Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 13.9.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...r-sonderjysk-e
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Mickelson har én opgave i den situation: At dække for det lange hjørne. Han står for langt fra sin modstander og bakker generelt alt for meget når han presses. Det førte til flere indlæg og enkelte opdækningsfejl. Det kommer forhåbentlig i takt med at han bliver spillet ind på holdet og kommer i form, men det kommer ikke over natten.

      Han virker til gengæld aggressiv det offensive, det har vi manglet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Aarg. Jeg vil nu nok give den mest til KL. Jeg forventer fejl fra ham med fødderne og lever til en vis grad med det, men sådan en mistiming i et hovedstød som midtstopper er simpelthen så ringe. Han sætter Mickelson totalt i forlegenhed på den. Mickelson kunne måske med lidt bedre forberedelse bedre have forudset prosser vil have den over til sit venstreben, men han har nok haft rigeligt andet at se til med et hektisk skifte og nye holdkammerater. Generelt håber jeg i hvert fald vi ser ham stå bedre på banen fremover. Jeg synes det var ret tydeligt han var spriny, men han bliver selvfølgelig hurtigere et aktiv med minutter på banen, så han får forhåbentlig også chancen på fredag.
        +1

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
          Fair nok. Jeg var nok i krigshumør og overhørte de positive kommentarer. Tak for input :)
          Som det var tilfældet i starten med OC så vil det også være tilfældet med HC som vi så det under og efter kampen i Aarhus så er der også herinde en manglende forståelse for at en ung målmand vil være usikker og nervøs i nogle situationer i starten, det er sikkert de samme personer som mente at vi burde hente ham den kasserede fck målmand.
          Last edited by Magge; 14-09-2021, 16:56.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Mange var på primitiv vis efter HC ved Aarhus-kampen. Det ville klæde selvsamme at anerkende HC for kampen i går. Han var OBs bedste sammen med Sabbi, og reddede ad flere omgange OB fra at miste sejren.

            Han skal arbejde på sine udspark og trygheden ved at gå ud i feltet. Det skal nok komme.

            Jeg har ofte været efter Sabbi. I går var han et monster - og anstændig defensivt. Hvis han en dag lærer at træffe rigtige beslutninger, så bliver han vild.
            Last edited by Jungledyret; 14-09-2021, 17:29.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Er ikke helt enig. Der var ja to helt forskellige halvleg:
              1. halvleg: offensiv spilleglæde tilbage på bekostning af defensiv stabilitet.
              2. halvleg: vi stoppede med at spille fodbold og gav HC chancen at blive kampafgørende.
              Aron klar vores bedste op midtbanen, JJ alt for anonym. Frø rigtig god i første halvleg men uden at sætte aftryk i anden. Forsvaret: selv Tverskov virkede til dels usikker og lavede overraskende fejl.
              MoM? Efter 45 Sabbi efter 75 Aron, efter 90+4 HC.
              Meget enig der skal steppes op men rigtig mange positive elementer, der kan give en vis optimisme.

              Det kan nemt koste at overlade initiativet modstanderen med en spinkelføring - det er nok svært at lade være med at falde tilbage når defensiven er så spinkel.

              Plads til mange forbedringer - men fedt at se ethvert fremskridt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Mange var på primitiv vis efter HC ved Aarhus-kampen. Det ville klæde selvsamme at anerkende HC for kampen i går. Han var OBs bedste sammen med Sabbi, og reddede ad flere omgange OB fra at miste sejren.

                Han skal arbejde på sine udspark og trygheden ved at gå ud i feltet. Det skal nok komme.

                Jeg har ofte været efter Sabbi. I går var han et monster - og anstændig defensivt. Hvis han en dag lærer at træffe rigtige beslutninger, så bliver han vild.
                Det er sjovt, for han virkede ganske overbevisende på fødderne de første par kampe, men var ganske rigtigt noget mere ustabil på den front igår. Stabilitet er selvfølgelig også noget, der kommer med flere kampe, men han har helt sikkert evnerne med fødderne sådan helt overordnet set.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Mange var på primitiv vis efter HC ved Aarhus-kampen. Det ville klæde selvsamme at anerkende HC for kampen i går. Han var OBs bedste sammen med Sabbi, og reddede ad flere omgange OB fra at miste sejren.

                  Han skal arbejde på sine udspark og trygheden ved at gå ud i feltet. Det skal nok komme.

                  Jeg har ofte været efter Sabbi. I går var han et monster - og anstændig defensivt. Hvis han en dag lærer at træffe rigtige beslutninger, så bliver han vild.
                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Det er sjovt, for han virkede ganske overbevisende på fødderne de første par kampe, men var ganske rigtigt noget mere ustabil på den front igår. Stabilitet er selvfølgelig også noget, der kommer med flere kampe, men han har helt sikkert evnerne med fødderne sådan helt overordnet set.
                  Det skal retfærdigvis siges at han skal ramme præcis midt på banen ca 4 meter inde fra sidelinien. Det træner de ofte på. Nogle gange står der en træner/spiller på det spot hvor han så øver at kunne ramme spilleren næsten uden han skal bevæge sig.
                  Så derfor kan man ofte godt komme til at se dum ud. Hvis han bare skulle smide den blindt op af midten ville det jo være pænt nemt

                  Comment


                    Nu har jeg lige fået set kampen på TV. En lidt anden oplevelse altid.
                    Men hvor er jeg skuffet over Kasper Larsens niveau, når det skal stå ift den store transfer vi betalte og den store løn vi garanteret betaler. Flere af de chancer der opstår kunne have været forhindret forholdsvis nemt. I 3-4 situationer ville en Thelander fx aldrig have tilladt at disse chancer var blevet farlige..

                    Efter 11 min smider han den uprovokeret bold lige i fødderne på Sdj som meget vel kunne have scoret. Simpelthen en børnefejl. Han skal fra højreside ikke smide den til venstreback. Kæmpefejl

                    Efter 32 min får Sdj hjørne og man lader en spiller som Del Hende stå næsten fri i Kasper Larsens side af forsvaret. Det er måske ikke kun KLs skyld men hvor er lederskabet henne? Hvor er generalen henne der ser at Del Hende står helt fri og tager ansvaret og sender en mand over i det bagerste område(som ikke er Opondo). Det kunne være Thrandarsson fx. Det er jo tilfældigt at de ikke scorer. Ingen tager ansvar og dirigerer.

                    Efter 43 min taber han hovedstødsduellen der fører til deres scoring. Ved godt at det var over for Søren Reese. Men overbevisende er det ikke. Han skal simpelthen fylde mere i den duel. Hvis det er niveauet hvorfor så bare ikke spille en af de unge. Vestergaard eller Khemdee kunne måske godt have nuppet den der. Man kunne jo ikke gøre det værre. Jeg kan nævne de første 10 forsvarsspillere i superligaen der ikke havde tabt den duel

                    Efter 69 min er Taiwo ved at score i kontra fordi KL ikke orienterer sig og bliver løbet fra. Hvis man er langsom skal man læse spillet bedre. Meget bedre. Denne chance kunne have været afværget meget tidligere.

                    Efter 87 min hvor HC redder Taiwos hovedstød orienterer KL sig slet ikke hvad der sker bag ham. Han står bare og kigger fodbold. Han dækker et område hvor der ikke er en Sdj spiller i miles omkreds mens Taiwo bare finder et frit område. Det er selvfølgelig godt set af Taiwo. Men jeg forventer simplethen mere


                    Der er også et par andre små situationer hvor han irriterer mig. Igen fordi man forventer mere af en “profil” som ham. Det skal simpelthen være bedre af en i OB. Han laver selvfølgelig også nogle gode ting. Men kun det forventelige. Intet hvor man tænker WOW hvor er han god. Jeg kan ikke mindes hvornår jeg har tænkt det om ham.

                    Undskyld at dette indlæg nok blev en lille smule “basher agtigt” af KL. Men vi har set det over lang tid nu. Ville aldrig have skrevet dette om en af de unge. Fordi for sådanne fejl vil kunne forventes i starten af karrieren. Men hvis man skulle forstille sig at være leder i forsvaret forventer jeg mere og frygter mere og mere at vi kommer til at stå i en ny KEP situation inden længe
                    Last edited by fmprOB; 15-09-2021, 08:52.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Nu har jeg lige fået set kampen på TV. En lidt anden oplevelse altid.
                      Men hvor er jeg skuffet over Kasper Larsens niveau ...

                      Undskyld at dette indlæg nok blev en lille smule “basher agtigt” af KL. Men vi har set det over lang tid nu. Ville aldrig have skrevet dette om en af de unge. Fordi for sådanne fejl vil kunne forventes i starten af karrieren. Men hvis man skulle forstille sig at være leder i forsvaret forventer jeg mere og frygter mere og mere at vi kommer til at stå i en ny KEP situation inden længe
                      Det kan godt være det er lidt "basher-agtigt", men det er sandt. Det er i hvert fald eksakt samme oplevelse jeg fik da jeg så kampen.(og generelt det indtryk han har givet i denne sæson) Han kunne have været kampafgørende, på allerdårligste vis, og virker udelukkende til at være involveret i ting der får mig til at sukke og ryste på hovedet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Adimus Se indlæg

                        Det kan godt være det er lidt "basher-agtigt", men det er sandt. Det er i hvert fald eksakt samme oplevelse jeg fik da jeg så kampen.(og generelt det indtryk han har givet i denne sæson) Han kunne have været kampafgørende, på allerdårligste vis, og virker udelukkende til at være involveret i ting der får mig til at sukke og ryste på hovedet.
                        Det er desværre også efterhånden mit indtryk. Jeg ville virkelig gerne have ham til at lykkedes - han er en rigtig OB-dreng, en sympatisk fyr, og det ville være en god historie, men synes ikke han for alvor har vist niveauet siden han kom tilbage, og han virker ikke som den lederfigur i forsvaret, han vel var tænkt som. Kan i hvert fald ikke se han leverer noget, der berettiger ham til at stå i vejen for Vestergaard, Østrøm og Khemdee.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Adimus Se indlæg

                          Det kan godt være det er lidt "basher-agtigt", men det er sandt. Det er i hvert fald eksakt samme oplevelse jeg fik da jeg så kampen.(og generelt det indtryk han har givet i denne sæson) Han kunne have været kampafgørende, på allerdårligste vis, og virker udelukkende til at være involveret i ting der får mig til at sukke og ryste på hovedet.
                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Det er desværre også efterhånden mit indtryk. Jeg ville virkelig gerne have ham til at lykkedes - han er en rigtig OB-dreng, en sympatisk fyr, og det ville være en god historie, men synes ikke han for alvor har vist niveauet siden han kom tilbage, og han virker ikke som den lederfigur i forsvaret, han vel var tænkt som. Kan i hvert fald ikke se han leverer noget, der berettiger ham til at stå i vejen for Vestergaard, Østrøm og Khemdee.
                          Han er en super god fyr. Han hilser altid og kommer med en masse højt humør. Men man kan også spørge sig selv hvorfor han ikke engang er i Top 3 til anførerbindet i OB? Det kunne godt lugte lidt af at han ikke har de kvaliteter som en leder skal have.

                          På det personlige plan er KL en af dem jeg bedste kan lide når man kommer i Ådalen. Han er meget åben og klar til en bemærkning hvis man møder ham når de er på vej op at spise. En virkelig god fyr.

                          Det er hans sportslige egenskaber til den pris han koster jeg anfægter og har et problem med

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Nu har jeg lige fået set kampen på TV. En lidt anden oplevelse altid.
                            Men hvor er jeg skuffet over Kasper Larsens niveau, når det skal stå ift den store transfer vi betalte og den store løn vi garanteret betaler. Flere af de chancer der opstår kunne have været forhindret forholdsvis nemt. I 3-4 situationer ville en Thelander fx aldrig have tilladt at disse chancer var blevet farlige..

                            Efter 11 min smider han den uprovokeret bold lige i fødderne på Sdj som meget vel kunne have scoret. Simpelthen en børnefejl. Han skal fra højreside ikke smide den til venstreback. Kæmpefejl

                            Efter 32 min får Sdj hjørne og man lader en spiller som Del Hende stå næsten fri i Kasper Larsens side af forsvaret. Det er måske ikke kun KLs skyld men hvor er lederskabet henne? Hvor er generalen henne der ser at Del Hende står helt fri og tager ansvaret og sender en mand over i det bagerste område(som ikke er Opondo). Det kunne være Thrandarsson fx. Det er jo tilfældigt at de ikke scorer. Ingen tager ansvar og dirigerer.

                            Efter 43 min taber han hovedstødsduellen der fører til deres scoring. Ved godt at det var over for Søren Reese. Men overbevisende er det ikke. Han skal simpelthen fylde mere i den duel. Hvis det er niveauet hvorfor så bare ikke spille en af de unge. Vestergaard eller Khemdee kunne måske godt have nuppet den der. Man kunne jo ikke gøre det værre. Jeg kan nævne de første 10 forsvarsspillere i superligaen der ikke havde tabt den duel

                            Efter 69 min er Taiwo ved at score i kontra fordi KL ikke orienterer sig og bliver løbet fra. Hvis man er langsom skal man læse spillet bedre. Meget bedre. Denne chance kunne have været afværget meget tidligere.

                            Efter 87 min hvor HC redder Taiwos hovedstød orienterer KL sig slet ikke hvad der sker bag ham. Han står bare og kigger fodbold. Han dækker et område hvor der ikke er en Sdj spiller i miles omkreds mens Taiwo bare finder et frit område. Det er selvfølgelig godt set af Taiwo. Men jeg forventer simplethen mere


                            Der er også et par andre små situationer hvor han irriterer mig. Igen fordi man forventer mere af en “profil” som ham. Det skal simpelthen være bedre af en i OB. Han laver selvfølgelig også nogle gode ting. Men kun det forventelige. Intet hvor man tænker WOW hvor er han god. Jeg kan ikke mindes hvornår jeg har tænkt det om ham.

                            Undskyld at dette indlæg nok blev en lille smule “basher agtigt” af KL. Men vi har set det over lang tid nu. Ville aldrig have skrevet dette om en af de unge. Fordi for sådanne fejl vil kunne forventes i starten af karrieren. Men hvis man skulle forstille sig at være leder i forsvaret forventer jeg mere og frygter mere og mere at vi kommer til at stå i en ny KEP situation inden længe
                            Jeg er generelt ikke så kritisk overfor KL som andre måske er, men lige i den her kamp var han mærkbart dårlig. Helt klart skyld i målet, hvor han har meget bedre forudsætninger i duellen end Reese har. Dele af den dårlige opdækning skyldes nok også Mickelson, hvor der mangler at blive afstemt nogle ting.
                            Jeg vil dog også sige at flere af de situationer du ridser op kommer på baggrund af vi ikke var der i vores pres. Jeg har ikke set kampen igen, men det jeg så var at vores kanter og Frø står højt i banen. Vores backs står relativt lavt i banen. Det gav plads til at sønderjyske kunne søge ud bredt i rummet imellem dem og få Aron og JJT væk centralt og derved spille os tynde. Lidt det samme Sif lykkedes med. Der er et helt centralt problem i måden vi står på banen lige nu, som gør vi er for nemme at spille udenom. Når sønderjyske kan gøre det, som nok har været blandt de dårligst spillende mandskaber i ligaen, så kan alle og det bliver et problem.
                            Så er det måske rigtigt at det havde set bedre ud, hvis Maxsø og Jung spillede dernede i stedet for KL og Tverskov, men så gode spillere har vi ikke, så enten skal de købes eller også skal vi få det afstemt bedre på holdet som helhed

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Jeg er generelt ikke så kritisk overfor KL som andre måske er, men lige i den her kamp var han mærkbart dårlig. Helt klart skyld i målet, hvor han har meget bedre forudsætninger i duellen end Reese har. Dele af den dårlige opdækning skyldes nok også Mickelson, hvor der mangler at blive afstemt nogle ting.
                              Jeg vil dog også sige at flere af de situationer du ridser op kommer på baggrund af vi ikke var der i vores pres. Jeg har ikke set kampen igen, men det jeg så var at vores kanter og Frø står højt i banen. Vores backs står relativt lavt i banen. Det gav plads til at sønderjyske kunne søge ud bredt i rummet imellem dem og få Aron og JJT væk centralt og derved spille os tynde. Lidt det samme Sif lykkedes med. Der er et helt centralt problem i måden vi står på banen lige nu, som gør vi er for nemme at spille udenom. Når sønderjyske kan gøre det, som nok har været blandt de dårligst spillende mandskaber i ligaen, så kan alle og det bliver et problem.
                              Så er det måske rigtigt at det havde set bedre ud, hvis Maxsø og Jung spillede dernede i stedet for KL og Tverskov, men så gode spillere har vi ikke, så enten skal de købes eller også skal vi få det afstemt bedre på holdet som helhed
                              Kan sagtens følge dig. Den hænger bestemt ikke kun på ham. Men man må forvente mere af en dyr profil på 28 år som burde være på sit højeste nu
                              Men frygter kun at det bliver værre herfra. Han er snart 29 og har 3 år tilbage på kontrakt. Hvor må det blive/være frustrerende for en ung hvis ham der står foran dig i køen kun efterhånden er marginalt bedre og 10 år ældre.
                              Jeg tror vi står i en KEP situation indenfor en overskuelig fremtid

                              Comment


                                Mit helt store problem med KL er at modstanderne læser ham HVER gang vi prøver at spille bolden op bagfra, og at han virker bange for at have bolden under bare det mindste pres. Det gør vores opspil ekstremt let at skubbe ud af balance og giver især Jeppe virkelig svære arbejdsvilkår.

                                At han så har kampe, hvor defensiven også sejler gør ikke indtrykket bedre, men for mig er hans største svaghed det opbyggende spil, ro på bolden og overblik.

                                Comment

                                Working...
                                X