Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB 7.11.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    hehe kender det desværre alt for godt - fulgte kun kampen med maks et halvt øje - orkede faktisk ikke at se det - ingen tro overhovedet på at vi kunne tage en sejr
    Havde vi haft en bedre CF end AJa og havde Alm skiftet Frø tidligere så kunne vi godt have vundet
    Jjt, Frø, Opondo var trætte efter 70.

    Comment


      Jeg er ikke imponeret af Alm. Meget langt fra. Men det er heller ikke nemt for ham med ledelsens stupide udmelding om top-6. Det fordrer jo, at man bruger de gamle og sikre kort (uden perspektiv).

      En fyring er ikke vejen frem. Det hjælper jo sjældent. Vi må blive ved med projektet - og her antager jeg, at der reelt er ét - og håbe, at nogle af de gamle og løntunge sluses ud over tid.

      Klubben har været dårligt ledet i over et årti. Det stopper desværre ikke, fordi man melder en strategi ud.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

        På den ene side enig, men så nok ikke helt, alligevel. Vi er jo i gang med at få ryddet op, og tilegne os en (ny) spillestil. Udfordringen er bare, at det går alt for langsomt -og vi kan se frem til, at der kommer flere sæsoner som denne, med det tempo, der er på. Imens tager unge fynboer stadigt oftere trøjer på fra BIF, FCK og nu også FCM. Deprimerende.
        men er vi så det? Alm kommer til i sommers og der burde man jo have været noget mere i gang med kosten. Syntes vores nye nordmand ser ud til at være en fin signing - men der skulle jo være sket noget mere - både ud og ind...

        - som minimum kunne man have taget noget af presset på alm ved at droppe den der latterlige top 6 udmelding og meldt år 1 ud til at holdet kunne spilles sammen, mens man ventede på den nye svensker der kommer og (forhåbentlig) tager over fra hemme

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          men er vi så det? Alm kommer til i sommers og der burde man jo have været noget mere i gang med kosten. Syntes vores nye nordmand ser ud til at være en fin signing - men der skulle jo være sket noget mere - både ud og ind...

          - som minimum kunne man have taget noget af presset på alm ved at droppe den der latterlige top 6 udmelding og meldt år 1 ud til at holdet kunne spilles sammen, mens man ventede på den nye svensker der kommer og (forhåbentlig) tager over fra hemme
          De siger jo netop at holdet er sammenspillet over tid. Når de har sagt holdet er til top 6 og har spillet sammen længe og JM vel ikke blev forlænget af samme grund

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ilder69 Se indlæg
            Nogen må fyres i OB, enten den sportslige ledelse for manglende handling (køb/salg) eller Alm. Vi har ikke rykket os en cencimeter i 10 år!
            Tja, men i hensigt af Alm skal man vel se på hvilken baggrund han arbejder i OB. Han kan vel i første linje kun bebrejdes for at bruge de etablerede/gamle spiller for meget. Men han bliver ja presset af en ledelse som kræver Top6 i sted af at give ham et år at køre de unge og dermed strategien ind. Og Alm ud ville betyde Hemme som mellemløsning igen fordi der sker næppe store beslutninger før BW er med, så en gang mere tabt tid
            Hemmingsen løste problemet på hb men hverken på vb hvor vi har ingen alternative til en i bedste fald middelmådig (men højt betalt) Skjelvik og midtbanen hvor der mangler en 6er da vi er afhængigt af JJ og Aron og deres kampform. Heldigvis spiller Aron hidtil en overbevisende sæson. Men JJ er lidt mere svingende og hvis én af begge er ude eller løber tørt så er vi på røven. Problemet kunne have løst med en klasse cf så man kunne rykke Tverskov frem eller en rigtig godt def und, men Hemmingsen fortalte han hele tid at truppen er god nok ...
            Men det hjælper nu ikke virkelig at smide Henne ud nu. Han er fortid om mindre end to måneder i en ansvarlig position i OB når BW tiltræder.
            Det eneste hvad virkelig ville være godt er ville være at hente BW nu, så han kan forberede vinteevinduet som første skridt til truppens nyopbygning. Så får han mere tid at justere truppen og vi taber ikke mere tid.
            ​​​​​
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Skide være med top 6 eller ej. Hvis vi scorer 6-7 point mindre i første halvsæson fordi vi udvikler os, så er alt forladt. det bekymrende er, at det er svært at se det blive ret meget bedre, selv på længere sigt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                men er vi så det? Alm kommer til i sommers og der burde man jo have været noget mere i gang med kosten. Syntes vores nye nordmand ser ud til at være en fin signing - men der skulle jo være sket noget mere - både ud og ind...

                - som minimum kunne man have taget noget af presset på alm ved at droppe den der latterlige top 6 udmelding og meldt år 1 ud til at holdet kunne spilles sammen, mens man ventede på den nye svensker der kommer og (forhåbentlig) tager over fra hemme
                Også enig :) Man vil både opretholde en urealistisk melding om at vi skal i top-6, samtidig med, at vi implementerer en ny spillestil, med (indtil videre for få) nye spillere. Det er det, jeg prøver at forholde mig til. Jeg mener så til gengæld også, at AA ikke ser ud til at være den træner, der skaffer os de ekstra point ved af og til at overraske positivt med hensyn til det taktiske. Eller også er det spiller materiale han har til rådighed virkelig ikke til mere, heller ikke til at overraske bare en gang imellem.

                Comment


                  Egentligt et forventeligt resultat. Vi spiller fint med i de første 60-70 min og så knuser Niels Frederiksen os fra bænken hvor han ganske enkelt er Alm taktisk overlegen og spiller kort der gør at Brøndby kan sætte sig fuldstændigt på et udkørt OB hold, især midt på banen taber vi, og vi har intet at skyde igen med. Overordnet er det heller ikke jordens undergang at tabe 2-1 på Brøndby stadion, mod et Brøndby hold der har ramt formen. Nu lagde jeg ikke mærke til det i dag, men det har tidligere irriteret mig at vi clearer bolden ud foran vores eget felt, så nu skriver jeg det mens jeg husker det.

                  Som set på skærmen..

                  HC

                  Generelt spiller HC fint. Jeg er i tvivl om kommunikationen ved målet til 1 - 1, men den kommer AJA til at tage på sin kappe. Kan ikke gøre noget ved skudforsøget på de to mål, når ned til stolpen ved andet mål, men Frendrup får placeret skuddet så yderligt at der ikke er meget at gøre.

                  Nico

                  Kommer fint med i offensiven i 1 halvleg men går død i anden. Står udemærket defensivt, men mangler støtte fra Sabbi og er ofte nød til at prøve en lidt satset clearing.
                  ​​​​​
                  Skjelvik

                  Spiller udemærket de første 20 minutter af 1 halvleg, falder derefter. Kommer aldrig rigtigt ind i 2 halvleg. Jeg kan godt se at Skjelvik har sine powerruns, men har svært ved at se hvad de skal bidrage med fra en backposition.

                  Tverskov

                  Er som altid en general får i 1 halvleg vist hvor god en fodboldspiller Tverskov egentligt er, da han kommer med frem på højre kant og får sendt en tværspilning ind til Frø som er trukket med ind i feltet der sikkert gør det til 1-0. Meget fin kamp kamp af Tverskov.

                  AJA

                  Koster, efter min mening, et mål i dag. Er tydeligt overmatchet og min antagelse er at den primære årsag til at han spiller er at han er marginalt bedre end KL til at spille bolden langt op i banen, han ligger i dag også ud med inden for det første minut at slå en lang aflevering til Sabbi som bliver erobret af Brøndby forsvaret.

                  JJ

                  Spiller godt de første 60 - 70 minutter, går derefter tør for luft, det pynter når fokusset bliver lidt mere offensivt fra JJ side. Det er tydeligt at han ligger til venstre i dag især i første halvleg hvor både Opondo og Skjelvik er mere med i spillet.

                  Aron

                  Kriger som vanligt, fylder ikke helt så meget som vanligt da der ikke er så mange hovedstødsdueller på midtbanen. Får vist hans styrke på netop disse, to gange da han er tæt på at få hovedet på efter dødbold i Brøndbys felt. Kikser for meget fremadrettet i 1 halvleg, men kommer bedre efter det i anden.

                  Opondo

                  Opondo vokser på mig. Han er ikke den store dribler eller målsluger. Men i dag er Moses nede og dække af adskillige gange for Jørgen indtil også han kører tør efter 60-70. Jeg mener stadig at Moses skal spilles centralt.

                  Sabbi

                  Har i første halvleg en del gode aktioner hvor han får sluppet bolden ordentligt og nogle fine 1 til 1 udfordringer hvor han får trukket nogle fine frispark. Bliver aldrig rigtig farlig.

                  Frø

                  Spiller efter min overbevisning en god kamp, får blandt andet hakket en kasse ind, Frø er nu vores topscorer med 5 mål i sæsonen. Smider noget væk, men det er forventeligt fra en spiller der skal forsøge sig at spille igennem en defensiv.
                  ​​​​​
                  Fenger

                  Spiller en storslået kamp rent defensivt, han er fantastisk i sit presspil og i sit løbearbejde. Spiller efter min mening bedst som kantangriber, da han ikke rigtigt har fysikken til at spille centralt i en 433 og kommer ikke frem til chancer i dag.

                  Indskiftere

                  Bashkim

                  Har et fint skud udefra som Brøndbys keeper er tvunget til at give en retur på ellers er der ikke så meget Bashkim kan gøre ved tingene, han kommer sent ind og ikke på en position hvor vi bliver løbet over ende.

                  Lieder

                  Kommer ind i dag og virker til at have fået en opsang om holdånd, ihvertfald presser han i Brøndbys venstresiden og kunne på en god dag godt have reddet sig et frispark i situationen.

                  Jebali

                  Har et halvsløjt indskrift, mangler tydeligvis noget kampform. For reddet sig et frispark på kanten af feltet som bedste aktion.
                  ​​​​​​

                  Comment


                    Jeg synes vi spiller gode 45 min i dag, hvor vi i store sekvenser dominerer på bolden og jo hvis vi tæller Frøs manglende overblik med to gigantchancer for at lukke kampen. Brøndby har ikke en skid og får hvad der må betegnes som et meget tilfældigt mål, selvom det skal anerkendes de bliver ved at investerer, selvom jeg synes de lignede et hold med tunge ben.

                    1. halveg bliver nok det de fleste af os havde forventet. Tung Brøndbydominans, hvor vi dog scorer på en flot kontra, men ellers som så ofte før er dårlige på bolden og for nemt overlader spillet til bif. Vi er heldige med deres timing i angrebene haltede lidt i dag, for de havde godt nok mange lige ved og næsten-situationer, hvor vi er helt væk.

                    Generelt set bedre takter. Jeg synes både i 2. Halveg i dag og 2. halveg imod agf at vi formår at brede mere af spillet ud på kanterne, hvor vi kan få vores backs med. På den måde får vi flyttet presset lidt længere frem på banen, hvor vi efterfølgende kan bruge vores genpres til at vinde bolden hurtigt tilbage. Det fungerer meget bedre end i 1. halveg, hvor Nico og Jørgen virkede bange for at løbe med frem og vi derfor er tvunget til at forsøge at spille igennem centralt. Jeg synes også mere lykkedes med at slå en direkte bold op på Fenger eller Frø, som får os ud af Brøndbys sædvanlige skruetvinge. Det er dog tydeligt at vi ift. starten af sæsonen, hvor Sabbi var som genfødt at vi nu er luret i vores omstillinger skal køres hos ham, fordi han har fart. Det var både agf og Brøndby meget opmærksomme på og det bliver vi nødt til at løse ved at have andre strenge at spille på. Vi skal have en mere pågående og dynamisk kant på vores venstreside.

                    Super surt at tabe i overtiden og endnu mere til et forfærdeligt hold som Brøndby, men det er også en lille lettelse nu nok at kunne aflive top 6. Brug nu den landskampspause på dels at skabe ro om alm, som jeg stadig tror meget på og så få meldt ud at man nu meget seriøst vil gå efter at forstærke holdet, så de bliver etableret i bedste halvdel fra 22/23 og så ellers gå benhårdt efter succes i pokalen.
                    Det er jo det de fleste af os kalder på. At vi kan få bygget holdet stille og roligt op. Det kan lade sig gøre i denne sæson, fordi der er to så gennemført dårlige mandskaber og så Viborg og fcn der heller ikke rigtig kommer nogen vegne. Jeg er også sikker på det lige vil fjerne et par blyblokke fra spillernes skuldre, hvis de fra ledelsen fik ro til en mellemsæson, hvor det er ok at prøve et par ting af og så risikere en snitter i ny og næ

                    Comment


                      En tydelig ramt og frustreret Frø:
                      https://twitter.com/Odense_Boldklub/...P-3o91Eqg&s=19
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Jeg har været OB fan og kommet på stadion i ca 44 år. Og blir de næste 10 år, som de sidste, så tror jeg sku jeg tapper out. Ud over at akademiet, har vi jo ikke rykket os en skid.
                        Tror det på tide med en ny ejer ( der ikke hele tiden, blander sig i noget, han ikke ved en skid om, ja det var jo nok oz derfor Bo ikke ville til OB #fact )
                        Så jeg ønsker mig en ny ejer, der ikke ansætter Poul, Hemme osv men en kan holde på Thomas Helveg, Lars Høgh osv
                        Vi er blevet et ligegyldigt hold, som spiller ? fodbold og som Mediano ikke engang snakke om .... i Danmarks 3 største by med vores helt egen Ø.
                        De må sku sidde oppe i Randers og Silkeborg og grine deres røv i laser !

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          En tydelig ramt og frustreret Frø:
                          https://twitter.com/Odense_Boldklub/...P-3o91Eqg&s=19
                          Han er altid sympatisk og det er svært ikke at være enig med ham. Jeg kunne dog godt unde både spillere og fans nogle flere sejre.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Jebali er god teknisk, men han hører en anden tid til. Han sænker spillet, driver ikke bolden frem.

                            Og i dag kom han ind i stedet for den helt oplagte Breum.

                            Gang på gang syltes de unge for gamle, udtjente spillere. Alt det i jagten på verdens mest ligegyldige 6-plads, som heldigvis er tabt nu.

                            Der er intet at nå mere; brug nu de unge!

                            Indtil videre er såvel ledelse som Alm ren varm luft.


                            Som jeg skrev så kan Breum sidde på bænken og tælle mindst 3 mand som står foran ham i køen til vores venstre kant.
                            Findes der efter hånden nogle mennesker som undrer sig over hvorfor OB er elendige til at udvikle superligaspillere?
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Som jeg skrev så kan Breum sidde på bænken og tælle mindst 3 mand som står foran ham i køen til vores venstre kant.
                              Findes der efter hånden nogle mennesker som undrer sig over hvorfor OB er elendige til at udvikle superligaspillere?
                              Ja, det er så dumt. Vi pisser vores guld væk for fuldstændigt ligegyldige spillere, der måske - måske! - giver et par point mere på en halvsæson. Hvilket jeg i øvrigt tvivler på. Tænker ikke, man mister niveau ved at spille med Østrøm i stedet for AJA og Breum i stedet for Opondo/Jebali.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obdino2525 Se indlæg
                                Jeg har været OB fan og kommet på stadion i ca 44 år. Og blir de næste 10 år, som de sidste, så tror jeg sku jeg tapper out. Ud over at akademiet, har vi jo ikke rykket os en skid.
                                Tror det på tide med en ny ejer ( der ikke hele tiden, blander sig i noget, han ikke ved en skid om, ja det var jo nok oz derfor Bo ikke ville til OB #fact )
                                Så jeg ønsker mig en ny ejer, der ikke ansætter Poul, Hemme osv men en kan holde på Thomas Helveg, Lars Høgh osv
                                Vi er blevet et ligegyldigt hold, som spiller ? fodbold og som Mediano ikke engang snakke om .... i Danmarks 3 største by med vores helt egen Ø.
                                De må sku sidde oppe i Randers og Silkeborg og grine deres røv i laser !
                                Hvis vi fraregner fanscenen i denne sæson så har ledelsen i OB skabt en klub som udefra set er lige så røvsyg og kedelig som AC Horsens.

                                Uanset hvor man kommer eller hvem man snakker med så er respekten og beundringen for OB blevet vendt til hånlig latter og latterliggørelse.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X