Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering på sæsonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Det er decideret absurd at smide HC på det hold. HC har også stået mange gode kampe i den her sæson.

    FCNs målmand ville være oplagt, FCM's Ousted kunne være et andet bud.

    Bashkim giver mening og Sabbi kunne i min bog også ryge på, hvis det er rigtigt at manden hiver 250k om måneden så er der tale om 3 mill om året, hvilket er tæt på 10 procent at det samlede sportslige budget, hvor meget Bashkim hiver ved jeg ikke, men de to er vores største flop i indeværende sæson. Irriterende at vi ikke har fået Kadrii igang.

    På mange måder et absurd hold og jeg er enig med den anden bruger der kaldte det en københavner spalte. Så træt af sportsjournalister der falder på røven fordi de bliver opvartet når de kommer til kamp, den bias gennemsyrer sportsjournalistikken. Der er ikke nogle andre journalister der ville slippe afsted med det der.

    Comment


      #32
      Jeg er enig, synes godt nok det er hårdt at smide Bernat på årets flophold.

      Den ene af skribenterne er jo rent faktisk fra Odense, og følger ret meget med, så jeg køber ikke den med at det er en Københavner-avis.

      Wilshere synes jeg også er unfair. Jeg hørte en udsendelse på Mediano for kort tid siden, hvor de også snakkede om at han ikke havde præsteret, hvorefter en af paneldeltagerne hev data frem, hvor det viste sig, at Wilshere var bedst af alle i AGF på en masse centrale parametre, som pasningsprocent, chancer skabt, erobringer, og meget andet - så det er vist udelukkende fordi man er blevet grebet af en "han har ikke præsteret, fordi han er Wilshere"-feber.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Jeg er meget uenig omkring Frø.
        Han spiller 1 god kamp 2 ok, 2 under middel og 5 ringe ud af 10. Alle kan have dårlige kampe, men Frø virker opgivende og set ud som en teenager der er kommet hjem fra 40 timers lan party. I modsætning til Sabbi, Sander, Breum og Jebali så jagter han ikke bolden ærgerligt, men håber de andre arbejder for ham. Samme tendens har BK fået.
        OB skal arbejde knaldhårdt i kampene, så må man rotere og skift når nogle er slidte.
        Jeg synes ikke den kritik er særlig konkret, selvom jeg prøver at forstå den. Jeg kan huske at jeg synes han så lad ud i den første hjemmebanekamp mod FCK. Men ellers så synes jeg faktisk at Frø er lidt af en unsung hero.

        Som nævnt tidligere, så er det meget ham der skaffer os point mod Viborg, inden det er der kampen mod Sdrj, hvor jeg husker at stå på stadion og se at OB kommer foran med et mål, så bliver vi presset i bund og så kommer Frø med en assist og et mål og lukker kampen fuldstændigt.

        ​​​​​Som sagt når jeg står på stadion og ser ham så laver han sine returløb. Erobrer bolde højt på banen, kommer med assist og mål, det er ikke alt der fungerer, men sådan er det jo for offensive spillere, det er bestemt heller ikke alt der fungerer for Sabbi, Sander eller Breum, der er jo et andet hold der forsøger at stå i vejen ;-)

        Noget overset ved Frø er at han er blevet bedre til at afslutte, der er mere føling i hans afslutninger, som jeg lige ser det, end der var tidligere i sæsonen, især udefra, kan være den kattepote fra Viborg kampen der snyder mig.



        ​​​​​

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Jeg er enig, synes godt nok det er hårdt at smide Bernat på årets flophold.

          Den ene af skribenterne er jo rent faktisk fra Odense, og følger ret meget med, så jeg køber ikke den med at det er en Københavner-avis.

          Wilshere synes jeg også er unfair. Jeg hørte en udsendelse på Mediano for kort tid siden, hvor de også snakkede om at han ikke havde præsteret, hvorefter en af paneldeltagerne hev data frem, hvor det viste sig, at Wilshere var bedst af alle i AGF på en masse centrale parametre, som pasningsprocent, chancer skabt, erobringer, og meget andet - så det er vist udelukkende fordi man er blevet grebet af en "han har ikke præsteret, fordi han er Wilshere"-feber.
          Dansk fodboldjournalistik er meget narrativ-drevet - når først, der er en vinkel, der er blevet talt op, er der desværre rigtig mange kommentatorer og journalister, der ret ukritisk griber til den igen og igen, og så skal der rigtig meget til for at ændre den. Nogle gange er der selvfølgelig ild, hvor der er røg, men ofte bliver det også selvforstærkende - er Wilshere først blevet kategoriseret som en skuffelse vil hver kamp uden mål eller assist blive fortalt ud fra den ramme, selv hvis han ellers gør det fint; er HCB først blevet kategoriseret som usikker med fødderne vil et enkelt skævt udspark blive set i det lys, selv hvis han i resten af samme kamp spiller sikkert, ligesom det, der reelt set ikke er et drop mod Vejle bliver karakteriseret som et, fordi fortællingen er, at han er usikker/inde i en dårlig periode; er Skjelvik først blevet anerkendt som en kvalitetsspiller, så bliver kommentatorer af mærkelige årsager ved med at fremhæve ham som en dygtig spiller, og blive forundret over hans fejl; osv.

          Det er sikkert sådan det er alle steder, og det er klart nok, at fodbold jo også handler om fortællinger, men det er godt nok tit, jeg sidder og bliver frustreret over kommentatorer, der kommenterer kampene så de for alt i verden passer ind i diverse dominerende journalistiske vinklinger.
          Last edited by Orskov; 24-05-2022, 12:37.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Dansk fodboldjournalistik er meget narrativ-drevet - når først, der er en vinkel, der er blevet talt op, er der desværre rigtig mange kommentatorer og journalister, der ret ukritisk griber til den igen og igen, og så skal der rigtig meget til for at ændre den. Nogle gange er der selvfølgelig ild, hvor der er røg, men ofte bliver det også selvforstærkende - er Wilshere først blevet kategoriseret som en skuffelse vil hver kamp uden mål eller assist blive fortalt ud fra den ramme, selv hvis han ellers gør det fint; er HCB først blevet kategoriseret som usikker med fødderne vil et enkelt skævt udspark blive set i det lys, selv hvis han i resten af samme kamp spiller sikkert, ligesom det, der reelt set ikke er et drop mod Vejle bliver karakteriseret som et, fordi fortællingen er, at han er usikker/inde i en dårlig periode; er Skjelvik først blevet anerkendt som en kvalitetsspiller, så bliver kommentatorer af mærkelige årsager ved med at fremhæve ham som en dygtig spiller, og blive forundret over hans fejl; osv.

            Det er sikkert sådan det er alle steder, og det er klart nok, at fodbold jo også handler om fortællinger, men det er godt nok tit, jeg sidder og bliver frustreret over kommentatorer, der kommenterer kampene så de for alt i verden passer ind i diverse dominerende journalistiske vinklinger.
            Problemet er, at Bernat ikke kun har haft enkelte skæverter i kampene. Når du snakker om narrativ, så er der andre, der forsøger at tale Bernats faktiske indsats op i forhold til den hårde kritik, han får. Så alle har et narrativ, de gerne vil fremelske. Jeg er derhenne, hvor det er vildt overdrevent at smide ham på et flophold; men ellers har det sidste halve år slet ikke været på samme niveau som i efteråret.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Dansk fodboldjournalistik er meget narrativ-drevet - når først, der er en vinkel, der er blevet talt op, er der desværre rigtig mange kommentatorer og journalister, der ret ukritisk griber til den igen og igen, og så skal der rigtig meget til for at ændre den. Nogle gange er der selvfølgelig ild, hvor der er røg, men ofte bliver det også selvforstærkende - er Wilshere først blevet kategoriseret som en skuffelse vil hver kamp uden mål eller assist blive fortalt ud fra den ramme, selv hvis han ellers gør det fint; er HCB først blevet kategoriseret som usikker med fødderne vil et enkelt skævt udspark blive set i det lys, selv hvis han i resten af samme kamp spiller sikkert, ligesom det, der reelt set ikke er et drop mod Vejle bliver karakteriseret som et, fordi fortællingen er, at han er usikker/inde i en dårlig periode; er Skjelvik først blevet anerkendt som en kvalitetsspiller, så bliver kommentatorer af mærkelige årsager ved med at fremhæve ham som en dygtig spiller, og blive forundret over hans fejl; osv.

              Det er sikkert sådan det er alle steder, og det er klart nok, at fodbold jo også handler om fortællinger, men det er godt nok tit, jeg sidder og bliver frustreret over kommentatorer, der kommenterer kampene så de for alt i verden passer ind i diverse dominerende journalistiske vinklinger.
              Jeg er meget enig.

              ​​​​​​Jeg synes generelt dansk fodbold er besat af ideen om fortællinger, det er ikke kun journalister, men også klubberne etc. De kan simpelthen få en til at føle at man er 4 år gammel engang imellem :-D

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Problemet er, at Bernat ikke kun har haft enkelte skæverter i kampene. Når du snakker om narrativ, så er der andre, der forsøger at tale Bernats faktiske indsats op i forhold til den hårde kritik, han får. Så alle har et narrativ, de gerne vil fremelske. Jeg er derhenne, hvor det er vildt overdrevent at smide ham på et flophold; men ellers har det sidste halve år slet ikke været på samme niveau som i efteråret.

                MvH ChrisOB
                Bernat har bestemt haft svipsere, og selvfølgelig har alle deres narrativer, som kampene ses i forhold til. Jeg synes bare ofte det bliver så tykt i den danske mediejournalistisk, at det irriterer mig - fordi den er drevet af "den store historie", hvor det sjældent bliver særlig nuanceret - med flop-fortællingen om Wilshere som et godt eksempel. Pointen med Bernat var at for eksempel målet mod Vejle er en ualmindelig svær bold at håndtere for en målmand, og selvom det i bagklogskabens lys havde været bedre, hvis han var kommet bragende ud i bolden, når den nu snævert gik over Vejles mand på forreste stolpe, ja så er det altså ikke et drop - alligevel skulle Alm efterfølgende forholde sig til "Bernats drop" og det skulle han selvfølgelig fordi det er en del af en større fortælling om Bernats usikre forår. Som sagt, ingen røg uden ild, men det er imo hæmmende, når det er de store fortællinger, der dikterer evalueringerne af de enkelte præstationer. Det samme gælder forøvrigt tit ift. vurderinger af kampe der alt for ofte vurderes udelukkende på baggrund af resultatet uden syn for spillet, hvor eksempelvis rædderlige OB-kampe er blevet talt op her i foråret, fordi vi har vundet på lidt ekstra skarphed eller held.

                Comment


                  #38
                  Dejligt for HC at blive udtaget til U21 landsholdet i dette lille stormvejr

                  https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/hc-udt...1-landsholdet/

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                    Ærligt forstår jeg ikke hvad Bernat laver der. Ja han har lavet fejl. Men han er ung og urutineret.

                    Jesper Hansen fra AGF og ham fra Sønderjyske har begge lavet flere drops i denne sæson. Og de er en del mere rutineret end Bernat
                    Men skuffelserne tager vel også udgangspunkt i forventninger og hvis fortventningerne ikke var så store som til HC der jo ellers lagde godt ud … så flopper de jo ikke …
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Men skuffelserne tager vel også udgangspunkt i forventninger og hvis fortventningerne ikke var så store som til HC der jo ellers lagde godt ud … så flopper de jo ikke …
                      Det er rigtigt nok, men så har man måske også haft lidt for store forventninger til en ung målmand i hans første sæson - oder was? En ung målmand vil altid lave fejl, det gjorde OC også. En forskel på de to var at Olivers store fejl heldigvis ikke kostede særligt mange mål, mens flere af Bernats, særligt i foråret, har kostet. Nu er fortællingen så, delvist ihvertfald, at Bernat er en usikker keeper der koster for mange point. Fair nok, for han har kostet point, men han har på ingen måde kostet os top 6, og for mig skal en ung keeper ikke kun måles på resultaterne i sin første sæson, men lige så meget på potentialet og på den udvikling mod potentialet som man gerne skulle kunne se. Jeg freder ikke HC for jeg synes ikke at udviklingen har været så god som jeg havde håbet, men jeg synes også at en ung målmand fortjener mere end en sæson for et hold der iøvrigt stinker kollektivt, inden at man dømmer ham som et flop.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                        Det er rigtigt nok, men så har man måske også haft lidt for store forventninger til en ung målmand i hans første sæson - oder was? En ung målmand vil altid lave fejl, det gjorde OC også. En forskel på de to var at Olivers store fejl heldigvis ikke kostede særligt mange mål, mens flere af Bernats, særligt i foråret, har kostet. Nu er fortællingen så, delvist ihvertfald, at Bernat er en usikker keeper der koster for mange point. Fair nok, for han har kostet point, men han har på ingen måde kostet os top 6, og for mig skal en ung keeper ikke kun måles på resultaterne i sin første sæson, men lige så meget på potentialet og på den udvikling mod potentialet som man gerne skulle kunne se. Jeg freder ikke HC for jeg synes ikke at udviklingen har været så god som jeg havde håbet, men jeg synes også at en ung målmand fortjener mere end en sæson for et hold der iøvrigt stinker kollektivt, inden at man dømmer ham som et flop.
                        Der er vel forskel på at ønske sig en bedre keeper og så brande den erstattede keeper som et "flop", er der ikke? Det kan godt være at medierne dømmer ham som et flop; det gør jeg ikke. Men jeg mener det sidste halve år ikke har været fordrende for min tro på, at han kan blive en stabil 1. keeper. Og hvis vi vinder på torsdag; så står vi overfor mindst 8 europæiske fodboldkampe næste år. At gå ind til dem med en ung urutineret keeper ville gøre enhver lidt usikker.

                        Potentialet så jeg i efteråret; men hvis man isoleret ser på det sidste halve år, så kan det være svært at se det potentiale. Så kan man være tilbøjelig til at tro, at dét så er potentialet. Fodbold har en kort hukommelse; og det gælder både den ene og den anden vej.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Der er vel forskel på at ønske sig en bedre keeper og så brande den erstattede keeper som et "flop", er der ikke? Det kan godt være at medierne dømmer ham som et flop; det gør jeg ikke. Men jeg mener det sidste halve år ikke har været fordrende for min tro på, at han kan blive en stabil 1. keeper. Og hvis vi vinder på torsdag; så står vi overfor mindst 8 europæiske fodboldkampe næste år. At gå ind til dem med en ung urutineret keeper ville gøre enhver lidt usikker.

                          Potentialet så jeg i efteråret; men hvis man isoleret ser på det sidste halve år, så kan det være svært at se det potentiale. Så kan man være tilbøjelig til at tro, at dét så er potentialet. Fodbold har en kort hukommelse; og det gælder både den ene og den anden vej.

                          MvH ChrisOB
                          Fodboldfans og -journalister har kort hukommelse, og det er jo også fair nok - men det skal en sportslig ledelse helst ikke have, og derfor har jeg også fuld tiltro til at BW og Alm står bag Bernat, hjælper ham med at lægge fejlene bag sig og se fremad. Der er alt andet lige tale om en spiller, der stadig er på u21, på den position på banen, hvor gennembruddet ofte kommer senest, så jeg er slet ikke nervøs for at han bliver en stabil 1. keeper på sigt, selvom det da er klart, at næste år gerne må være mere stabilt - og en fortsættelse af efterårets niveau fremfor forårets. At gå ud og hente en ny førstekeeper ind vil til gengæld imo. være endnu et tegn på, at strategien blot er et stykke papir, når det kommer til stykket og man skal til at træffe de lidt sværere beslutninger.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Der er vel forskel på at ønske sig en bedre keeper og så brande den erstattede keeper som et "flop", er der ikke? Det kan godt være at medierne dømmer ham som et flop; det gør jeg ikke. Men jeg mener det sidste halve år ikke har været fordrende for min tro på, at han kan blive en stabil 1. keeper. Og hvis vi vinder på torsdag; så står vi overfor mindst 8 europæiske fodboldkampe næste år. At gå ind til dem med en ung urutineret keeper ville gøre enhver lidt usikker.

                            Potentialet så jeg i efteråret; men hvis man isoleret ser på det sidste halve år, så kan det være svært at se det potentiale. Så kan man være tilbøjelig til at tro, at dét så er potentialet. Fodbold har en kort hukommelse; og det gælder både den ene og den anden vej.

                            MvH ChrisOB
                            Jo der er forskel på at ønske sig en bedre keeper og på at brande den erstattede keeper som et flop. Hvorfor det selvsagt ikke var dit indlæg jeg kommenterede på, men Plums kommentar til en artikel hvor HC kåres til årets flophold…
                            Du skal endelig bare ønske dig en ny keeper uden vrøvl fra min side

                            Comment

                            Working...
                            X