Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tanker efter 1. spillerunde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Tanker efter 1. spillerunde

    Så har vi efterhånden fået første spillerunde på afstand.

    Efter kampen i mandags havde jeg følelsen af, at OB ikke har rykket sig de sidste mange år - tværtimod, så står man i bedste fald stille. Inden første spillerunde, havde jeg faktisk FCN som nedrykningskandidat, og når jeg havde det, må jeg også erkende, at OB er en seriøs kandidat til en af de 2 sidste pladser, da man til tider blev kørt på kryds og tværs af dette hold.

    Horsens slog FCK, og Horsenstræneren var efterfølgende ude med en retorik om, at nu gjaldt det om at holde FCK bag sig. Selv om det med 99% sandsynlighed ikke sker, så havde man følelsen af, at han mente det. Jeg mangler noget gnist i OB, nogle ambitioner, noget vilje - F.eks. laver Okusun en fejlaflevering i kampens 2. minut, som fører til et mål, men Kasper Larsen skal jo "sprinte" ud og save den spiller over som løber op og scorer. Og hvor meget fejl var det egentlig fra Okusun, og var meget var det Kasper Larsen, der bare stod og sov?

    Jeg ved ikke om det er vilje, kynisme - eller bare talent og kunnen der mangler i OB's trup. Men der er noget ravruskende galt. Derfor skal vi igen igen igen kigge på træneren - får han nok ud af truppen. Nej selvfølgelig gør han ikke det. Men han får satme heller ikke noget at arbejde med af ledelsen! Hvor er de profiler der mangler: Målmand, forsvar, midtbane (central) og 9'er? Det er ikke nemt i OB. Alle ved, at det vigstigste på et hold, er den røde tråd op gennem banen. Den har OB ikke! Og så bliver det kampe, hvor ingen spillere tager ansvar, og hvor retningen bliver lagt af spillere, som ikke er klar til at sætte retningen. Den røde tråd op gennem banen gør også, at det bliver nemmere at få talenter ind på holdet, da der er nogle "veteraner" at læne sig på ad. Som sagt, så mangler OB disse "veteraner".

    Lige nu er status, at der skal en helt anden suppe på bollerne, hvis OB ikke skal rykke ned - og det er fuldstændig useriøst at snakke top 6.

    Kom nu ledelse!!

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Så har vi efterhånden fået første spillerunde på afstand.

    Efter kampen i mandags havde jeg følelsen af, at OB ikke har rykket sig de sidste mange år - tværtimod, så står man i bedste fald stille. Inden første spillerunde, havde jeg faktisk FCN som nedrykningskandidat, og når jeg havde det, må jeg også erkende, at OB er en seriøs kandidat til en af de 2 sidste pladser, da man til tider blev kørt på kryds og tværs af dette hold.

    Horsens slog FCK, og Horsenstræneren var efterfølgende ude med en retorik om, at nu gjaldt det om at holde FCK bag sig. Selv om det med 99% sandsynlighed ikke sker, så havde man følelsen af, at han mente det. Jeg mangler noget gnist i OB, nogle ambitioner, noget vilje - F.eks. laver Okusun en fejlaflevering i kampens 2. minut, som fører til et mål, men Kasper Larsen skal jo "sprinte" ud og save den spiller over som løber op og scorer. Og hvor meget fejl var det egentlig fra Okusun, og var meget var det Kasper Larsen, der bare stod og sov?

    Jeg ved ikke om det er vilje, kynisme - eller bare talent og kunnen der mangler i OB's trup. Men der er noget ravruskende galt. Derfor skal vi igen igen igen kigge på træneren - får han nok ud af truppen. Nej selvfølgelig gør han ikke det. Men han får satme heller ikke noget at arbejde med af ledelsen! Hvor er de profiler der mangler: Målmand, forsvar, midtbane (central) og 9'er? Det er ikke nemt i OB. Alle ved, at det vigstigste på et hold, er den røde tråd op gennem banen. Den har OB ikke! Og så bliver det kampe, hvor ingen spillere tager ansvar, og hvor retningen bliver lagt af spillere, som ikke er klar til at sætte retningen. Den røde tråd op gennem banen gør også, at det bliver nemmere at få talenter ind på holdet, da der er nogle "veteraner" at læne sig på ad. Som sagt, så mangler OB disse "veteraner".

    Lige nu er status, at der skal en helt anden suppe på bollerne, hvis OB ikke skal rykke ned - og det er fuldstændig useriøst at snakke top 6.

    Kom nu ledelse!!
    Du rammer plet. Hvornår kommer der de spillere som bliver nummer 6 på dårlige år?

    Jørgen, BK, KL, HC, Sander, Frø, er bare nogle af dem som ville være fine fra bænken, men flere ad dem kommer til at spille 25+ kampe.
    Det er ligegyldigt hvad Enrico, Niels og Bjørn siger, når det ikke følges op med økonomi.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Så har vi efterhånden fået første spillerunde på afstand.

      Efter kampen i mandags havde jeg følelsen af, at OB ikke har rykket sig de sidste mange år - tværtimod, så står man i bedste fald stille. Inden første spillerunde, havde jeg faktisk FCN som nedrykningskandidat, og når jeg havde det, må jeg også erkende, at OB er en seriøs kandidat til en af de 2 sidste pladser, da man til tider blev kørt på kryds og tværs af dette hold.

      Horsens slog FCK, og Horsenstræneren var efterfølgende ude med en retorik om, at nu gjaldt det om at holde FCK bag sig. Selv om det med 99% sandsynlighed ikke sker, så havde man følelsen af, at han mente det. Jeg mangler noget gnist i OB, nogle ambitioner, noget vilje - F.eks. laver Okusun en fejlaflevering i kampens 2. minut, som fører til et mål, men Kasper Larsen skal jo "sprinte" ud og save den spiller over som løber op og scorer. Og hvor meget fejl var det egentlig fra Okusun, og var meget var det Kasper Larsen, der bare stod og sov?

      Jeg ved ikke om det er vilje, kynisme - eller bare talent og kunnen der mangler i OB's trup. Men der er noget ravruskende galt. Derfor skal vi igen igen igen kigge på træneren - får han nok ud af truppen. Nej selvfølgelig gør han ikke det. Men han får satme heller ikke noget at arbejde med af ledelsen! Hvor er de profiler der mangler: Målmand, forsvar, midtbane (central) og 9'er? Det er ikke nemt i OB. Alle ved, at det vigstigste på et hold, er den røde tråd op gennem banen. Den har OB ikke! Og så bliver det kampe, hvor ingen spillere tager ansvar, og hvor retningen bliver lagt af spillere, som ikke er klar til at sætte retningen. Den røde tråd op gennem banen gør også, at det bliver nemmere at få talenter ind på holdet, da der er nogle "veteraner" at læne sig på ad. Som sagt, så mangler OB disse "veteraner".

      Lige nu er status, at der skal en helt anden suppe på bollerne, hvis OB ikke skal rykke ned - og det er fuldstændig useriøst at snakke top 6.

      Kom nu ledelse!!
      Jeg kan kun være enig. Hvis vi kommer 3 - 4 runder længere hen uden point, bør ledelsen da se sig om efter en ny træner. Med hensyn til BW så formoder jeg, at han har sagt ja til et budget, inden han skrev under. Hvilket fører mig tilbage til min egen mistanke om at, der findes to målsætninger i OB. En der meldes ud til offentligheden ( Strategien ). Samt en intern som går på at Klubben blot skal blive i superligaen, så er ejeren tilfreds.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Så har vi efterhånden fået første spillerunde på afstand.

        Efter kampen i mandags havde jeg følelsen af, at OB ikke har rykket sig de sidste mange år - tværtimod, så står man i bedste fald stille. Inden første spillerunde, havde jeg faktisk FCN som nedrykningskandidat, og når jeg havde det, må jeg også erkende, at OB er en seriøs kandidat til en af de 2 sidste pladser, da man til tider blev kørt på kryds og tværs af dette hold.

        Horsens slog FCK, og Horsenstræneren var efterfølgende ude med en retorik om, at nu gjaldt det om at holde FCK bag sig. Selv om det med 99% sandsynlighed ikke sker, så havde man følelsen af, at han mente det. Jeg mangler noget gnist i OB, nogle ambitioner, noget vilje - F.eks. laver Okusun en fejlaflevering i kampens 2. minut, som fører til et mål, men Kasper Larsen skal jo "sprinte" ud og save den spiller over som løber op og scorer. Og hvor meget fejl var det egentlig fra Okusun, og var meget var det Kasper Larsen, der bare stod og sov?

        Jeg ved ikke om det er vilje, kynisme - eller bare talent og kunnen der mangler i OB's trup. Men der er noget ravruskende galt. Derfor skal vi igen igen igen kigge på træneren - får han nok ud af truppen. Nej selvfølgelig gør han ikke det. Men han får satme heller ikke noget at arbejde med af ledelsen! Hvor er de profiler der mangler: Målmand, forsvar, midtbane (central) og 9'er? Det er ikke nemt i OB. Alle ved, at det vigstigste på et hold, er den røde tråd op gennem banen. Den har OB ikke! Og så bliver det kampe, hvor ingen spillere tager ansvar, og hvor retningen bliver lagt af spillere, som ikke er klar til at sætte retningen. Den røde tråd op gennem banen gør også, at det bliver nemmere at få talenter ind på holdet, da der er nogle "veteraner" at læne sig på ad. Som sagt, så mangler OB disse "veteraner".

        Lige nu er status, at der skal en helt anden suppe på bollerne, hvis OB ikke skal rykke ned - og det er fuldstændig useriøst at snakke top 6.

        Kom nu ledelse!!
        Nu gik jeg selv fra stadion i rent raseri så jeg kan godt føle den.

        Jeg synes klubben har rykket sig i løbet af de seneste 10 år, man er blevet bedre på akademi delen, man er blevet bedre organisatorisk og strukturelt.

        ​​​​​Der hvor man mangler i det lag, det er at få sponsorerne mere med, det kan jo ikke passe at AGF kan rykke den ene sponsor efter den anden uden at OB kan komme i gang på det der niveau.

        ​​​​​​Jeg havde ikke FCN som nedrykningsfavoritter og hvis ret skal være ret så spillede de også en god kamp, jeg ville gerne have haft ham Bidstrup.

        Rent hold mæssigt der er det en tynd kop te og OB kan sagtens rykke ned vi har en bedre trup end Viborg men ellers så ved jeg sgu ikke om der er nogle trupper der er markant dårlige end vores.

        I forhold til scoringen så er det Okosun den der, skal du ligge bolden tilbage til din egen forsvarsspiller så skal du aflevere den præcist eller så bliver du altså straffet. Han laver iøvrigt samme nummer senere i kampen, han kostede også et mål i en af de sidste kampe i forårssæsonen mod Viborg hvor de også tog os på en kontra. Skal du spille der inde i rummet foran eget felt så skal du være sikker på bolden og kunne sende den ordentligt videre. Okosun er vel heller ikke i tidligere klubber blevet brugt der? Han er vel nærmere blevet brugt som 9'er eller 10'er spillende som en tagetmand, der kunne jeg Tilgengæld godt tænke mig at se ham spille.

        Vi har et ret akut behov for en ordentlig midtbanespiller til at ligge inde ved siden af Tverskov.

        I forhold til om vi rykker ned så må det jo være sådan, et eller andet sted er det jo fair nok, altså der er jo ikke engagementet til det på Fyn. Der er ikke sponsorer til det, der er ikke politisk opbakning, så må det være sådan, så må vi jo se i nogle af de der små kommuner om de kan finde ud af at støtte op når deres egen sportsklub bliver ramt.



        Comment


          #5
          Som det ser ud nu, så er der lige nu 11 klubber der ser ud til at ville det mere end OB, så den dykker, uden investering i start11, direkte ned i næstbedste række.
          men så passer rækken jo også til de fleste spillere. Der er Jebali, Thrandarson, Tverskov og ivancevic som kan kaldes A-spillere, spillere som der ville være kig på
          til et dansk ligalandshold, såfremt de var danskere, resten er B-spillere og C-spillere. Når man kan mønstre et holde overvejende med A-spillere 6-7 stk så kan snakke om at kigge mod midten af rækken, og måske lidt over. Top3 skal møstre 9-10 A-spillere.
          Hvis ikke der vises vilje til at investere i A-spillere, så rykker OB ud. Man kan gøre 2 ting fyre træneren. så er man lige vidt, eller betale hvad det koster at ligge i toppen af Dansk fodbold, Jeg frygter faktisk at det første det sker om 3-4 runder.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

            Jeg kan kun være enig. Hvis vi kommer 3 - 4 runder længere hen uden point, bør ledelsen da se sig om efter en ny træner. Med hensyn til BW så formoder jeg, at han har sagt ja til et budget, inden han skrev under. Hvilket fører mig tilbage til min egen mistanke om at, der findes to målsætninger i OB. En der meldes ud til offentligheden ( Strategien ). Samt en intern som går på at Klubben blot skal blive i superligaen, så er ejeren tilfreds.
            Det kan jeg med 100% sikkerhed garantere dig ikke er tilfældet.

            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

              Jeg kan kun være enig. Hvis vi kommer 3 - 4 runder længere hen uden point, bør ledelsen da se sig om efter en ny træner. Med hensyn til BW så formoder jeg, at han har sagt ja til et budget, inden han skrev under. Hvilket fører mig tilbage til min egen mistanke om at, der findes to målsætninger i OB. En der meldes ud til offentligheden ( Strategien ). Samt en intern som går på at Klubben blot skal blive i superligaen, så er ejeren tilfreds.
              Tror sq ikke at BW har forladt en topklub for at være tilfreds med at blive i rækken …
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                Som det ser ud nu, så er der lige nu 11 klubber der ser ud til at ville det mere end OB, så den dykker, uden investering i start11, direkte ned i næstbedste række.
                men så passer rækken jo også til de fleste spillere. Der er Jebali, Thrandarson, Tverskov og ivancevic som kan kaldes A-spillere, spillere som der ville være kig på
                til et dansk ligalandshold, såfremt de var danskere, resten er B-spillere og C-spillere. Når man kan mønstre et holde overvejende med A-spillere 6-7 stk så kan snakke om at kigge mod midten af rækken, og måske lidt over. Top3 skal møstre 9-10 A-spillere.
                Hvis ikke der vises vilje til at investere i A-spillere, så rykker OB ud. Man kan gøre 2 ting fyre træneren. så er man lige vidt, eller betale hvad det koster at ligge i toppen af Dansk fodbold, Jeg frygter faktisk at det første det sker om 3-4 runder.
                Trist men nok tæt på rigtigt. Ser ikke Aron som en A spiller, men han har et godt vindergen, men han er dårlig nåtr han ikke spiller regelmæssigt

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Trist men nok tæt på rigtigt. Ser ikke Aron som en A spiller, men han har et godt vindergen, men han er dårlig nåtr han ikke spiller regelmæssigt
                  Og som okusun forærede ting væk fatter man ikke Aron ikke fik chancen før

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Tror sq ikke at BW har forladt en topklub for at være tilfreds med at blive i rækken …
                    Nej paradoksalt nok. Enten har han sagt ja til et minimalt budget. Eller også har han fuldstændig undervurderet superligaen.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      #11
                      Jeg er fuldstændig tanketom efter den kamp

                      Tror bestemt BW har nogle spillere i tankerne, men venter nok til sidst på vinduet, så de formodentligt kan fås billigere end på nuværende tidspunkt. Problemet er bare, at vi på det tidspunkt kan have mistet alt for mange points og vi er en tredjedel henne i sæsonen inden de er spillet ind på holdet.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Nej paradoksalt nok. Enten har han sagt ja til et minimalt budget. Eller også har han fuldstændig undervurderet superligaen.
                        Ja eller at kulturen i OB er meget dårlig og selvom der er skiftet ud på personalet, så går der lang tid før det ændre sig. Jeg mener der især mangler vinder mentalitet. De taler sig selv op, men løber ikke de ekstra sure meter. Spillerne optræder lidt for arrogante

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Jeg er fuldstændig tanketom efter den kamp

                          Tror bestemt BW har nogle spillere i tankerne, men venter nok til sidst på vinduet, så de formodentligt kan fås billigere end på nuværende tidspunkt. Problemet er bare, at vi på det tidspunkt kan have mistet alt for mange points og vi er en tredjedel henne i sæsonen inden de er spillet ind på holdet.
                          Eller andre der vil give bare lidt mere henter den dagen inden …

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Eller andre der vil give bare lidt mere henter den dagen inden …
                            Men også svært at hente spillere når man ligger numner 12

                            Comment


                              #15
                              Der er i den grad grund til bekymring, når man i en sæson premiere på hjemmebase foran 7.000 tilskuere, bliver udspillet på samtlige vigtige parametre af et relativt profilløst Farum hold, OGSÅ uanset hvad selvbestaltede eksperter i Mediano og andre podcast's måtte mene. Ja vi mangler vores bedste mand Jebali og Sabbi som på forunderligstevis ikke har et slut produkt, men som dog trods alt tvinger modstanderne til at forholde sig til ham.
                              Men det gør det da bare endnu mere bekymrende, at når vi mangler 1,5 spilere så er vi helt på røven og kan ikke skrabe en eneste chance sammen i åbent spil, det må siges at være ekstremt sårbart ihvertfald.
                              Det der er den størst kæphest og dermed største bekymring, er det udtryk og dynamik vi kommer med, eller mangel på samme fristes man til at sige. Vi snakker en sæson premiere, lige efter en pokal finale hvor 15.000 fynboer troligt tog turen over Storebælt til Davids kamp mod Goliat og smadrede den lille ucharmerende fusions klub i Ikast og omegn på lægterne, bare for at understrege det faktum, at vi ER størst, uanset hvor inkompetent ledelse vi har, hvor lidt penge de tør investere og andre ufrivillige faktorer.
                              HVIS det ikke kan motivere, en enten lidt for dårlige trup, eller bare til par, i en sæson premiere lige efter det, med 7k på lægterne mod en overkommelig modstander, ja så ved jeg sgu snart ikke hvor vi står henne.
                              Der var ikke ild i øjnene på de spillere og det burde der være uanset hvilket niveau de er på hvilket er pointen.

                              Instillingen og engagementet var der ikke, men når det så er sagt så er den sportslige ledelse snart nødt til at vågne op og bruge penge der hvor der mangler, hvis man vil være troværdige omkring den top 6 målsætning. Det kan jo ikke kun være de forskellige træneres skyld i 10 år at vi ikke er deroppe, hvor vi i øvrigt som minimum burde være.
                              OB mangler en højre back med top 6 niveau, og eller ihvertfald en der kan vinde sin fysiske dueller i det defensive; en dynamisk central midt der er god i presset og som kan aflevere en bold,
                              og sidst men ikke mindst, en angriber.
                              Når det er på plads, så skal Breum, Sabbi, Sander, Kanté, Mucoli, Charly eller whatever de hedder på kanterne nok få deres at arbejde med.

                              Det er nu Bjørn's svendestykke skal stå, ellers vil det være vinduet hvor OB ikke handlede rigtigt og med rettidig omhu og nedrykning blev en realitet.

                              Comment

                              Working...
                              X