Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningstråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Fenger er godt nok langt fra holdet.

    Han er vel tredievalg til venstrekanten. En position jeg stadig undrer mig over til en oplagt boksangriber.

    Lieder må også med en vis ret føle sig forbigået. Han har gjort det godt - både til kamp og træning kan jeg forstå.

    Kløve på 6eren er jeg uforstående over for.

    Spændende, om BK så bliver anfører igen. For det har han ikke fortjent med de indsatser og den attitude, og det er i så fald en meget klar melding til JT.

    Og tak for det glimrende skriv.
    Enig. Aron,Kløve kombinationen har før været prøvet uden held. Det irriterer mig faktisk lidt, at man ikke lader Østrøm træne på de positioner hvor han efter sigende har sine spidskompetencer. Cf ell defensiv midt. Uanset hvad,skal der 3 point på kontoen mandag. En sejr ud af syv mulige,er ikke godkendt for hverken hold ell træner.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

      Du er ikke mindre end fantastisk…! Ærligt talt, så mindes jeg ikke at have læst så gode og fyldestgørende indlæg tidligere, og jeg håber, og ønsker, at du i laaaang tid fremover vil finde dette job sjovt, så vi andre boende lang væk, kan blive opdaterede. Endnu en gang mange tak for dit engagement.
      Ingen årsag Og behøver ikke alt denne ros. Gør det også af selviske årsager jo. Men kan godt forstå hvorfor nogle syntes at det er verdens bedste job at komme i Ådalen og så oven i købet få løn for det

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

        Enig. Aron,Kløve kombinationen har før været prøvet uden held. Det irriterer mig faktisk lidt, at man ikke lader Østrøm træne på de positioner hvor han efter sigende har sine spidskompetencer. Cf ell defensiv midt. Uanset hvad,skal der 3 point på kontoen mandag. En sejr ud af syv mulige,er ikke godkendt for hverken hold ell træner.
        Tak til FmprOB endnu engang for træningsupdate. Det er bare med al respekt fra de øvrige debatter herinde den fedeste læsning og jeg misunder bigtime at have tiden til at kunne dyrke alle de her træninger, og værdsætter ligeså meget du vil dele dem med os i så fine detaljer.

        Det skal siges at jeg faktisk synes Kløve spillede en rigtig flot 2. halveg imod AGF, hvor han samlede rigtig mange potentielle omstillinger op, som var med til at holde presset på agf. Det vil dog også undre mig, hvis man bytter ham og JJT. JJT synes jeg ikke har spillet sig af. Han har holdt fint niveau og er anfører, så det kan kun skabe unødig ballade, hvis han pludselig skal bænkes, da jeg næppe tror Kløve så bare går ind og løser opgaven til ug kryds og slange. Skal anføreren sættes af, skal det være ligesom tilfældet med KEP, hvor vi havde spillere der er markant bedre. Det er Kløve altså bare ikke.
        Østrøm tror jeg har et arbejde at gøre i fitnessrummet inden han skal ind og spille 6'er eller centerforsvarer på superliga niveau. Han har fine kvaliteter på bolden og er rolig i sin boldomgang, men der mangler noget kynisme og simpel styrke i nærkampene før jeg synes han kan gøre sig gældende centralt i banen på superliga niveau. Jeg er sikker på det nok skal komme, men jeg tror vi kommer til at se en periode her frem til julepausen, hvor han vil få ret begrænset spilletid efter indkøbet af en rigtig hb.
        ​​​​​​
        ​​​​​​

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ja det gør jeg virkelig. Også dejligt når nogle spillere og trænere begynder at hilse på en. Der er sådan en familiær stemning hvor alle er velkommen.
          Jeg har haft brug for et frirum efter en hård Corona periode og har fundet noget af det her. Og heldigvis har jeg enkelte formiddage fri i løbet af ugen inden jeg møder ind. Så jeg fortsætter så længe det er sjovt og giver noget til sjælen
          Vi er nogle som sætter stor pris på dine trænings rapporter, bliv endelig ved. Fedt at følge med heroppe fra det midtjyske
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #35
            Træning 12/9

            Da jeg ankommer i Ådalen var flere spillere på vej ud mod sine biler, så det var så åbenbart på stadion idag så jeg må jo så ud på en tur igen

            Idag var holdfoto dag. Så Hylle,Jebali og Brems var fuld påklædt selvom de ikke skulle træne med. Med fra U19 var Magnus W Nielsen og Okkels.
            Khemdee var fraværende idag. Syntes jeg hørte at han var med U19 igår men det var han ikke så ved ikke lige hvad han laver. Med noget landshold måske?
            Men facts er ihverfald at Magnus W trak Khemdee`s trøje over hovedet og var med på hold billedet. Så enten Photo shopper de Khemdee ind ellers er Magnus W Nielsen ny målmand i truppen. Andre scenarier giver ikke mening.
            Efter dette havde JJ en længere samtale med AA…

            Ellers var det buisness as usual. En masse småspils øvelser med 1 berøring og andre pasningsøvelser som nok alle hold laver.

            Herefter blev truppen delt op i 2 hvor der blev lavet en masse repiterings øvelser i opspil,skabeloner og diverse aftaler indbyrdes. HH kørte det ene hold og Feher det andet, mens AA holdt øje og tog notater. Der var fokus på offensiven og fart i pasningerne.

            Her efter blev der så delt trøjer ud og 1 ændring blev lavet siden gårsdagens træning. Anføren var tilbage og Kløve måtte på B squad. Så holdet ser således ud

            Hans Christian Bernat
            Nico Tver Kasper Jørgen
            JJ Thrandarsson
            Opondo Frø Sabbi
            Kadrii

            Så blev der ellers gået i detaljer hvordan vi griber mandagens kamp an. Jeg tænker at de detaljer holder jeg uden for det offentlige forum da de var meget specifikke. Men der var meget der sad lige i skabet og kan man være lidt effektive i morgen ligger der nok et par mål og venter. Vil ikke fremhæve nogen idag da alle så gode og harmoniske ud. Men det er tydeligt at en som Skjelvik er steppet op og har en stjerne ved AA da han virkelig tager noget ansvar til træning. Til sidst i træningen fik samme Skjelvik dog en balle af AA fordi han ikke udførte en specifik detalje 100%. Det blev rettet promte.

            Til sidst blev der øvet frispark, frisparks kombinationer og hjørnespark(I dag fik vi fornøjelsen af endnu et “Jørgen Spark”). Det er nok ikke ting vi bliver danmarks bedste til, men der blev da lavet et par lækre mål

            Det bliver en kort kommende træningsuge da der allerede er kamp igen fredag og fridag tirsdag. Så tænker jeg måske når træningen torsdag eftermiddag inden de kører mod Aalborg

            Lyder til på Leif Rasmussen at Khemdee bliver photoshoppet ind

            https://fyens.dk/artikel/moses-opond...-jebalis-skade
            Last edited by fmprOB; 13-09-2021, 21:18.

            Comment


              #36
              Dejligt med JJ på holdet igen.

              Man kan jo undre sig over, at man ikke giver BK en kant og så starter med Lieder fremme. Lieder har - uanset hvor lidt folk herinde agter ham - været vores bedste 9er det sidste stykke tid.

              10eren skal være Frø’s, og han skal have flere kampe til at vise sig frem.

              Fenger bragede frem, men han mangler måske lidt en spidskompetence, og særligt med angribere er det jo set hyppigt, at de stormer frem med mål for så aldrig rigtigt at følge op på det senere. Vi må se.

              Dine træningsindlæg er i øvrigt det mest interessante, man har kunne læse om OB længe. Sammen med SFÅ og OBstruktion er vi godt dækket ind.

              Comment


                #37
                Jeg er helt enig med jungledyret. Det er fandme fedt med de træningsupdates. Læser dem også altid, og det giver bare et dagligt indblik i livet i ådalen, på en anden måde end alt andet, der bliver spyttet ud. Det er jo de her hverdagsting, som du oplever med de enkelte spillere, der er god kontekst for os andre at vide, når vi så sidder og råber af spillerne om søndagen (eller mandagen som i dag) :)

                Så tak fordi du gider dele der herinde!

                Comment


                  #38
                  Træning 16/9

                  Det foregik i Ådalen kl 13 i godt vejr og næsten alle mand er klar.

                  Ryan trænede fuldt med, Khemdee var klar igen og Jebali trænede lidt på sidelinien med fyssen. Mit gæt er at han er ude 3-4 uger mere måske, hvis jeg skal sammenligne med Ryans forløb. Magnus W Nielsen og Breum trænede med og ligner mere og mere nogen der køres i stilling.

                  Efter opvarming og de sædvanlige småspil i små rum blev der trænet opspil ligesom jeg har skrevet om de andre gange. Der trænes løbemønstre til den store guldmedalje og der laves mange indbyrdes aftaler. Der var masser af lyd på og man roste hinanden når det sad lige i skabet. Og det var heldigvis ofte.

                  Efter dette blev der sat hold og her brød man med ordsproget “Never change a winning team”. Som jeg skrev i sidste uge var JJ sat af 2 dage før kampen, men nåede at spille sig ind i varmen og tage en plads i start 11 frem for Kløve. Den gik så ikke denne gang, og efter hans præstation sidst er der vel også ok. Så holdet i morgen ser sådan her ud

                  Hans Christian Bernat
                  Nico Kasper Tver Jørgen
                  Kløve Thrandarsson
                  Sabbi Frø Opondo
                  Kadrii

                  Her øvede man detaljer og B-holdet gik i en 3 back kæde så man kunne træne overfor dette. Da der var 2 for mange skiftede man imellem Vestergaard/Khemdee og Tarik/Breum på B-holdet så alle fik tid. Der blev både trænet offensive og defensive detaljer. Dette brugte man en del tid på.
                  Syntes det er tydeligt at relationerne ikke er fuldt på plads og at alt ikke sidder på rygraden endnu. Men det går fremad for hver uge

                  Efter dette blev der trænet hjørnespark til A-holdet hvor B-holdet så måtte løbe kontra hvis muligt. Den øvelse sluttede af med at Breum tog kuglen nede fra eget felt, spurtede en halv bane inden han lavede en perfekt stikning til Fenger der let kunne score. Lidt flovt for Tverskov der havde råbt “bare rolig jeg klarer den” eller noget i den stil. Her var Kasper slet ikke på plads og forsvaret blev nemt overløbet af en 17 årig og en 19 årig.
                  Fedt angreb fra de 2 unge drenge. Men bekymrende for os der gerne vil have et clean sheet i morgen. Vi har set det flere gange nu. Noget kvalitet mangler på dette område.

                  Ellers var det igen en super god træning og offensiven hænger bedre og bedre sammen. De kommer til mange chancer og man kan bare håbe at effektiviteten er på plads. For vi er pt et hold der skal score 2-3 mål for at få 1-3 point. Mange af de unge trænede afslutninger og Brems viste at han bestemt også har en kanonkugle i sit spil. Når han rammer den godt er det på Kadrii niveau. Han var rigtig god idag og ligner en der godt kunne få en ny kontrakt på et tidspunkt hvis han fortsætter.

                  Obbekjær kom forbi inden jeg kørte og lignede en der skulle træne med U19

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Obbekjær kom forbi inden jeg kørte og lignede en der skulle træne med U19
                    Virkelig dejlig opdatering, jeg er meget glad for disse da jeg sidder i København og ikke rigtigt kan være der :(

                    @Obbekjær
                    Var det ikke også det de meldte ud i sommers, at han havde fået lov at træne med U-19.
                    Tænker også at han glæder sig til januar, så han kan finde en ny klub, og måske komme igang igen.

                    Comment


                      #40
                      På et eller andet tidspunkt må Alm indse, at BK simpelthen ikke passer som spidsangriber i dette system. Man kan ikke spille bolden op på ham.

                      Lyder fandme lækkert med Breum. Jeg kan finde sådan cirka ingen grunde til ikke at begynde at give ham spilletid.

                      Indtil videre har strategien med de unge været mest snak. Put your money where youre mouth is!

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        På et eller andet tidspunkt må Alm indse, at BK simpelthen ikke passer som spidsangriber i dette system. Man kan ikke spille bolden op på ham.

                        Lyder fandme lækkert med Breum. Jeg kan finde sådan cirka ingen grunde til ikke at begynde at give ham spilletid.

                        Indtil videre har strategien med de unge været mest snak. Put your money where youre mouth is!
                        Jeg forstår godt hvad du mener med bashkim. Men her har vi bare en spiller som kan afgøre kampene på egen hånd. Bashkim skal bare spille, og vi skal strække os langt for, at han fungerer.
                        Modsat Jebali, som man også kunne forvente noget mere af. Han har bare aldrig fået det til at fungere i OB.

                        Jeg drømmer stadig om en 4-4-2 med Bashkim OG Fenger på toppen. Og så en diamant midtbane med med Frø som 10'er.
                        Det har vi spillerne til.

                        Men øøh..

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                          Jeg forstår godt hvad du mener med bashkim. Men her har vi bare en spiller som kan afgøre kampene på egen hånd. Bashkim skal bare spille, og vi skal strække os langt for, at han fungerer.
                          Modsat Jebali, som man også kunne forvente noget mere af. Han har bare aldrig fået det til at fungere i OB.

                          Jeg drømmer stadig om en 4-4-2 med Bashkim OG Fenger på toppen. Og så en diamant midtbane med med Frø som 10'er.
                          Det har vi spillerne til.

                          Men øøh..
                          Men nu er den her 4-2-3-1 (4-2-4 under Alm) det strategiske udgangspunkt, selvom vi ikke rigtigt har spillerne til det, hvorfor jeg netop undrede mig over købet af BK.

                          Og ja, den opstilling kunne være interessant, men man har lagt sig fast på en anden model, og så håber jeg bare, at OB begynder at rekruttere spillere, der passer til systemet.

                          Så god var BK i hvert fald en gang. Er han stadig det? Det kam vi nok være uenige om.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Men nu er den her 4-2-3-1 (4-2-4 under Alm) det strategiske udgangspunkt, selvom vi ikke rigtigt har spillerne til det, hvorfor jeg netop undrede mig over købet af BK.

                            Og ja, den opstilling kunne være interessant, men man har lagt sig fast på en anden model, og så håber jeg bare, at OB begynder at rekruttere spillere, der passer til systemet.

                            Så god var BK i hvert fald en gang. Er han stadig det? Det kam vi nok være uenige om.
                            Ja, ved godt vi spiller 4-2-3-1 nu. Og vi vil nærmest hellere rykke ned end ændre på det. (Sat på spidsen, i know)
                            Men derfor drømmer jeg alligevel om den opstilling vi har spillere til.

                            Ja, det mener jeg stadig han er. Og jeg synes vi så i foråret hvad vi kunne få med ham, hvis vi ændrede lidt. = En kontinuerlig målscorer.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Men nu er den her 4-2-3-1 (4-2-4 under Alm) det strategiske udgangspunkt, selvom vi ikke rigtigt har spillerne til det, hvorfor jeg netop undrede mig over købet af BK.

                              Og ja, den opstilling kunne være interessant, men man har lagt sig fast på en anden model, og så håber jeg bare, at OB begynder at rekruttere spillere, der passer til systemet.

                              Så god var BK i hvert fald en gang. Er han stadig det? Det kam vi nok være uenige om.
                              Lige for det første så var BK et ret billigt køb, da vi ikke gav noget for ham (i hvert fald til klubben - han købte sig selv fri inden).

                              Ja, pt. spiller vi 4-2-3-1 som du ser det - jeg ser det som en 4-3-3, med kanterne lidt over vores off. midt. (svært at se med FRØ, I know).
                              Men jeg kan absolut ikke se at vi spiller 4-2-4 som du nævner, for så ville vores backs stå og lave en dyb 4-back kæde.

                              Men lad os nu se hvad der sker til Aab kampen, synes vi er blevet bedre I alle kampe både med eget spil og med at lukke ned for kommende modstander.

                              Og det er trods alt rart at vi kan få en fredags kamp, så Aab kan få tid til at være klar til deres Europa kamp på torsdag ( som fredags kampene jo er blevet bibeholdt for) - nej undskyld: " DBU ER TOTAL TABERE HVAD ANGÅR SUPERLIGAEN IGEN" :( :( :(

                              Har kampe om fredagen, spild af tid. Især i uger med Europa kampe, stop det nu bare.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                                Jeg forstår godt hvad du mener med bashkim. Men her har vi bare en spiller som kan afgøre kampene på egen hånd. Bashkim skal bare spille, og vi skal strække os langt for, at han fungerer.
                                Modsat Jebali, som man også kunne forvente noget mere af. Han har bare aldrig fået det til at fungere i OB.

                                Jeg drømmer stadig om en 4-4-2 med Bashkim OG Fenger på toppen. Og så en diamant midtbane med med Frø som 10'er.
                                Det har vi spillerne til.

                                Men øøh..
                                BK i den nuværende forfatning gavner ikke holdet. Ville bænke ham og give ham 20 minutter. Han tror ikke på det selv, hvilket var tydeligt da han sparkede frisparket tættere på Bolbro skole end målet. Dybest set har han en spidskompetence nemlig hans venstrehug. Han har andre kompetencer men pt er han vel udelukkende med for at presse. Hvilket ikke bliver så optimalt fordi Frø og Sabbi ikke har evnerne der.

                                ville bænke ham lidt, det er en lang turnering og han må gerne toppe til efteråret.

                                Comment

                                Working...
                                X