Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB/OSE vil score penge på Lars Høghs død ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Jeg troede du mente debatten herinde, og det var den, jeg forholde mig til. Jeg forholder mig ikke til debatten andre steder; ej heller til trådstarters fokusering på kapitalisme og OBs evt kynisme. Det er mig sagen totalt underordnet. Og ja, jeg lader nok mine følelser koge lidt over; så jeg beklager hvis du føler dig angrebet. Hvilket du tydeligvis gør. Sorry.

    Jeg vil ikke ligge skjul på at jeg ikke er og heller aldrig bliver fan af OSE og dens ejer. Faktisk så synes jeg de overall har gjort mere skade end gavn for OBs rygte og navn, og at den her bare ligger sig oven i Der Er Antal På Alt, hvor Lars Høgh selv sætter ord på den behandling, som familien selv fremturer i pressemeddelelsen.

    Som der er flere, ikke dig, der nærmest totalt ignorerer og tror det handler om en diskussion om kapitalisme og kynisme. Jeg er skide ligeglad om OB tjener på en legendetrøje, men ikke om hvor vidt det sker med accept fra en stadig sørgende familie.

    MvH ChrisOB
    I det indlæg, du citerer, skriver jeg nu ellers helt eksplicit “herinde og andre steder”. Men fred være med det - vi er enige i substansen.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Jeg tror at alle er enige med dig i at at pengene er fuldstændigt ligegyldige og at problemet er den manglende dialog og accept fra familien Høgh. Det er bare ikke rigtigt når du anføre at det er det eneste som diskussionen omhandler. Læs eventuelt tråden igennem igen, prøv at tage et kig på bold og diverse andre medier. Selv familien Høgh anføre at det ikke er er i Lars’ ånd at hans person, sygdom og død skal bruges kommercielt, så selvfølgelig er det relevant at få redegjort om Høgh trøjen er tænkt som en ekstra kilde for profit eller ej.

      Jeg tror ikke at trøjen er lavet ud for et økonomisk incitament. Det gør ikke sagen bedre nej, for jeg er helt enig med dig i at problemet er OBs behandling af Lars Høgh, den manglende dialog med Lars’ efterladte, samt deres manglende accept af trøjen som
      er problemet. Spørgsmålet om hvad økonomi der eventuelt må være i trøjen for OB er bare ikke udelukkende akademisk nej, heller ikke selvom det ikke er det primære problem for dig eller mig.
      For mit vedkommende er det i hvert fald kun den pressemeddelelse. Uden den ville der jo reelt ikke være nogen diskussion. Så havde det bare været nogle få anti-kapitalistiske elementer, der havde fremturet deres synspunkter; og så var der ingen mediestorm kommet.

      Diskussionen avance på en trøje bliver for mig akademisk når den store paraply er foldet ud; og jeg har altså læst flere indlæg, der handler om den manglende respekt, som OB tilsyneladende har udvist, ikke bare i denne sag men i alle henseender siden Lars Høgh forlod OB. Og så er det i øvrigt OBs egen skyld, at de i fleres øjne fremstår som kynikere, selv om de måske ikke er det.

      Det er den berømte elefant i en glasbutik, ikke nødvendigvis den kyniske kapitalist organisation, som jeg stadig mener fylder mest, ikke bare her men også de andre steder, hvor dette fylder.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        I det indlæg, du citerer, skriver jeg nu ellers helt eksplicit “herinde og andre steder”. Men fred være med det - vi er enige i substansen.
        Du har ret og jeg beklager igen.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          For mit vedkommende er det i hvert fald kun den pressemeddelelse. Uden den ville der jo reelt ikke være nogen diskussion. Så havde det bare været nogle få anti-kapitalistiske elementer, der havde fremturet deres synspunkter; og så var der ingen mediestorm kommet.

          Diskussionen avance på en trøje bliver for mig akademisk når den store paraply er foldet ud; og jeg har altså læst flere indlæg, der handler om den manglende respekt, som OB tilsyneladende har udvist, ikke bare i denne sag men i alle henseender siden Lars Høgh forlod OB. Og så er det i øvrigt OBs egen skyld, at de i fleres øjne fremstår som kynikere, selv om de måske ikke er det.

          Det er den berømte elefant i en glasbutik, ikke nødvendigvis den kyniske kapitalist organisation, som jeg stadig mener fylder mest, ikke bare her men også de andre steder, hvor dette fylder.

          MvH ChrisOB
          Jeg deler dit synspunkt, og økonomien i det er for mig også ret uvæsentlig. I det hele taget kan jeg slet ikke forstå at OB må lave en Lars Høgh trøje uden familiens accept, klubben har vel ikke rettigheder til det?

          I familiens pressemeddelelse anføre de dog selv det kommercielle aspekt i forbindelse med trøjen som et problem, og ikke bare selve trøje lanceringen. Derfor har det økonomiske alt andet lige stadig en vis relevans, for nok er det at lave en Lars Høgh trøje uden familiens accept decideret respektløst, men hvis det derudover også handler om at slå kapital på Lars Høgh så er det direkte utilstedeligt - derfor finder jeg personligt at der trods alt er lidt flere aspekter som jeg ihvertfald selv gerne ser redegjort for. Ligeledes, når jeg personligt ikke tror at trøjen er lavet ud fra et økonomisk incitament, så skal dette ikke ses som et forsvar af klubben i forhold til lanceringen af Høgh trøjen - for her mener jeg at klubben har fejlet eklatant.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Jeg deler dit synspunkt, og økonomien i det er for mig også ret uvæsentlig. I det hele taget kan jeg slet ikke forstå at OB må lave en Lars Høgh trøje uden familiens accept, klubben har vel ikke rettigheder til det?

            I familiens pressemeddelelse anføre de dog selv det kommercielle aspekt i forbindelse med trøjen som et problem, og ikke bare selve trøje lanceringen. Derfor har det økonomiske alt andet lige stadig en vis relevans, for nok er det at lave en Lars Høgh trøje uden familiens accept decideret respektløst, men hvis det derudover også handler om at slå kapital på Lars Høgh så er det direkte utilstedeligt - derfor finder jeg personligt at der trods alt er lidt flere aspekter som jeg ihvertfald selv gerne ser redegjort for. Ligeledes, når jeg personligt ikke tror at trøjen er lavet ud fra et økonomisk incitament, så skal dette ikke ses som et forsvar af klubben i forhold til lanceringen af Høgh trøjen - for her mener jeg at klubben har fejlet eklatant.
            Når det er helt tydeligt at det for familien Høgh er vigtigt, at tingene foregår i Lars' ånd, så handler det vel for så vidt ikke om selve det økonomiske aspekt? Så handler det om signalværdien. At de gør det uden familiens accept. Accepten er fordret af at OB ikke skal tjene på den trøje (som OB skulle ha lavet, da han var i live)

            Hvis de havde givet accept til dette var der ingen diskussion. Jo, fra anti kapitalistiske elementer under alle omstændigheder, men ikke fra den brede side.

            Jeg tror heller ikke trøjen er lavet udelukkende ud fra et økonomisk incitament. Men lidt er det vel også? Det er, for mig, fløjtende ligegyldigt om hvis det er.

            Man skal ikke påstå, at man har haft en dialog og dermed antyde at man har fået en accept, man så helt tydeligvis ikke har fået. Så mister man mere af sin i forvejen skrøbelige troværdighed. Og så kommer man altså under angreb fra både hin og fjern. Fra kapitalister og anti kapitalister. Og det er 100 procent deres egen skyld.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Når det er helt tydeligt at det for familien Høgh er vigtigt, at tingene foregår i Lars' ånd, så handler det vel for så vidt ikke om selve det økonomiske aspekt? Så handler det om signalværdien. At de gør det uden familiens accept. Accepten er fordret af at OB ikke skal tjene på den trøje (som OB skulle ha lavet, da han var i live)

              Hvis de havde givet accept til dette var der ingen diskussion. Jo, fra anti kapitalistiske elementer under alle omstændigheder, men ikke fra den brede side.

              Jeg tror heller ikke trøjen er lavet udelukkende ud fra et økonomisk incitament. Men lidt er det vel også? Det er, for mig, fløjtende ligegyldigt om hvis det er.

              Man skal ikke påstå, at man har haft en dialog og dermed antyde at man har fået en accept, man så helt tydeligvis ikke har fået. Så mister man mere af sin i forvejen skrøbelige troværdighed. Og så kommer man altså under angreb fra både hin og fjern. Fra kapitalister og anti kapitalister. Og det er 100 procent deres egen skyld.

              MvH ChrisOB
              “Det er ikke i familiens ånd, at OB skal tjene penge på velgørenhed, der udspringer af Lars’ sygdom”.

              “Vi undrer os over, at OB på denne måde bruger vores fars og mands navn kommercielt til at tjene penge uden vores tilsagn.”

              Det økonomiske aspekt fylder jo tydeligvis meget for familien Høgh, derfor finder jeg det ikke fløjtende ligegyldigt om OB har lanceret trøjen ud fra et økonomisk incitament eller ej. Fair nok at det ikke at et aspekt der betyder noget for dig, jeg ser meget gerne redegjort hvor meget det økonomisk har betydet for OB i forhold til lanceringen.

              Comment


                #82
                Alt overskud fra trøjesalg og auktion af kamptrøjer går til kræftforskning:
                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/alt-ov...aeftforskning/

                Comment


                  #83
                  Nu har OB ændret mening. Hele overskuet går nu ubeskåret til kræftforskning. Den eneste rigtige beslutning.
                  Nu skal vi nok bare få tudet ørene fulde af hvor usympatisk det er at de trækker i land..
                  Personligt stoler jeg på da de sagde, at det var ment i bedste intention med de 100 kr. Så må I kalde mig et sheep eller whatever. Lad os komme videre..

                  Comment


                    #84
                    Synes dog Rasmus Nejstgaaed burde komme med en offentlig undskyldning til Høghs familie eller lignende.. virkelig usympatisk udtalelse. Lige på kanten til en fyreseddel (kommer self ikke til at ske dog)

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                      Nu har OB ændret mening. Hele overskuet går nu ubeskåret til kræftforskning. Den eneste rigtige beslutning.
                      Nu skal vi nok bare få tudet ørene fulde af hvor usympatisk det er at de trækker i land..
                      Personligt stoler jeg på da de sagde, at det var ment i bedste intention med de 100 kr. Så må I kalde mig et sheep eller whatever. Lad os komme videre..
                      Positivt at OB handler i overensstemmelse med det de meldte ud igår - at intentionen ikke var økonomisk vinding.
                      For mig at se ville den eneste rigtige beslutning dog være at skrotte trøjen helt, med mindre familien giver accept til at trøjen lanceres mhp. at alt overskud ubeskåret går til kræftforskning, dette står for mig fortsat uvist. Imo. bør familien have rettighederne til Lars Høgh’ navn, og således mener jeg ikke at nogen kan tillade sig at lave en Lars Høgh trøje, uagtet formålet, uden familiens accept.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Nu har OB ændret mening. Hele overskuet går nu ubeskåret til kræftforskning. Den eneste rigtige beslutning.
                        Nu skal vi nok bare få tudet ørene fulde af hvor usympatisk det er at de trækker i land..
                        Personligt stoler jeg på da de sagde, at det var ment i bedste intention med de 100 kr. Så må I kalde mig et sheep eller whatever. Lad os komme videre..
                        Jeg tror også, intentionen var god.

                        Som skrevet tidligere: Det undrer mig helt vildt, at de ikke kun se det her komme. Selvfølgelig skulle de bare have truffet den rigtige beslutning - første gang - i stedet for dét her.

                        Der mangler nogle voksne til at styre sådan noget her.

                        Men jo, videre :).
                        Last edited by Jungledyret; 16-02-2022, 12:58.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Kadrii-Kanonen Se indlæg

                          Der er simpelthen nogle tal der som ikke er korrekte. Når OB sælger en trøje sker det først og fremmest gennem Unisport, som så ud af det får nogle procenter af det samlede beløb. Udover det køber OB jo trøjerne gennem Hummel, og det er heller ikke fordi det er helt billigt, for Hummel skal jo også tjene penge. Så at sige at OB tjener 500kr pr solgte legende-trøje er simpelthen forkert. Og er OB så de eneste syndere i den her sag, skal der så ikke også peges fingre af Unisport og Hummel. Det også vigtigt at pointere at familien jo egentlig ikke er imod trøjen, de er bare imod at OB skal tjene penge på det. Og hvad nu hvis OB slet ikke valgte at donere et beløb til forskning mod kræft i bugspytkirtlen, havde det så overhovedet været et emne? Jeg tvivler på det. Det havde måske været et emne at de ikke donerede nogle penge. Det er også vigtigt at huske på at hele denne hyldest faktisk har været planlagt i længere tid, også FØR at Lars gik bort. Jeg kan sagtens følge en utilfredshed med den manglende kommunikation med Familien Høgh. Og har vi fans ikke længe skreget på at der skulle komme en legende-trøje til Lars Høgh. Bare lige nogle andre perspektiver på det hele, ikke for at virke sur eller noget. Men det er vigtigt at få sat nogle flere perspektiver på det.

                          https://www.goal.com/en-us/news/how-...y1vtyr0rxqqan5

                          "Even the biggest clubs in the world receive a relatively small percentage of the revenue generated from shirt sales - usually around 7.5 to - if they're lucky - 15 per cent."

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


                            https://www.goal.com/en-us/news/how-...y1vtyr0rxqqan5

                            "Even the biggest clubs in the world receive a relatively small percentage of the revenue generated from shirt sales - usually around 7.5 to - if they're lucky - 15 per cent."
                            Ja 15 % af prisen på de 600 kr. giver 90 kr. til OB og vil jo så være lidt mindre end de 100 kr. der doneres.

                            Godt nok ærgeligt med alt den dårlige omtale, det skulle være clearet med familien, og udadtil skulle det kommunikeres at det sådan set er hele OB's overskud på trøjen der går til velgørendhed.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

                              Ja 15 % af prisen på de 600 kr. giver 90 kr. til OB og vil jo så være lidt mindre end de 100 kr. der doneres.

                              Godt nok ærgeligt med alt den dårlige omtale, det skulle være clearet med familien, og udadtil skulle det kommunikeres at det sådan set er hele OB's overskud på trøjen der går til velgørendhed.
                              10-15% lyder meget lig hvad jeg selv forestiller mig, men der er vel ingen der ret beset kender OBs aftale med hummel så det er svært at sige. Dog bør det stå klart for enhver at OB næppe tjener noget som helst på de trøjer. At der så er et ynkelige individ der udbytter Høghs død til at understøtte sin egen lille anti OB agenda siger vist i virkeligheden mere om ham end det siger om OBs ageren.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                                Nu har OB ændret mening. Hele overskuet går nu ubeskåret til kræftforskning. Den eneste rigtige beslutning.
                                Nu skal vi nok bare få tudet ørene fulde af hvor usympatisk det er at de trækker i land..
                                Personligt stoler jeg på da de sagde, at det var ment i bedste intention med de 100 kr. Så må I kalde mig et sheep eller whatever. Lad os komme videre..
                                Det er ikke usympatisk at trække i land. Det er usympatisk at lave sådan et tiltag uden den fulde accept fra Lars Høghs familie. Havde de gjort som de gør nu fra starten af, så havde der jo ikke været et problem.

                                Og denne her ligger sig så bare oveni de andre klovnerier og totale mangel på respekt for Lars Høgh som ledelsen ikke bare her, men også både før, under og efter Høgh'ens sygdom har leveret. Men hey lad os bare komme videre som om intet er hændt...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X