Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er vi fans bare nogle uvidende mandagstrænere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er vi fans bare nogle uvidende mandagstrænere?

    Jeg har på fornemmelsen, at ledelsen i OB er irriteret over, at vi "brokker" os så meget, og har så mange idéer til hvad de skal gøre.Er vi virkelig så mange der tager fejl, og kun dem som har ret, og kan se det store billede for udviklingen i OB?

    Jeg er helt med på, at man gerne vil satse på akademiet, for at få flere unge af "egen avl" i spil til førsteholdettruppen - og endda til startopstillingen på sigt. Men det må sgu ikke gå ud over kvaliteten af den nuværende startopstilling og førsteholdstrup, fordi man ikke hæver budgettet. Som jeg forstår det, bliver der kanaliseret flere penge ind i akademiet. Pengene bliver taget fra spillersalg (senest Oliver Christensen), og ikke investeret i førsteholdstruppen. Man investerer derfor penge i akademiet på bekostning af OB's førstehold.

    Jeg har i andre tråde skrevet, at jeg forventede en udrensning og optimering af førsteholdtruppen i sommerferien - men det lyser mere og mere klart, at Sportschefen ikke har haft de økonomiske muskler eller friheden til at gøre det. Han er simpelthen blevet nødt til at holde på spillere, som han sikkert ved, ikke er gode nok - og købe billige spillere, som han sikkert ogs ved, ikke er gode nok. Alt fordi ledelsen håber på hurtige salg af unge spillere, for at opnå økonomisk gevinst dér. Tidligere har der været debat, om det er med vilje at de sylter Superligatruppen, og jeg tænker mere og mere, ja! Ledelsen er der kun for pengene, og den eneste måde de kan se pengene er, at sælge unge spillere, som endnu ikke har bidraget med det store til OB.

    For at vende tilbage til overskriften: Kunne nogle af os gøre det bedre end ledelsen - eller er vi bare 10.000 hjernedøde personer, der ikke aner hvad der foregår i fodboldverdenen? De fleste af os har spillet fodbold, en del af os har været trænere, nogle af os har drevet virkesomhed og en del os følger generelt rigtig meget med i fodbold. 99% af os kan se, at den er helt gal i OB, og det hele falder tilbage på ejeren af klubben.
    Last edited by Københavnstinker; 08-08-2022, 11:24.

    #2
    Jeg tror ikke, at ledelsen egentlig opfatter os som "uvidende mandagstrænere", men de tænker nok, som alle ledelser gør, at der er meget bag kulisserne, som kunderne og medarbejderne ikke ved noget om. Om vi kunne gøre det bedre end den nuværende ledelse, er ikke spørgsmålet, for vi får aldrig muligheden og har heller ikke søgt den stilling. I stedet mener jeg, at Thorborg skal tage at finde ud af, hvad han egentlig vil med klubben. Hvis han har tænkt sig at blive ved at ligge som en tavs drage ovenpå en bunke guld og forhindre andre i at komme i nærheden af den, men uden at bruge den selv, synes jeg personligt, at han skulle tage at sælge klubben til nogen, der har større ambitioner og vil investere i dem. Jeg er helt med på, at man ikke kan forlange, at andre mennesker bare skal punge ud af egne penge, men man kan godt forlange, at de så fiser af med deres penge og lader nogle andre komme til. Der er masser af mennesker, der gerne vil overtage foretagendet. Jeg tror så desværre ikke, at OB er til salg uden resten af OSE, og det er der nok noget færre folk, som vil byde på.
    Sorrig og glæde de vandre til hobe,
    lykke, ulykke de gange på rad,
    medgang og modgang hinanden tilråbe,
    solskin og skyer de følges og ad.
    Jorderigs guld
    er prægtig muld,
    Himlen er ene af salighed fuld.
    - Kingo, 1681

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
      Jeg tror ikke, at ledelsen egentlig opfatter os som "uvidende mandagstrænere", men de tænker nok, som alle ledelser gør, at der er meget bag kulisserne, som kunderne og medarbejderne ikke ved noget om. Om vi kunne gøre det bedre end den nuværende ledelse, er ikke spørgsmålet, for vi får aldrig muligheden og har heller ikke søgt den stilling. I stedet mener jeg, at Thorborg skal tage at finde ud af, hvad han egentlig vil med klubben. Hvis han har tænkt sig at blive ved at ligge som en tavs drage ovenpå en bunke guld og forhindre andre i at komme i nærheden af den, men uden at bruge den selv, synes jeg personligt, at han skulle tage at sælge klubben til nogen, der har større ambitioner og vil investere i dem. Jeg er helt med på, at man ikke kan forlange, at andre mennesker bare skal punge ud af egne penge, men man kan godt forlange, at de så fiser af med deres penge og lader nogle andre komme til. Der er masser af mennesker, der gerne vil overtage foretagendet. Jeg tror så desværre ikke, at OB er til salg uden resten af OSE, og det er der nok noget færre folk, som vil byde på.
      Hvor er jeg enig! Dog er jeg ret overbevist om at NT er fuldstændig ligeglad med os fans og vores mening.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Jeg har på fornemmelsen, at ledelsen i OB er irriteret over, at vi "brokker" os så meget, og har så mange idéer til hvad de skal gøre.Er vi virkelig så mange der tager fejl, og kun dem som har ret, og kan se det store billede for udviklingen i OB?

        Jeg er helt med på, at man gerne vil satse på akademiet, for at få flere unge af "egen avl" i spil til førsteholdettruppen - og endda til startopstillingen på sigt. Men det må sgu ikke gå ud over kvaliteten af den nuværende startopstilling og førsteholdstrup, fordi man ikke hæver budgettet. Som jeg forstår det, bliver der kanaliseret flere penge ind i akademiet. Pengene bliver taget fra spillersalg (senest Oliver Christensen), og ikke investeret i førsteholdstruppen. Man investerer derfor penge i akademiet på bekostning af OB's førstehold.

        Jeg har i andre tråde skrevet, at jeg forventede en udrensning og optimering af førsteholdtruppen i sommerferien - men det lyser mere og mere klart, at Sportschefen ikke har haft de økonomiske muskler eller friheden til at gøre det. Han er simpelthen blevet nødt til at holde på spillere, som han sikkert ved, ikke er gode nok - og købe billige spillere, som han sikkert ogs ved, ikke er gode nok. Alt fordi ledelsen håber på hurtige salg af unge spillere, for at opnå økonomisk gevinst dér. Tidligere har der været debat, om det er med vilje at de sylter Superligatruppen, og jeg tænker mere og mere, ja! Ledelsen er der kun for pengene, og den eneste måde de kan se pengene er, at sælge unge spillere, som endnu ikke har bidraget med det store til OB.

        For at vende tilbage til overskriften: Kunne nogle af os gøre det bedre end ledelsen - eller er vi bare 10.000 hjernedøde personer, der ikke aner hvad der foregår i fodboldverdenen? De fleste af os har spillet fodbold, en del af os har været trænere, nogle af os har drevet virkesomhed og en del os følger generelt rigtig meget med i fodbold. 99% af os kan se, at den er helt gal i OB, og det hele falder tilbage på ejeren af klubben.
        Jeg tror ikke på den med, at ledelsen/Thorborg er der for pengenes skyld. Det vil næsten altid være en stor underskudsforretning at investere i en fodboldklub. Og det tænker jeg udmærket han (og evt. andre i ledelsen) er klar over.

        Ift. vores økonomi har jeg overordnet ikke noget problem med prioriteringen af den. Ift. akademi/førstehold. Jeg tror godt man kan drive en klub, der i gennemsnit slutter i top-5-6 (dvs. 2-3 placeringer over hvad vi har haft i gennemsnit de sidste årti). Lidt ala AaB's som vel stadig er dem vi nok ligner mest ift. økonomi og den strategi vi eftersigende gerne vil følge. AaB ser skidt ud nu og har også haft deres problemer, men overordnet set er de som klub meget mere afklarede om hvordan de gerne vil spille. Og så har de bare været meget bedre til at hente profiler så de passer til deres spilsystem og supplerer deres bedste talenter.

        Det er vi bare så langt fra. Der er stadig en del fyld i vores trup nu. Det største problem er dog de dyre drenge, der ikke præsterer (især Skjelvik, Sabbi og Kadrii). Når man ikke har flere penge at gøre med har man simpelthen ikke råd til at fejle i den grad.

        Så for at svare på dit spørgsmål: nej OB-fans er ikke bare uvidende mandagstrænere. Mange kunne nok gøre det bedre. Der er sikkert dele af jobbet som sportsdirektør man undervurderer, men hvis det bare gælder valg af træner og sammensætning af trup, kunne man nok sætte en blind høne til at vælge mellem de transferfrie emner i Skandinavien det og have realistisk chance for at få bedre resultater end de vi har haft.

        Så hvis vi bliver meget dygtigere til at drive klubben, kan vi godt komme hen til et bedre sted hvor vi var mere relevante og med i top6 mere end vi ikke er. Men hvis det skal lykkes på den korte bane (indenfor de næste par år) - og vi skal undgå nedrykning i år - skal der laves ret markante investeringer i truppen nu og her. Uanset skal der et klart større budget (og større armbevægelser) hvis vi skal nå målsætningen om at være fast i top6 og spille europæisk.
        Last edited by Agbre; 08-08-2022, 13:26.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Jeg har på fornemmelsen, at ledelsen i OB er irriteret over, at vi "brokker" os så meget, og har så mange idéer til hvad de skal gøre.Er vi virkelig så mange der tager fejl, og kun dem som har ret, og kan se det store billede for udviklingen i OB?

          Jeg er helt med på, at man gerne vil satse på akademiet, for at få flere unge af "egen avl" i spil til førsteholdettruppen - og endda til startopstillingen på sigt. Men det må sgu ikke gå ud over kvaliteten af den nuværende startopstilling og førsteholdstrup, fordi man ikke hæver budgettet. Som jeg forstår det, bliver der kanaliseret flere penge ind i akademiet. Pengene bliver taget fra spillersalg (senest Oliver Christensen), og ikke investeret i førsteholdstruppen. Man investerer derfor penge i akademiet på bekostning af OB's førstehold.

          Jeg har i andre tråde skrevet, at jeg forventede en udrensning og optimering af førsteholdtruppen i sommerferien - men det lyser mere og mere klart, at Sportschefen ikke har haft de økonomiske muskler eller friheden til at gøre det. Han er simpelthen blevet nødt til at holde på spillere, som han sikkert ved, ikke er gode nok - og købe billige spillere, som han sikkert ogs ved, ikke er gode nok. Alt fordi ledelsen håber på hurtige salg af unge spillere, for at opnå økonomisk gevinst dér. Tidligere har der været debat, om det er med vilje at de sylter Superligatruppen, og jeg tænker mere og mere, ja! Ledelsen er der kun for pengene, og den eneste måde de kan se pengene er, at sælge unge spillere, som endnu ikke har bidraget med det store til OB.

          For at vende tilbage til overskriften: Kunne nogle af os gøre det bedre end ledelsen - eller er vi bare 10.000 hjernedøde personer, der ikke aner hvad der foregår i fodboldverdenen? De fleste af os har spillet fodbold, en del af os har været trænere, nogle af os har drevet virkesomhed og en del os følger generelt rigtig meget med i fodbold. 99% af os kan se, at den er helt gal i OB, og det hele falder tilbage på ejeren af klubben.
          Tja, det gør de måske, men det er jo ikke rigtigt mit problem. De gange hvor jeg har tænkt at de er sådan, så tænker jeg at det må være fordi man kommer under huden på dem. Det er underligt at de ser deres tilhængere på den måde, de skulle lave en fodboldskolen for kritiske fans istedet for så kan det være der kan komme noget andet kritik en "ild i øjnene"

          Jeg er tilbøjelig til at være enig i din anden betragtning, problemet er bare at du kan kun bruge din ene krone en gang og hvis ikke du investerer i akademiet så bliver det ikke bedre så skal du have Thorborg til at investere yderligere eller sælge klubben, hvilket jeg er fortaler for men det er jo ikke bare lige sådan.

          Jeg havde helt sikkert også forventet at BW ville svinge øksen med lidt større kraft end han har gjort, men igen, man har en gaffatape trup og spørgsmålet er der hvad man egentligt har på hylderne. Det plus vores skadessituation.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

            Hvor er jeg enig! Dog er jeg ret overbevist om at NT er fuldstændig ligeglad med os fans og vores mening.
            Men der må dog være noget omdømmericisi i de kredse han ikke er ligeglad med ..

            der må være en vægt med finansiel bæredygtighed/strategi på den ene side og rykke ned grundet manglende investeringer på den anden side … hvad vejer tungest ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Men der må dog være noget omdømmericisi i de kredse han ikke er ligeglad med ..

              der må være en vægt med finansiel bæredygtighed/strategi på den ene side og rykke ned grundet manglende investeringer på den anden side … hvad vejer tungest ..
              Han er ikke ligeglad, men har ikke forstået at han kan blive populær i Odense, i stedet for folk opfatter han som en kold businessmand.
              jeg ikke om om der stadig kåres årets odenseaner eller årets fynbo. Hvis han ville blive beundret så kunne han gøre gode ting med hans penge feks bruge 10% af årets overskud på OB.

              Comment


                #8
                Gennem de sidste 10-12 år har ledelsen haft held af at “sælge” klubben, truppen og ambitionerne til en alt for ofte ukritisk omverden af eksperter, medier, sponsorere og fans.
                De gange der er blevet lagt lidt pres på fra os fans, har ledelsen grebet ind, som da man fjernede bannerne på stadion som forlangte JH’s afgang, eller da JH og senere Drachmann tørrede de manglende evner af på kritiske fans, som i følge dem forlangte sølv, fuldstændig ude at trit med virkeligheden. Men deres forehavende lykkedes og der blev set skævt til kritikkerne upåagtet deres manglende resultater.
                Klubbens ligegyldighed overfor os fans har de også demonstreret, ved at lade JH destruere alt hvad han kom i nærheden af af nostalgi, historie og OB DNA. Ligesom der var total radiotavshed da de stemningsskabende fans stod anklaget for balladen mod AGF fansene for nogle år siden.
                Der er også med jævne mellemrum blevet hentet en træner som havde vundet noget i en velfungerende klub. Hvergang har eksperter og andre nikket anerkendende, og naivt troet på at nu vender det.
                indimellem har man forsøgt at købe sig til fan opbakning, ved at hente en spiller som med sikkerhed ville være populær, mest komisk, da man gav Baskim nr 12.
                Hver gang det har lignet at vi kritiske fans ville få ret, er det lykkedes klubben at male et nyt rosenrødt billede af deres fatamorgana af en målsætning/ambition.
                Last edited by Magge; 08-08-2022, 15:26.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Han er ikke ligeglad, men har ikke forstået at han kan blive populær i Odense, i stedet for folk opfatter han som en kold businessmand.
                  jeg ikke om om der stadig kåres årets odenseaner eller årets fynbo. Hvis han ville blive beundret så kunne han gøre gode ting med hans penge feks bruge 10% af årets overskud på OB.
                  Ja så ville det jo kun blive 70 mil, burde være nok til nogle forstærkninger.
                  siden 1887

                  Comment


                    #10
                    Thorborg er en kold skid, men han er ikke masochist med sine penge.

                    Hvis man mister penge ét sted, så kan det være at det giver overskud et andet, hvor det er mere belejligt. Jeg ved ikke om I læste det jeg skrev om "Pølsevognsfinten"? Det var et eksempel på, hvordan penge kan køres rundt.

                    Firma 1, som er hjemmehørende på Bahamas med Thorborg som ejer, lejer en pølsevogn af firma 0 for 500 kr - OSE Lejer derefter pølsevognen af firma 1 for 5000 kr. OSE får sandsynligvis ikke overskud, da man har betalt for meget for pølsevognen, og hvis man har underskud, så kan det trækkes fra i Skat. Man betaler stort set ikke Skat på Bahamas, så Pølsevognsfinten har gjort, at man har fået 5000 kr fra OSE over i Bahamas-firmaet. Samtidig så tjener man penge på underskuddet, da man får penge tilbage i Skat. Jo flere firmaer man har der handler med "pølsevogne", jo større er muligheden for at køre penge rundt, så de ender hvor man helst vil have det.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Thorborg er en kold skid, men han er ikke masochist med sine penge.

                      Hvis man mister penge ét sted, så kan det være at det giver overskud et andet, hvor det er mere belejligt. Jeg ved ikke om I læste det jeg skrev om "Pølsevognsfinten"? Det var et eksempel på, hvordan penge kan køres rundt.

                      Firma 1, som er hjemmehørende på Bahamas med Thorborg som ejer, lejer en pølsevogn af firma 0 for 500 kr - OSE Lejer derefter pølsevognen af firma 1 for 5000 kr. OSE får sandsynligvis ikke overskud, da man har betalt for meget for pølsevognen, og hvis man har underskud, så kan det trækkes fra i Skat. Man betaler stort set ikke Skat på Bahamas, så Pølsevognsfinten har gjort, at man har fået 5000 kr fra OSE over i Bahamas-firmaet. Samtidig så tjener man penge på underskuddet, da man får penge tilbage i Skat. Jo flere firmaer man har der handler med "pølsevogne", jo større er muligheden for at køre penge rundt, så de ender hvor man helst vil have det.
                      Ja og pengene fra salg af Oliver samt fra akademiet er vel røget i den finte. Thorborg tænker så ikke på den måde, at der mangler 30 millioner i kassen hos OB. Så tror jeg for øvrigt han er fløjtende ligeglad, med hvor populær han er i Odense.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #12
                        Jeg tror faktisk ikke at Thorborg laver den slags skatte fiduser med OB, jeg tror det er meget mere simpelt. Vi er, som jeg ogsaa skrev i anden traad, blevet et produkt af en koncern, eller det har vi faktisk vaeret i mange aar. Ledelsen er lykkedes med at bilde omverdenen ind at vi jagter top 6, men tror simpelthen ikke det er rigtigt. Ledelsen vil bare have OB skal vaere i Superligaen saa de kan saelge det produkt en superliga kamp er.

                        Thorborg vil vel bare have OB delen til at gaa i 0 ca (eller profit) uden investeringer, og den mer vaerdi han faar i form af netvaerk, sponsore og opmaerksomhed osv i andre dele af koncernen er nok til at OB er vaerd at eje for OSE.

                        Vi burde have store demonstrationer mod denne mand og den maade han behandler vores klub paa, men tvivler om der er flere der har noget der ligner gejst tilbage? Taenker at alle fans efterhaanden er naaet til et punkt hvor de er mere eller mindre ligeglade.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Thorborg er en kold skid, men han er ikke masochist med sine penge.

                          Hvis man mister penge ét sted, så kan det være at det giver overskud et andet, hvor det er mere belejligt. Jeg ved ikke om I læste det jeg skrev om "Pølsevognsfinten"? Det var et eksempel på, hvordan penge kan køres rundt.

                          Firma 1, som er hjemmehørende på Bahamas med Thorborg som ejer, lejer en pølsevogn af firma 0 for 500 kr - OSE Lejer derefter pølsevognen af firma 1 for 5000 kr. OSE får sandsynligvis ikke overskud, da man har betalt for meget for pølsevognen, og hvis man har underskud, så kan det trækkes fra i Skat. Man betaler stort set ikke Skat på Bahamas, så Pølsevognsfinten har gjort, at man har fået 5000 kr fra OSE over i Bahamas-firmaet. Samtidig så tjener man penge på underskuddet, da man får penge tilbage i Skat. Jo flere firmaer man har der handler med "pølsevogne", jo større er muligheden for at køre penge rundt, så de ender hvor man helst vil have det.
                          Jeg er bestemt ikke vild med den måde NT driver klubben på, men at antyde/påstå, at han bruger "Pølsevognsfinten" og har offshore konti finder jeg usmagelig

                          Hvis du har bevis for dine påstande så kom med dem ellers synes jeg bare du skal holde lav profil.

                          Vi andre er også bitre i disse tider, men lad os nu holde et ordentligt niveau !

                          Comment


                            #14
                            Der er meget vrøvl - grænsende til injurier - fra trådstarter.

                            Det må være en grænse - selv herinde.

                            OB er en elendigt ledet klub med en tæt på fraværende kultur. Det er vi mange, der er trætte af, men man bør holde sig for god til på den måde at lufte alskens perfide personspekulationer.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Gennem de sidste 10-12 år har ledelsen haft held af at “sælge” klubben, truppen og ambitionerne til en alt for ofte ukritisk omverden af eksperter, medier, sponsorere og fans.
                              De gange der er blevet lagt lidt pres på fra os fans, har ledelsen grebet ind, som da man fjernede bannerne på stadion som forlangte JH’s afgang, eller da JH og senere Drachmann tørrede de manglende evner af på kritiske fans, som i følge dem forlangte sølv, fuldstændig ude at trit med virkeligheden. Men deres forehavende lykkedes og der blev set skævt til kritikkerne upåagtet deres manglende resultater.
                              Klubbens ligegyldighed overfor os fans har de også demonstreret, ved at lade JH destruere alt hvad han kom i nærheden af af nostalgi, historie og OB DNA. Ligesom der var total radiotavshed da de stemningsskabende fans stod anklaget for balladen mod AGF fansene for nogle år siden.
                              Der er også med jævne mellemrum blevet hentet en træner som havde vundet noget i en velfungerende klub. Hvergang har eksperter og andre nikket anerkendende, og naivt troet på at nu vender det.
                              indimellem har man forsøgt at købe sig til fan opbakning, ved at hente en spiller som med sikkerhed ville være populær, mest komisk, da man gav Baskim nr 12.
                              Hver gang det har lignet at vi kritiske fans ville få ret, er det lykkedes klubben at male et nyt rosenrødt billede af deres fatamorgana af en målsætning/ambition.
                              Det er vel en fin opsummering. Kan man egentligt kalde sig selv "ekspert", når man gang på gang tager fejl af et holds styrke? Så er man vel, som minimum, på omgangshøjde med mange andre af os "mandagstrænere", der i årevis har sagt, at der ikke har eksisteret skyggen af et fundament til topfodbold i Odense; men mere en afvikling af kultur og sammenhængskraft.

                              Og nu lyder de fleste af dem, pludselig, som os fra "skraldespanden"... Jo jo. Den bemærkning har jeg aldrig glemt. Det har snarere handlet om realisme, i modsætning til visse personers opfattelse af virkeligheden.

                              Niels Thorborgs OB er et sjælløst monster - LAAANGT væk fra Richard Møller Nielsens OB. Langt væk fra Kim Brinks OB. Langt væk fra alt, hvad der gjorde OB speciel. I stedet for syngende tacklinger og maskiner, der kan køre på i +90 minutter, har vi nu spillere, der hellere slår ud med armene end at spille til dommereren fløjter. Spillere, der får krampe efter 75 minutter. Forsvarsspillere der er så forhippede på at bevise at de skal starte, at de laver klodsede straffespark efter 87 minutter - og dermed beviser, at de ikke skal spille.

                              Det er skruen uden ende. Når man mikser humørspillere med middelmådige spillere på centrale pladser, så får man det rod, vi ser nu. Hvor savnet af centrale spillere forvandler os til det dårligste hold i ligaen. Det synes jeg er så klart som noget overhovedet kan være; og har været det længe. Hvis der er nogen, der har et bedre bud, så er det jo fint nok; men der har jo også været nogen, der har ment, at vi ikke har manglet så meget. Som mente at Okosuns indsats i et taberslutspil og en pokalfinale var nok til at overbevise dem om hans kvaliteter. Som mente at der ikke var så mange spillere på de andre hold, som man hellere ville have til vores hold. Jeg ville bytte stort set alle. Fordi der er ikke ret mange spillere på vores hold, der er blandt de bedste i ligaen.

                              Ja i min optik er de blandt de dårligst præsterende i ligaen, overall. Okosun er IKKE én af ligaens bedste midtbanespillere. Kasper Larsen, Skjelvik, Mickelson, Joel King er heller ikke blandt ligaens bedste forsvarsspillere. Bernat heller ikke én af ligaens bedste målmænd. Tverskov er vel næppe heller mere blandt de bedste; ligesom Frøkjær, Sander og Sabbi heller ikke er stabile/gode nok til at blive profiler i ligaen, også selv om de har mange gode værktøjer. Max Fenger er heller ikke blandt ligaens bedste angribere. Hver og én, på nær Jebali, Ivancevic, Breum, Thrandarsson og til dels Tverskov og Bjørn Paulsen ville jeg hellere end gerne bytte for enhver anden spiller i ligaen. I hvert fald hos dem vi, angiveligt, skulle kunne konkurrere med.

                              Vi har æbler og bananer, når vi prøver på at lave en jordbærtærte. Vi har en sæbekassebil, når vi vil prøve at vinde et Formel 1 løb. Og endnu mere når vores bedste spillere enten er skadede, ude af form, er faldet i niveau eller bliver brugt på en helt forkert plads. Så er det middelmådigheden, der skal vinde kampe for os. Den holder jo ikke. Det kan godt være, at vi kan blive bedre end det vi viser lige nu, og så redder os i ligaen; men middelmådigheden vil stadig være der. Både i startformationen og i bredden. Det betyder at vi har et hold, der nok kan spillere enkelte gode kampe/halvlege, men som overall ikke er gode nok til at vinde mere end 4 kampe i 26 grundspilskampe, som er det, der gør sig ud for den officielle målsætning.

                              Alt det har jeg, og andre, selvfølgelig sagt før; men som noget nyt; så tror jeg nu at selv BW har indset dette. På den måde han snakker og agerer. Ikke som en nikkedukke for det cirkus der bragte os TC, Poul Skovl, Kulturbulldozeren og en General, der var ude, hvor han ikke kunne bunde; og det kan jeg godt li. Som en slags glidende tackling på et årtis kommunikation, der mest af alt har været ansvarsforflygtigelse og intet andet.

                              Så er vi i det hele taget "mandagstrænere"? Sammenlignet med dem, der nu i over et årti har taget beslutningerne i vores klub. Har vi ikke bedre analyser/vurderinger af vores egne spillere, end dem?

                              Der skal ryddes op. I første omgang skal vi kompensere for middelmådigheden ved at hente andre typer spillere ind. Herunder spillere fra 1. Division eller Norge og Sverige. Ikke flere humørspillere. Ikke flere frøkenspillere. Man kan givetvis ikke være imponeret over evnerne hos Ivancevic, Paulsen og Thrandarsson, men hver og én indeholder et kriger-gen, som vi skal fremelske i denne her klub. Så mere Ivan - mindre Frøkjær.

                              Om det så koster os en nedrykning nu; so be it. Ikke at jeg håber det; overhovedet ikke, men alt er bedre end det, vi ser lige nu, som er en fortsættelse af den død i slowmotion, som jeg tidligere har argumenteret - og fået hug for.

                              Det må være muligt at finde flere spiller-typer, for hvem fight er vigtigere end at kunne lave opspil. Det tror jeg vil skabe et bedre hold, end det vi har nu. Men hvis det kan lykkes BW at overbevise regulære klassespillere om at vi er værd at tage til, så tager jeg også det med. Om man så henter dem i den franske 4. division, så skal de kunne fighte.

                              Bare jeg kan slippe for den utryghed som Kasper Larsen og Skjelvik giver mig, når de er på banen. Bare jeg kan slippe for Frøkjærs atittuder eller Sabbi's hovedkulds driblecirkus. Jeg gider det ikke længere. Jeg orker det ikke længere. Så vil jeg prøve næsten alt. Smid Aske Adelgaard ind. Ind med Grubbe! Behold Østrøm i startformationen. Hvad som helst.

                              Jeg ORKER ikke mere af det samme.

                              MvH ChrisOB

                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X