Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Aske Adelgaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Er også ret sikker på, at JM flere gange nævnte at Jebali og Sander var nogle, han kendte fra sin tid i Sverige. Jeg tror egentlig Grytebust er et bedre bud på Ole Nielsens bedste fund. Tingager, der også bliver nævnt, tror jeg primært var på Kent N.
    Tingager var en John Bredal fik hertil, som han fik kendskab til via sit netværk i det sjællandske og som han så live nogle gange før han var her til prøvetræning.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Er også ret sikker på, at JM flere gange nævnte at Jebali og Sander var nogle, han kendte fra sin tid i Sverige. Jeg tror egentlig Grytebust er et bedre bud på Ole Nielsens bedste fund. Tingager, der også bliver nævnt, tror jeg primært var på Kent N.
      Men er det virkelig scouting at finde en keeper der spiller fast i den bedste norske række?

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Tingager var en John Bredal fik hertil, som han fik kendskab til via sit netværk i det sjællandske og som han så live nogle gange før han var her til prøvetræning.
        Det er rigtigt, der var sådan det var. Tak.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

          Men er det virkelig scouting at finde en keeper der spiller fast i den bedste norske række?
          Tja, der skal vel i hvert fald foretages en vurdering af spilleren og hans niveau uanset hvor han spiller. Det er i hvert lige så meget scouting som Jebali var det, som jo ellers blev nævnt som et bud.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Grubbe for NM vil ikke være en stor overraskelse for mig, han er bedre defensivt end NM. Aske tror jeg ikke på trods alt
            Grubbe for NM ville være en overraskelse for mig i og med, Grubbe ikke er blevet skiftet ind en eneste gang endnu, selv ikke mod FCM, hvor man tydeligvis skiftede ud til sidst velvidende at kampen var tabt.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

              Men er det virkelig scouting at finde en keeper der spiller fast i den bedste norske række?
              Selvfølgelig er det det. Det er kunne vurdere hans færdigheder og hans evner til at kunne tilpasse sig forskellen i niveauet fra Norge til Danmark, må da være den helt store opgave for en scout. Hvis jeg husker tilbage, var Grytebust heller ikke noget totalt etableret navn i Norge som alle var enige om var en klassekeeper, så hvem end der har stået for scoutingen af ham og sagt god for, at han havde niveauet, skal der lyde stor kredit herfra.

              Problemet er så i min verden, at vi grundlæggende har været alt for ringe til at kunne vurdere, om den type spillere, primært markspillere selvfølgelig, har niveauet og passer ind i den fodbold man gerne vil spille.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Selvfølgelig er det det. Det er kunne vurdere hans færdigheder og hans evner til at kunne tilpasse sig forskellen i niveauet fra Norge til Danmark, må da være den helt store opgave for en scout. Hvis jeg husker tilbage, var Grytebust heller ikke noget totalt etableret navn i Norge som alle var enige om var en klassekeeper, så hvem end der har stået for scoutingen af ham og sagt god for, at han havde niveauet, skal der lyde stor kredit herfra.

                Problemet er så i min verden, at vi grundlæggende har været alt for ringe til at kunne vurdere, om den type spillere, primært markspillere selvfølgelig, har niveauet og passer ind i den fodbold man gerne vil spille.
                Grytebust var en del af det norske landshold før han kom til Odense - Havde fået et par kampe på landsholdet, men sad ellers på bænken der og havde ellers fået kampe på alle norske U-landshold. Derudover havde han været nomineret til en Kniksen-award, som er den højeste fodboldpris man kan få i Norge og +100 kampe i Eliteserien/Tippeligaen på 5 år.

                Det kræver i min optik ikke den store scouting at vurdere om han er god nok.

                Men ja, jeg er enig - OB har været for ringe til at vurdere om spillere er gode nok - Og/eller været for optimistiske omkring at tidligere gode spillere kunne genfinde deres gamle niveau. En sidste ting man burde være bedre til at vurdere/tjekke er om spilleren spiller på kunstgræs eller græs. Bjørn kommer direkte fra 2 år med ren kunstgræs og Ivancevic har aldrig spillet kunst. Begge bliver skadet nærmest med det samme de rammer Ådalen.


                Comment


                  #53
                  Aske Adelgaard spillede sin første kamp på Odense Stadion i sejren mod Horsens. Han nød at spille kampen i den fede kulisse, og han vil fremover arbejde på at lægge de dumme gule kort væk fra sit spil.

                  Adelgaard nød hjemmebanedebut i fed kulisse, og vil lægge dumme gule kort væk - OBstruktion

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Aske Adelgaard spillede sin første kamp på Odense Stadion i sejren mod Horsens. Han nød at spille kampen i den fede kulisse, og han vil fremover arbejde på at lægge de dumme gule kort væk fra sit spil.

                    Adelgaard nød hjemmebanedebut i fed kulisse, og vil lægge dumme gule kort væk - OBstruktion
                    Aske spilede en fantastisk kamp og jeg kunne sagtens have stemt på ham som MOM, men den gik til vores keeper. Ærgerligt med det sidste kort som jeg tror er en konsekvens af træthed efter hans enorme arbejdsindsats. Alt skal selvf. balanceres, men jeg har ofte sammen i "min gruppe" på c3 efterlyst flere "dumme frispark" og dermed en risiko for advarsler for at bryde modstanderens opspil. Jeg husker specielt sidste års grundspilskamp mod VFF hvor VFF trak 6 (tror jeg) advarsler foruden et hav af småforseelser hvor langt de fleste blev begået på ufarlige steder på banen, men effektivt fik sat en stopper for meget opspil fra OB. VFF vandt som bekendt med 3-2 så jeg synes ikke nødvendigvis han skal lægge "dumme frispark" fra sig, de kan sagtens være et effektivt middel til at hive point(s) hjem til OB .. så op på hesten igen Aske

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Aske spilede en fantastisk kamp og jeg kunne sagtens have stemt på ham som MOM, men den gik til vores keeper. Ærgerligt med det sidste kort som jeg tror er en konsekvens af træthed efter hans enorme arbejdsindsats. Alt skal selvf. balanceres, men jeg har ofte sammen i "min gruppe" på c3 efterlyst flere "dumme frispark" og dermed en risiko for advarsler for at bryde modstanderens opspil. Jeg husker specielt sidste års grundspilskamp mod VFF hvor VFF trak 6 (tror jeg) advarsler foruden et hav af småforseelser hvor langt de fleste blev begået på ufarlige steder på banen, men effektivt fik sat en stopper for meget opspil fra OB. VFF vandt som bekendt med 3-2 så jeg synes ikke nødvendigvis han skal lægge "dumme frispark" fra sig, de kan sagtens være et effektivt middel til at hive point(s) hjem til OB .. så op på hesten igen Aske
                      Enig vi mangler lidt dumme svin på fodboldbanen. I agf-kampen kunne det dumme svin i Max Fenger have smadret Bisseck ned lang tid før han nåede i feltet, så vi havde undgået KL skulle klunte ud og fælde ham. Selvfølgelig hænger fejlen på KL i den givne situation, men der vil opstå situationer hvor forsvaret sættes i forlegenhed, hvis der aldrig er en mand som i en omstilling får nedlagt en modstander højt oppe på banen. Det skal til engang imellem, så selvom man selvfølgelig skal vælge situationerne med omhug og ikke buse op langt inde i overtiden med risiko for et rødt kort, så er energien omkring det god og forhåbentlig får Aske en bedre fornemmelse for, hvornår hans indre svin skal foldes ud og gemmes væk.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Enig vi mangler lidt dumme svin på fodboldbanen. I agf-kampen kunne det dumme svin i Max Fenger have smadret Bisseck ned lang tid før han nåede i feltet, så vi havde undgået KL skulle klunte ud og fælde ham. Selvfølgelig hænger fejlen på KL i den givne situation, men der vil opstå situationer hvor forsvaret sættes i forlegenhed, hvis der aldrig er en mand som i en omstilling får nedlagt en modstander højt oppe på banen. Det skal til engang imellem, så selvom man selvfølgelig skal vælge situationerne med omhug og ikke buse op langt inde i overtiden med risiko for et rødt kort, så er energien omkring det god og forhåbentlig får Aske en bedre fornemmelse for, hvornår hans indre svin skal foldes ud og gemmes væk.
                        Ja - den er soleklar hvor han løber ved siden af Bisseck i mange meter så han skal bare ned med et armriv eller en kluntet tackling så der ikke opstår en situation hvor KL mistimer indgrebet i feltet. Det synes jeg var urutineret af Max

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #57
                          Aske også udtaget til U20 landsholdet

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/adelga...0-landsholdet/

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Aske også udtaget til U20 landsholdet

                            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/adelga...0-landsholdet/
                            Herligt - og velfortjent! Han har virkelig fået gjort en proper entre i efteråret!

                            Comment


                              #59
                              https://www.dr.dk/drtv/se/vision_-ma...sholdet_352233

                              Er ret vild med ham her!!
                              siden 1887

                              Comment


                                #60
                                Det virker egentlig ret realistisk. Danmark er notorisk svage på venstreback og Adelgaard har gjort det rigtig flot i superligaen, trods en ung alder. Om 4 år kan han være meget dygtig, hvis alt går som det skal. Han kunne sagtens være den næste OC.

                                Mæhle er jo egentlig højreback.

                                Comment

                                Working...
                                X