Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er vi fans bare nogle uvidende mandagstrænere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Thorborg er en kold skid, men han er ikke masochist med sine penge.

    Hvis man mister penge ét sted, så kan det være at det giver overskud et andet, hvor det er mere belejligt. Jeg ved ikke om I læste det jeg skrev om "Pølsevognsfinten"? Det var et eksempel på, hvordan penge kan køres rundt.

    Firma 1, som er hjemmehørende på Bahamas med Thorborg som ejer, lejer en pølsevogn af firma 0 for 500 kr - OSE Lejer derefter pølsevognen af firma 1 for 5000 kr. OSE får sandsynligvis ikke overskud, da man har betalt for meget for pølsevognen, og hvis man har underskud, så kan det trækkes fra i Skat. Man betaler stort set ikke Skat på Bahamas, så Pølsevognsfinten har gjort, at man har fået 5000 kr fra OSE over i Bahamas-firmaet. Samtidig så tjener man penge på underskuddet, da man får penge tilbage i Skat. Jo flere firmaer man har der handler med "pølsevogne", jo større er muligheden for at køre penge rundt, så de ender hvor man helst vil have det.
    Tror du kan være ret sikker på at NT ikke gør dette, og det 700 millioner han havde i plus i år dem har han med 100 % sikkerhed betalt skat af, bare rolig.

    Og tænker det er farligt at antyde at han gør det, hvis du ikke har beviser for det.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Og dog... Der har også ofte været meldt sikre nedrykninger ud herinde over de sidste 10 år.
      Enig. Og ret beset, så er det jo også lidt skørt at jeg allerede nu (og flere andre) regner med, at OB rykker ned. Det er klart, at OB rykker ned, hvis de bliver ved med at spille på denne måde og har et point gennemsnit på 0,25. Men der kan ske meget endnu:
      1. Hvad sker der, når Jebali og Ivancevic + andre er retur? Hæver vi så snittet til lidt over 1 point? Umiddelbart betyder det jo, at vi kan starte stærkere og at vi kan skifte stærkere (ikke godt - men dog bedre!) ind i løbet af kampen.
      2. Hvad sker der resten af transfervinduet - hvis det utrolige sker, at Thorborg åbner læderet og BW er i stand til at købe et par deciderede forstærkninger, kan det hele godt se lidt anderledes ud.
      3. Hvad sker der i vinterens transfervindue? Det kan jo ikke udelukkes, at der her også hentes forstærkninger - nok især, hvis det der stadig ser rigtig skidt ud.

      Jeg er totalt bitter over, at man så nævenyttigt bare holder fast i at truppen er til top 6. Det er jo helt til grin- Hvis den var det, ville vi jo klare os væsentligt bedre selv i denne skadessituation. Det tror jeg er medvirkende til, at jeg er ekstra påvirket til at sige, at holdet rykker ned. Men jeg må jo erkende, at der er flere muligheder for at ændre præmissen for holdets præstationer. I hvert fald i teorien.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Enig. Og ret beset, så er det jo også lidt skørt at jeg allerede nu (og flere andre) regner med, at OB rykker ned. Det er klart, at OB rykker ned, hvis de bliver ved med at spille på denne måde og har et point gennemsnit på 0,25. Men der kan ske meget endnu:
        1. Hvad sker der, når Jebali og Ivancevic + andre er retur? Hæver vi så snittet til lidt over 1 point? Umiddelbart betyder det jo, at vi kan starte stærkere og at vi kan skifte stærkere (ikke godt - men dog bedre!) ind i løbet af kampen.
        2. Hvad sker der resten af transfervinduet - hvis det utrolige sker, at Thorborg åbner læderet og BW er i stand til at købe et par deciderede forstærkninger, kan det hele godt se lidt anderledes ud.
        3. Hvad sker der i vinterens transfervindue? Det kan jo ikke udelukkes, at der her også hentes forstærkninger - nok især, hvis det der stadig ser rigtig skidt ud.

        Jeg er totalt bitter over, at man så nævenyttigt bare holder fast i at truppen er til top 6. Det er jo helt til grin- Hvis den var det, ville vi jo klare os væsentligt bedre selv i denne skadessituation. Det tror jeg er medvirkende til, at jeg er ekstra påvirket til at sige, at holdet rykker ned. Men jeg må jo erkende, at der er flere muligheder for at ændre præmissen for holdets præstationer. I hvert fald i teorien.
        Jeg sidder ganske roligt i sædet ift. nedrykning. her er sæsonen fortsat lang og jeg tror trods alt vi står stærkere ift. at forstærke os end eksempelvis Horsens og Lyngby. De to klubber har desuden mere eller mindre hele styrken klar, hvorimod vi jo kun kan styrke os med mindre man da helt taber sutten og sælger profiler i vores nuværende situation.
        Desuden er det ikke total ualmindeligt at vi har perioder, hvor vi får meget få point. Ofte sker det dog midt i en sæson, hvor det så ikke ser så fatalt ud, fordi vi har lagt nogenlunde afstand til bunden.

        Men ja, det er jo hele det her top 6-halløj vi skal snakke om konstant. Nu går journalister osv. nok også lidt mere OB på klingen, fordi det er i starten af sæsonen og transfervinduet stadig er åbent. Så kommer sandhederne pludselig frem om at vi har et smalt transferbudget. Når man melder en strategi ud om at sæsoner hvor man bliver nummer 6 er dårlige sæsoner ovenpå 10 år, hvor vi har været udenfor i samtlige på nær en sæson, så sidder man jo som fan med en forventning om at der er midler til at få os ud af suppedasen. Det er desværre illusionen at vi med en skævt sammensat trup skal blive minimum nummer 6 med det 6-7. største spillerbudget.

        Comment


          #34
          Jeg vil gerne blande mig lidt. Jeg ved ikke om Thorborg benytter skattefinter, men han bevæger sig i luftlag og brancher hvor det er ret normalt. Man bliver ikke så rig ved egen kraft uden at være kynisk. Vi kan altså ikke forvente generøsitet fra ham.
          Jeg kender ikke nok til OSE's og herunder OB's økonomi. og regnskabsssammenblandingen gør det svært at gennemskue, men alligevel tror jeg at Thorborg har betalt en del mere end han har tjent. Det tror jeg ikke han slags kan lide. Men han virker engageret i klubben . Han ses ofte på stadion, hvor han overværer den ene elendighed efter den anden. Og han må have kendskab nok til at vide, at ryger OB i 1. division kan akademi og stadionforbedringer og meget andet gå galt.
          Det er nok lykkes at overbevise Alm om at skifte system.Det og de skadede spillere på vej har BW så meget tro på at han kun synes, at holdet nu mangler en 10'er. Det er alle vi mange mandagstrænere ikke enige i er det mest nødvendige. Vi har så mange gange oplevet, at det var os, der havde mest ret, så jeg har svært ved at skrive, at det denne gang er sportsdirektøren, der har ret. Men hvis vi stadig ligger til nedrykning ved vinterpausen, er jeg sikker på, der sker store ting, som f.eks. at Thorborg virkelig åbner pungen for at redde klubben. Spillere bliver dyrere og dyrere, når OB har et så elendigt ry. Det betyder naturligvis også at der skal komme tillid til træneren, så Alm ryger, hvis placeringen ikke er klart forbedret til december. Næppe før.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Jeg sidder ganske roligt i sædet ift. nedrykning. her er sæsonen fortsat lang og jeg tror trods alt vi står stærkere ift. at forstærke os end eksempelvis Horsens og Lyngby. De to klubber har desuden mere eller mindre hele styrken klar, hvorimod vi jo kun kan styrke os med mindre man da helt taber sutten og sælger profiler i vores nuværende situation.
            Desuden er det ikke total ualmindeligt at vi har perioder, hvor vi får meget få point. Ofte sker det dog midt i en sæson, hvor det så ikke ser så fatalt ud, fordi vi har lagt nogenlunde afstand til bunden.

            Men ja, det er jo hele det her top 6-halløj vi skal snakke om konstant. Nu går journalister osv. nok også lidt mere OB på klingen, fordi det er i starten af sæsonen og transfervinduet stadig er åbent. Så kommer sandhederne pludselig frem om at vi har et smalt transferbudget. Når man melder en strategi ud om at sæsoner hvor man bliver nummer 6 er dårlige sæsoner ovenpå 10 år, hvor vi har været udenfor i samtlige på nær en sæson, så sidder man jo som fan med en forventning om at der er midler til at få os ud af suppedasen. Det er desværre illusionen at vi med en skævt sammensat trup skal blive minimum nummer 6 med det 6-7. største spillerbudget.
            Tjå der er da nok 50% chance for at vi ikke rykker ud. Der er meget mentalitet og tror på ting i sport som påvirker spillere og trænere. Nu fik vi ny målmand, og hvis KL ikke var så klodset, så havde vi fået et point mod GF og så ville historien nok være at vi er på vej.
            Men truppen er i mine øjne ikke bedre end til nedrykningsspillet og slet ikke i den formation vi spiller.
            BP er en fin kriger og det viste han mod GF. Det kan være fint i vores situation med en der giver sit blod - men de indkøbte til dato er mellemvarer, og skal troen for alvor brede sig, så skal det landes noget det løfter holdet og dermed også bænken.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
              Jeg vil gerne blande mig lidt. Jeg ved ikke om Thorborg benytter skattefinter, men han bevæger sig i luftlag og brancher hvor det er ret normalt. Man bliver ikke så rig ved egen kraft uden at være kynisk. Vi kan altså ikke forvente generøsitet fra ham.
              Jeg kender ikke nok til OSE's og herunder OB's økonomi. og regnskabsssammenblandingen gør det svært at gennemskue, men alligevel tror jeg at Thorborg har betalt en del mere end han har tjent. Det tror jeg ikke han slags kan lide. Men han virker engageret i klubben . Han ses ofte på stadion, hvor han overværer den ene elendighed efter den anden. Og han må have kendskab nok til at vide, at ryger OB i 1. division kan akademi og stadionforbedringer og meget andet gå galt.
              Det er nok lykkes at overbevise Alm om at skifte system.Det og de skadede spillere på vej har BW så meget tro på at han kun synes, at holdet nu mangler en 10'er. Det er alle vi mange mandagstrænere ikke enige i er det mest nødvendige. Vi har så mange gange oplevet, at det var os, der havde mest ret, så jeg har svært ved at skrive, at det denne gang er sportsdirektøren, der har ret. Men hvis vi stadig ligger til nedrykning ved vinterpausen, er jeg sikker på, der sker store ting, som f.eks. at Thorborg virkelig åbner pungen for at redde klubben. Spillere bliver dyrere og dyrere, når OB har et så elendigt ry. Det betyder naturligvis også at der skal komme tillid til træneren, så Alm ryger, hvis placeringen ikke er klart forbedret til december. Næppe før.
              De fleste (hvis ikke alle) større virksomheder skatteoptimerer uden, at det er ulovligt.

              At man er kynisk er ikke det samme som at lave ulovligheder.

              Tror ikke spillerne bliver dyrere, men kvaliteten på dem vi kan få daler...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Jeg sidder ganske roligt i sædet ift. nedrykning. her er sæsonen fortsat lang og jeg tror trods alt vi står stærkere ift. at forstærke os end eksempelvis Horsens og Lyngby.
                Det kommer jo an på så meget... det handler jo ikke nødvendigvis om at kan hente de bedste spillere der er muligt. Det handler om at hente dem der kan forstærke holdet bedst muligt... og der må vi jo nok erkende, at der ikke er noget der tyder på vi skulle være bedre til det end de omtalte klubber et det.

                ... men ja, sæsonen er ung, meget kan ske.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Ham her på twitter siger det sgu meget godt

                  https://twitter.com/jesperborup/stat...D&refsrc=email

                  Udsagnet om at man ikke kan køre Formel 1, hvis man ikke har bilen til det, er godt nok møntet på skadesituationen. Men det sætter også fingeren på OBs generelle problem: At man har en dyr spillestil med et billigt hold. Det går selvfølgelig ikke. #obdk
                  Det er fuldstændigt spot on det der. Man har valgt at spille en "dyr" spillestil fordi man gerne vil være en talentudviklende klub der kan sælge talenter dyrt.

                  Hvilket er fedt fordi det et langt stykke hen af vejen er ambitiøst.

                  Man har så tænkt at man lige 1 til 1 har kunne overføre spillestilen fra akademiet til førsteholdstruppen men du skal bruge en stamme af meget dygtige fodboldspillere, der kender og forstår systemet, der kan udgøre rygraden på et hold hvis man vil spille sådan.

                  Man har ikke sat tid og ressourcer nok af til at implementere det der.

                  Hvis man vil det der projekt så skal man leve med at det nok koster et år i 1 division hvor man kan køre akademispillerne ind som stamme på holdet, det andet kommer til blive meget besværligt.
                  Last edited by Striwetforlivet!; 09-08-2022, 20:35.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                    Det kommer jo an på så meget... det handler jo ikke nødvendigvis om at kan hente de bedste spillere der er muligt. Det handler om at hente dem der kan forstærke holdet bedst muligt... og der må vi jo nok erkende, at der ikke er noget der tyder på vi skulle være bedre til det end de omtalte klubber et det.

                    ... men ja, sæsonen er ung, meget kan ske.
                    Det er jo det den er. Nu sidder jeg langt fra med den fornemmelse og jeg sidder heller ikke og vil tale os i top 6 på nogen måde, men vi havde 1 point efter 5 kampe i den sæson vi blev nummer 3 i grundspillet med 4 point ned til nummer 4. Der kan derfor ske rigtig mange ting. Jeg vurderer dog der er for mange stærke hold til at vi kan sætte samme stime sammen endnu engang. Brøndby og aab er ikke igang endnu. AGF har et stærkt hold og vil sandsynligvis blive bedre med stærke indkøb og en træner der får sat sit præg. Randers er stabile og fcn ser flyvende ud. Vi skal kun koncentrere os om at få fundet os selv og få sat point og selvtillid på kontoen, så skal vi nok ende i det sædvanlige ingenmandsland fra 7-10 og så kan vi håbe på vi kan gøre os gældende i pokalen igen, så der bliver lidt ramasjang. Til en start skal ledelsen så bruge den lange vinterpause vi får foræret til at udtænke hvad vi gør herfra, hvis vi snart skal til at blive det top 6-hold de vil have. Vi har lige en måned mere end sædvanligt og det skal virkelig ikke tantes og fjantes væk på ledelsesgangene. De skal arbejde i døgndrift på at få vendt skuden, for de får sandsynligvis aldrig 3 måneders forholdsvis ro til på strategisk og organisatorisk plan at finde hoved og hale i, hvor det dog går skævt.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      De fleste (hvis ikke alle) større virksomheder skatteoptimerer uden, at det er ulovligt.

                      At man er kynisk er ikke det samme som at lave ulovligheder.

                      Tror ikke spillerne bliver dyrere, men kvaliteten på dem vi kan få daler...
                      Jeg skulle have skrevet det med kynisk i et nyt afsnit.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                        Jeg skulle have skrevet det med kynisk i et nyt afsnit.
                        Intet problem

                        Comment


                          #42
                          Efter at have set OB i denne sæson, så er jeg overbevist om, at de fleste af os kunne have gjort det bedre.

                          OB har et historisk dårligt hold. Inden sæsonstarten får vi bl.a. sagt farvel til Kløve, AJA og Opondo - det ville også være fint, hvis der blev handlet noget bedre ind. Det er der bare ikke blevet. Alle 3 ville jeg med glæde bringe fra start i den nuværende situation.

                          Jeg er rystet over, at man i en "professionel" fodboldklub kan drive sin virksomhed så dårligt, som de gør i OB.

                          Ny ledelse,ny træner og nye spillere. Der skal et ordentligt rens til

                          Comment


                            #43
                            Endnu en mandag efter en lorte præstation af OB. Selvfølgelig er det ikke skandaløst at tabe i BIF. For OB er det nærmest naturligt. Det er mere måden det sker på: efter en totalt intetsigende indsats, blottet for enhver form for entusiasme og vilje.
                            Venter nu på at høre Mediano, hvor holdets indsats igen vil blive kritiseret, samtidig med at eksperterne igen-igen vil sige, at i sidste sæson viste OB noget af det mest spændende spil man længe har set. SUK. Kun SUK.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                              Efter at have set OB i denne sæson, så er jeg overbevist om, at de fleste af os kunne have gjort det bedre.

                              OB har et historisk dårligt hold. Inden sæsonstarten får vi bl.a. sagt farvel til Kløve, AJA og Opondo - det ville også være fint, hvis der blev handlet noget bedre ind. Det er der bare ikke blevet. Alle 3 ville jeg med glæde bringe fra start i den nuværende situation.

                              Jeg er rystet over, at man i en "professionel" fodboldklub kan drive sin virksomhed så dårligt, som de gør i OB.

                              Ny ledelse,ny træner og nye spillere. Der skal et ordentligt rens til
                              Det er ligesom prøvet - Flere skrift ft trænere. Hemme som leder (en klar fejl) - JH som leder (en endnu større fejl).
                              Alm er slet ikke perfekt i min bog, men i sidste ende handler det om, at kvaliteten af de spillere man henter er alt alt alt for ringe. Man kommer ikke i top 6 med Jørgen, BK (nuværende udgave), King og jeg kunne nævne flere.

                              Så er der ejerskabet - jeg troede (nok for naivt) at BW fik A-nøglen til til sportslige. Men det ser ud til at han har fået en b-nøgle, og ikke adgang til pengeskabet. Pengeskabsnøglen er åbenbart lagt langt væk og åbnes kun en gang om året når de 500 mio i overskud skal ind i skabet.


                              Comment

                              Working...
                              X