden" blev i hvert fald ikke imodsagt... Så velkommen i "skraldespanden" alle sammen! Det var på tide. Sikke en åbenbaring det er at erkende, at det som altid er spillerne, der vinder og taber kampene! Vi kan synge uafbrudt i 90 minutter på stadion, og Kasper Larsen vil stadig lave dårlige forsvarsaktioner; Frøkjær vil altid vælge hælafleveringen, før det simple og Skjelvik vil i perioder ligne én, der har sat penge på, at vi taber. Sang gør ikke middelmådige spillere bedre. Støtte gør ikke middelmådige spillere bedre. Et middelmådigt hold bliver bedre, når de middelmådige spillere er blevet erstattet af nogen, der er bedre.

          Længere er den ikke. Og jo mere de middelmådige spillere får lov til at ødelægge kampene, jo sværere bliver det for vores sportslige sektor at tiltrække de gode spillere.

          Det er ikke for at pisse på folks sukkermad. Mit liv som OB-fan er blevet markant bedre af, at jeg på forhånd vil se svesken på desken, før jeg ændrer mening om mit holds formåen. Mit humør er f.eks ikke blevet smadret af igår. For jeg forventede sådan noget kunne ske. Jo færre forventninger, jo bedre, når det gælder OSE's Odense Boldklub. Også selv om det faktisk er tragisk at have det sådan. Desto større bliver glæden tilgengæld, når/hvis det rent faktisk lykkes genierne at sammensætte et ordentligt hold. Der er nemlig absolut ingen modsætning imellem at være negativ og så føle glæde over, når noget lykkes. Eller modsætning imellem at være negativ og så dukke op til hver en kamp, man kan komme til. Eller se træninger. Eller træningskampe. Eller læse stolpe op og stolpe ned omkring OB. Fordi negativitet er udtryk for PASSION. Og jeg er passioneret. Har altid været det, og vil altid være det.

          Jeg er, heldigvis, ikke ansat til at bringe OB fremad; og mine indlæg gør hverken fra eller til i det store billede. Jeg er stolt medlem af "Skraldespanden" og bortset fra visse perioder under Lars Olsen fortryder jeg absolut intet. For jeg ved, at jeg ikke er et dårligt menneske eller fan. Jeg har bare en anden approach til passion. Og indtil mine meninger omkring holdet og klubben er blevet modbevist af faktisk virkelighed, så er det faktisk mig (og andre) der har mere fingeren på pulsen end så mange andre. Ingen nævnt, ingen glemt.

          MvH ChrisOB
          Vi er aldeles 100% enige
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Jeg hører fra en kammerat der var i Skybox igår at Frø(som var forbi og svare på spørgsmål) havde været lidt åbenmundet og kritiseret Alms spillestil og taktik i store vendinger. Præcis som jeg hørte det fra Kadrii i foråret.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jeg hører fra en kammerat der var i Skybox igår at Frø(som var forbi og svare på spørgsmål) havde været lidt åbenmundet og kritiseret Alms spillestil og taktik i store vendinger. Præcis som jeg hørte det fra Kadrii i foråret.
              Lige hvad projektet har brug for

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg hører fra en kammerat der var i Skybox igår at Frø(som var forbi og svare på spørgsmål) havde været lidt åbenmundet og kritiseret Alms spillestil og taktik i store vendinger. Præcis som jeg hørte det fra Kadrii i foråret.
                Frøkjær har vist meninger efter hvilken vej vinden blæser.... https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-maal...ny-cheftraener

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg hører fra en kammerat der var i Skybox igår at Frø(som var forbi og svare på spørgsmål) havde været lidt åbenmundet og kritiseret Alms spillestil og taktik i store vendinger. Præcis som jeg hørte det fra Kadrii i foråret.
                  Han har sikker ret men synes det skal klares internt hvor han meget gerne må udtale sig kritisk, især for en spiller som opfylder alt for sjældent de store forventninger og som fik lang snor fra træneren.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Jeg hører fra en kammerat der var i Skybox igår at Frø(som var forbi og svare på spørgsmål) havde været lidt åbenmundet og kritiseret Alms spillestil og taktik i store vendinger. Præcis som jeg hørte det fra Kadrii i foråret.
                    Selvom jeg er enig med ham, saa syntes jeg han skulle fokusere paa at kaempe for holdet, lave retur loeb, ikke slaa op i banen og maaske ramme maalet eller en medspiller mere ofte paa hans forsoeg, istedet for at staa og whine over Alm til fans (og sponsorer?). Dybt uprofessionelt.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af MiXiM Se indlæg

                      Selvom jeg er enig med ham, saa syntes jeg han skulle fokusere paa at kaempe for holdet, lave retur loeb, ikke slaa op i banen og maaske ramme maalet eller en medspiller mere ofte paa hans forsoeg, istedet for at staa og whine over Alm til fans (og sponsorer?). Dybt uprofessionelt.
                      Ja… Men han snakker først og tænker bagefter.. Sådan er det med ham

                      Comment


                        #26
                        Ham her på twitter siger det sgu meget godt

                        https://twitter.com/jesperborup/stat...D&refsrc=email

                        Udsagnet om at man ikke kan køre Formel 1, hvis man ikke har bilen til det, er godt nok møntet på skadesituationen. Men det sætter også fingeren på OBs generelle problem: At man har en dyr spillestil med et billigt hold. Det går selvfølgelig ikke. #obdk

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ham her på twitter siger det sgu meget godt

                          https://twitter.com/jesperborup/stat...D&refsrc=email

                          Udsagnet om at man ikke kan køre Formel 1, hvis man ikke har bilen til det, er godt nok møntet på skadesituationen. Men det sætter også fingeren på OBs generelle problem: At man har en dyr spillestil med et billigt hold. Det går selvfølgelig ikke. #obdk
                          100 procent spot on.

                          Comment


                            #28
                            Dyr spillestil og dyre udmeldinger om sæsonmål. Ingen af delene er realistiske med nuværende trup.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ham her på twitter siger det sgu meget godt

                              https://twitter.com/jesperborup/stat...D&refsrc=email

                              Udsagnet om at man ikke kan køre Formel 1, hvis man ikke har bilen til det, er godt nok møntet på skadesituationen. Men det sætter også fingeren på OBs generelle problem: At man har en dyr spillestil med et billigt hold. Det går selvfølgelig ikke. #obdk
                              Egentligt kan denne tolkes på (mindst) tre måder:

                              1. Der er skader, som gør at bilen i øjeblikket ikke er en Formel 1 bil
                              2. Det er en kritik af AA, som for sent har indset, at han ikke har en Formel 1 bil i øjeblikket
                              3. Det er en kritik af hele setup´et i OB- truppen er ikke en Formel 1 bil - så kan man ikke præstere på det niveau, som man gerne vil.

                              Ærgerligt at journalisten ikke hører efter, hvad BW siger og spørger nærmere ind - men det kan man jo nok ikke forvente af den danske sportspresse...

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
                                Forummet har kun ramt OBs slutplacering forkert én gang de sidste 10 år. Da det blev en 5 plads. Alle de kloge har ramt forkert de 9 andre gange.
                                Og dog... Der har også ofte været meldt sikre nedrykninger ud herinde over de sidste 10 år.

                                Comment

                                Working...
                                X