Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Aab-OB 17.9.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
    Det er jo em teoretisk diskussion, men Nico på sit nuværende niveau er en mindst klasse under Ryan, når Ryan er på toppen. Men det er Ryan først når han spiller 10-15 kampe i træk uden skader; det har han ikke gjort i halvandet år. Og det er ikke fair at sammenligne, for vi kender forhåbentlig ikke Nicos topniveau. Men han har nogle mangler, i det vi HAR set.

    Derfor min kommentar om, der som minimum skal være konkurrence mellem de to. Vi har en spiller, der på toppen er bedre end det vi har set og med mindre der er taget en beslutning om at Ryan skal videre til vinter, skal vi bruge den bedste på pladsen?

    Men enig! Ryan sksl stå tidligt op, hvis han skal have pladsen. Det skal Nico også, og det er ok at være i sådan en situation på HB. Nu mangler vi bare konkurrence i resten af forsvaret :)
    Kode ordet her er nok “når Ryan er på toppen”. For da han var på sit bedste var han klasse. Men disse dage kommer måske aldrig tilbage.
    Vi må se. Jeg kunne godt forstille mig at han får spilletid på tirsdag da han deltager fuldt ud i træningen nu.

    Nico er kun 22 år og har været i Danmark i 2 ugers tid. Syntes Odense fans nogle gange er medaljefavoritter i at være hårde mod nye unge mennesker der bliver kastet ind på holdet.

    Jeg er helt sikker på at Ryan kører på sin sidste tid i OB, men han må gerne sørge for at der kommer konkurrence om pladsen mens han er her. Han skal behandles ordentligt i sin sidste tid og rejse videre med en gid smag i munden

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Det er jo em teoretisk diskussion, men Nico på sit nuværende niveau er en mindst klasse under Ryan, når Ryan er på toppen. Men det er Ryan først når han spiller 10-15 kampe i træk uden skader; det har han ikke gjort i halvandet år. Og det er ikke fair at sammenligne, for vi kender forhåbentlig ikke Nicos topniveau. Men han har nogle mangler, i det vi HAR set.

    Derfor min kommentar om, der som minimum skal være konkurrence mellem de to. Vi har en spiller, der på toppen er bedre end det vi har set og med mindre der er taget en beslutning om at Ryan skal videre til vinter, skal vi bruge den bedste på pladsen?

    Men enig! Ryan sksl stå tidligt op, hvis han skal have pladsen. Det skal Nico også, og det er ok at være i sådan en situation på HB. Nu mangler vi bare konkurrence i resten af forsvaret :)

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Er ret enig. Men i hensigt af Sabbi skal man vel se at de dobbelte ham ret konsekvent og koncentrerede sig meget på ham. De vidste vel godt at vi ikke kunne komme med den samme kvalitet på venstre side og de kunne nedlukke vores offensive med at nedlukke Sabbi.
    Det har du ret i men det var jo også let for AaB da vi jo havde Kløve i venstre som ingen opmærksomhed behøver så var det alt for let for AaB at koncentrere sig fuldt ud og Sabbi.

    Vi havde ikke nogle som imponerede i går men heller ikke nogle som var piv ringe. Som det er nævnt før så mangler vi en spidsangriber med kvalitet

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Sjovt som man ser kampe forskelligt. Jeg syntes Nico gjorde det fremragende under omstændighederne. Han har sjældent opbakning fra Sabbi og enkelte gange stod han med 2 mand alene.
    Vil folk så have at han skal fordrindre indlæg samtidig med at han skal dække 2 mand og ikke give hjørne? Godt nok meget at forlange
    I det mindste er det ikke tåbelige hjørnespark som man så Oliver Lund give gang på gang uden nogen grund.

    At man på OBs app kan vælge Frø over Nico som en af de 3 til MOM er rystende. Jeg syntes han var blandt vores bedste ift det tryk der var på ham og Ryan skal stå tidligt op for at slå ham af fremadrettet.

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    I forhold til at OB har som mål at komme i top 6, så skal de spillere, vi henter, vel nærmest være i top 3 for at kunne trække holdet op, som jo samlet er en del under top 6-niveau. Niko virker kun som en lille opgradering fra Østrøm og bringer os ingen vegne. Jeg troede, han var mere offensiv, og defensivt er det så som så. Synes han gav flere hjørne i dag, og sidst blev der scoret mellem benene på ham. Jaja, stadig for tidligt at komme med en dom.
    Jeg ville ikke skrive det, men helt enig omkring Nico. Det er tidligt, men han har nogle tydelige udfordringer i sit defensive arbejde. Det er et lille skridt op ifht Østrøm og især AJA, men fraset noget offensiv aggressivitet, er det i hvert fald ikke noget, der flytter os. Når Ryan er klar skal der som minimum være konkurrence om pladsen, hvis Nico ikke hæver især det defensive niveau.

    jeg kan ikke blive klog på det hold. Mange virkeligt gode spillere, der i glimt viser hvad de kan. Men måske er de bare omgivet af for meget rugbrød, for selvom Aron, JJ og Frø jo gør det fint, så er der ingen på midten, der gør en reel forskel. Og med kun én boldspiller bag midtbanen forsvinder balancen altså fuldstændigt.

    en top 3 6’er vil måske gøre præcis dén forskel, vi har brug for, men indtil vi har sådan én, er top 6 langt væk.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Hvad viste kampen i går (og, for så vidt, denne sæsons kampe)? 1, at spiller for spiller har vi ikke et hold, der hører til i top-6, 2, at vi som hold heller ikke hører til i top-6 (vi får ikke to plus to til at blive fem), 3, at vi heller ikke har en træner, der magter den rolle, at få spillerne til at overpræstere. Derfor ligger vi, hvor vi ligger, og kommer ikke videre.

    Når det er sagt, så er et nederlag i Aalborg ikke i sig selv katastrofalt. Det katastrofale er, at vi til stadighed kommer til at sætte os selv under pres, ved at køre med målsætninger, som de fleste godt kan se, er urealistiske. Jeg havde inden kampene mod SE, AaB, VFF og VB sagt, at der skal 8 point til. Det vil betyde, at der er plads til en fejl, et nederlag, men så skal der også hentes sejre i de øvrige kampe. Og for et hold, der har top-6 ambitioner, så lyder to sejre i 9 kampe ikke imponerende.

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Den her stædige, nærmest barnagtige insisteren på top-6, som var det noget magisk og forløsende.

    Top-6, top-6, top-6 skriges der fra hjørnet i OB.

    Man kan ikke blæse og have mel i munden. Enten bygger man op langsigtet eller også halser man efter en fuldstændig ligegyldig top-6 og går på kompromis med den langsigtede udvikling ved at spille de sikre kort.



    havde ellers lovet mig selv ikke at hære flere interviews med ham men blev nysgerrig…hans første argument der ergo så tilbage hvor han begynder at snakke om kontinuitet og bruge mere tid sammen..så slukkede jeg…..magen til ligegyldigt pladder…

    Leave a comment:


  • bengaard
    replied
    I forhold til at OB har som mål at komme i top 6, så skal de spillere, vi henter, vel nærmest være i top 3 for at kunne trække holdet op, som jo samlet er en del under top 6-niveau. Niko virker kun som en lille opgradering fra Østrøm og bringer os ingen vegne. Jeg troede, han var mere offensiv, og defensivt er det så som så. Synes han gav flere hjørne i dag, og sidst blev der scoret mellem benene på ham. Jaja, stadig for tidligt at komme med en dom.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Den her stædige, nærmest barnagtige insisteren på top-6, som var det noget magisk og forløsende.

    Top-6, top-6, top-6 skriges der fra hjørnet i OB.

    Man kan ikke blæse og have mel i munden. Enten bygger man op langsigtet eller også halser man efter en fuldstændig ligegyldig top-6 og går på kompromis med den langsigtede udvikling ved at spille de sikre kort.




    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Hvad sagde Hemme ?
    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...terne-lige-her

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Jeg holder meget af Alm i de her interviews. Nøgtern og velovervejet, men også i stand til at se hvor der mangler arbejde. Jeg tror virkelig han gør hvad han kan med den her trup.
    Hemmingsens prækamp interview til gengæld... hold da kæft. Hvis Alm bliver fyret før Hemmingsen er det atter et dramatisk bevis på ledelsens stygge inkompetence.
    Hvad sagde Hemme ?

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Jeg holder meget af Alm i de her interviews. Nøgtern og velovervejet, men også i stand til at se hvor der mangler arbejde. Jeg tror virkelig han gør hvad han kan med den her trup.
    Hemmingsens prækamp interview til gengæld... hold da kæft. Hvis Alm bliver fyret før Hemmingsen er det atter et dramatisk bevis på ledelsens stygge inkompetence.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Jeg ser Frø som samme type som Falk. Uden sammenligning i øvrigt. I OB spillede Falk også for langt fremme, men er klogeligt rykket ind dybt centralt i FCK.
    Vil ikke nedtale Frø og håber stadig han bliver en succes. Men synes det er helt forskellige typer. Falk havde en anden attitude og levede af energi, speed, spilforståelse og tekniske evner. Der er Frø bare mere en luksusspiller med offensiv spilforståelse og til dels geniale ideer men ikke den eksplosivitet og vilde energi
    Husker vilde tilbageløb af Falk hvor han erobrede bolden og stoppede modstanderens angreb mens Frø er desværre mere den som løber bag manden og kommer for sent når han løber en gang tilbage. Får mere og mere problemer at se hvor Frø passer i AAs system. Ser ham i en 4-4-2 diamant hvor der er en 6er og to 8er bag ham som skaber den kompakthed som giver ham friheden at bruge hans offensive evner. Men i vores nuværende system? Tror Frø skal forændre sin spillemåde og tager mere ansvar for kompakthed og defensiven om at blive en succes ellers bliver det .... svært.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jeg kan ikke se det ske det du vil der. Frøs habitat er fremme på banen. Det er der han kan gøre en forskel. Hans spil er lagt for højt op til at han skal længere ned på banen synes jeg.
    Frø er måske lidt mere anonym i dag end han har været de seneste kampe, men jeg synes også ham og Bash viste takter vi virkelig kunne dyrke. Engang imellem spillede de nærmest som to falske 9'ere, hvor de skiftede plads på kryds og tværs. Det kl
    Jeg ser Frø som samme type som Falk. Uden sammenligning i øvrigt. I OB spillede Falk også for langt fremme, men er klogeligt rykket ind dybt centralt i FCK.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Derfor må han gerne deltage i pres, det gør han ikke han løber ikke retur. Nægter at tro på at AA vil lade de 4 forreste slippe for at presse og dække op.
    ​​​​​​Jeg ved du virkelig ønsker Frø som første mand på holdkortet. Det vil jeg også når han fortjener det, lykkedes og arbejder for det. Det er ikke i øjeblikket, og desværre længe siden at han og Fenger var rigtig gode.

    Pres i OB har vi i det hele taget ikke set siden FCM-kampen. Det gik vi åbenbart væk fra.

    I stedet for at mene og synes en masse, så kunne det være interessant med nogle tal. Jeg tror ikke, Frø løber mindre end de andre 3 oppe foran - fraset når Kløve spiller kanten. Det er muligt, jeg tager fejl, men det kunne være rart med nogle tørre tal.


    Leave a comment:

Working...
X