Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

    Enig, det er total hat og briller at man kan ende med at skulle spille i Europa, når man er i nedrykningsspil, men det tager vi selvfølgelig med
    Enig, det er helt skørt. Nu snuppede Viborg den fra AaB sidste år, så kan vi passende tage den fra Viborg i år. Som minimum burde det være sådan at holdet fra mesterskabsslutspillet beholder europabilletten, hvis playoff kampen ender uafgjort.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Enig, det er helt skørt. Nu snuppede Viborg den fra AaB sidste år, så kan vi passende tage den fra Viborg i år. Som minimum burde det være sådan at holdet fra mesterskabsslutspillet beholder europabilletten, hvis playoff kampen ender uafgjort.
      Men er det helt tossede ikke, at de hold der spiller om pladsen nu vil være helt andre hold, når de internationale kampe skal spilles. Hvor meget vil Viborgs hold være det samme. Vi ved, at vores hold vil blive temmelig nyt. Bedre. Ja, normalt ikke, men Bjørn W og co kan jo ændre det.
      Jeg er enig i din pointe.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Enig, det er helt skørt. Nu snuppede Viborg den fra AaB sidste år, så kan vi passende tage den fra Viborg i år. Som minimum burde det være sådan at holdet fra mesterskabsslutspillet beholder europabilletten, hvis playoff kampen ender uafgjort.
        Det eneste alternativ er jo så ingen opdeling af ligaen, hvilket jeg også foretrækker. Det havde reelt set kun været Aab, Horsens og Lyngby som havde haft noget at spille for, hvis det eneste bund 6 spillede for, var at blive i rækken. Det kan man så mene havde været fortjent, men det havde godt nok også betydet at OB nok ikke havde haft 13.600 til bold som i fredags og TV-stationerne havde ligeledes mødt tomme stuer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

          Men er det helt tossede ikke, at de hold der spiller om pladsen nu vil være helt andre hold, når de internationale kampe skal spilles. Hvor meget vil Viborgs hold være det samme. Vi ved, at vores hold vil blive temmelig nyt. Bedre. Ja, normalt ikke, men Bjørn W og co kan jo ændre det.
          Jeg er enig i din pointe.
          Tja - det er nu engang sådan at holdene som kvalificerer sig til Europa - først skal deltage sæsonen efter - sådan må det være, og dermed kan profilerne være skiftet eller nye kommet til.
          Jeg har desværre ikke andre debattørers optimisme i forhold til vores kamp mod FCM på lørdag - i Odense tog det dem ca. 20 min at kvase os på ren fysik og dødbolde. Vi komnmer til at møde det samme pres i Herning - og jeg ser ikke vores forsvar som væsentligt forstærket i den afdeling (fysik og dødbolde). Men jeg håber som alle striber at det kan lykkes. Skulle det så lykkes i Herning skal vi enten til Aarhus eller til Viborg - her håber jeg absolut på Viborg - de står bedre til os en Gymnasterne - som rent fysisk ligner opgave på niveau med FCM.
          Jeg håber BW i transfervinduet tilføjer en fysisk stærk central forsvarsspiller - de to vi har i den afdeling Ivancevic og BP har for mange skader - og Slots har ikke fysikken (endnu) til at begå sig med typer som Cornelius og Mortensen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Jeg hader det her håndbold gejl med slutspil, og syntes det er forkasteligt at nr 7 kan vinde noget i profesionel sport. Men jeg skal satme ind og bakke drengene op, især hvis det kan hjælpe til at vi forhindrer Herning/Ikast i at komme i Europa.
            Men jeg syntes så heller ikke de er helvedes godt kørende så selvfølgelig har vi en chance.
            Altså jeg er til dels enig. Men man kan så også vende dem om og sige at dem der er i nedrykningsspillet mister muligheden for medaljer ca. 2/3 inde i sæsonen - så hvorfor skulle hold i den nederste del ikke have noget at spille for? Det er jo ikke totalt umuligt at et hold der optager 7-8 pladsen så langt inde i sæsonen ville kunne have haft en god slutspurt og måske endt på en tredje plads. Jeg er dog enig i pointen at der kan være uretfærdighed i det mht. især nr. 5 og 6 som ikke får muligheden - Og det må man forsørge om man kan finde en løsning på.

            Comment


              Jebola
              Du skal bare huske på at vi sidst har vundet over AGF.
              Det var i sidste sæson - men Viborg har vi ikke slået de sidste to sæsoner.,

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Altså jeg er til dels enig. Men man kan så også vende dem om og sige at dem der er i nedrykningsspillet mister muligheden for medaljer ca. 2/3 inde i sæsonen - så hvorfor skulle hold i den nederste del ikke have noget at spille for? Det er jo ikke totalt umuligt at et hold der optager 7-8 pladsen så langt inde i sæsonen ville kunne have haft en god slutspurt og måske endt på en tredje plads. Jeg er dog enig i pointen at der kan være uretfærdighed i det mht. især nr. 5 og 6 som ikke får muligheden - Og det må man forsørge om man kan finde en løsning på.
                Jamen jeg kan godt se der skal være noget at spille for, især for de hold som ikke skal spille for at undgå nedrykning. Men syntes ikke det på nogen måde gavner dansk fodbold at vi sender det 7. Bedste hold ud for at skabe bedre chancer for at vi får hold i CHL, og lettere vej til Eurpaleauge/confrenseleauge. I år
                er det fordi FCK vandt pokalen at det er nr 4 der skal sætte sin “præmie” på spil, ellers havde det været bronzevinderne . Det er skidt imo.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Det er vel ikke mere skidt end at vi sender AGF afsted for at de ryger ud efter første kamp?

                  Comment


                    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...obs-billetsalg
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Citat:
                      "Vi er virkelig stolte over denne opbakning, og vi sætter stor pris på hver en stribe, udtaler Jack Jørgensen til bold.dk."

                      Hmmmmm.....så stor pris så Jack J. og Co har valgt at hæve prisen den kommende sæson. Jeg synes de skulle få gjort noget ved det stadion inden de begynder at straffe tilskuerne med prisstigninger.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                        Citat:
                        "Vi er virkelig stolte over denne opbakning, og vi sætter stor pris på hver en stribe, udtaler Jack Jørgensen til bold.dk."

                        Hmmmmm.....så stor pris så Jack J. og Co har valgt at hæve prisen den kommende sæson. Jeg synes de skulle få gjort noget ved det stadion inden de begynder at straffe tilskuerne med prisstigninger.
                        Uden at jeg skal bevæge mig ud i en hvepserede så syntes jeg faktisk at det virker logisk. Også selvom stadion er slidt og der er lange køer ved toilletter og madboder.
                        For jo flere der ønsker at bruge dit produkt jo mere kan du tillade dig at tage. Og det kan vi jo se på tilskuertallene. Og vi er langt fra de eneste der skruer op

                        Ja der mangler lidt sportslige resultater som ville være med til at justificere det 100%. Men jeg vælger naivt at tro at de her penge går i Bjørns budget. Og derved har jeg det fint med at give lidt mere. Det er jo nemmere at løfte i flok.

                        Jeg gav sidste år små 2000kr for en Liverpool billet på Anfield hvor de tabte 2-1 til nedrykkerne fra Leeds. DEN gjorde satme ondt
                        Last edited by fmprOB; 01-06-2023, 07:22.

                        Comment


                          https://fyens.dk/ob/ob-s-traener-and...itet-paa-banen
                          Det er fansene som giver meget energi og er grunden for vores forbedring i hensigt sf højintensive løb i følge Alm.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Vi har haft en god snak med den kommercielle chef, Jack Jørgensen, der fortæller om, hvordan denne sæson har været fra hans stol.

                            Jack Jørgensen: Folk har fået det stribede fællesskab under huden i denne sæson - OBstruktion

                            Comment


                              Sæsonen sluttede helt som ventet uden OB i top 6 , og langt fra Europa.

                              Det har været en rutchebane sæson. Vi startede umanerligt ringe, med et hold som slet ikke var stærkt nok, jeg vil vove den påstand at det hold vi startede sæsonen med ville rykke ud. Så det er både holdet og BW , som ikke var mødt frem ved start.
                              Det lykkedes BW at stoppe blødningen, via nogle fine handler og nogle panik-lappeløsninger.
                              Vi fik endda spillet os frem til en mulighed for at spille os i top 6 på sidstedagen i grundspillet. 1 sejr, og ialt 7 point, målscore på 9-22 mod top 6 holdende fortæller klart at vi ikke hørte til i den ende.
                              Men i den sidste og afgørende kamp viste holdet atter en slatten rygrad og fuldstændig fraværende kvalitet til at gøre tingene færdig.
                              Taberslutspillet var en fin turnering med Horsens og AaB i frit fald, og vi kommer ud af det med er hæderligt snit på 1,8. Til trods for flere jævne/middelmådige præstationer holdt vi os inde i spillet til 7. pladsen, og vi stod igen med en afsluttende kamp som kunne redde sæsonen.
                              Kampen i Herning viste igen hvor langt vi er fra at kunne byde de bedste hold op til kamp når det virkelig gælder. der var vel reelt kun spænding i 30-40 sekunder efter vores udligning. Det resulterede i at vi slutter 5 point fra førstepladsen i taberslutspillet, og altså tabte 0,5 point pr kamp i forhold til dem.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Sæsonen sluttede helt som ventet uden OB i top 6 , og langt fra Europa.

                                Det har været en rutchebane sæson. Vi startede umanerligt ringe, med et hold som slet ikke var stærkt nok, jeg vil vove den påstand at det hold vi startede sæsonen med ville rykke ud. Så det er både holdet og BW , som ikke var mødt frem ved start.
                                Det lykkedes BW at stoppe blødningen, via nogle fine handler og nogle panik-lappeløsninger.
                                Vi fik endda spillet os frem til en mulighed for at spille os i top 6 på sidstedagen i grundspillet. 1 sejr, og ialt 7 point, målscore på 9-22 mod top 6 holdende fortæller klart at vi ikke hørte til i den ende.
                                Men i den sidste og afgørende kamp viste holdet atter en slatten rygrad og fuldstændig fraværende kvalitet til at gøre tingene færdig.
                                Taberslutspillet var en fin turnering med Horsens og AaB i frit fald, og vi kommer ud af det med er hæderligt snit på 1,8. Til trods for flere jævne/middelmådige præstationer holdt vi os inde i spillet til 7. pladsen, og vi stod igen med en afsluttende kamp som kunne redde sæsonen.
                                Kampen i Herning viste igen hvor langt vi er fra at kunne byde de bedste hold op til kamp når det virkelig gælder. der var vel reelt kun spænding i 30-40 sekunder efter vores udligning. Det resulterede i at vi slutter 5 point fra førstepladsen i taberslutspillet, og altså tabte 0,5 point pr kamp i forhold til dem.
                                Det er i hvert fald ikke overraskende at det blev 8. pladsen. Jeg noterer mig at du siger holdet der startede sæsonen sandsynligvis ville have rykket ud .. det finder vi jo aldrig ud af, men sæsonstarten in mente har du måske ret. Det startende HOLD men ikke TRUPPEN ser jeg mere som nedrykningskandidat. De startede sæsonen med mange af de bærende spillere skadet, og ALM påpegede det et par gange. Spillere som drypvis kom tilbage og sikrede en markant bedre kvalitet + en enkelt markant tilgang. Afgangen af et par af de bærende spillere i vinterpausen gjorde måske at top6 ikke blev indfriet igen. Jeg tror det var en kalkuleret risiko med Jebali som BW tog, og "den unævnlige svensker" som alliwl ville OB mindre end hans egen løncheck . Puljespilet viste vel også at vi ikke var i overhængende nedrykningsfare selv om der igen opstod mange skader og der var rokeringer i mange kampe

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X