Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AGF 7.8.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Jeg lagde mærke til, at Frank, alm og Søren K blev stående i en klynge på banen, da spillerne var gået til halvleg, for at vende taktikken.
    Det var stort set kun frank det talte. Søren K lyttede, og det så ud som om Alm sagde lidt, samtidig med han havde en finger i vejret (lidt som om han opponerede mod det Frank sagde)

    En lille ting, og sikkert meget tolkning fra min side. Men kunne måske sige meget om, at Frank udfordrer Alm lidt.

    Andre der bed mærke i det.?
    Bed ikke mærke i det, men det overrasker mig ikke de lige måtte tage to min sammen, for det var helt skævt som de spillede i første halveg. Uanset hvem der kom frem til konklusionen om hvad der skulle ske, så skal vedkommende have ros. Jeg har genset de første 20 min I 2. halveg og der har vi agf helt nede i sækken. Det kan vi tage med videre og så får vi forhåbentlig snart lidt mere at skyde med fra bænken, så vi kan holde bedre kadence når udskiftningerne skal falde.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Vi skal naturligvis ikke hente Ove P, men hvad skyldes den evindelige aversion mod Ove i grunden? Manden var en gave til OB efter Poul Hansen og Troels’ frygtelige makværk, spillemæssigt fik vi massere af fin fodbold under Ove og i forhold til at udvikle unge spillere er der ikke en anden OB træner i nyere tid der har fået unge OBere til at se bedre ud end Ove. Den måde han brugte to purunge spillere som Dessler og JJT på kan vi kun savne i Odense. Tænk sig hvis vi havde fortsat med Ove i stedet for det håbløse AaB projekt med Kent og co. suk.
      Er absolut enig. Der var en kæmpe fejl ikke at fortsætte med Ove P et eller to år mere. En tid med at skabe resultater med disciplin og holdånd ville have skabt et fundament med mere vi dernebtaliter en trænertype som Kent eller måske også Alm. Så blev det alt stykværk og årevis ørkenvandring hvor pilen peger mere og mere i den forkerte udvikling fordi du kan ikke bygge et hus uden fundament. I alt den snak om systemer, økonomien, og udvikling af klubben glemmes alt for meget at resultater er vigtigt brik der. Resultater skaber succes skaber udvikling skaber resultater ..
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

        Jeg lagde mærke til, at Frank, alm og Søren K blev stående i en klynge på banen, da spillerne var gået til halvleg, for at vende taktikken.
        Det var stort set kun frank det talte. Søren K lyttede, og det så ud som om Alm sagde lidt, samtidig med han havde en finger i vejret (lidt som om han opponerede mod det Frank sagde)

        En lille ting, og sikkert meget tolkning fra min side. Men kunne måske sige meget om, at Frank udfordrer Alm lidt.

        Andre der bed mærke i det.?
        På TV lignede det nu bare at Hjortebjerg kom med input som Alm tog imod og kommenterede på. Jeg tolkede det på ingen måde som en udfordring af Alm, men som en taktisk diskussion, hvor Hjortebjerg var mest aktiv.

        Comment


          Har lige genset målene. Det er ufatteligt at to AGFer har det langt mere travlt at løbe efter Tverskovs uheldige stikning i dybden end Skjelvik end King. Hvis kun én af begge havde gået med tempo efter bolden kunne man godt have klaret situationen. Og Kaspers indgreb ved straffe er nu virkelig helt væk. Vi havde fire mand stadig i feltet. Utroligt at en spiller med international erfaring håndterer situationen på den måde. Det ville have været nok at blokke manden. Hvordan kunne han have været fast mand i en midterklub i Eredivisie???
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Har lige genset målene. Det er ufatteligt at to AGFer har det langt mere travlt at løbe efter Tverskovs uheldige stikning i dybden end Skjelvik end King. Hvis kun én af begge havde gået med tempo efter bolden kunne man godt have klaret situationen. Og Kaspers indgreb ved straffe er nu virkelig helt væk. Vi havde fire mand stadig i feltet. Utroligt at en spiller med international erfaring håndterer situationen på den måde. Det ville have været nok at blokke manden. Hvordan kunne han have været fast mand i en midterklub i Eredivisie???
            BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.

            Comment


              FP og Alm i infight efter kampen

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dsk-diskussion

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.
                Jeg er enig - når det så er sagt, så mener jeg ikke, at nogle af dem er gode npok til at starte for OB. Det kan være at Østrøm kan blive det, men lige nu bliver hans udvikling slagtet fordi han spiller på et ringe hold, mod bedre mostandere. Jeg ville have lejet ham ud til en 1. eller 2. divisionsklub, hvor han kunne få noget spilletid, og så hentet noget kvalitet i sommer

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Tak, for klippet, jeg tænkte godt at OB var meget passive i 1 halvleg igår. Jeg overvejede om det var fordi man godt ved vi ikke har kræfterne til at presse højt, men vi må ikke være så passive i nærheden af vores eget felt, vi skal ud og lukke dem ned.

                  ​​​​​Jeg kan dog meget godt lide at der er noget temperament i Alm.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.
                    Jeg savner lidt mere ild i øjnene på Østrøm. Han løber jo egentlig rundt på sådan en fodboldbane og kan en masse ting. Han har øje for boldene frem i banen, kan slå diagonaler forholdsvis præcis og har en nogenlunde timing i sine defensive indgreb. Han skal bare lidt mere ud over rampen. Det er som om han begrænser sig lidt. Jeg hørte en podcast med Lars Jacobsen der fortalte at han først i sine sene 20'ere med hjælp fra en psykolog fik sig selv til at give den fuld gas. Indtil da gav han den altid kun 80-90% så han var sikker på altid at nå hjem og forsvare. Østrøm ligner også en spiller der kan blive rigtig stærk, hvis han bryder sin comfortzone lidt og springer med fuld appel ind i duellerne og tager raids op af banen i bedste libero-stil, fordi han har teknikken til det. Det ligner der gemmer sig mere i ham og jeg tror først vi får en superligaspiller ud af ham den dag han lærer at folde det hele ud. Nu ser det så heldigvis for ham ud til KL spænder ben for sig selv med katastrofale præstationer og med Ivan ude i længere tid endnu, så er det hans mulighed nede i et tremandsforsvar jeg går ud fra vi forsøger igen på næste søndag. Så må vi se om han over tid kan udvikle sig lidt og måske få pladsen og rykke King tilbage på bænken, så vi også får Jørgen væk dernede fra.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Tak, for klippet, jeg tænkte godt at OB var meget passive i 1 halvleg igår. Jeg overvejede om det var fordi man godt ved vi ikke har kræfterne til at presse højt, men vi må ikke være så passive i nærheden af vores eget felt, vi skal ud og lukke dem ned.

                      ​​​​​Jeg kan dog meget godt lide at der er noget temperament i Alm.
                      ER vel pinligt vi igen i år snakker om vi ikke har kondien til en hel kamp...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

                        ER vel pinligt vi igen i år snakker om vi ikke har kondien til en hel kamp...
                        Det er fuldstændigt urealistisk at forestille sig at vi skal spille direkte med højt pres og genpres i 90 minutter, i særdeleshed truppens bredde taget i betragtning. Vi er helt ude i hvad der rent fysisk er muligt for mennesker, det andet hold er også i god form. Rent strategi mæssigt er det noget man skal kigge på.

                        Jeg tror egentligt at truppen er i fin form men, der mangler på holdet spillere der er pasningssikre og kan holde i bolden og når vi har bolden så lidt som vi har den i går så skal man løbe meget mere, så jeg tror taktikken har været komme igennem 1 halvleg, uden at løbe os selv død i høj intense løb og så presse på i 2.

                        ​​​​​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          At man hyrer en mand som Allan Gaarde, som selv var en eklatant ringe sportsdirektør i AaB med flere dårlige træneransættelser bag sig, til andet end at gå ned med skraldet er simpelthen også en skændsel. Hvad er hans grundlag for at vurdere, hvad en god træner- eller sportsdirektøransættelse er for OB?... Nej præcis, det er der ingen saglige argumenter for at han skulle være ekspert på, for han han hverken selv prøvet at ramme plet på en træneransættelse eller bestredet sportsdirektørjobbet på et tilfredsstillende niveau.

                          Det er nok en af de beslutninger i nyere tid i OB der har gjort mig mest modløs, da man understregede den komplette mangel på ledelsesmæssig kompetence og fodboldindsigt opad i organisationen, og i stedet lagde arbejdet i hænderne på nogle amatører indenfor branchen. Så er det da klart, at det skal gå galt.
                          Nu ved vi ret beset ikke om Allan Gaarde var med inde over scoutingen af vores træner og fodbolddirektør.

                          Det eneste vi ved var at vi brugte Onenexus som Allan Gaarde er Partner i.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Nu ved vi ret beset ikke om Allan Gaarde var med inde over scoutingen af vores træner og fodbolddirektør.

                            Det eneste vi ved var at vi brugte Onenexus som Allan Gaarde er Partner i.
                            Vi ved også at Onenexus m. Allan Gaarde præsenterede nogen kandidater for ledelsen, som så selv traf beslutningen om hvem det skulle være.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Andreas Alm har bestemt ikke blæst mig bagover, men som der siges i Mediano fra idag:
                              De seneste 10 år er OB i gennemsnit endt som nr. 8,1 så Alm er nok Ikke klubbens eneste problem.

                              Comment


                                Nej, ALM er bestemt ikke hverken det eneste eller største problem i OB.
                                Det er pengene sådan set heller ikke.

                                Der foregår sådan set ikke noget i OB nu, som ikke er sket flere gange tidligere de sidste 10-12 år.

                                ​​​​
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X