Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i medier /podcasts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
    https://www.tv2fyn.dk/nyheder/03-08-...4-5d48e2957660

    med kommentar fra BW og Martin Davidsen - ikke så meget nyt, men “spændende” at BW ikke rigtig forholder sig til kritikken
    Bw udtaler at det ikke er i OBs hænder at få flere tilskuere på stadion, og at flere kommer lige så meget for oplevelsen.
    Tja Bjørn resultater skaber vel beviseligt flere tilskuere. Det kan godt være at nogle børn og unge kommer på stadion for oplevelser udover spillet, bla min datter på 7. Jeg håber da at langt de fleste går op i det sportslige frem for happy hour, og andet underholdning. Hvis jeg vælger at blive væk fra stadion, så gør ungen jo også. Så jo Bjørn det er i høj grad i jeres hænder, hvor mange tilskuere i vil have. Er der ikke nogen i OB som tager ansvar ?
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

      Bw udtaler at det ikke er i OBs hænder at få flere tilskuere på stadion, og at flere kommer lige så meget for oplevelsen.
      Tja Bjørn resultater skaber vel beviseligt flere tilskuere. Det kan godt være at nogle børn og unge kommer på stadion for oplevelser udover spillet, bla min datter på 7. Jeg håber da at langt de fleste går op i det sportslige frem for happy hour, og andet underholdning. Hvis jeg vælger at blive væk fra stadion, så gør ungen jo også. Så jo Bjørn det er i høj grad i jeres hænder, hvor mange tilskuere i vil have. Er der ikke nogen i OB som tager ansvar ?
      Enig. En forfærdelig udtalelse at komme. Som du siger. Vil man bare ligge ansvaret fra sig

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
        https://www.tv2fyn.dk/nyheder/03-08-...4-5d48e2957660

        med kommentar fra BW og Martin Davidsen - ikke så meget nyt, men “spændende” at BW ikke rigtig forholder sig til kritikken

        Jeg har på fornemmelsen, at BW har sagt "ja tak" til et andet projekt præsenteret under ansættelsessamtalerne end hvad der reelt arbejdes efter længere oppe i OSE.

        Han kom jo fra en svensk topklub med et stadion større end Parken og et snit på 20.000 tilskuere på hjemmebane... så der må da virkelig have været noget meget "attraktivt", der har lokket ham væk...

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


          Jeg har på fornemmelsen, at BW har sagt "ja tak" til et andet projekt præsenteret under ansættelsessamtalerne end hvad der reelt arbejdes efter længere oppe i OSE.

          Han kom jo fra en svensk topklub med et stadion større end Parken og et snit på 20.000 tilskuere på hjemmebane... så der må da virkelig have været noget meget "attraktivt", der har lokket ham væk...
          Jeg er meget enig, hvorfor skulle han sige ja til det her? Han havde jo et job som direktør i en veldrevet klub. Måske har han ladet sig forblinde af at OB er ejet af en milliardær, han vidste så ikke at pengene sidder godt fast hos ejeren. Ved godt at BW har givet udtryk for at han gerne ville "tættere" fodbolddelen.
          BW får ikke svært ved at finde et andet job, det jeg frygter er hvem der skal tage over efter ham. Nå ja vi har jo Erik Laumand eller Thomas Christensen i bestyrelsen, så det skal nok gå alt sammen

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Enig. En forfærdelig udtalelse at komme. Som du siger. Vil man bare ligge ansvaret fra sig
            tv2 fyn vinkler den så godt nok også skarpt - man tager udgangspunkt i udelkampe og holder OB op imod tophold...selvfølgelig trækker OB ikke mange tilskuere i nordsjælland - men hvornår er der mange tilskuere der?

            Og mht hvornår folk der ikke er fra fyn / holder med OB vil finde dem interessant - altså igen jeg ser ikke alle AABs kampe, eller Horsens eller FCK for den sags skyld. Ikke engang Silkeborgs selv om de spiller noget godt bold nu.

            Men bortset fra den skarpe vinkling - så jo Bjørn - det ligger ihvertffald til dels i jeres egne hænder - mere attraktiv bold og et OB i toppen - så stiger interessen automatisk

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

              Jeg er meget enig, hvorfor skulle han sige ja til det her? Han havde jo et job som direktør i en veldrevet klub. Måske har han ladet sig forblinde af at OB er ejet af en milliardær, han vidste så ikke at pengene sidder godt fast hos ejeren. Ved godt at BW har givet udtryk for at han gerne ville "tættere" fodbolddelen.
              BW får ikke svært ved at finde et andet job, det jeg frygter er hvem der skal tage over efter ham. Nå ja vi har jo Erik Laumand eller Thomas Christensen i bestyrelsen, så det skal nok gå alt sammen
              Det tror jeg personligt ikke på. Jobbet han sad i var efter alt at dømme noget helt andet. Han har flere gange udtalt, at han gerne ville tættere på banen igen. Og siden han har tiltråds har han også tydeligt rykket hans rolle mere mod det sportslige.

              Ift. hans andre muligheder ved jeg heller ikke om det er helt så simpelt. Der er jo trods alt et begrænset antal sæder som sportsligt ansvarlig i klubber med det overordnede potentiale som der trods alt stadig er i OB. Jeg tror ikke bare sådan han kunne finde noget større/bedre. Så ofte bliver de jobs heller ikke ledige. Og så tænker jeg også alle de problemer som OB tydeligvis har (kan man nemt se på resultaterne de sidste 10 år) nemt kan ses som en positiv ting for en som ham. Hvis man kommer ind et sted hvor alt kører bedre kan man næsten også kun skuffe.

              Når det kommer til økonomi og handler har han jo igen og igen udtalt, at han ikke ser det som en sundt tegn når man er afhængig af en ejer, der skal lægge penge i projektet konstant. I Sverige er ejerstrukturen generelt anderledes, har man hørt ham påpege flere gange. Han er vant til. at klubben selv skal skabe sig økonomi og succes. Jeg tror ikke hans udgangspunkt har været anderledes her.

              Jeg tror godt vi kan blive enige om, at vi ikke har hentet deciderede profiler ind. Jeg tror vi som udgangspunkt skal have frigjort lønkroner ved at skille os af med nogle af de dyre drenge for, at det sker. Medmindre bestyrelsen/Thorborg bevilliger ekstra. I mit hoved har OB nok en lønstruktur hvor der er plads til en håndfuld "profiler". Jeg tænker det i dag er Tverskov, Skjelvik, Jebali, Bashkim og Sabbi, der får mest. Måske også JJT i sidste sæson. Af dem er det reelt kun Jebali og Tverskov, der præsterer nok. Derfor havde jeg lidt forventet, at man ville forsøge at sælge især Sabbi (tænker hans skade er en stor streg i regningen) og måske finde en løsning for Bashkim og/eller Skjelvik her vinduet. For at frigøre penge.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Det tror jeg personligt ikke på. Jobbet han sad i var efter alt at dømme noget helt andet. Han har flere gange udtalt, at han gerne ville tættere på banen igen. Og siden han har tiltråds har han også tydeligt rykket hans rolle mere mod det sportslige.

                Ift. hans andre muligheder ved jeg heller ikke om det er helt så simpelt. Der er jo trods alt et begrænset antal sæder som sportsligt ansvarlig i klubber med det overordnede potentiale som der trods alt stadig er i OB. Jeg tror ikke bare sådan han kunne finde noget større/bedre. Så ofte bliver de jobs heller ikke ledige. Og så tænker jeg også alle de problemer som OB tydeligvis har (kan man nemt se på resultaterne de sidste 10 år) nemt kan ses som en positiv ting for en som ham. Hvis man kommer ind et sted hvor alt kører bedre kan man næsten også kun skuffe.

                Når det kommer til økonomi og handler har han jo igen og igen udtalt, at han ikke ser det som en sundt tegn når man er afhængig af en ejer, der skal lægge penge i projektet konstant. I Sverige er ejerstrukturen generelt anderledes, har man hørt ham påpege flere gange. Han er vant til. at klubben selv skal skabe sig økonomi og succes. Jeg tror ikke hans udgangspunkt har været anderledes her.

                Jeg tror godt vi kan blive enige om, at vi ikke har hentet deciderede profiler ind. Jeg tror vi som udgangspunkt skal have frigjort lønkroner ved at skille os af med nogle af de dyre drenge for, at det sker. Medmindre bestyrelsen/Thorborg bevilliger ekstra. I mit hoved har OB nok en lønstruktur hvor der er plads til en håndfuld "profiler". Jeg tænker det i dag er Tverskov, Skjelvik, Jebali, Bashkim og Sabbi, der får mest. Måske også JJT i sidste sæson. Af dem er det reelt kun Jebali og Tverskov, der præsterer nok. Derfor havde jeg lidt forventet, at man ville forsøge at sælge især Sabbi (tænker hans skade er en stor streg i regningen) og måske finde en løsning for Bashkim og/eller Skjelvik her vinduet. For at frigøre penge.
                Gode pointer. Men imo er vi lige nu i en akut nødsituation, hvor det handlet om at få stabiliseret spil og resultatet. Så må man helt ekstraordinært gå til bestyrelsen og bede om penge til ny indkøb, hvis det er økonomi der er problemet, og så efterfølgende arbejde videre på salg af profiler. Det risikerer at ende helt galt.
                Last edited by sinus; 04-08-2022, 12:05.
                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                  Bw udtaler at det ikke er i OBs hænder at få flere tilskuere på stadion, og at flere kommer lige så meget for oplevelsen.
                  Tja Bjørn resultater skaber vel beviseligt flere tilskuere. Det kan godt være at nogle børn og unge kommer på stadion for oplevelser udover spillet, bla min datter på 7. Jeg håber da at langt de fleste går op i det sportslige frem for happy hour, og andet underholdning. Hvis jeg vælger at blive væk fra stadion, så gør ungen jo også. Så jo Bjørn det er i høj grad i jeres hænder, hvor mange tilskuere i vil have. Er der ikke nogen i OB som tager ansvar ?
                  Det er jo ikke Bjørns job at der kommer mange tilskuere når man spiller på udebane - Og ang. det med Happy Hour og lign. tiltag. OB er en klub mange andre klubber kigger misundeligt på når det kommer til tilskuersnit og fanoplevelse. Vi bokser over evne når det kommer til tilskuersnit og resultat - markant over evne.

                  Desuden er oplægget fra TV2Fyn med tilskuere og OBs placering så forfejlet at jeg er ved at falde ned af stolen - Hvorfor skal man sammenligne OB med FCK og Brøndby? Det er jo en kendt sag at de snildt trækker +10k til en kedelig hjemmekamp og har et større stadion - hvorimod at OB har et mål om at runde et 10K i snit på hjemmebane.

                  Derudover så laver TV2 den tåbelig fejl at de snittet for HELE sæsonen og ikke tager højde for at ligaen knækker efter 2/3-dele af kampen er spillet. RFC, SIF og AaB får derfor et ekstra boost at af skulle møde FCK, BIF og FCM én gang til, mens at OB skulle til Haderslev og Farum som ved gud ikke er kampe der kendt for at være nogen der trækker tilskuere (pokalen undtaget) - Derudover så er det jo givet at der kommer flere på stadion, hvis det går godt.

                  Fin diskussion de får skabt, men oplægget er så fuld af fejl at jeg synes det hele næsten er ligegyldigt.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                    Gode pointer. Men imo er vi lige nu i en akut nødsituation, hvor det handlet om at få stabiliseret spil og resultatet. Så må man helt ekstraordinært gå til bestyrelsen og bede om penge til ny indkøb, hvis det er økonomi der er problemet, og så efterfølgende arbejde videre på salg af profiler. Det risikerer at ende helt galt.
                    Helt enig. Forhåbentlig finder de også ud af noget. Fordi med over 10 år som det kedelige midter-/bundhold uden personlighed er vi bare blevet ligegyldige. Det er svært at indvende noget imod. Og ledelsens ord og målsætninger er blevet tyndslidte og utroværdige. Wesström har ret i, at der kan være flere andre ting, der kan få folk på stadion, men på et tidspunkt bliver der også bare nødt til at være bare lidt resultater at bygge på.

                    Tror bare ikke det er Wesströms første "go to" at kræve flere penge af ejeren. Og hvis de får taget sig sammen og hentet deciderede forstærkninger tænker jeg ikke nødvendigvis, at det er fordi han har været inde og banke hårdt i bordet. Jeg tror egentlig også det kribler i fingrene på Thorborg.

                    Jeg køber og deler flere af kritikpunkterne af ham:
                    - Han har ikke været god nok til at ansætte sportsligt ansvarlige (bl.a. PH, JH og Hemmingsen). I sidste ende falder det tilbage på dem der ansætter dem
                    - Han har ikke store nok ambitioner for klubben (men når det konstant er ham der skal finansiere det hele kan jeg godt sætte mig ind i dette)
                    - Han har haft tendens til at blande sig for meget i sportslige beslutninger

                    Men de der konspirationer om, at han nærmest bevidst forsøger at modarbejde klubben, er ret langt ude, synes jeg. Altså at han, at han skulle lyve for Wesström om de penge han vil få og så bare sidde på kassen når han starter. For hvad? For at han kan lukke munden på fans og medier imens han hygger sig hygger sig med sit netværk? Synes det er ret søgt. Man ser ham til alle kampe - selv træningskampe i minusgrader random steder i Jylland - og på sidelinien i Ådalen til træning. Jeg tror ikke på, at man kan bruge så meget tid og så mange ressourcer i et foretagende uden oprigtigt at blive engageret i, at det også får succes. Måske er han endda blevet lidt for engageret når han har følt behov for at blande sig i spillerindkøb og forlængelser.

                    Der er både klare styrker og svagheder i ejerskab som med Thorborg. Jeg synes Peter Brix og Martin Davidsen havde en meget god samtale om i deres SFÅ duo-podcast for en måneds tid siden.
                    Last edited by Agbre; 04-08-2022, 13:50.

                    Comment


                      #25
                      Har egentlig haft fin respekt for Bjørn (mere end Alm i hvert fald). Men han går jo nærmest ud og siger at resultaterne er ligegyldige og at klubben er der for underholdningens skyld.

                      Som fodboldklub SKAL du vinde. Ja det er mere end det, men først og fremmest resultater. Så kommer alt det andet ved siden af.

                      Synes det er en forfærdenligt udmelding han kommer med… Har vi mange tilskuere og fin økonomi, er det ligegyldigt om vi bliver 3 eller 10…. Ved godt det ikke ordret er det han siger, men det er sådan det lyder i mine ører. Og jeg synes nu ikke jeg plejer at være specielt kritisk…

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                        Har egentlig haft fin respekt for Bjørn (mere end Alm i hvert fald). Men han går jo nærmest ud og siger at resultaterne er ligegyldige og at klubben er der for underholdningens skyld.

                        Som fodboldklub SKAL du vinde. Ja det er mere end det, men først og fremmest resultater. Så kommer alt det andet ved siden af.

                        Synes det er en forfærdenligt udmelding han kommer med… Har vi mange tilskuere og fin økonomi, er det ligegyldigt om vi bliver 3 eller 10…. Ved godt det ikke ordret er det han siger, men det er sådan det lyder i mine ører. Og jeg synes nu ikke jeg plejer at være specielt kritisk…
                        Sætningen "det er ikke i vores hænder om der kommer mange på stadion" er skudt ret meget ved siden af. Og det er måske ikke det rigtige tidspunkt at fremføre de pointer han kommer med (selvom jeg er enig i essensen).

                        Jeg er ikke enig, at det først og fremmest handler om resultater for en klub - og alt andet er sekundært. Skærer man helt til benet er jeg enig med BW i, at det mere er for at være en del af fællesskabet om OB man kommer på stadion. Det er det vigtigste for en klub. Men det kan altså bare ikke stå alene. Ikke særligt længe i hvert fald. Indimellem skal man have nogle resultater som det fællesskab kan bygges op omkring. Og der er det altså på høje tid i OB.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                          Har egentlig haft fin respekt for Bjørn (mere end Alm i hvert fald). Men han går jo nærmest ud og siger at resultaterne er ligegyldige og at klubben er der for underholdningens skyld.

                          Som fodboldklub SKAL du vinde. Ja det er mere end det, men først og fremmest resultater. Så kommer alt det andet ved siden af.

                          Synes det er en forfærdenligt udmelding han kommer med… Har vi mange tilskuere og fin økonomi, er det ligegyldigt om vi bliver 3 eller 10…. Ved godt det ikke ordret er det han siger, men det er sådan det lyder i mine ører. Og jeg synes nu ikke jeg plejer at være specielt kritisk…
                          Det er ikke helt sådan jeg tolker det, i hvert fald ikke denne sætning:
                          - Jeg tror fodbold er meget mere end resultater. Det er fællesskab og sammenhold. Det afhænger selvfølgelig af resultater, men det er ikke alt. Folk kommer også for oplevelsens skyld.

                          Comment


                            #28
                            Dahlslykke om en afgørende måned i OB:
                            https://obstemmer.dk/blog-en-afgoerende-maaned-i-ob/
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Dahlslykke om en afgørende måned i OB:
                              https://obstemmer.dk/blog-en-afgoerende-maaned-i-ob/
                              Det er Davidsen denne gang ;).

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                                Det tror jeg personligt ikke på. Jobbet han sad i var efter alt at dømme noget helt andet. Han har flere gange udtalt, at han gerne ville tættere på banen igen. Og siden han har tiltråds har han også tydeligt rykket hans rolle mere mod det sportslige.

                                Ift. hans andre muligheder ved jeg heller ikke om det er helt så simpelt. Der er jo trods alt et begrænset antal sæder som sportsligt ansvarlig i klubber med det overordnede potentiale som der trods alt stadig er i OB. Jeg tror ikke bare sådan han kunne finde noget større/bedre. Så ofte bliver de jobs heller ikke ledige. Og så tænker jeg også alle de problemer som OB tydeligvis har (kan man nemt se på resultaterne de sidste 10 år) nemt kan ses som en positiv ting for en som ham. Hvis man kommer ind et sted hvor alt kører bedre kan man næsten også kun skuffe.

                                Når det kommer til økonomi og handler har han jo igen og igen udtalt, at han ikke ser det som en sundt tegn når man er afhængig af en ejer, der skal lægge penge i projektet konstant. I Sverige er ejerstrukturen generelt anderledes, har man hørt ham påpege flere gange. Han er vant til. at klubben selv skal skabe sig økonomi og succes. Jeg tror ikke hans udgangspunkt har været anderledes her.

                                Jeg tror godt vi kan blive enige om, at vi ikke har hentet deciderede profiler ind. Jeg tror vi som udgangspunkt skal have frigjort lønkroner ved at skille os af med nogle af de dyre drenge for, at det sker. Medmindre bestyrelsen/Thorborg bevilliger ekstra. I mit hoved har OB nok en lønstruktur hvor der er plads til en håndfuld "profiler". Jeg tænker det i dag er Tverskov, Skjelvik, Jebali, Bashkim og Sabbi, der får mest. Måske også JJT i sidste sæson. Af dem er det reelt kun Jebali og Tverskov, der præsterer nok. Derfor havde jeg lidt forventet, at man ville forsøge at sælge især Sabbi (tænker hans skade er en stor streg i regningen) og måske finde en løsning for Bashkim og/eller Skjelvik her vinduet. For at frigøre penge.
                                Meget fint indlæg, det markerede har han ganske rigtigt sagt og jeg synes det lyder
                                fornuftigt. Jeg foretrækker klart organisk vækst. Det udelukker dog ikke lidt medvind fra ejeren, lade projektet få en rulledtart.
                                MEN som mange i lang tid har sagt: afstem målsætningen med virkeligheden.

                                Jeg orker ikke mere snak om top 4 og top 6.

                                Comment

                                Working...
                                X