Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træning 12/7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Syntes man burde høre OBstruktions nye glimrende Podcast med Janus Blond for at få et nuanceret billede af det skade billede der har været blæst op hos mange fans IMO

    http://obstruktion.dk/podcast-fem-aar-med-janus-blond/
    Jeg lyttede den igennem igår. (det er vel det mindste jeg kan gøre når jeg nu er så kritisk over for manden og hans arbejde).
    Jeg synes personligt at der bliver gået all in på undskyldningerne fra Janus, men fred være med det. Blond fortæller at klubberne meldte en masse spillere skadet selvom de var ude med alt muligt andet end skader - hvis det er sandt kan jeg som sådan godt forstå at Blond får lidt lange løg når han så får æren for skader der ikke findes. Håbløs kommunikation hvis det er tilfældet.

    Blond kan dog ikke frikendes overhovedet. Han siger bl.a. i interviewet at han i bagklogskabens lys startede med mere individuelt doseret træning alt for sent - det må jeg bare stadig påpege er håbløst arbejde af en fysisk træner, man kan simpelthen ikke kalde det andet. Tænk sig at en prof træner skal lære om noget så banalt som individuelt doseret træning flere år inde i sin trænergerning? Så siger Blond at spillere ikke bliver presset til at træne hårdere end de kan være med til og at han i mange tilfælde forsøger at få spillere til at holde igen, men at spillerne vælger at træne hårdere hvilket kaster flere skader af sig. Den tillader jeg mig at tvivle på, og ihvertfald tror jeg en del af det kan kædes sammen med en noget usund kultur. Jeg ved, fra hestens egen mund, om en spiller der har haft en oplevelse af at blive pisket til at knokle på med træning af Blond selvom han oplevede at kroppen ikke kunne holde til det og forsøgte at sige fra. Med en rigtigt kedelig reaktion fra Blond i følge.

    Alt i alt synes jeg det er et fint hygge interview, dog med en meget blød interviewer hvor der slet ikke bliver gået til Blond - hvad der nok heller ikke var intentionen med interviewet, så fred være med det.

    Nu blev det off topic, beklager. Lort med Ivan ude igen - det er skidt arbejde at man ikke kan passe bedre på sine spillere, det skal blive bedre hvis vi skal gøre os forhåbninger om en nogenlunde sæson.

    Comment


      #32
      OB har postet billeder fra dagens træning på Facebook, blandt andet et af Sabbi med bold.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
        OB har postet billeder fra dagens træning på Facebook, blandt andet et af Sabbi med bold.
        Sabbi var med bold. Men det er stadig på lavt blus og det varer garanteret 1-2 uger inden han bare begynder at træne helt med

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
          OB har postet billeder fra dagens træning på Facebook, blandt andet et af Sabbi med bold.
          Og det ligner at han er tæt på at ramme bolden

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg



            Blond kan dog ikke frikendes overhovedet. Han siger bl.a. i interviewet at han i bagklogskabens lys startede med mere individuelt doseret træning alt for sent - det må jeg bare stadig påpege er håbløst arbejde af en fysisk træner, man kan simpelthen ikke kalde det andet. Tænk sig at en prof træner skal lære om noget så banalt som individuelt doseret træning flere år inde i sin trænergerning? Så siger Blond at spillere ikke bliver presset til at træne hårdere end de kan være med til og at han i mange tilfælde forsøger at få spillere til at holde igen, men at spillerne vælger at træne hårdere hvilket kaster flere skader af sig. Den tillader jeg mig at tvivle på, og ihvertfald tror jeg en del af det kan kædes sammen med en noget usund kultur. Jeg ved, fra hestens egen mund, om en spiller der har haft en oplevelse af at blive pisket til at knokle på med træning af Blond selvom han oplevede at kroppen ikke kunne holde til det og forsøgte at sige fra. Med en rigtigt kedelig reaktion fra Blond i følge.
            Jeg har ikke været stor fan af Blond, der også internt i fodboldmiljøet har haft ry for at være en træner af "den gamle skole" (det skal løbes væk-typen), som man ikke var så imponeret af i andre klubber.

            Men lige den dér vil jeg godt bakke ham op på. I FCH havde vi ofte spillere der nærmest skulle tæves med deres egne støvler, for ikke at gå ud og træne for hårdt igennem, når de kom tilbage fra skader. Det er forskelligt fra spiller til spiller, men der findes helt afgjort spillere, der træner sig selv i stykker, hvis de ikke bliver holdt i MEGET kort snor. Lidt som de der hunderacer, der æder sig selv ihjel, hvis man ikke stopper dem
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment

            Working...
            X