Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Bjørn Wesstrøm

    Kunne ikke finde hans tråd. Så her en ny.
    Jeg er sgu imponeret over hans udtalelser til Fyens i dag. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har haft en sportsdirektør, der har meldt så tydeligt ud i medierne. Jeg tror han er skarp og bruger sådan en artikel til at presse Thorborg til at åbne tegnebogen. Han er ikke en nikkedukke som Hemmingsen, som bare sagde hvad Thorborg mente han skulle sige.
    Nu er bolden på Thorborgs og Alms banehalvdel.
    jeg synes det er genialt. Om det lykkes er jo så op til de to herrer. Ny taktik og penge til handler.
    Edit: samtidig en stærk måde at beskytte Bernart. Han kan jo ikke lykkes i sådan et cirkus, ikke engang hvis han har kvaliteten og potentialet.
    Last edited by claudes1; 30-07-2022, 19:09.

    #2
    Ja Bjørnen sover ihverfald ikke

    FODBOLD: OB's sportsdirektør Björn Wesström lægger op til en ændring af spillestilen i ugens løb og vil ikke afvise, at OB bliver aktiv på transfermarkedet og henter en målmand i løbet af august. Ifølge Wesström er alt til diskussion nu, sagde han til Sport Fyn under lørdagens træning efter det pinlige 5-1-nederlag til FC Midtjylland fredag aften.
    Björn Wesström, hvad er dit syn på kampen mod Midtjylland?
    - Man må sige, at det var et kollpas, ja. Vi har måske en falsk selvopfattelse af, at vi er bedre på bolden, end vi er. Både mod Randers og FC Midtjylland har vi haft god kontrol, men det viser sig så, at det har vi ikke. Hvis man indkasserer syv mål på to kampe, så er boldbesiddelsen ikke det værd, som vi tror, at den er. Der må nu gøres et stort arbejde i fodboldværkstedet. Vi er nødt til at vende hver sten både taktisk, belastningsmæssigt og fysisk. Det skal vi gøre med en trup, hvor vi bliver færre og færre på grund af flere og flere skader. Det er heller ikke så enkelt at håndtere, når vi havner i en situation, hvor vi er nødt til at ændre ting som nu. Vi får færre værktøjer, og vi kan ikke løse det på kort sigt. Vi kan kun sikre, at vi på lang sigt ikke laver samme fejl.

    Comment


      #3
      Kræver det en analyse af, hvorfor I har så mange skader?
      - Det bliver vi også nødt til at gøre. Der er ikke noget problem, som vi skal dukke os for. Akut slipper vi for mange mål ind. Derfor skal vi dels se på spillerne og på spillestilen for at se, hvad vi kan forandre, så vi får et hold, der er bedre til at forsvare. Vi bløder. Vi er en syg patient, som lider nu. Flere end dem på holdet har det skidt. Hele øen har det skidt.
      - I spiller 4-2-3-1. Skal I spille mere afventende uanset talkombinationen?
      - Det er en analyse, der skal foretages nu. Lige nu er vi temmelig tæt på Midtjylland-kampen, så vi skal skaffe os et godt grundlang til at kunne ændre vores beslutninger. Ved næste træning vil det være tydeligt, hvordan vi organiserer og hvordan vi vil få effekt ud af det.
      - I vil ikke gribe det an på samme måde som mod Midtjylland så?
      - Jeg tror en klog person sagde, at gør man samme ting hver gang og får samme dårlige resultater, så er man ikke så klog.
      - Målmand Hans Christian Bernat har det hårdt lige nu. Gør I jer nogle overvejelser omkring ham?
      - Han er til evaluering præcis, som alle andre spillere er. Lige nu er det mentale tryk på Hans Christian Bernat umenneskeligt stort. Jeg lider enormt med ham, fordi jeg ved, hvor hårdt han arbejder hver uge for at blive den bedste udgave af sig selv. Det er vældig enkelt bare at forklare ting med noget, som han gør og ser muligheden for at finde løsninger lige dér. Fodbold er langt mere komplekst end at pege på en målmandsfejl. Ved 2-1-målet til FCM er vi syv spillere mod to modstandere, og så kan man ikke bare pege på målmanden. Her er der flere spillere, som må se sig selv i spejlet og tage deres del af skylden. Jeg synes, at Hans Christian Bernat bærer lidt vel meget for tiden, selv om han har medandel i det.

      Comment


        #4
        Kan det være, at I handler på målmandsposten i transfervinduet?
        Ja. Vi overvejer at hente en målmand, men sådan er det med alle positioner. Vi skal finde en måde at begynde at trække i håndbremsen på nu, for den rejse, vi er på lige nu, vil vi ikke være med på mere. Og det skal findes taktisk, fysisk, på spillerfronten og på den mentale del. Vi skal have en helhedspakke, som træder i kraft for at få ændringer. Det rækker ikke kun med et element. Vi løser det ikke bare ved at blive bedre på dødbolde. Vi har større problemer end som så.
        - I taler vel ikke mere om top 6?
        - Vi tænker på at forberede noget, som er anderledes end tidligere til kampen mod AGF. Der skal vi starte, for vi må grave, hvor vi står. Hvad der venter to-tre måneder ude er ikke relevant. Vi skal lede efter den bedste udgave af os selv nu.
        - Men I har vel syv-otte spillere ude?
        - Det er en for høj andel. Hvis vi bare kigger på de fem, der ikke var til disposition til kampen, så er de alle spillere, som er til førsteholdsets startopstilling. Vi kan godt erstatte dem til kampen, men når vi begynder at skifte ud under kampen, så taber vi erfaring. Det er ikke retvisende at skulle debutere i en kamp, hvor vi har kniven på struben. Det er specielt og for svært. I den situation kan vi ikke bedømme deres kapacitet. Vi er hårdt ramt, og vi har selv sat os i den situation.
        - Hvordan er trænerens position?
        - Han skal arbejde med kampplan og oplæg til træningen.
        - Så han er ikke til diskussion?
        - Nej.

        Comment


          #5
          “Jeg tror en klog person sagde, at gør man samme ting hver gang og får samme dårlige resultater, så er man ikke så klog.”

          Men det er jo håbløst for sent med sådan en udmelding. Lægfolk og idioter har længe kunne se, at systemet ikke fungerer - og aldrig har gjort det.

          Men ellers er det da fine og direkte meldinger med nogen substans. Ingen tvivler på, at BW er god til at tale.

          Handling, dét, der tæller, skal bare helst følge derefter. Jeg håber, men forventer ikke, at se drastiske ændringer mod AGF.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            “Jeg tror en klog person sagde, at gør man samme ting hver gang og får samme dårlige resultater, så er man ikke så klog.”

            Men det er jo håbløst for sent med sådan en udmelding. Lægfolk og idioter har længe kunne se, at systemet ikke fungerer - og aldrig har gjort det.

            Men ellers er det da fine og direkte meldinger med nogen substans. Ingen tvivler på, at BW er god til at tale.

            Handling, dét, der tæller, skal bare helst følge derefter. Jeg håber, men forventer ikke, at se drastiske ændringer mod AGF.
            Jeg syntes faktisk det begyndte at fungere lidt bedre sidst på sæsonen. Men vi må bare erkende at Jebali,Fenger,Ivan og nok også Sabbi er vigtige for at det kan udfoldes. Vi har også mistet JJ. Så man håbede nok at kunne bygge oven på med nogle nye spillere.
            Men skader ændrede billedet og udstiller totalt vores trup når du lige fjerner et par brikker

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Jeg syntes faktisk det begyndte at fungere lidt bedre sidst på sæsonen. Men vi må bare erkende at Jebali,Fenger,Ivan og nok også Sabbi er vigtige for at det kan udfoldes. Vi har også mistet JJ. Så man håbede nok at kunne bygge oven på med nogle nye spillere.
              Men skader ændrede billedet og udstiller totalt vores trup når du lige fjerner et par brikker
              Mod de dårligste hold kan du i ny og næ spille 4-2-4 og vinde. Jeg synes aldrig, vi har spillet en hel kamp i balance i det system.

              Pokalfinalen er undtaget - sådanne kampe har sit eget liv.

              JJ er en af de mest undervurderede spiller herinde længe. Han dækkede kolossale områder på midten. I en ekstremt utaknemmelig rolle. Det tab ses nu. Jeg gad godt have set ham udfolde sig med Tverskov.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                “Jeg tror en klog person sagde, at gør man samme ting hver gang og får samme dårlige resultater, så er man ikke så klog.”

                Men det er jo håbløst for sent med sådan en udmelding. Lægfolk og idioter har længe kunne se, at systemet ikke fungerer - og aldrig har gjort det.

                Men ellers er det da fine og direkte meldinger med nogen substans. Ingen tvivler på, at BW er god til at tale.

                Handling, dét, der tæller, skal bare helst følge derefter. Jeg håber, men forventer ikke, at se drastiske ændringer mod AGF.
                Kan forstå tvivlen. Men som jeg husker det er det den første så omfangsrige og ikke mindst ærlige udmelding fra OB - vel nogensinde. Slut med at lade som om at det er små justeringer og uheld osv.
                Det er klart, at hvis vi ikke kan se noget til AGF og BIF-kampen, så er BW færdig - eller han fyrer Alm. Men jeg tror ikke på at vi skal forvente sejre. Men forhåbentligt en ny opstilling og/eller struktur.

                Comment


                  #9
                  Lad os håbe. Jeg er enig i, at det er atypisk OB at melde så direkte og virkelighedsnært ud. Så velkommen til dette århundrede til OB. Glæder mig til flere fagre nye erkendelser fra klubbens side.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    “Jeg tror en klog person sagde, at gør man samme ting hver gang og får samme dårlige resultater, så er man ikke så klog.”

                    Men det er jo håbløst for sent med sådan en udmelding. Lægfolk og idioter har længe kunne se, at systemet ikke fungerer - og aldrig har gjort det.

                    Men ellers er det da fine og direkte meldinger med nogen substans. Ingen tvivler på, at BW er god til at tale.

                    Handling, dét, der tæller, skal bare helst følge derefter. Jeg håber, men forventer ikke, at se drastiske ændringer mod AGF.
                    Nu kom BW ja først til i januar og vi skal ja tilgive at vi startede ret fint i foråret som jeg husker det, hvor vi spillede fint mod ligaens topklubber men fik ikke rigtig pointhøst ud af det. Så blev det derefter svingende men med ret heldige resultater (Pølsemix-miraklen) før vi dumpede jagten på plads 7 og så følger en pragtkamp mod FCM i Brøndby.
                    Synes BWs ord giver håb, lidt håb, det bliver kun mere hvis der følger æigså handlinger. Og fint at han udtaler sig helt klar og ser at der er noget helt, helt galt i klubben og kommer ikke med dumme floskler om at trænere og arbejde endnu hårdere.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Håb? Grundet et par direkte udtalelser i pressen.

                      Jeg fatter jer ikke. Den her klub er råden og har været det i over et årti. Jeg tror ikke på mirakler.

                      Lad os håbe, at du får mere ret end mig!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Håb? Grundet et par direkte udtalelser i pressen.

                        Jeg fatter jer ikke. Den her klub er råden og har været det i over et årti. Jeg tror ikke på mirakler.

                        Lad os håbe, at du får mere ret end mig!
                        Ja, LIDT håb fordi personen som sidder i en nøgleposition for OB udtalte sig helt åbent om rigens sande tilstand. Og det er noget vi er ikke vænnet til. Der skal nu selvfølgelig følge handlinger men selverkendelse er nu en gang det første skridt. Og bygger mit håb på at BW viste sig hidtil ikke som en handlingslammet mand.
                        Er stadig vred, skuffet og rystet og helt klar om at det her er svært at vende og sætte i den rigtige retning men lidt håb er der igen.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Håb? Grundet et par direkte udtalelser i pressen.

                          Jeg fatter jer ikke. Den her klub er råden og har været det i over et årti. Jeg tror ikke på mirakler.

                          Lad os håbe, at du får mere ret end mig!
                          Uden håb? Hvad er der så tilbage pånær gamle minder?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Mod de dårligste hold kan du i ny og næ spille 4-2-4 og vinde. Jeg synes aldrig, vi har spillet en hel kamp i balance i det system.

                            Pokalfinalen er undtaget - sådanne kampe har sit eget liv.

                            JJ er en af de mest undervurderede spiller herinde længe. Han dækkede kolossale områder på midten. I en ekstremt utaknemmelig rolle. Det tab ses nu. Jeg gad godt have set ham udfolde sig med Tverskov.
                            Lidt som CN. Han fik først kredit da han forsvandt. Vi er mange mandagstrænere her, inkl mig selv.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              Håb? Grundet et par direkte udtalelser i pressen.

                              Jeg fatter jer ikke. Den her klub er råden og har været det i over et årti. Jeg tror ikke på mirakler.

                              Lad os håbe, at du får mere ret end mig!
                              Jeg synes der er håb. BW står ikke som komiske Hemme og taler sort.
                              men han kan kun trylle hvis Niels åbner pungen.

                              Comment

                              Working...
                              X