Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Det er godt nok bekymrende at lytte til. Det virker som en dysfunktionel arbejdsplads med rigtig dårligt arbejdsmiljø. Det kan sagtens være en af hovedårsagerne til, at holdet præsterer under niveau og at så mange spillere er blevet dårligere af at være i OB de sidste mange år. Jeg er sgu rystet!
    Ved I, hvor man kan se det på nettet ?

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Ved I, hvor man kan se det på nettet ?
      https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...g-til-traening

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det er godt nok bekymrende at lytte til. Det virker som en dysfunktionel arbejdsplads med rigtig dårligt arbejdsmiljø. Det kan sagtens være en af hovedårsagerne til, at holdet præsterer under niveau og at så mange spillere er blevet dårligere af at være i OB de sidste mange år. Jeg er sgu rystet!
        I smider den her op ret tit med at spillerne bliver dårligere i OB, kan du ikke prøve at komme med eksempler, jeg kan sagtens komme med konkrete eksempler på spillere som har oplevet sit højeste niveau i OB.
        Overordnet tænker jeg ikke at det er en ting, men kunne godt tænke mig at høre noget konkret, hvem er blevet dårligere, det drejer sig jo nok på primært om de sidste 10 år :)?
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          I smider den her op ret tit med at spillerne bliver dårligere i OB, kan du ikke prøve at komme med eksempler, jeg kan sagtens komme med konkrete eksempler på spillere som har oplevet sit højeste niveau i OB.
          Overordnet tænker jeg ikke at det er en ting, men kunne godt tænke mig at høre noget konkret, hvem er blevet dårligere, det drejer sig jo nok på primært om de sidste 10 år :)?
          Man kan argumentere for en del af de spillere, der er hentet i AaB. Andreas Johansson, Rasmus Jönsson, KEP. Måske også Helenius. Men mest af alt synes jeg det skyldes, at de enten var over the hill eller bare ikke passede ind til den rolle de blev købt ind til. Eller bare ikke var bedre. Synes heller ikke præmissen med, at spillerne der kommer bliver dårligere i OB.

          I langt de fleste tilfælde jeg kan komme i tanke om synes jeg man kan sige de har præsteret som man kunne forvente.
          Last edited by Agbre; 16-08-2022, 13:25.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Man kan argumentere for en del af de spillere, der er hentet i AaB. Andreas Johansson, Rasmus Jönsson, KEP. Måske også Helenius. Men mest af alt synes jeg det skyldes, at de enten var over the hill eller bare ikke passede ind til den rolle de blev købt ind til. Eller bare ikke var bedre. Synes heller ikke præmissen med, at spillerne der kommer bliver dårligere i OB.

            I langt de fleste tilfælde jeg kan komme i tanke om synes jeg man kan sige de har præsteret som man kunne forvente.
            Enig og der er jo altså klare eksempler på spillere der har været bedst under tiden i OB.
            Det er ikke for at forsvare eller angribe nogen, synes bare det er interessant at flere nævner det :).
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              I smider den her op ret tit med at spillerne bliver dårligere i OB, kan du ikke prøve at komme med eksempler, jeg kan sagtens komme med konkrete eksempler på spillere som har oplevet sit højeste niveau i OB.
              Overordnet tænker jeg ikke at det er en ting, men kunne godt tænke mig at høre noget konkret, hvem er blevet dårligere, det drejer sig jo nok på primært om de sidste 10 år :)?
              Uanset om du/vi kan finde eksempler på det modsatte, så er det altså stadig et eksisterende samt kæmpe stort problem, at så mange spillere kommer til OB og mister niveau indenfor en forholdsvis kort periode, hvis de da overhovedet kommer igang.
              ​​​​​
              ​​​​​​
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                Uanset om du/vi kan finde eksempler på det modsatte, så er det altså stadig et eksisterende samt kæmpe stort problem, at så mange spillere kommer til OB og mister niveau indenfor en forholdsvis kort periode, hvis de da overhovedet kommer igang.
                ​​​​​
                ​​​​​​
                Er ikke helt med... Hvem er alle de spillere der falder i niveau? Det beder han jo netop om eksempler på.

                Comment


                  #53
                  Pilen peger helt klart på Thorborg, når man skal tale om problemerne i OB.

                  I forhold til økonomien og sponsorerne så kan man jo kigge på AGF og se hvad de præsterer i Aarhus, Aarhus er ikke meget større end Odense og har slet ikke samme opland, det har man simpelthen ikke gjort godt nok.

                  Man er også fejlet i forhold til et nyt stadion, noget de igen oppe i Aarhus allerede er ret langt fremme med.

                  Man har en postmoderne tilgang til narrativer, hvor man giver den historie der fortælles meget mere magt end den egentligt har.

                  ​​​​​
                  Så har man gjort nogle positive ting, man har investeret i akademiet og fået banket et flot akademi på benene, men er man klar til at det er akademispillerne der skal løfte de forventninger der er til en klub i landets tredjestørste by?

                  Man har valgt en spillestil og et system som man gerne vil implementere, men i den proces har man rent sportsligt truffet nogle mærkelige beslutninger, hele sidste sæson spiller man med en indadgående højrekant der ikke kan afslutte med sit venstreben, han har ihvertfald ikke gjort det i sidste sæson.

                  ​​​​​Helt inde centralt i banen har man ikke hentet de spillere ind man skal bruge for at spille den slags fodbold og det er kun fordi man har JJ og Tverskov at projektet ikke kuldsejler fuldstændigt.

                  Der er til tider en aura fra Ådalen hvor man får det indtryk at de tror man er idiot og det kan sagtens værre at man er super dygtige rent fodboldfagligt, men jeg ville godt nok gerne have en forklaring på ovenstående, for det giver ingen mening i min bog og jeg er det bestemt ikke hævet over at lære noget nyt.

                  Nu vil man så gerne ud og fortælle folk at resultaterne ikke betyder noget, men det kommer oven på 15.000 mennesker der står til en pokalfinale i Brøndby og et par måneder efter kan du ikke trække 5000 til en sommerkamp i Odense. Resultater betyder noget i fodbold

                  ​​​Det er inkompetent og ikke i kontakt med virkeligheden og det er jo ledelsen der skal sørge for at det er kompetente medarbejdere under sig.
                  Last edited by Striwetforlivet!; 16-08-2022, 15:00.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                    Pilen peger helt klart på Thorborg, når man skal tale om problemerne i OB.
                    A
                    I forhold til økonomien og sponsorerne så kan man jo kigge på AGF og se hvad de præsterer i Aarhus, Aarhus er ikke meget større end Odense og har slet ikke samme opland, det har man simpelthen ikke gjort godt nok.

                    Man er også fejlet i forhold til et nyt stadion, noget de igen oppe i Aarhus allerede er ret langt fremme med.

                    Man har en postmoderne tilgang til narrativer, hvor man giver den historie der fortælles meget mere magt end den egentligt har.

                    ​​​​​
                    Så har man gjort nogle positive ting, man har investeret i akademiet og fået banket et flot akademi på benene, men er man klar til at det er akademispillerne der skal løfte de forventninger der er til en klub i landets tredjestørste by?

                    Man har valgt en spillestil og et system som man gerne vil implementere, men i den proces har man rent sportsligt truffet nogle mærkelige beslutninger, hele sidste sæson spiller man med en indadgående højrekant der ikke kan afslutte med sit venstreben, han har ihvertfald ikke gjort det i sidste sæson.

                    ​​​​​Helt inde centralt i banen har man ikke hentet de spillere ind man skal bruge for at spille den slags fodbold og det er kun fordi man har JJ og Tverskov at projektet ikke kuldsejler fuldstændigt.

                    Der er til tider en aura fra Ådalen hvor man får det indtryk at de tror man er idiot og det kan sagtens værre at man er super dygtige rent fodboldfagligt, men jeg ville godt nok gerne have en forklaring på ovenstående, for det giver ingen mening i min bog og jeg er det bestemt ikke hævet over at lære noget nyt.

                    Nu vil man så gerne ud og fortælle folk at resultaterne ikke betyder noget, men det kommer oven på 15.000 mennesker der står til en pokalfinale i Brøndby og et par måneder efter kan du ikke trække 5000 til en sommerkamp i Odense. Resultater betyder noget i fodbold

                    ​​​Det er inkompetent og ikke i kontakt med virkeligheden og det er jo ledelsen der skal sørge for at det er kompetente medarbejdere under sig.
                    "Aarhus er ikke meget større end Odense"

                    Aarhus er 50% større end Odense målt på indbyggere.

                    "Man er også fejlet i forhold til et nyt stadion, noget de igen oppe i Aarhus allerede er ret langt fremme med."

                    Ja, Aarhus Kommune er en meget stor medspiller (150 millioner) sammen med lokale milliardærer/virksomheder (Salling Group/Lind Invest, 500 millioner) . Det er ikke ejerkredsen af AGF, som finansierer det nye stadion, da den kun har givet tilsagn om 100 millioner til VIP-/konferencefaciliteter, hvis de når til enighed med kommunen om en lejeaftale.

                    Vi er lidt ude i en æble-/pæresnak her !
                    Last edited by Online; 16-08-2022, 15:11.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      "Aarhus er ikke meget større end Odense"

                      Aarhus er 50% større end Odense målt på indbyggere.

                      "Man er også fejlet i forhold til et nyt stadion, noget de igen oppe i Aarhus allerede er ret langt fremme med."

                      Ja, Aarhus Kommune er en meget stor medspiller sammen med lokale milliardærer. Det er ikke udelukkende ejerkredsen af AGF (langt fra), som finansierer det nye stadion.

                      Vi er lidt ude i en æble-/pæresnak her !
                      Så man har i Aarhus været gode til at finde sponsorer? Hvordan har man gjort det?

                      Man har også formået og få kommunal opbakning. Hvordan har man gjort det?






                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Så man har i Aarhus været gode til at finde sponsorer? Hvordan har man gjort det?

                        Man har også formået og få kommunal opbakning. Hvordan har man gjort det?
                        Det med lokal opbakning har man fået ved at der ikke har været to kæmpe klubber tidligere.
                        Som stadigvæk kan blive sure hvis OB får for meget økonomisk støtte.

                        Bare den ballade der var da OB fik de 37 millioner (eller hvor meget det nu var) tidligere, så forstil dig den ballade der ville komme hvis Odense kommune lige smed 500 millioner ekstra til OB for at opgradere stadion.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                          Det med lokal opbakning har man fået ved at der ikke har været to kæmpe klubber tidligere.
                          Som stadigvæk kan blive sure hvis OB får for meget økonomisk støtte.

                          Bare den ballade der var da OB fik de 37 millioner (eller hvor meget det nu var) tidligere, så forstil dig den ballade der ville komme hvis Odense kommune lige smed 500 millioner ekstra til OB for at opgradere stadion.
                          Men så mange af de gamle klubber er der jo heller ikke tilbage og man er øens hold, det er jo spillere fra hele Fyn der spiller for OB. Hvad betyder OC for kerteminde? Christian Eriksen for Middelfart? Alt det der er jo grundlagt af OB. Man burde godt kunne skabe noget opbakning øen rundt, men man gør det svært for sig selv når man ikke kan levere rent sportsligt.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                            Ved ikke om jeg er den største Thorborg-forsvarer, men har da et par kommentarer. Har intet forhold til ham. Generelt synes jeg bare det er for nemt (omend naturligt) hele tiden bare at kigge et niveau op for at finde det ene, helt store problem at pege fingre ad.

                            Jeg føler han grundlæggende mangler visioner for klubben, har været meget dårlig til at ansætte lederne i klubben, og har ikke gjort dem han så har ansat nogle tjenester ved at have tendens til at blande sig ved at fyre en træner, lige sikre en forlængelse eller Bashkim til klubben.

                            Mange issues. Med fodbolden er fyldt med den slags. Jeg tror ikke på han micromanager mere end hvis han på et tidspunkt (vi må se med BW) ansætter bedre ledere med nogle visioner, kan det godt bedres markant.

                            Men vigtigst af alt - og dette er nok 95% årsag til, at jeg er mindre kritisk - hvad er alternativet? Når jeg ser på mange af de nye ejerskaber af fodboldklubber - i Danmark og på verdensplan - løber det mig koldt ned ad ryggen. Jeg føler næsten vi har større chance for et mesterskab inden for to år, end chancen for, at en ny ejer ville føre noget positivt med sig. Nej tak. Så giv mig hellere 20 år mere med et par nedrykninger, en hel bunke 7-10-pladser og måske endda et par gange i top6.
                            Har været efter Thorborg siden han personlig fyrede trioen .. det var ekstremt ringe timet og løsningerne der kom i kølevandet og det sportslige udvalg der med ham for enden af bordet sammen med en masse der ikke siger ham imod er et misfoster...
                            Det der med at give ansvaret til en sportschef-/direktør men alligevel træffe alle betydende beslutninger i en hemmelig bestyrelse er på ingen måder god ledelsesstil og når man så ikke har fagligheden går det jo fløjten.
                            Man forsøger mange rigtige ting i OSE/OB efter bedste mening men eksekveringen er horribel .. resultaterne er derefter ..
                            Såvel FCK, FCM og BIF har ejere der ikke blander sig i driften men har både direktører og bestyrelser der arbejder for klubben med den tillid og beføjelser der skal til… så det er jo ikke fordi at NT absolut skal sælge for at udvikle OB ..
                            Når det så er sagt så har Enrico vist sagt at NT er åben for flere ejere hvis der er nogen der vil komme med et bud .. om det så er på OB eller OS&E kan jeg ikke huske men NT har vist skudt et sted mellem kr. 300-350 mio. i OB og OS&E og egenkapitalen i OS&E er på kr. 208 mio. efter en opskrivning af ejendommene i koncernen med kr. 100 mio.
                            Så kommer der nogen med et bud på kr. 100-150 mio. for et ejerandel og har kr. 100 mio. med til at investere i truppen vil jeg tro at han er lydhør ..
                            Last edited by Plum; 16-08-2022, 16:12.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Har været efter Thorborg siden han personlig fyrede trioen .. det var ekstremt ringe timet og løsningerne der kom i kølevandet og det sportslige udvalg der med ham for enden af bordet sammen med en masse der ikke siger ham imod er et misfoster...
                              Det der med at give ansvaret til en sportschef-/direktør men alligevel træffe alle betydende beslutninger i en hemmelig bestyrelse er på ingen måder god ledelsesstil og når man så ikke har fagligheden går det jo fløjten.
                              Man forsøger mange rigtige ting i OSE/OB efter bedste mening men eksekveringen er horribel .. resultaterne er derefter ..
                              Såvel FCK, FCM og BIF har ejere der ikke blander sig i driften men har både direktører og bestyrelser der arbejder for klubben med den tillid og beføjelser der skal til… så det er jo ikke fordi at NT absolut skal sælge for at udvikle OB ..
                              Når det så er sagt så har Enrico vist sagt at NT er åben for flere ejere hvis der er nogen der vil komme med et bud .. om det så er på OB eller OS&E kan jeg ikke huske men NT har vist skudt et sted mellem kr. 300-350 mio. i OB og OS&E og egenkapitalen i OS&E er på kr. 208 mio. efter en opskrivning af ejendommene i koncernen med kr. 100 mio.
                              Så kommer der nogen med et bud på kr. 100-150 mio. for et ejerandel og har kr. 100 mio. med til at investere i truppen vil jeg tro at han er lydhør ..
                              Tror ikke nogen kommer med bud i den prisklasse, og buddet vil være på OB-delen, ikke OS&E !

                              Folk, der har interesse i fodbold byder på fodbolddelen, ikke catering til en konfirmation eller adgang til Holiday on Ice !

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Tror ikke nogen kommer med bud i den prisklasse, og buddet vil være på OB-delen, ikke OS&E !

                                Folk, der har interesse i fodbold byder på fodbolddelen, ikke catering til en konfirmation eller adgang til Holiday on Ice !
                                Så var det vel også sket men syntes at Fmrp(?) skrev at der var noget i gang.

                                Hvis det er en/flere footballmanagers er det nok kun OB man ønsker at købe ud af koncernen men hvis man er reel investor kan det være fint at se på flere ben i en koncern ud fra de forudsætninger der oprindeligt var sat op.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X