Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 15.5.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Syntes ikke kampen i dag afviger nævneværdigt fra stort set alle OB kampe, ej heller de 10 seneste. Pletvise fine takter, men overordnet set kun middelmådige indsatser hele vejen rundt.
    Vi laver igen en fejl som giver mål, måske den 10. i sæsonen.
    Sabbi får et straffe, ellers er der ikke noget slutprodukt på hans aktioner. Jebali spiller kun for sig selv i dag, afslutter på alt, uden den vilde kvalitet, selvom en ripost fra Flø gav vores straffe.
    Frøkjær var absolut ikke god i dag. Kløve bidrager ikke med noget nævneværdigt
    Tjaa, Jebali med til dels gode aktioner men uheldigt, at han spiller kun for sig selv ser ikke. Frø med en skuffende kamp, uforståeligt at han blev ikke skifter ud tidligere. Troede at Sabbi var ved at lære at fodbold er en taktisk holdsport, men de sidste kampe viser at det var vel kun et kort glimt og vi er tilbage hvor han ser ikke bedre positionerede medspiller smider lovende situationer væk. Kløve usynligt.
    Tverskov, Skjelvik og Ivancevic var bedst i dag. Mickelson også med gode takter. Skjelviks speed klæder virkelig vores cf, især hvis modstander står kompakt og lurer på kontra og spiller den bag vores kæde Tverskov er bare kæmpe som def.midt. Håber vi kan holde fast i ham. Med den rette makker kan det blive en bomstærk midtbane. Ville meget gerne se ham sammen med en Aron i kampform.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
      Træls ikke at vinde kampen med en friløber med frit mål og brændt straffespark. Når det er sagt, havde Sønderjyske ikke noget at komme med overhoved. Jeg synes Skjelvik spiller en rigtig fin kamp og viser den forskel der har været når modstanderen har lavet mål med dybdeløb - Fart. Han er hurtig og det klædte forsvaret i dag. Om det er ligeså godt mod bedre modstandere ved jeg ikke. Derudover er jeg enig i at udskiftningerne kom for sent til rigtigt at bliver udslagsgivende.
      Til sidst er det dødnødvendigt at Bernat får bygget på niveauet. Første sæson er det ok med blundere, men det skal ikke fortsætte. Så ender det lige som ham Højbjerg i Esbjerg der koster mål hver anden kamp gennem karrieren. Håber Bernat viser det potentiale han besidder i de næste 2 afgørende kampe i sæsonen.
      Bernat skal fokusere på det helt simple. Væk med bolden. Ingen smarte, korte afleveringer.

      Så kan det andet komme senere.

      Lige nu koster han for meget ved klare fejl.

      Han er god til refleksredninger og er blevet langt bedre i feltet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Set fra stadion.

        Kiks af HC giver sønderjyske føringen.

        Jeg synes det er tydeligt at det er på den sidste halvdel af banen vi fejler, vi skal minimum lave to i dag. Minimum.

        Jeg synes på ingen måde at projekt Sabbi fungerer og jeg tror heller ikke det kommer til at fungere. Jeg fatter ikke hvordan han kan blive mom. Det er tydeligt at det er Tverskov.

        Jeg er ikke klar til at dømme king ude, han er ung og som backup på backpladsen er han fin.

        Jeg får lange løg af Andreas Alms modvilje mod at skifte spillere ud, Jebali ligner jo en der har løbet et maraton efter 70 minutter.

        Jeg mener stadig at vi mangler en venstrebenet højrekant og en 9'er.
        Ret enig, men syntes ikke Frø ligner en der nyder at spille fodbold. Jebali vil alt selv, måske for meget selvtillid. Han glemmer at spille de andre gode. Ofte syntes jeg de andre glemmer at gøre sig spilbsre og håber Jebali tryller.
        HC - det er altid tydeligt når målmænd fejler, men der er for mange af dem.
        Kan godt lide Fenger, men top angriber er han ikke. Sabbi er desværre fodbold blind. Han kan det han kan og det er ikke tilstrækkeligt.
        Du siger selv king er en backup spiller.
        Om jørgen i virkeligheden er bedst centralt og kunne være en del af CF er svært at vurdere. Kl er ikke god nok og Jeppe kan måske syntes af en forlængelse er interessant som DM. Vi skal stadig have bedre spiller til starten end Okosun og Aron.

        BW du får travlt

        Comment


          Tverskov var igen bedste mand. At Sabbi får den på stadion er jo hovedrystende.
          Men det er tæt på at Skjelvik var VIP for hvor havde han dog 2-3 sindssygt vigtige indgreb pga sin fart der sagtens kunne have kostet en scoring

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Ret enig, men syntes ikke Frø ligner en der nyder at spille fodbold. Jebali vil alt selv, måske for meget selvtillid. Han glemmer at spille de andre gode. Ofte syntes jeg de andre glemmer at gøre sig spilbsre og håber Jebali tryller.
            HC - det er altid tydeligt når målmænd fejler, men der er for mange af dem.
            Kan godt lide Fenger, men top angriber er han ikke. Sabbi er desværre fodbold blind. Han kan det han kan og det er ikke tilstrækkeligt.
            Du siger selv king er en backup spiller.
            Om jørgen i virkeligheden er bedst centralt og kunne være en del af CF er svært at vurdere. Kl er ikke god nok og Jeppe kan måske syntes af en forlængelse er interessant som DM. Vi skal stadig have bedre spiller til starten end Okosun og Aron.

            BW du får travlt
            Som jeg ser det spiller Jebali fint så længe han har energi til det han går bare død 20-25 minutter inde i 2 halvleg, og så brænder han selvfølgelig et straffespark.

            Problemet for HC er også at de bliver straffet de fejl han laver, i 2 halvleg har han en 1 mod 1 som han tager, det er modsat af RMN og jeg har ikke set det nogen steder. Og sådan et Wyscout abonnement er sgu halvdyrt.

            Jeg ved ikke med Fenger, jeg er vild med ham, han er en fed spiller, men jeg synes bare han er bedst når han kommer i løb. Frø har et indlæg til ham i dag i anden halvleg og jeg stod netop og tænkte at det er sådan der han skal spilles, som venstrekantangriber der søger ind i boksen, så bare en fysisk stærk boksspiller inde ved siden af til og trække forsvaret fra. Under alle omstændigheder så sætter han sig i dag med krampe, der er behov for en spiller der kan rotere deroppe og hvis man vil i top seks så en etableret, der er masser af spilleminutter i den offensiv der, hvis Andreas Alm, begynder at finde ud af at man spiller med 5 udskiftninger, og derfor må spillere gerne spille sig selv ud i 60, eksempelvist.

            Sabbi er jeg ikke rigtig imponeret over, han er hurtig og teknisk stærk og han arbejder også, jeg ved ikke om det er hans spilforståelse der halter eller hvad fanden det er. Og så er jeg bare tilhænger af at en indadvendt wing skal kunne sparke med det rette ben, jeg synes ikke Sabbi venstre er så varmt i kamp.

            Folk er for hårde ved King, det er tydeligt at han har nogle kvaliteter, han har også nogle mangler, for mig virker det til at være tempoet i kampen, det går lidt for hurtigt for ham, men det tænker jeg at en 21-årig godt kan bygge på om han kan nå det til næste sæson ved jeg ikke helt.

            ​​​​​Skjelvik og Mihajlo spillede fint i dag, Sønderjyske forsøgte med flere omstillinger og har PC liggende på kanten af en offside konstant men de løber angriberne op og kommer forrest som jeg ser det. Og så er det fint at have Jørgen til venstre for Tverskov i 3 back kæde når vi bygger op.
            ​​​​​
            Aron har det der kriger gen og jeg synes stadig han er en formidabel powerspiller, der kan komme ind og sætte sig på midtbanen, der skal dog rigtigt nok noget ind til midten.

            Især når JJ smutter og så frygter jeg at Tverskov også smutter. Så mangler vi både en dybtliggende playmaker og en til at føre bolden op.

            Frø blev skubbet tilbage i banen i 2 halvleg og jeg er ikke sikker på at han er helt duelstærk nok til at ligge der, hvad jeg dog godt kunne lide, var at han gik forrest ved udligningen, han ville gerne vinde den kamp der.

            I forhold til BW og sommertransfer vinduet så er jeg tilhænger af at der skal noget ind, men man skal virkelig også tænke i kontinuiteten i holdet, man kan kigge på AGF, de har hentet for hvad 50 mill? De har haft en skidt sæson, men næste der kommer de til at overraske tror jeg.

            ​​​​​
            ​​​​

            Comment


              VIFF foran mod AGF ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Bernat skal fokusere på det helt simple. Væk med bolden. Ingen smarte, korte afleveringer.

                Så kan det andet komme senere.

                Lige nu koster han for meget ved klare fejl.

                Han er god til refleksredninger og er blevet langt bedre i feltet.
                Burde han ikke have lært det nu.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  VIFF foran mod AGF ..
                  Ikke noget tyder på at AGF vinder. Så ingen 7. plads..... ser det ud til. Det er måske også ok og selvfølgelig ærgerligt. Men jeg forventer vi bliver en del bedre næste sæson.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                    Ikke noget tyder på at AGF vinder. Så ingen 7. plads..... ser det ud til. Det er måske også ok og selvfølgelig ærgerligt. Men jeg forventer vi bliver en del bedre næste sæson.
                    Omvendt, bedømt ud fra kampen i dag og den i torsdags, har vi ikke satset 100 procent på 7. pladsen. Stædige Alm holder for længe fast i noget der ikke virker.

                    Tager vi pokalen skal det dog være ham tilgivet
                    Last edited by Fergi; 15-05-2022, 20:20.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                      Ikke noget tyder på at AGF vinder. Så ingen 7. plads..... ser det ud til. Det er måske også ok og selvfølgelig ærgerligt. Men jeg forventer vi bliver en del bedre næste sæson.
                      Vi har heldigvis pokalfinalen at se frem til, og for helvede hvor jeg glæder mig for sindsygt til den.

                      Men er du gal hvor er jeg træt at den sidste linje du skriver, det er bare kendetegnende for de sidste 10 år i OB..
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                        Ikke noget tyder på at AGF vinder. Så ingen 7. plads..... ser det ud til. Det er måske også ok og selvfølgelig ærgerligt. Men jeg forventer vi bliver en del bedre næste sæson.
                        OB skal vinde i Vejle, VIFF skal tabe i Haderslev .. vel ikke umuligt …

                        Men VB tante point i dag.. nu er målscoren for høj til at sende AGF ned med et OB nederlag i Vejle..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                          Ikke noget tyder på at AGF vinder. Så ingen 7. plads..... ser det ud til. Det er måske også ok og selvfølgelig ærgerligt. Men jeg forventer vi bliver en del bedre næste sæson.
                          Ah ja, den berømte sætning.

                          Næste sæson.

                          Det har vi jo sagt i 10 år. Som i et ekkokammer.

                          På gode dage tror jeg, at BW kan gøre en forskel. På mindre gode dage tror jeg, at næste sæson bliver præcis som denne.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Ah ja, den berømte sætning.

                            Næste sæson.

                            Det har vi jo sagt i 10 år. Som i et ekkokammer.

                            På gode dage tror jeg, at BW kan gøre en forskel. På mindre gode dage tror jeg, at næste sæson bliver præcis som denne.
                            BW har jeg stadig tiltro til - er nok mere bekymret for alm...og om hvorvidt BW for lov til at gøre sit job - eller der kommer nogle oppefra og vil blande sig for meget.

                            Men mon dog BW lader sig forblænde af et resultatmæssigt ok forår, mon ikke han godt kan se der er nogle klare mangler og et stort spring op til top 6 - det tror jeg. Om han så formår at lappe alle hullerne på et vindue....tja

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Tverskov var igen bedste mand. At Sabbi får den på stadion er jo hovedrystende.
                              Men det er tæt på at Skjelvik var VIP for hvor havde han dog 2-3 sindssygt vigtige indgreb pga sin fart der sagtens kunne have kostet en scoring
                              Det giver nogen muligheder for at skubbe presset et par meter, når man har en stopper der løber det hele op. Er du gal han så hurtig ud et par gange overfor PC som jeg ellers tror KL godt kan skrive under på ikke er en langsom herre.
                              Set fra stuen synes jeg nu ikke det var hovedrystende at Sabbi fik den. Jeg kan godt skrive under på Tverskov var god igen i dag, men Sabbi var manden det skulle komme fra i dag når det skulle blive farligt. Jebali taber totalt sutten ved at gå totalt Ronnie Schwartz på den og Frø var så ringe at det var ubegribeligt han fik næsten en hel kamp. Fenger skal have bygget på sit duelspil med ryggen til mål. Gartenmann er snu, men ikke noget fysisk monster. Alligevel piller han totalt pynten af Fenger på de direkte bolde. Han skal sgu vinde et par stykker.
                              Det blev desuden fortalt på tv OB med spillere som Okosun, Tverskov, KL, Aron, Ivan og Fenger har scoret tre mål på hovedstød i superligaen i år. Der er altså virkelig et par nemme mål at hente her, for det er jo samtidig et udtryk for vores kønsløshed på dødbolde.

                              Comment


                                In Bjørn we trust.
                                We have to.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X