Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-AGF

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Enig, der skal et mere defensivt system til nu, især nu med de mange skader.
    Enig. Alm er vel til en slags eksamen på søndag.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Synes ikke man skal til at lave om på formationen for at få et defensivt system der virker.
      4 forsvarsspillere og 2 6'ere skulle være nok. At man så ikke har spillerne til konceptet er noget andet.
      Ja, det burde det. Men det virker jo åbenlyst ikke, jf. alle de kampe vi har spillet i indeværende sæson og læg der til antallet af skader i start 11. Det er at bede om et nederlag, hvis der ikke skiftes til et mere defensivt system.

Ikke mindst, hvis de skadede spillere ikke når at blive klar og hvad jeg kan forstå bliver det ikke lige foreløbigt.

Comment

Kan vi ikke prøve Østrøm i forsvaret, da det ikke kan blive værre end KL
        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

Comment

Tror ikke i skal regne med at der bliver ændret ret meget i formationen.

AA kommer til at spille med en 4-3-3 og der er lige så sikkert som Amen i kirken - det er også det vores fløje er bedst i.
          Breum og Charly på kanterne i en 4-3-3 vil kunne gøre ondt selv på gymnasterne.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Jeg er enig med dig, men kan du se Alm bevæge sig væk fra det.? Jeg kan ikke.

Så skal det være fordi systemet er dikteret oppefra, og Alm nu har fået lov til at styre det selv.

Håber ikke det er sådan.
            Jeg håber i den grad, at Alm får dikteret, at vi skal skifte system.

Ellers rykker vi ned.

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
              Tror ikke i skal regne med at der bliver ændret ret meget i formationen.

AA kommer til at spille med en 4-3-3 og der er lige så sikkert som Amen i kirken - det er også det vores fløje er bedst i.
              Breum og Charly på kanterne i en 4-3-3 vil kunne gøre ondt selv på gymnasterne.
              En klassisk 4-3-3 er også markant forskellig fra 4-2-3-1 (4-2-4).

Der er en langt større central forankring.

Comment

Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                Kan vi ikke prøve Østrøm i forsvaret, da det ikke kan blive værre end KL
                Mon ikke han kommer ind hvis Paulsen ikke blir klar.. Så du kan nok glæde dig med et KL og Østrøm midterforsvar... Altså heller ikke gode betingelser vores målmænd får.
                siden 1887

Comment

Mon ikke han kommer ind hvis Paulsen ikke blir klar.. Så du kan nok glæde dig med et KL og Østrøm midterforsvar... Altså heller ikke gode betingelser vores målmænd får.
                  Nej vi får brug for alt Martin Hansens rutine. Samtidig er han mere verbal end Bernat.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Jørgen spillede CB sammen med Larsen i dagens træning, i en øvelse hvor de skulle håndtere Bashkim og Charly. Er ret sikker på at den konstellation, kommer før en opstilling, hvor Østrøm spiller CB.

Comment

Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

Jørgen spillede CB sammen med Larsen i dagens træning, i en øvelse hvor de skulle håndtere Bashkim og Charly. Er ret sikker på at den konstellation, kommer før en opstilling, hvor Østrøm spiller CB.
                      Og så King på vb? Kæft Østrøm må være skuffet..
                      Der er 3 cb foran ham i OB, to af dem er skadet og den sidste kan selv jeg løbe fra..
                      siden 1887

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Det er jeg ikke enig i.

Jeg mener ikke man kan bruge talbetegnelserne så ultimativt eller sætte lighedstegn mellem 4-2-3-1 og 4-2-4 - som jeg i øvrigt ikke er enig i, at vi spiller.

4-2-3-1 er for mig også en 4-3-3. Det er bare en mere detaljeret angivelse af, at man spiller med to mere kontrollerende centralt på midtbanen og en 10'er. De fleste hold i professionel fodbold spiller vel stadig en variant af 4-3-3. Den omvendte af vores variant ville være det man bl.a. ser i AGF pt. hvor de vel spiller noget man ofte kalder 4-1-4-1 (N. Poulsen som den defensive og Madsen + Anderson i 8'er-roller).

Hvor offensivt holdet spiller bestemmes som udgangspunkt af hvilke spillertyper man har på holdet og på de forskellige positioner - og hvor meget frihed de får.

Der er da sikkert noget i, at når vores kanterne trækker så langt ind i banen som de gør vil de ofte have lidt længere hjem. Men jeg synes ikke man kan sige, at 4-2-3-1 er offensivt eller 4-4-2 defensivt. På mange hold vil det måske være omvendt.
                        Last edited by Agbre; 02-08-2022, 12:29.

Comment

I øvrigt sås både Bjørn og Ole Spion til dagens træning. Bjørn talte i telefon både i starten af træningen og igen lidt senere - så der er da håb for yderligere aktivitet...

Elstrup var mødt op i noget der kunne ligne opsmøgede pyjamasbukser, og fortalte undervejs Bashkim, at "jeg står altså og tryller med bolden heromme bag banden, Bash"
                          - det var Bashkim pænt ligeglad med

Comment

Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
                            I øvrigt sås både Bjørn og Ole Spion til dagens træning. Bjørn talte i telefon både i starten af træningen og igen lidt senere - så der er da håb for yderligere aktivitet...

Elstrup var mødt op i noget der kunne ligne opsmøgede pyjamasbukser, og fortalte undervejs Bashkim, at "jeg står altså og tryller med bolden heromme bag banden, Bash"
                            - det var Bashkim pænt ligeglad med
                            Bolden eller boldene ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Det er jeg ikke enig i.

Jeg mener ikke man kan bruge talbetegnelserne så ultimativt eller sætte lighedstegn mellem 4-2-3-1 og 4-2-4 - som jeg i øvrigt ikke er enig i, at vi spiller.

4-2-3-1 er for mig også en 4-3-3. Det er bare en mere detaljeret angivelse af, at man spiller med to mere kontrollerende centralt på midtbanen og en 10'er. De fleste hold i professionel fodbold spiller vel stadig en variant af 4-3-3. Den omvendte af vores variant ville være det man bl.a. ser i AGF pt. hvor de vel spiller noget man ofte kalder 4-1-4-1 (N. Poulsen som den defensive og Madsen + Anderson i 8'er-roller).

Hvor offensivt holdet spiller bestemmes som udgangspunkt af hvilke spillertyper man har på holdet og på de forskellige positioner - og hvor meget frihed de får.

Der er da sikkert noget i, at når vores kanterne trækker så langt ind i banen som de gør vil de ofte have lidt længere hjem. Men jeg synes ikke man kan sige, at 4-2-3-1 er offensivt eller 4-4-2 defensivt. På mange hold vil det måske være omvendt.
                              Det er meget simpelt. I nuværende system har vi to centrale midtbanespillere. Der er en motorvej til modstanderen. 10eren er ved Alm hængende angriber.

Ved en klassisk 4-3-3 er der tre regulære centrale midtbanespillere. Det vil give en helt anden defensiv aflastning.

Samtidigt har ethvert hold læst OB. Bare lad os have bolden, da vi er elendige med den og vores defensiv hullet som en si, når bolden brydes ig vi har 4 mand fremme.

Stiller vi op på samme måde, så er Alm ikke manden, der skal lede det her mere.
                              Last edited by Jungledyret; 02-08-2022, 12:36.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Helt enig.

Men siger bare at vi kommer til at spille 4-3-3.
                                Siger ikke det bliver ved med at være på den måde vi har gjort indtil nu, selv om jeg nok tror det.

Comment

Working...
                                X