Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningskamp OB-VB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Træningskampe og sommerkampe mod Øster Bøvling er heldigvis mere intetsigende, end de ti ligegyldige kampe vi havde i taberslutspillet.
    Kan håbe du har ret, men erindrer dog, at vi før næsten hver kamp i sidste sæson, og sikkert mange sæsoner før den, har kunnet læse skiftende OB spillere melde ud at de glæder sig til kamp, og de vil kæmpe fra første fløjt, og give os fans en god oplevelse.
    Alt for tit var der mere ild i øjnene på en druknet mus.

    Glæder mig til sæsonen starter, sæsonkortet er fornyet, men forventningen er ikke større end de sidste 10 sæsoner, troen på top 6 har jeg ikke.
    Jeg forventer såmænd heller ikke mere end det sædvanlige. Jeg synes dog generelt ikke indsatsen man lægger for dagen er så slatten som tidligere. Derfor tror jeg rigtig meget på vi kommer meget mere energiske og viljestærke ud til fcn-kampen. De plejer heller ikke at være de hurtigste ude af starthullerne, så den tror jeg på vi vinder.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Jeg forventer såmænd heller ikke mere end det sædvanlige. Jeg synes dog generelt ikke indsatsen man lægger for dagen er så slatten som tidligere. Derfor tror jeg rigtig meget på vi kommer meget mere energiske og viljestærke ud til fcn-kampen. De plejer heller ikke at være de hurtigste ude af starthullerne, så den tror jeg på vi vinder.

      En kamp hjemme mod FCN skal altid give 3 point, alt andet vil være utilfredsstillende.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Hvem har dog også sagt det?

        Jeg er helt med på at der er.masser af grund til skepsis, og jeg tror på ingen måde at vi bare lige danser os i top6. Jeg opponerede bare imod at to umiddelbart sløje præstationer i to træningskampe hos flere nærmest bliver tolket som om at sæsonen er ovre allerede. Vi har vundet masser af træningskampe i løbet af de sidste års ørkenvandring, det er sjældent en indikation på noget som helst. Og så reagerede jeg ret konkret på folk, der mente det var mangel på selvindsigt at starte med JS og KL i midterforsvaret ved at pointere, at det næppe bliver noget nær idealopstillingen, men at det giver meget god mening at man gerne vil beholde JT på midtbanen her i opstarten for relationerrnes skyld, hvis det alligevel er planen man henter en ny ind i midterforsvaret inden længe. For jeg er da helt enig i at et forsvar som det vi så igår meget vel kunne kandidere til prisen som ligaens værst-fungerende.
        Du undrede dig over hvorfor 2 træningskampe kunne få folk til at flegne sådan, og jeg giver dig forklaringen: Folk husker sidste sæson, hvor udtrykket som vi så igår, også med stærkere opstillinger, var mere normalen end det var undtagelsen. Det skaber automatisk frustrationer at se indsatser som mod Horsens og Vejle og giver forståeligt bange anelser. Der er ingen her, der mener sæsonen allerede er slut, før den er begyndt, heller ikke mig. Du skal bare være klar over at manges nerver er tyndslidte, hvorfor indsatser som igår afføder stærkere reaktioner, end du måske selv ville komme med.

        For mig er det fuldt ud forståeligt at folk svingede dommedagssværdet igår. De husker sidste sæson og 10 års frustrationer. De forsvinder jo ikke bare fordi en ny sæson begynder eller fordi det "bare" er træningskampe. Kan du se min pointe?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


          En kamp hjemme mod FCN skal altid give 3 point, alt andet vil være utilfredsstillende.
          Med det hold vi har kan man ikke forvente 3 points mod noget som helst hold. Muligheden er der hver eneste kamp, for vi har et ret højt topniveau. Til gengæld har vi et miks-maks af forskellige typer, der på skift laver fejl, oftest helt ude af det blå og ét af landets laveste bundniveauer.

          Derfor kan hver enkelt kamp blive fugl eller fisk. Også mod FCN.

          Men ellers er jeg da enig.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Er der nogen der ved hvordan træningen er delt imellem Alm, Krogh og Hjortebjerg. Mit indtryk er at Krogh er den der tager sig af det offensive, ikke mindst på baggrund af hans tid som spiller. Men jeg har ikke set meget af træningen. Hvem tager sig af defensiven?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Med det hold vi har kan man ikke forvente 3 points mod noget som helst hold. Muligheden er der hver eneste kamp, for vi har et ret højt topniveau. Til gengæld har vi et miks-maks af forskellige typer, der på skift laver fejl, oftest helt ude af det blå og ét af landets laveste bundniveauer.

              Derfor kan hver enkelt kamp blive fugl eller fisk. Også mod FCN.

              Men ellers er jeg da enig.

              MvH ChrisOB
              Min vurdering af, at en hjemmekamp mod FCN skal vindes, er ud fra klubbens ambitioner. Ikke ud fra truppens reelle styrke for den er som du skriver ret skiftende.

              Jeg tror dog selv på en sejr, men vil ikke falde ned af stolen af overraskelse, hvis vi kun får 2-2.

              Håber på en sæson med flere kampe på vores topniveau, end på vores bundniveau.

              Det er lidt trist at vi stadig er der, hvor vi forud for en ny sæson skal binde alt op på håb, fremfor at kunne tillade sig at stille forventninger. Men det er jo en af forskellene på af være blandt ligaens grå mus, kontra ligaens tophold.
              I topklubberne er forventninger naturligt.
              I OB er forventninger nærmest et fy ord.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Min vurdering af, at en hjemmekamp mod FCN skal vindes, er ud fra klubbens ambitioner. Ikke ud fra truppens reelle styrke for den er som du skriver ret skiftende.

                Jeg tror dog selv på en sejr, men vil ikke falde ned af stolen af overraskelse, hvis vi kun får 2-2.

                Håber på en sæson med flere kampe på vores topniveau, end på vores bundniveau.

                Det er lidt trist at vi stadig er der, hvor vi forud for en ny sæson skal binde alt op på håb, fremfor at kunne tillade sig at stille forventninger. Men det er jo en af forskellene på af være blandt ligaens grå mus, kontra ligaens tophold.
                I topklubberne er forventninger naturligt.
                I OB er forventninger nærmest et fy ord.
                Jeg stiller den forventning, at når en ledelse melder en målsætning ud, så skal man holde dem oppe på den målsætning. Det er lidt en catch 22 situation: OSE vil jo ikke gå ud for at tale set-uppet og truppen ned; også selv om det måske faktisk ville være sundt for alle, hvis man gjorde det og i stedet fokuserede på opbygning og en målsætning om at vinde så mange kampe som muligt, og så se, hvor langt det så rækker, så man, lad od sige efter den første halvdel af grundspillet laver sin målsætning ud fra dét.

                De er selv skyld i, at folk ikke viser dem nok tillid - og bliver (over)bekymrede over indsatsen og resultatet af to træningskampe. Det er en fuldstændigt naturlig synergi; og jeg undrer mig til stadighed over dem, der undrer sig over, at folk kan flegne så meget ud over træningskampe. Det er summen af det hele, der gør det. De samme folk, der undrer sig over at folk kan reagere sådan, de kunne måske også godt finde på at lave det modsatte; hvis vi nu f.eks havde smadret Horsens og Vejle med to gange 5-0. Så ville de gå amok i forventning på samme måde, som nogen vil gå amok i pessimisme, når man taber to kampe med en målscore på 3-6. Godt en uge før sæsonstart.

                Det går op og ned i fodbold; sådan har det altid været, og det vil det altid blive ved med at gøre. Derfor skal man heller ikke gå amok i jubel, hvis vi vinder den første kamp. For med det hold vi har, der kan man ikke forvente at de følger en sejr op med endnu et godt resultat. Jeg ved, at vi godt kan vinde den første kamp. Vi kan vinde mod alle hold, på dagen. Vi er bare, lige nu, Superligaens svar på Fredericia, Vi er der bare, For gode til at rykke ned, for dårlige til at blive en stabil konstant kandidat til at komme højere op i tabellen. Og det er vi, indtil holdet og klubben har bevist noget andet. Forventninger er ikke et fy-ord; det er bare noget, jeg tror man ikke skal have for mange af - i den positive retning. Så ustabile er de spillere vi har. Så får ledere er der på det hold. Og endnu mere, når én af de få med lederegenskaber og udtryk står til at misse 2-3 kampe af sæsonstarten og måske/måske ikke får et formmæssigt efterslæb, der først indhentes, når det måske er for sent for holdet.


                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                  Er der nogen der ved hvordan træningen er delt imellem Alm, Krogh og Hjortebjerg. Mit indtryk er at Krogh er den der tager sig af det offensive, ikke mindst på baggrund af hans tid som spiller. Men jeg har ikke set meget af træningen. Hvem tager sig af defensiven?
                  Sådan som jeg husker det blev de delt op i 3 grupper forleden. Defensiv, centrale midtbane og offensive. Alm have ihverfald midtbanen som bestod af Tverskov,Okosun,Aron,Ejdum og Jessen. Jeg er ikke 100% på de 2 andre men mit bedste gæt er at Hjortebjerg var sammen med de offensive. Men er ikke sikker

                  Comment


                    Okay tak for svar

                    Comment

                    Working...
                    X