Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Pokalsemifinale Sønderjyske- OB 27.04.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    OB en inde i en stime, hvor man ikke har tabt i 6 kampe i træk. Der er kæmpemæssige mangler, spillet et sløjt, og det er mod bundholdene i Superligaen at man ikke har tabt. Men ikke desto mindre, så er det en stime. Hvis der bliver handlet godt ind til sommer, så kan vi måske få en rolig sæson næste år, som tilskuere. Bl.a. mangler der stærkt en målmand. Jeg ser ingen bedring på dén front.
    Det er lige præcis dér, at folk kan blive lullet i søvn. De kan glemme, at der er en grund til at både vi, og de modstandere vi nu møder, befinder os hvor vi er.

    At blive best of the rest og så tro at dét automatisk giver muligheden for at tingene bliver anderledes i næste sæson, med det samme hold, er noget man skal passe gevaldigt på med at gøre.

    Selv med et par forstærkninger synes jeg personligt, at det er lidt naivt at tro, at vi så får en roligere sæson næste år af dén grund.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

      OC var også ringe i hans første sæson.. giv ham nu lige en ordentlig chance
      Helt enig. HC har vist nok til at han også skal have næste sæson mm noget ekstra ordinært sker. Så kan man kigge på det hele næste sommer når Mandé har udløb og Bernat har 1 år tilbage.
      Men jeg kan godt se at han ikke brænder superligaen af lige pt og på et eller andet tidspunkt mister BW nok tålmodigheden hvis man ikke når målsætningen

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Helt enig. HC har vist nok til at han også skal have næste sæson mm noget ekstra ordinært sker. Så kan man kigge på det hele næste sommer når Mandé har udløb og Bernat har 1 år tilbage.
        Men jeg kan godt se at han ikke brænder superligaen af lige pt og på et eller andet tidspunkt mister BW nok tålmodigheden hvis man ikke når målsætningen
        Ja. Jeg giver også Bernat en sæson mere. Der skal være plads til fejl i sin første superligasæson. Det bekymrende er at jeg ikke rigtig ser en udvikling. Han er stadig enormt usikker på fødderne og fejlene sker hyppigere og hyppigere.
        Der er nok en masse mentalt i de drop vi ser lige nu, men de skal viskes væk til den nye sæson, for det er roden til et usikkert forsvar, hvis ikke man kan regne med sin keeper.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Ja. Jeg giver også Bernat en sæson mere. Der skal være plads til fejl i sin første superligasæson. Det bekymrende er at jeg ikke rigtig ser en udvikling. Han er stadig enormt usikker på fødderne og fejlene sker hyppigere og hyppigere.
          Der er nok en masse mentalt i de drop vi ser lige nu, men de skal viskes væk til den nye sæson, for det er roden til et usikkert forsvar, hvis ikke man kan regne med sin keeper.
          Vi må se. BW virker iskold og skal balancere resultater samtidig med at vi lykkedes med akademi spillere. Det er en svær balancegang

          Comment


            Er der nogle steder hvor man kan se målene fra i går (har prøvet DR men er i u'landet så virker ikke)?
            Og plejer OB ikke at lægge dem op i appen?

            Comment




              Slet
              Last edited by Faurskov; 28-04-2022, 10:06.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Det er lige præcis dér, at folk kan blive lullet i søvn. De kan glemme, at der er en grund til at både vi, og de modstandere vi nu møder, befinder os hvor vi er.

                At blive best of the rest og så tro at dét automatisk giver muligheden for at tingene bliver anderledes i næste sæson, med det samme hold, er noget man skal passe gevaldigt på med at gøre.

                Selv med et par forstærkninger synes jeg personligt, at det er lidt naivt at tro, at vi så får en roligere sæson næste år af dén grund.

                MvH ChrisOB
                Helt enig. Det er selvfølgelig fantastisk, at vi nu får nogle af de grimme sejre, dem, hvor vi lige så godt kunne have tabt eller spillet uafgjort. Men hvor vi er det hold, der er kyniske når det gælder. Men at tro, at vi pludselig vil kunne gøre det meget bedre, når sæsonen starter forfra, det vil være både naivt og dumt. især når vi ser på, at der er flere unge spillere i truppen, som også vil kunne blive ramt, hvis der kommer en periode med stolpe-ud.

                Håber virkelig, at BW, sammen med AA, ser det, og reagerer på det. Vi må og skal have nogle forstærkninger ind, der både kan støtte de unge, og som samtidig kan gå forrest, både med evner og energi. Og det fra dag et. Og gerne en til både forsvar, midtbane og angreb.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Ja. Jeg giver også Bernat en sæson mere. Der skal være plads til fejl i sin første superligasæson. Det bekymrende er at jeg ikke rigtig ser en udvikling. Han er stadig enormt usikker på fødderne og fejlene sker hyppigere og hyppigere.
                  Der er nok en masse mentalt i de drop vi ser lige nu, men de skal viskes væk til den nye sæson, for det er roden til et usikkert forsvar, hvis ikke man kan regne med sin keeper.
                  Mon ikke det hele vil være bedre hvis man have et forsvar der ret ofte var ens.

                  HC har haft alt for mange forskellige forsvars konstellationer foran sig i denne sæson.
                  Finder vi en fast 4 back kæde og spiller med den og HC så skal det nok blive bedre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Helt enig. HC har vist nok til at han også skal have næste sæson mm noget ekstra ordinært sker. Så kan man kigge på det hele næste sommer når Mandé har udløb og Bernat har 1 år tilbage.
                    Men jeg kan godt se at han ikke brænder superligaen af lige pt og på et eller andet tidspunkt mister BW nok tålmodigheden hvis man ikke når målsætningen
                    jeg havde nok også håbet at vi havde set lidt mere fremgang i præstationerne nu han næsten har fået et helt år. Men vil man de unge og lave salg på dem så skal de også have noget tid og det vil koste i starten, og så syntes jeg nok heller ikke alt skyld kan ligge på HC - forsvaret foran ham har også været usikkert og med en del udskiftninger. Håber vi kan få en lidt mere stabil periode - syntes vores nye serber begynder at vise positive takter. Lad os håbe det kan give lidt ro og smitte af på HCs præstationer.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Ja. Jeg giver også Bernat en sæson mere. Der skal være plads til fejl i sin første superligasæson. Det bekymrende er at jeg ikke rigtig ser en udvikling. Han er stadig enormt usikker på fødderne og fejlene sker hyppigere og hyppigere.
                      Der er nok en masse mentalt i de drop vi ser lige nu, men de skal viskes væk til den nye sæson, for det er roden til et usikkert forsvar, hvis ikke man kan regne med sin keeper.
                      Jeg kan simpelthen ikke genkende, at Bernat er usikker på fødderne, og da slet ikke "enormt usikker." Jeg ved godt, det er blevet lidt en ting blandt kommentatorer, men det er da vist primært baseret på en enkelt kamp, hvor Bernat fik sendt en del afleveringer til kanten ud over sidelinjen. Men det i sig selv er jo et udtryk for at man som målmand spiller med en sikkerhedsmargin - en bold mod sidelinjen kan blive noget værre bøvl, hvis den bliver spillet for kort og giver en fremstormende modspiller bolden vis-a-vis en stillestående kant/back, så det er helt normalt, at målmænd hellere vil give bolden en smule for meget end en smule for lidt. Det skal selvfølgelig helst ikke være flertallet af boldene, der ender med at gå ud over linjen, men det er det normaltvist heller ikke med Bernat. Omvendt synes jeg han har et fint roligt touch på bolden og i det korte spil er jeg aldrig rigtig nervøs for at han laver en hjerneblødning eller får et skidt touch på bolden, der sætter ham under pres, som Oliver havde en tendens til i ny og næ. Jeg kan personligt ikke huske en situation, hvor hans korte opspil har skabt en farlig situation - der skal nok være enkle eksempler på det, hvis man leder, men at det skulle være et issue har jeg svært ved at se. Hans lange bolde frem i banen er også fine imo.

                      Hans største issue er i min verden i luftrummet - der skal han lægge på, men det sker tit med erfaring og lidt ekstra muskelmasse, og er en hel naturlig svaghed for en ung målmand. Oliver blev heller aldrig en ørn til det hos os, selvom han blev bedre efterhånden.

                      Men klart, fejl a la AGF-kampen og den for nogle runder siden (kan ikke huske modstanderen pt.), hvor han ikke får parreret bolden forbi målet, men ind i målet, skal der helst ikke være for mange af på en sæson. Men udover de to er det vel kun mod AGF i første runde, han har haft reelle drops, er det ikke? 3 drops på en sæson er selvfølgelig ikke super prangende, men det er nok heller ikke meget værre end superligagennemsnittet.

                      Comment


                        Alm roser Kadrii

                        https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...n-blive-vigtig

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Helt enig. Det er selvfølgelig fantastisk, at vi nu får nogle af de grimme sejre, dem, hvor vi lige så godt kunne have tabt eller spillet uafgjort. Men hvor vi er det hold, der er kyniske når det gælder. Men at tro, at vi pludselig vil kunne gøre det meget bedre, når sæsonen starter forfra, det vil være både naivt og dumt. især når vi ser på, at der er flere unge spillere i truppen, som også vil kunne blive ramt, hvis der kommer en periode med stolpe-ud.

                          Håber virkelig, at BW, sammen med AA, ser det, og reagerer på det. Vi må og skal have nogle forstærkninger ind, der både kan støtte de unge, og som samtidig kan gå forrest, både med evner og energi. Og det fra dag et. Og gerne en til både forsvar, midtbane og angreb.
                          En pokalsejr vil måske vitalisere en masse ressourcer hos de lidt for mange humørspillere, vi har i truppen og give os mulighed for at lokke bedre spillere til, og her snakker jeg lige så meget om typer, som jeg gør om kvalitet.

                          Problemet ved kynisme er, at før vi blev kyniske og scorede på vores første reelle chance igår, så havde vores ukyniske modstander haft et par muligheder nogle mere effektive modstandere havde scoret på.

                          Det samme i Viborg. Det samme sidste gang i Haderslev. Det samme lidt i Århus.

                          Det er skarpheden i begge felter, der afgører det, og dér er der 6 hold, der uden tvivl er bedre end os på nuværende tidspunkt. Og vi spiller mod hold, for hvem problemet er nøjagtigt det samme som vores.

                          Bundniveauet i Vejle var skræmmende. Og bundniveau er summen af de enkelte spilleres stabilitet og hvordan de spiller sammen med de andre. Så jeg ser stadig ingen grund til, per nuværende, at vi skal tro at det bliver ret meget bedre i næste sæson, hvor vi kommer til at spille mod mere stabile hold, der straffer os, mere end vi i øjeblikket straffer lige så ustabile hold.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Mon ikke det hele vil være bedre hvis man have et forsvar der ret ofte var ens.

                            HC har haft alt for mange forskellige forsvars konstellationer foran sig i denne sæson.
                            Finder vi en fast 4 back kæde og spiller med den og HC så skal det nok blive bedre.
                            Det ville nok rykke mere. Så i det der Offside-program at Magnus Kihlstedt fra fck var blandt rekordholderne for at holde buret rent i længst tid I suppen. Han husket ellers ikke for noget godt i fck, men de har nok haft et fantastisk forsvar der i begyndelsen af 0'erne. Til gengæld havde vores forsvar nok også stået mere sikkert med en rigtig god keeper bag sig.
                            Jeg vil stadig mene at man kan adskille gode målmænd fra dårlige. Lige nu er der for mange fejl som ikke skyldes forsvarsfejl. Afslutningerne midt på mål udenfor feltet af Aab og vejle her i foråret og megadroppet imod agf er jo bare drop. Man kan altid pege fingre af forsvarsspillet ved de to mål udenfor feltet, men det er som sagt fortsat afslutninger udenfor feltet, hvor man må have en forventning om at supetligamålmænd stille og roligt tager sig af dem.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
                              Er der nogle steder hvor man kan se målene fra i går (har prøvet DR men er i u'landet så virker ikke)?
                              Og plejer OB ikke at lægge dem op i appen?
                              Bold.dk under video
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
                                Er der nogle steder hvor man kan se målene fra i går (har prøvet DR men er i u'landet så virker ikke)?
                                Og plejer OB ikke at lægge dem op i appen?
                                https://mobil.bold.dk/video/630830/
                                Måske du skal bruge vpn om at se den, så er det til mindst for mig her i Tyskland.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X