Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AGF, 01.05.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lidt fra Ivan,Breum og Alm

    https://fyens.dk/artikel/ob-er-blev-...g-bedre-tilpas

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Interessant at Alm fremhæver Tverskov som banens bedste, og derudover roser Lars-Ivans niveau. Mon Tverskov på 6'eren er kommet for at blive? (Jeg argumenterede i vinters for, at Tverskov næppe ville blive dominerende på den centrale midt, det har han efterhånden modbevist)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Interessant at Alm fremhæver Tverskov som banens bedste, og derudover roser Lars-Ivans niveau. Mon Tverskov på 6'eren er kommet for at blive? (Jeg argumenterede i vinters for, at Tverskov næppe ville blive dominerende på den centrale midt, det har han efterhånden modbevist)
        Jeg har siden vi begravede trebackkæden syntes vi fik for lidt ud af Tverskov. Han er så stærk i sine pasninger, men han blev ifølge mig mindre involveret i den del af spillet dengang vi overgik til 2 stoppere, hvor han ikke rigtig kunne skyde de her meter frem som en slags ekstra midtbanespiller når vi havde bolden.
        Jeg var dog bekymret for at hans små skadeskvaler kunne betyde at han måske ikke har fysikken til at spille længere fremme, men det ligner unægtelig at han sagtens kan følge med i hele kampe og holde niveau i alle 90 min. Når man så tænker på JJT smutter, så er spørgsmålet om vi kan finde en midtbanespiller med samme kvalitet på bolden og lidt mere fysik, ala tverskov eller det i virkeligheden bare er bedre at hive tverskov op og finde en dygtig midtstopper til at konkurrere med Ivan og KL.
        jeg vil gerne lige køre sæsonen færdig og se om Tverdkov ikke komme til at slide fysisk, men hvis ikke så får vi altså ekstremt svært ved at finde en bedre til at erstatte JJT

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Jeg har siden vi begravede trebackkæden syntes vi fik for lidt ud af Tverskov. Han er så stærk i sine pasninger, men han blev ifølge mig mindre involveret i den del af spillet dengang vi overgik til 2 stoppere, hvor han ikke rigtig kunne skyde de her meter frem som en slags ekstra midtbanespiller når vi havde bolden.
          Jeg var dog bekymret for at hans små skadeskvaler kunne betyde at han måske ikke har fysikken til at spille længere fremme, men det ligner unægtelig at han sagtens kan følge med i hele kampe og holde niveau i alle 90 min. Når man så tænker på JJT smutter, så er spørgsmålet om vi kan finde en midtbanespiller med samme kvalitet på bolden og lidt mere fysik, ala tverskov eller det i virkeligheden bare er bedre at hive tverskov op og finde en dygtig midtstopper til at konkurrere med Ivan og KL.
          jeg vil gerne lige køre sæsonen færdig og se om Tverdkov ikke komme til at slide fysisk, men hvis ikke så får vi altså ekstremt svært ved at finde en bedre til at erstatte JJT
          Tverskov på midtbanen er interessant.

          Selv hvis man skulle vælge at gå all in på ham på den plads, synes jeg dog man bør hente en defensiv midtbanespiller ind. Hans fysik vil i mine øjne stadig være et spørgsmålstegn. Til dels også hans niveau matchet imod de bedre hold. Under alle omstændigheder synes jeg det ville være et gamble at starte en sæson uden to spillere til den rolle.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Tverskov på midtbanen er interessant.

            Selv hvis man skulle vælge at gå all in på ham på den plads, synes jeg dog man bør hente en defensiv midtbanespiller ind. Hans fysik vil i mine øjne stadig være et spørgsmålstegn. Til dels også hans niveau matchet imod de bedre hold. Under alle omstændigheder synes jeg det ville være et gamble at starte en sæson uden to spillere til den rolle.
            Det er jo det. Og med JJ videre, Opondo formentlig også videre, og en Kløve, der ikke virker til at være supermotiveret eller i kridthuset hos trænerteamet vil der være brug for 1-2 nye på den centrale midtbane uanset. Men derforkan Tverskov jo sagtens være en del af ligningen uanset. Som jeg synes vi har set på flere pladser her i foråret gør det alverden til forskel med reel konkurrence om pladserne, og noget kvalificeret dybde i truppen.

            Comment


              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aen-28-runde-1

              Jebali, Breum og Mihajlo …
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                I min optik skal vi fortsætte med Tverskov som 6'er. Han har superb boldomgang, og så er han meget defensivt indstillet qua sine mange år i forsvaret. Ser ham som oplagt fast del af den centrale midtbane, især nu hvor Ivancevic ser ud til at være faldet mere til i truppen og vores spillestil.

                Ville være ærgerligt at sende Tverskov ned i forsvaret igen, hvis du spørger mig.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                  I min optik skal vi fortsætte med Tverskov som 6'er. Han har superb boldomgang, og så er han meget defensivt indstillet qua sine mange år i forsvaret. Ser ham som oplagt fast del af den centrale midtbane, især nu hvor Ivancevic ser ud til at være faldet mere til i truppen og vores spillestil.

                  Ville være ærgerligt at sende Tverskov ned i forsvaret igen, hvis du spørger mig.
                  Skal OB i top6 skal Mihajlo have en bedre makker en Larsen. Om der er Tverskov eller en ny kommer nok mest an på om det er en central midtbane eller central forsvarsspiller der falder ned i BW’s turban ..

                  Men ja. Når OB spiller så aggressivt med mange oppe foran vil det være godt med to defensivt indstillede centrale midtbanefolk som Aron og Tverskov der samtidigt kan noget frem af banen til at beskytte forsvaret og måske lukke ned for nogle af de utallige chancer modstanderne fik i efteråret.

                  Spørgsmålet er om Tverskov har fysik til at spille på midten frem for i forsvaret …
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Det endnu vigtigere spørgsmål er, om Tverskov overhovedet gider forlænge. Det tror jeg desværre ikke. Han er sammen med Jebali, vores vigtigste spiller; det kan umuligt være os, der har været fodslæbende med hensyn til en forlængelse. For han kan sagtens spille for en top-6 klub, som vi afgjort ikke er, har været, eller er blevet det i løbet af hans tid i klubben. Jeg kan ikke bebrejde ham, hvis han sigter efter et udlandseventyr eller bare noget bedre, nu han er i sin bedste alder. Jeg tvivler stærkt på, at et anførerbind, et par halvtomme løfter om "top-6 næste sæson" og en mindre lønforhøjelse kan overbevise ham.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                      Det endnu vigtigere spørgsmål er, om Tverskov overhovedet gider forlænge. Det tror jeg desværre ikke. Han er sammen med Jebali, vores vigtigste spiller; det kan umuligt være os, der har været fodslæbende med hensyn til en forlængelse. For han kan sagtens spille for en top-6 klub, som vi afgjort ikke er, har været, eller er blevet det i løbet af hans tid i klubben. Jeg kan ikke bebrejde ham, hvis han sigter efter et udlandseventyr eller bare noget bedre, nu han er i sin bedste alder. Jeg tvivler stærkt på, at et anførerbind, et par halvtomme løfter om "top-6 næste sæson" og en mindre lønforhøjelse kan overbevise ham.
                      Kommer vi nu f.eks. i et europæisk gruppespil næste sæson + til vinterpausen ligger nummer 3 deller 4 og næsten sikker på top 6, så kan det jo faktisk godt være at han vil forlænge.

                      Lige nu har vi ham til sommer 2023 så hvis vi ikke opfylder Tverskovs mål lige nu kan det jo være at vi gør det om 7-8 måneder.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        I min optik skal vi fortsætte med Tverskov som 6'er. Han har superb boldomgang, og så er han meget defensivt indstillet qua sine mange år i forsvaret. Ser ham som oplagt fast del af den centrale midtbane, især nu hvor Ivancevic ser ud til at være faldet mere til i truppen og vores spillestil.

                        Ville være ærgerligt at sende Tverskov ned i forsvaret igen, hvis du spørger mig.
                        10.000% enig her. Som jeg har forstået det er det et krav i strategibeskrivelsen at vores 6'ere skal kunne tage del i det opbyggende spil og det er jo netop en af hans spidskompetencer, samtidig har han en relativ god fysik. Hvis han kan overtales til det synes jeg også det er ærgerligt at kaste penge efter en spiller udefra. Så skal der bare afklares om cf. klarer sig med KL og Ivancevic, samt Østrøm og evt. Vestergård, eller Alm synes der er behov for nyt blod der

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          10.000% enig her. Som jeg har forstået det er det et krav i strategibeskrivelsen at vores 6'ere skal kunne tage del i det opbyggende spil og det er jo netop en af hans spidskompetencer, samtidig har han en relativ god fysik. Hvis han kan overtales til det synes jeg også det er ærgerligt at kaste penge efter en spiller udefra. Så skal der bare afklares om cf. klarer sig med KL og Ivancevic, samt Østrøm og evt. Vestergård, eller Alm synes der er behov for nyt blod der
                          Det er der ubetingede hvis vi skal i top6, så en i hver kæde og en ny VB.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Ivancevic er også på rundens hold på Superliga.dk. Men dér kalder de ham så for "Ivanovic" Men close enough.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                              Det endnu vigtigere spørgsmål er, om Tverskov overhovedet gider forlænge. Det tror jeg desværre ikke. Han er sammen med Jebali, vores vigtigste spiller; det kan umuligt være os, der har været fodslæbende med hensyn til en forlængelse. For han kan sagtens spille for en top-6 klub, som vi afgjort ikke er, har været, eller er blevet det i løbet af hans tid i klubben. Jeg kan ikke bebrejde ham, hvis han sigter efter et udlandseventyr eller bare noget bedre, nu han er i sin bedste alder. Jeg tvivler stærkt på, at et anførerbind, et par halvtomme løfter om "top-6 næste sæson" og en mindre lønforhøjelse kan overbevise ham.
                              Præcis. Selvfølgelig kan nok overtales med et godt lønhop og specielt hvis vi skal i europa, men uanset hvad synes jeg ikke man har behandlet Tverskov særlig pænt. Han burde være anføreren i stedet for JJT, det er en af Alms aller største brølere og dem har der været nogle stykker af. Men lige den har været totalt retarderet i min optik. Tverskov er netop sammen med Jebali de eneste der tydeligt er bedre end resten af holdet. Det var allerede tydeligt i sidste sæson. Faktisk har Tverskov været blandt aller bedste på holdet lige siden JM blev træner. Han har kæmpet og været professionel hele vejen igennem, desuden også en super sympatisk fyr.

                              Han har fortjent meget bedre end hvad OB har givet ham. Og glem ikke han faktisk gjorde det super godt som viceanfører efter JD som stort set aldrig spillede. Den bedste signing OB kan lave her til sommer, er en forlængelse med Tverskov og lille gave som er et permanent anførerbind.

                              En bedre makker til Ivancevich og en konkurrent til Aron er at foretrække. Måske også en ny angriber og et farvel til Kadrii.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                I min optik skal vi fortsætte med Tverskov som 6'er. Han har superb boldomgang, og så er han meget defensivt indstillet qua sine mange år i forsvaret. Ser ham som oplagt fast del af den centrale midtbane, især nu hvor Ivancevic ser ud til at være faldet mere til i truppen og vores spillestil.

                                Ville være ærgerligt at sende Tverskov ned i forsvaret igen, hvis du spørger mig.
                                Helt enig. Han storroses i FS af Leif Rasmussen, som sammenligner ham med Franz Beckenbauer, som var en fantastisk

                                libero, da Tyskland vandt VM i 19??. Sikker på andlox kan årstallet.
                                Last edited by pnl; 03-05-2022, 20:44.

                                Comment

                                Working...
                                X