Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Jeg synes personligt at der bliver gået all in på undskyldningerne fra Janus, men fred være med det. Blond fortæller at klubberne meldte en masse spillere skadet selvom de var ude med alt muligt andet end skader - hvis det er sandt kan jeg som sådan godt forstå at Blond får lidt lange løg når han så får æren for skader der ikke findes. Håbløs kommunikation hvis det er tilfældet.
Blond kan dog ikke frikendes overhovedet. Han siger bl.a. i interviewet at han i bagklogskabens lys startede med mere individuelt doseret træning alt for sent - det må jeg bare stadig påpege er håbløst arbejde af en fysisk træner, man kan simpelthen ikke kalde det andet. Tænk sig at en prof træner skal lære om noget så banalt som individuelt doseret træning flere år inde i sin trænergerning? Så siger Blond at spillere ikke bliver presset til at træne hårdere end de kan være med til og at han i mange tilfælde forsøger at få spillere til at holde igen, men at spillerne vælger at træne hårdere hvilket kaster flere skader af sig. Den tillader jeg mig at tvivle på, og ihvertfald tror jeg en del af det kan kædes sammen med en noget usund kultur. Jeg ved, fra hestens egen mund, om en spiller der har haft en oplevelse af at blive pisket til at knokle på med træning af Blond selvom han oplevede at kroppen ikke kunne holde til det og forsøgte at sige fra. Med en rigtigt kedelig reaktion fra Blond i følge.
Alt i alt synes jeg det er et fint hygge interview, dog med en meget blød interviewer hvor der slet ikke bliver gået til Blond - hvad der nok heller ikke var intentionen med interviewet, så fred være med det.
Nu blev det off topic, beklager. Lort med Ivan ude igen - det er skidt arbejde at man ikke kan passe bedre på sine spillere, det skal blive bedre hvis vi skal gøre os forhåbninger om en nogenlunde sæson.
Comment